گوگل نیوز چیست؟

به‌ روزرسانی شده در ۲۹ آبان ۱۴۰۲

|

گوگل نیوز چیست؟ چگونه وارد بخش اخبار گوگل (google news) شویم؟

تا حالا شده عبارتی را در گوگل جستجو کنید و در میان نتایج جستجو، بخشی به نام «Top stories» ببینید؟ یا حتی ببینید تب «News» به تب‌های Images و Videos اضافه شده است؟

تب اخبار یا بخش Top stories یکی از سرویس‌های گوگل است که به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. قرارگرفتن یک سایت در گوگل نیوز ترافیک آن را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که حضور در Google News برای صاحبان کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد. در ادامه، این سرویس گوگل را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم و شیوه ورود به این بخش پرطرفدار گوگل را توضیح خواهیم داد.

گوگل نیوز (Google News) چیست؟

گوگل نیوز در واقع یک سرویس جمع‌آوری اخبار است که برای اولین در سال ۲۰۰۶ به‌صورت رسمی توسط گوگل معرفی شد. در گوگل نیوز شما لیستی از خبرهای مختلف را می‌بینید که هر کدام به منابع خبری متفاوتی تعلق دارند و می‌توانید متن کامل خبر را با کلیک‌کردن روی آن‌ در سایت اصلی خبر بخوانید. موضوع خبرها نیز متفاوت هستند و بسته به علاقه‌مندی و سابقه جست‌وجوی کاربر، تازگی مطالب و اعتبار سایت، به مخاطبان نشان داده می‌شوند. برای مثال، وقتی کلمه‌ای مانند «قیمت خودرو» را در گوگل جستجو می‌کنید، بخش از نتایج شامل Top stories یا همان جدیدترین اخبار گوگل است و بخشی دیگر مربوط به نتایج ارگانیک سایت می‌شود. سرویس اخبار گوگل هم برای سیستم عامل اندروید و IOS فعال است و هم نسخه تحت وب آن در دسترس کاربران قرار دارد. همچنین بسیاری از زبان‌های دنیا در این سرویس پشتیبانی می‌شوند.

top stories در نتایج جستجو گوگل

با بخش‌های مختلف گوگل نیوز آشنا شوید

هنگامی که وارد Google News می‌شوید، در بالا یک نوار جست‌وجو قرار دارد که در آن می‌توانید کلمه یا عبارتی را تایپ کنید و نتایج مربوط به آن را در سرویس اخبار گوگل ببینید. در زیر این نوار بخش‌های مختلف گوگل نیوز قرار دارد.

  • Home

Home یا خانه یکی از بخش‌های گوگل نیوز است که به‌صورت پیشفرض در صفحه اول این سرویس به نمایش در می‌آید. در این صفحه، چند مورد از اخبار داغ یک کشور، وضعیت آب‌وهوا در یک منطقه خاص و چند خبر دیده می‌شود که گوگل بر اساس جست‌وجوهایتان انتخاب کرده است. (گوگل نیوز به‌صورت پیشفرض اخبار کشور آمریکا را نشان می‌دهد؛ اما شما می‌توانید از بخش setting مرورگر کروم کشور خود را تغییر دهید.)

صفحه اصلی گوگل نیوز

  • Facts Check

بررسی حقایق (Facts Check) بخش دیگری در صفحه گوگل نیوز است که در آن صحت اخبار در حوزه‌های مختلف بررسی می‌شود.

  • For You

در این بخش، گوگل بر اساس خبرهایی که در گوگل نیوز دیده‌اید و فعالیتتان در دیگر سرویس‌های گوگل، تعدادی خبر را نشان می‌دهد که حدس می‌زند شما به آن‌ها علاقه‌مند هستید.

  • Following

گوگل به کاربر این امکان را می‌دهد تا درباره موضوعاتی در گوگل نیوز بخواند که به آن‌ها علاقه بیشتری دارد. علاوه بر مشاهده و مطالعه اخبار یک دسته موضوعی، امکان انتخاب منابع خبری مختلف مانند فاکس نیوز و فوربز نیز وجود دارد و شما فقط خبرهای یک منبع خاص را خواهید دید.

