لینک پرومکس چیست؟

به‌ روزرسانی شده در ۷ اسفند ۱۴۰۲

|

لینک پرومکس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

الگوریتم‌های موتورهای جستجو دائما در حال تغییر و تحول هستند؛ اما همچنان لینک‌سازی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در رتبه‌بندی سایت‌ها به شمار می‌رود.
به‌طور کلی بک‌ لینک‌ها، مانند یک رای اعتماد، اعتبار سایت شما را در چشم موتورهای جستجو افزایش می‌دهند؛ هر چه وب‌سایت شما بک لینک‌های باکیفیت‌تری داشته باشد، احتمال کسب رتبه‌های بالاتر بیشتر می‌شود. در این مقاله قصد داریم به یکی از روش‌های جدید لینک‌سازی بپردازیم و با نحوه استفاده و مزایای آن بیشتر آشنا شویم.

لینک‌سازی، به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها برای دریافت لینک به یک صفحه وب‌سایت گفته می‌شود. فرآیندی که می‌تواند احتمال افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو را بالا ببرد. اما لینک‌سازی آنقدرها هم ساده نیست که بگوییم هرچه تعداد لینک بیشتری داشته باشید، رتبه بالاتری کسب می‌کنید.

با معرفی الگوریتم پنگوئن در سال ۲۰۱۲، برخی از کارشناسان سئو معتقد بودند بک لینک‌ها به‌طور کامل منسوخ می‌شوند؛ در حالی‌که پنگوئن فقط از حضور سایت‌هایی که لینک‌های بی‌کیفیت و غیرطبیعی داشتند، در نتایج جستجو جلوگیری کرد. این حرکت رو به جلو، باعث شد صاحبان سایت‌ها بیش از پیش به کیفیت بک‌ لینک‌های سایت خود اهمیت دهند.

روش جدید لینک‌سازی

روش‌های مختلفی با مزایا و معایب خاص خود، برای لینک‌سازی وجود دارند. بعضی از کارشناسان سئو عقیده دارند که تولید محتوای عالی به‌تنهایی می‌تواند باعث شود افراد به‌طور طبیعی به سایت شما لینک دهند. این راهکار اگر چه موردتایید گوگل است، اما زمان زیادی طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. از طرفی روش‌های دیگری وجود دارند که می‌توانند سریع‌تر شما را به هدف برسانند اما از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و ممکن است به سایت شما آسیب برسانند.

حال شاید از خود بپرسید که چگونه می‌توانیم با لینک‌های باکیفیت در زمان کوتاه‌تری به نتیجه مطلوب برسیم؟ اینجاست که لینک پرومکس به کار شما می‌آید.

تریبون با چندین سال تجربه در حوزه سئو و همچنین شناخت مناسبی که از دغدغه‌های فعالان این حوزه دارد، این محصول را به بازار معرفی کرد.

در ادامه این مقاله به معرفی کامل لینک‌پرومکس، تفاوت آن با رپورتاژ آگهی و بک لینک و همچنین مزایایی که می‌تواند برای کسب‌‌وکار شما به همراه داشته باشد می‌پردازیم.

لینک پرومکس چیست؟

لینک پرومکس، بک لینکی است که با استفاده از آن می‌توانید از متن مقالاتی که در گوگل دارای رتبه هستند، لینک دریافت کنید.

در این روش، بین صفحاتی که در رتبه‌های برتر گوگل قرار دارند و حوزه کسب‌وکار و سایت شما ارتباط موضوعی وجود دارد؛ به همین دلیل در صورت مساعدبودن سایر شرایط سئویی، ارزش و اعتبار بیشتری با دریافت این لینک، منتقل می‌شود. از طرفی چون رسانه با کلمه کلیدی موردنظر شما در جایگاه خوبی از نتایج گوگل قرار گرفته است، به افزایش ورودی سایت‌تان نیز کمک می‌کند.

لینک پرومکس چه مزایایی دارد؟

معمولا زمان زیادی طول می‌کشد تا رپورتاژ آگهی خود را در نتایج برتر گوگل مشاهده کنید؛ همچنین تولید محتوای مناسبی که بتواند در صدر نتایج جستجو قرار گیرد، هزینه و زمان زیادی را می‌طلبد.

از طرفی، بک لینک‌ها عمدتا در قسمت‌های هدر، فوتر و سایدبار صفحات اصلی سایت قرار دارند که باعث می‌شود ترافیک ورودی سایت‌تان افزایش یابد؛ هرچند این لینک‌ها نمی‌توانند به اندازه کافی موثر واقع شود چون ممکن است صفحاتی که لینک شما در آن‌ها قرار دارد با حوزه کاری‌تان مرتبط نباشد.

اما در لینک‌پرومکس از متن مقالاتی که در رتبه‌های برتر گوگل قرار دارند و از قبل منتشر و ایندکس شده‌اند، با انکرتکست (anchor text) دلخواه خود لینک مرتبط دریافت می‌کنید؛ این می‌تواند دردسر تولید محتوا و تلاش برای رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل را برای شما کم کند.