سرویس گوگل نیوز به غیر از این ۳ بخش اصلی که اخبار گوناگونی را به کاربر نشان می‌دهد، اخبار حوزه‌های مختلف را در ۸ بخش اخبار بین‌المللی، اخبار محلی، فناوری، سرگرمی، ورزشی، اخبار حوزه علم و اخبار حوزه سلامت دسته‌بندی می‌کند.

با دانلود اپلیکیشن Google News-Daily Headlines از Google Play می‌توانید به اخبار روز دنیا در لحظه دسترسی داشتید باشید.

  • Your topics

اگر دوست دارید فقط اخبار حوزه‌های خاصی مانند تیم‌های ورزشی، فناوری، هواوفضا و … را ببینید، می‌توانید با تنظیمات این بخش، نمایش خبرها را برای خود سفارشی کنید. حداکثر ۱۲ موضوع را می‌توانید برای این بخش انتخاب کنید. این خبرها ‌در زیر بخش Following نمایش داده می‌شوند.

شخصی سازی تاپیک های در گوگل نیوز

چرا سایت‌ها برای ورود به گوگل نیوز تلاش می‌کنند؟

در سال ۲۰۲۰، گوگل از سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد دلاری روی این سرویس خود خبر داد. این سرمایه‌گذاری عظیم نشان می‌دهد گوگل حساب ویژه‌ای روی گوگل نیوز باز کرده است و حضور موثر در آن می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی در ترافیک سایت‌ها بگذارد. با قرارگرفتن در گوگل نیوز، کاربران از سراسر ایران و حتی جهان از سایت شما بازدید خواهند کرد و طیف مخاطبان شما گسترده‌تر خواهد شد. درست است که مزیت اصلی نمایش محتوا در گوگل نیوز، افزایش بازدید سایت است، اما تنها مزیت نیست. طبق مقاله منتشرشده در منبع Search Engine Journal، بیش از ۶۰درصد کاربران، گوگل نیوز را به سایر رسانه‌های خبری ترجیح می‌دهند و اعتماد بیشتری به آن‌ها دارند. این سطح از اعتماد زمانی که با دیگر مزیت‌های این سرویس یعنی افزایش آگاهی از برند و بازدید از سایت ترکیب شود، ارزش‌ متفاوتی برای برند ایجاد می‌کند.

زمانی که برای محتوای هر بخش از سایت خود هزینه و زمان صرف می‌کنید، باید به نحوی برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید بازده آن را هم ببینید. ویژگی Top stories گوگل بخشی است که اگر بتوانید در آن حضور بیابید، می‌تواند نقطه ورود سریع‌تری به نتایج جستجوی بسیار رقابتی باشد و سریع‌تر می‌توانید از تولید محتوا و اخبار دست‌اول حوزه کاری خود نتیجه بگیرید.

کدام سایت‌ها شانس بیشتری برای ورود به Google News دارند؟

سایت‌هایی که شانس بیشتری برای ورود به گوگل نیوز دارند ۳ ویژگی مهم دارند؛ ویژگی اول آن‌ها این است که برای موتورهای جست‌وجو بهینه هستند و سئوی خوبی دارند. سایت‌هایی که روی سئوی سایت خود کار کرده باشند، بازدیدکنندگان بیشتری نیز دارند و به همین دلیل اعتبار آن‌ها برای گوگل بیشتر است. بارگذاری مستمر محتوای جدید و باکیفیت به‌ویژه انتشار روزانه، کمک می‌کند تا سایت شما در لیست گوگل نیوز قرار بگیرد. اگر محتوایی تولید کنید که بازدید زیادی نداشته باشد تاثیر چندانی بر سئوی سایت شما نخواهد گذاشت.

ویژگی سوم که برای گوگل اهمیت دارد اعتبار سایت و خبرهای آن است. گوگل می‌خواهد اخبار معتبری را در سرویس خبری خود نمایش دهد. برای بهبود اعتبار محتواهای خود می‌توانید نام نویسنده به همراه شبکه اجتماعی او را در کنار محتوا درج کنید.

چگونه وارد گوگل نیوز شویم؟

مرکز راهنمای ناشران گوگل (Publisher Help Center) اعلام کرده است رتبه‌بندی محتواها در بخش اخبار گوگل به‌طور الگوریتمی تحت تاثیر عوامل زیر است؛

  • مرتبط‌بودن محتوا
  • اعتبار
  • به‌روزبودن
  • منطقه
  • زبان

با این حال، سیستم Google News از یادگیری ماشین (Machine Learning) استفاده می‌کند تا نمایش اخبار طبق علایق و تاریخچه جستجوی کاربران باشد. نتیجه این فرایند به‌خوبی در بخش «For you» گوگل نیوز دیده می‌شود که محتواها برای کاربر سفارشی شده‌اند. در نتیجه، رتبه‌بندی محتواها در بخش «For you» بر اساس ۳ عامل زیر اتفاق می‌افتد؛

  • موضوعات مورد علاقه‌‌ی کاربر
  • دسترسی‌پذیری
  • تنظیمات دستی کاربر (انتخاب موضوع و ناشر)

علاوه بر موارد فوق برای ورود به گوگل نیوز نیاز است تا محتواهای شما معیارهای زیر را داشته باشد:

  • نوع محتوا

ارزش خبری محتوا راه ورود مطالب سایت به گوگل نیوز است. به‌عنوان قانون کلی، محتواهایی که به‌روز، مرتبط با جستجو و نیاز کاربر هستند و می‌توانند از همه نظر توجه کاربر را جلب کنند، برای نمایش در بخش اخبار گوگل مناسب‌تر هستند. مطالبی با موضوع آگهی‌ استخدام، مقالات آموزشی، توصیه‌ها و نکات و مطالبی که فقط آمار آب‌وهوا یا قیمت بورس و طلا است، شانسی برای ورود اخبار گوگل را ندارند.

  • اصالت و خوانایی خبر

رسالت هر کانال خبری رساندن اخبار موثق و معتبر به خواننده است. این اصل برای ورود محتواها به گوگل نیوز نیز باید رعایت شود. برای دستیابی محتواهایتان به این بخش، بهتر است محتواهای تولیدشده از محتواهای انبوه و بدون ارزش خبری را در سایت خود جدا کنید. در غیر این صورت، هیچ یک از آن‌ها وارد Google News نمی‌شود یا دست‌کم ماندگاری کمی در آن دارند. همچنین محتواهای خبری که درک مطلب و خوانایی خوبی دارند و از تبلیغات کمتری در آن استفاده شده است، سریع‌تر به اخبار گوگل راه پیدا می‌کنند.

  • میزان تخصص و معتبربودن محتوا

میزان اعتبار محتوا به میزان تخصص نویسنده آن بستگی دارد. محتواهایی که حاوی آمار درست، نظرات فنی و مرتبط با صنعت برند و تحلیل‌ مبتنی بر تجربه باشد، برای ورود به Google News شانس بیشتری دارند. همچنین نمایش اطلاعات نویسنده خبر، سیگنالی مثبت برای اندازه‌گیری میزان اعتبار محتوا به شمار می‌آید.

دستورالعمل‌های فنی مهم برای ورود به Google News

در ادامه به برخی از دستورالعمل‌های فنی مهم می‌پردازیم که تاثیر زیادی بر نمایش یک محتوا در گوگل نیوز دارند. سرویس اخبار گوگل نیز در بسیاری از موارد مانند موتور جست‌وجو عمل می‌کند و نکات مربوط به SEO در اینجا هم صدق می‌کند.

  • سایت‌هایی که در یک حوزه خاص (نیچ) محتوا تولید می‌کنند، در مقایسه با سایت‌هایی که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهند، شانس بیشتری برای ورود به گوگل نیوز دارند.
  • URL مطالب خبری باید دائمی، منحصربه‌فرد و توصیفی باشند.
  • محتواهای که به گوگل نیوز راه پیدا می‌کنند باید به فرمت HTML باشند. محتواهایی که به‌صورت PDF، جاوا اسکریپت یا محتواهای چندرسانه‌ای هستند، در گوگل نیوز نمایش داده نمی‌شوند. (البته یوتیوب در این بین استثنا است)
  • مطالب سایت‌های خبری در مقایسه با مطالب یک بلاگ یا یک سایت فروشگاهی برای ورود به گوگل نیوز اولویت دارند. اگر یک دامنه جدا (ساب دامین) برای مطالب خبری خود ایجاد کنید، به احتمال زیاد ربات‌های گوگل بهتر می‌توانند آن‌ها را برای نمایش در گوگل نیوز ایندکس کنند.
  • دامنه‌ای که محتوا در آن میزبانی می‌شود باید برای ربات‌های موتور جستجو در دسترس باشد.

به خاطر داشته باشید که ثبت سایت در گوگل نیوز به معنای نمایش آن در این سرویس نیست.

دستورالعمل‌های کیفیت برای ورود به Google News

کیفیت در تمام جنبه‌های فعالیت در گوگل سنجیده می‌شود. اگر هنوز شک دارید که چه فاکتورهای کیفیت محتوا را تعیین می‌کند، حتماً سند دستورالعمل‌های کیفیت برای وبمستران را مطالعه کنید. همچنین، مطالب سایت خود را با محتواهای مرتبط با حوزه خودتان در نتایج جستجو و گوگل نیوز برای بهبود بیشتر مقایسه کنید.

محتواهایی که تمام جنبه‌های یک موضوع را کامل و عمیق پوشش می‌دهند و با مطرح‌کردن نظرات تخصصی از منابع معتبر و استفاده از آمار به‌روز فراتر از انتظار ظاهر می‌شوند، احتمال ورود به لیست سایت‌های گوگل نیوز را دارند. البته فراموش نکنید که محتوایی که در قالب خبر منتشر می‌شوند، در گوگل نیوز قرار خواهند گرفت.

تلاش برای نمایش تمام صفحات سایت در گوگل نیوز، کار بیهوده‌ای است؛ چرا که برخی از محتواها با هدف بازاریابی یا روابط عمومی منتشر نشده‌اند و فقط مختص یک صنعت یا شرکت هستند.

نحوه ثبت سایت در گوگل نیوز

گوگل بسیاری از سایت‌ها را به‌صورت خودکار بررسی می‌کند تا صفحاتی را شناسایی کند که پتانسیل حضور در بخش اخبار را دارند. با این حال، پیشنهاد می‌شود تا سایت خود را در Publisher Center گوگل ثبت کنید. برای اینکه بتوانید بخش خاصی از سایت خود را برای قرارگرفتن در گوگل نیوز مشخص کنید، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • وارد https://publishercenter.google.com شوید.
    روی دکمه add publication کلیک کنید.

مرحله 1 ثبت سایت در گوگل نیوز

  • در صفحه پیش رو، نام و آدرس سایت را وارد کنید و کشور خود را مشخص کنید. (امکان انتخاب کشور ایران هم وجود دارد) در آخر، روی Add Publication کلیک کنید.

مرحله 2 ثبت سایت در گوگل نیوز

  • قبل از اینکه اطلاعات خود را برای Google News ارسال کنید، باید تنظیماتی را برای انتشار مطالب سایت خود انجام دهید. روی publication setting کلیک کنید.

مرحله 3 ثبت سایت در گوگل نیوز

  • در پنجره پیش رو، زبان اصلی سایت، نام سایت و لوکیشن خود را مشخص کنید.

مرحله 4 ثبت سایت در گوگل نیوز

  • در ادامه هم می‌توانید برای سایت خود لوگو و فونت انتخاب کنید، دسته‌بندی فعالیت خود را مشخص کنید و توضیحاتی برای آن بنویسید.

برای دیده شدن در گوگل نیوز چه محتوایی تولید کنیم؟

همانطور که از نام گوگل نیوز پیداست، این سرویس بیشتر محتواهای خبری را نمایش می‌دهد. البته خبر در اینجا لزوما به معنای اخبار بین‌الملل و اخباری که از بیست و سی پخش می‌شود نیست. اخبار مربوط به بازیگران و سلبریتی‌ها، اخبار علمی و فنی، اخبار ورزشی، اخبار حوزه فیلم و سریال و حتی اخبار محلی گاهی در گوگل نیوز دیده می‌شوند. مهمترین شرط گوگل برای نمایش دادن محتواها در گوگل نیوز این است که از تاریخ انتشار محتوا بیش از ۹۰ روز نگذشته باشد. البته طبیعتا هرچه محتوا به‌روزتر و جدیدتر باشد احتمال نمایش آن در گوگل نیوز بیشتر خواهد بود. برای اینکه از دیده‌شدن محتواهای سایت خود در گوگل نیوز مطمئن شوید، مراحل زیر را برای تهیه محتواها در نظر بگیرید:

  • تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید

برای اینکه محتواهایتان به صدر اخبار گوگل راه پیدا کنند، نیاز است که قبل نوشتن محتوا، تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید. البته با کیورد ریسرچ (Keyword Research) هم فقط می‌توانید ۸۵درصد از عبارات مرتبط با جستجوی خبری را پیدا کنید؛ چون ۱۵درصد از جستجوهای گوگل نیوز جدید هستند و بر اساس اخبار داغ و اتفاقات روز دنیا جستجو می‌شوند و ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نمی‌توانند رخداد‌های آینده را پیش‌بینی کنند.

برای مثال، اگر قرار است یک مقاله ویژه خبری یا پرس ریلیز (Press Release) برای یک رویداد فصلی مانند جمعه سیاه (Black Friday) تهیه کنید، می‌توانید از ابزار گوگل ترندز (Google Trends) برای برنامه‌ریزی محتوایی آن استفاده کنید. مطابق تصویر زیر، گزینه «Web Search» را به «New Search» تغییر دهید تا بهتر بتوانید نحوه جستجوی خبری این عبارت را بررسی کنید.

بررسی کلمات کلیدی ترند در گوگل ترندز

یکی دیگر از روش‌های تحقیق کلمات کلیدی خبری این است که از پیشنهادات خودکار بخش جستجوی گوگل نیوز استفاده کنید. برای مثال، وقتی کلمه «Black Friday» را در بخش سرچ باکس گوگل نیوز تایپ می‌کنید، کلماتی مانند Black Friday store، Black Friday deals، Black Friday movie و … به‌صورت خودکار به شما پیشنهاد می‌شود.

پیشنهاد کلمات کلیدی در گوگل نیوز

  • عنوان‌های دقیقی انتخاب کنید

گوگل نیوز حساسیت ویژه‌ای به عناوین صفحات دارد و رتبه‌بندی صفحات را بر اساس آن‌ها تعیین می‌کند در اغلب اوقات عنوان خبر یا عنوان پرس ریلیز همان عنوان صفحه هستند. با اینکه ربات‌های گوگل نیوز با اسکن مقاله عنوان صحیحی برای محتوای شما در نظر می‌گیرند. با رعایت نکات زیر، عنوان‌های بهتری برای محتواهای خبری خود انتخاب کنید.

  • عنوان مقاله را در تگ H۱ قرار دهید.
  • از تاریخ یا زمان خاصی در مقاله استفاده نکنید.
  • عنوان مقاله را بین ۱۰ تا ۱۱۰ کاراکتر یا بین ۲ تا ۲۲ کلمه انتخاب کنید.
  • عنوان صفحه (title) باید با عنوان مقاله (h1) مطابقت داشته باشد.
در تریبون بخوانید : نحوه بهینه سازی تگ تایتل
  • اسنیپت‌های باکیفیتی بنویسید

گوگل نیوز بخش کوچکی از یک مقاله را که همان پیش‌نمایش است، در صفحه اصلی نتایج جستجو به کاربران نشان می‌دهد. اینکه محتوای خبری با چه متنی در این قسمت نمایش داده‌شود، بستگی دارد که شما چه عنوانی را برای مقاله خود نوشته باشید تا کرالرها از آن برای نمایش استفاده کنند.
ایجاد توضیحات دقیق و منحصر‌به‌فرد و مرتبط برای هر خبر نسبتاً آسان و کارآمد خواهد بود.

  • طول محتوای خبری چقدر باشد؟

آیا واقعاً طول محتوای خبری اندازه بهینه‌ای دارد؟ باید گفت این سوال هیچ فرمول مشخصی ندارد؛ اما بهتر است طول محتواهای خبری کوتاه و مختصر باشند. از نظر دنی سالیوان (Danny Sullivan)، مدیر روابط عمومی گوگل، اغلب اوقات محتواهای مختصر و کوتاه شامل اطلاعات اشتباه و ناقص هستند. سالیوان در Google Search Central مقاله‌ای منتشر کرده است که در آن مجموعه‌ سوالاتی قرار دارد که شما باید کیفیت محتواهایتان را با پاسخ به آن‌ها بررسی کنید. از نظر او، پاسخ این سوالات تمام جنبه‌های کیفی یک محتوا را پوشش می‌دهد و کمک می‌کند که به معیارهای گوگل برای نمایش محتوا در نتایج جستجو نزدیک شوید. موضوعاتی که می‌توانید برای آن‌ها مقاله کوتاه خبری تهیه کنید، شامل موارد زیر هستند:

  • مقاله‌ای که شامل اطلاعات اصلی یا نتایج تحقیق، گزارش یا تجزیه‌وتحلیل می‌شوند
  • مقاله‌ای که قرار است درباره یک موضوع توضیح اساسی و کاملی دهد.
  • مقاله‌ای که تحلیلی است و اطلاعات جانبی از یک موضوع به مخاطب ارائه می‌دهد.
  • همچنین اگر از محتواهایتان را با اهداف زیر برای خوانندگان و کاربران منتشر می‌کنید، می‌توانید مقاله را کوتاه بنویسید.
  • انتشار محتوا با هدف توصیه یا اینکه محتوا توسط کاربران نشانه‌گذاری (Bookmark) شود یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.
  • انتشار محتوا با هدف اینکه در مجله‌های چاپی یا دایره‌المعارف از محتوای شما به‌عنوان منبع یا رفرنس نام برده شود.

اگر می‌خواهید محتوای خبری یا بیانیه مطبوعاتی را که طول آن ۴۰۰ کلمه است، منتشر کنید، بهتر است به سوالات زیر درباره محتوای آن فکر کنید:

  • آیا ارائه اطلاعات در محتوا به نحوی است که خواننده به آن اعتماد داشته باشد؟
  • آیا شواهدی مبنی بر تخصصی‌بودن محتوا وجود دارد؟ مانند اطلاعات نویسنده و یا اطلاعات سایت ناشر (لینک به صفحات نویسنده یا صفحه درباره ما)
  • آیا نویسنده فردی است که در آن حوزه تخصص دارد یا فقط علاقه‌مند است و اطلاعات کاملی درباره آن ندارد؟
  • از عکس و ویدئو استفاده کنید

استفاده از عکس و ویدئو‌ نقش پررنگی در ورود محتوا به بخش خبری گوگل دارد. گوگل نیوز تصاویر مرتبط با محتوا را نمایش می‌دهد، اگرچه گاهی اوقات، تصاویری را که به مقالاتی از منابع مختلف مرتبط باشد، پیدا می‌کند و با هم نشان می‌دهد. نکات زیر کمک می‌کند تا احتمال قرارگرفتن تصاویر خبری شما در گوگل نیوز بیشتر شود.

  • از تصاویر مرتبط با خبر به جای لوگو یا کپشن استفاده کنید.
  • اندازه تصاویر حداقل ۶۰ در ۹۰ پیکسل باشند.
  • از تصاویر در نزدیکی عنوان مقاله استفاده کنید.
  • برای فایل تصاویر از پسوندهای استاندارد jpg ،jpeg و png استفاده کنید.
  • از تگ‌های Schema.org یا og:image برای مشخص‌کردن تصویر کوچک کنار مقاله استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که دسترسی ربات‌های گوگل نیوز به تصاویر در فایل robots.txt یا متاتگ مسدود نباشد.
  • همان طور که اشاره شد، گوگل نیوز به محتواهای ویدئوهایی (یوتیوب و MP4) اهمیت می‌دهد. برای اینکه گوگل بتواند کانال یوتیوب شما را کرال کند، حتماً ویدئوی یوتیوب خود را برای گوگل نیوز ارسال کنید. همچنین ویدئوهای یوتیوب را با تگ <iframe> در مقالات یا فید خود برچسب‌گذاری کنید. اگر هم قصد دارید ویدئوهای MP4 مرتبط با خبر خود را به گوگل معرفی کنید، مطمئن شوید که این ویدئوها را در مقاله خود یا در فید مقاله با برچسب‌های <RSS> رسانه قرار داده‌اید.
در تریبون بخوانید : بهینه سازی تصاویر سایت برای گوگل

قبل از اینکه درخواست کرال ویدئوهای یوتیوب را برای تیم گوگل نیوز ارسال کنید، از نظر جنبه‌های زیر، ویدئوهایتان را مجدد ارزیابی کنید:

  • آیا ویدئوهای خبری‌ سایت شما معتبر و اصل هستند؟ توجه کنید که تمام محتواهای استفاده‌شده در ویدئوها مانند موسیقی، تصاویر و متن باید متعلق به برند شما باشند یا اجازه انتشار آن را داشته باشید. حق کپی‌رایت برای گوگل بسیار مهم است و از دستورالعمل‌های DMCA پیروی می‌کند.
  • آیا ویدئوها اطلاعات کافی از سایت شما را نشان می‌دهند؟ ویدئوهای کانال یوتیوب باید عنوان مناسب، توضیحات مرتبط و اطلاعات اولیه درباره سایت خبری شما را داشته باشند.
  • آیا محتواهای ویدئوها باکیفیت و به‌روز هستند؟ دقت کنید که صدا و کیفیت تصاویر ویدئو باید برای کاربران واضح باشد. همچنین ارائه اطلاعات به‌روز و دست‌اول در محتواهای ویدئویی برای گوگل نیوز اهمیت زیادی دارد.
در تریبون بخوانید : آموزش سئو ویدئو

۳ نکته تکمیلی برای بهینه‌سازی محتواهای خبری در Google News

  • در صفحه خبری خود تاریخ انتشار محتوا را مشخص کنید.
  • هر صفحه از سایت خود را حداقل از طریق یک لینک در سایت دسترس قرار دهید.
  • از استراکچر دیتای مرتبط برای مقاله‌های خود استفاده کنید. (Article News)

۵ توصیه از کریستین لیانگ (Christine Liang)، مدیر سئوی The New York Times

  • استفاده از کلمات کلیدی در URL صفحات خبری
  • استفاده از لینک‌های داخلی مرتبط با موضوع خبر
  • اولیت‌بندی و توجه به سرعت انتشار اخبار
  • توجه به تازگی و به‌روزبودن محتوای خبری
  • آمادگی برای نگارش و انتشار اخبار مهم

آیا برای ورود به Google News به سایت‌مپ خبری نیاز دارم؟

داشتن Sitemap برای راه‌یابی به گوگل نیوز ضروری نیست؛ ولی خود گوگل توصیه می‌کند که در صورتی که سایت‌مپ دارید، یک سایت مپ جداگانه نیز برای محتوای خبری ایجاد کنید تا شانس حضور خود را در گوگل نیوز افزایش دهید.

گوگل نیوز چه تاثیری بر ترافیک و سئوی سایت دارد؟

هر بار که محتوای شما در گوگل نیوز به نمایش در می‌آید به این معناست که گوگل دیدن و خواندن آن محتوا را به کاربران توصیه می‌کند. نمایش بیشتر محتوا باعث می‌شود آمار بازدیدهای شما به‌صورت طبیعی افزایش پیدا کند. همچنین گوگل نیوز می‌تواند کاربران دائمی و جدیدی را به سمت سایت شما هدایت کند و در طولانی‌مدت تاثیر چشمگیری در ترافیک سایت داشته باشد.

نکات طلایی برای ورود به Google News از مجله تخصصی search engine journal

  • محتواهای خبری را در یک ساب فولدر (Subfolder) منحصربه‌‎فرد مانند آدرس exampledomain.com/news منتشر کنید.
  • URL صفحات خبری سایت خود را توصیفی انتخاب کنید تا موضوع محتوا را بهتر منعکس کند.
  • محتوای خبری باید از نظر اطلاعاتی غنی باشد و بر اساس واقعیت‌ و به دور از لحن تبلیغاتی نوشته شود.
  • در انتشار محتوای خبر پیوستگی داشته باشید و حداقل روزانه یک خبر منتشر کنید.
  • مسیر تعامل کاربر با محتوا را راحت‌تر کنید. برای مثال از دکمه‌های اشتراک‌‌گذاری استفاده کنید.
  • برای اینکه کاربران موبایلی بیشتری بتوانند محتواهای شما را در بخش گوگل نیوز ببینند‌، سایت خود را به قابلیت AMP مجهز کنید.

سخن پایانی

بخش Top stories یا گوگل نیوز کانالی بی‌هزینه برای جذب ترافیک و سکویی برای دیده‌شدن بیشتر سایت کسب‌وکارهاست. در حال حاضر، رقابت بین سایت‌های خبری برای ورود به گوگل نیوز بسیار زیاد است و درنظرگرفتن نکات فنی و کیفی محتواها کمک می‌کند از رقبا جلو بزنید و میزان ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.