علاوه بر همه مواردی که در بالا گفته شد، چون لینک‌پرومکس روی کلمه کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما و در مقاله‌ای مرتبط منتشر می‌شود، فرصت خوبی را برای شما ایجاد می‌کند تا مخاطبین هدفمندی به سایت خود روانه کرده و همچنین اعتبار بیشتری را از لینک‌تان دریافت کنید.

رپورتاژ آگهی لینک پرومکس
مدت زمان لینک دائمی موقتی (۶ماهه و ۱۲ماهه)
تعداد لینک معمولا ۳ الی ۵ لینک ۱ لینک
نیاز به محتوا دارد ندارد
رتبه محتوا به موارد زیادی بستگی دارد در رتبه‌های برتر قرار دارد

چرا کسب‌وکارها به لینک‌پرومکس نیاز دارند؟

روش‌های لینک سازی خارجی که در گذشته بسیار متداول بودند، روز به روز در حال تغییر هستند. کسب‌وکارها برای موفقیت چشمگیر در بهبود رتبه، باید از روش‌ها و تکنیک‌های جدید استفاده کنند تا بتوانند در فضاهای بکری که احتمال حضور دیگر رقبا در آن‌ها کمتر است پیشرفت کنند.

کسب‌وکارها به کمک لینک‌پرومکس می‌توانند بدون صرف زمان و هزینه برای تولید محتوا، از مقالات برتر گوگل که با حوزه کاری آن‌ها مرتبط است، لینک دریافت کنند و در زمان کوتاه‌تری اعتبار و ترافیک ورودی سایت خود را افزایش دهند.

نکات استفاده از لینک‌پرومکس

لینک‌پرومکس یکی از روش‌های جدید لینک‌سازی خارجی است که مثل سایر روش‌ها برای کسب بهترین نتیجه از آن، نیاز است که نکاتی را رعایت کنیم. در ادامه به این نکات می‌پردازیم:

  • ارتباط موضوعی را رعایت کنید

ارتباط موضوعی، اصل مهم و مشترک بین تمام روش‌های لینک‌سازی خارجی است. درباره لینک‌پرومکس هم این موضوع صدق می‌کند.

  • مقاله را با کلمه کلیدی اصلی تطبیق دهید

در وهله اول به دنبال مقالاتی باشید که با کلمه کلیدی مرتبط در نتایج برتر قرار گرفته‌اند و سعی کنید در انتخاب‌های خود، حجم جستجوی کلمات و موضوعات رقابتی را هم درنظر بگیرید.

  • محتوای همیشه سبز را از یاد نبرید

اگر لینک‌پرومکس شما از بین محتواهای همیشه سبز انتخاب شود، می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

  • وجود کلمه کلیدی در مقاله انتخابی

حتما توجه داشته باشید که کلمه کلیدی موردنظر شما در مقاله وجود داشته باشد؛ البته اگر وجود نداشت هم می‌توان با موافقت رسانه، کلمه کلیدی مدنظر شما را به عنوان انکرتکست در متن قرار داد.

  • بعد از سئوی داخلی و تکنیکال سراغ لینک‌پرومکس بروید

با بهینه‌سازی سئوی داخلی و سئوی تکنیکال، لینک‌پرومکس می‌تواند تاثیر بهتری در تغییر رتبه شما داشته باشد. برای مثال می‌توانید کیس استادی سایت تخفیفان را مطالعه کنید تا بهتر متوجه تاثیر لینک‌پرومکس بعد از بهینه‌سازی سئوی داخلی و تکنیکال شوید.

  • بعد از کسب نتیجه دلخواه، لینک‌سازی را متوقف نکنید

مهم است بعد از رسیدن به نتایج برتر گوگل هم لینک‌سازی خارجی را ادامه دهید تا رتبه شما تثبیت شود.

در ویدئوی زیر هم می‌توانید توضیحات مفصل‌تری را در مورد این نکات مشاهده کنید:

 

چگونه از تریبون لینک‌پرومکس تهیه کنیم؟

لینک‌پرومکس یکی از جدیدترین خدمات ماست که فقط در تریبون ارائه می‌شود. برای استفاده از خدمات لینک‌پرومکس، در پنل تریبون روی گزینه «ساخت کمپین» کلیک کرده و در ادامه «ساخت کمپین لینک‌پرومکس» را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، کلمه کلیدی موردنظر خود را در نوار بالای صفحه، جستجو کنید تا لیستی از مقالات مرتبط با کلمات را مشاهده کنید. سپس می‌توانید این مقالات را بر اساس قدرت دامنه، ارزان‌ترین، گران‌ترین و رتبه سیمیلاروب و بازه قیمتی فیلتر کنید.

در پنل تریبون، قیمت لینک‌پرومکس از ۱۰۰هزار تومان شروع می‌شود. هر مقاله‌ با توجه به حوزه کسب‌وکار و جایگاهش در یک کلمه کلیدی خاص، قیمت متفاوتی دارد.

همچنین با کلیک روی «جزییات» هر کارت می‌توانید ببینید هر مقاله در چه کلماتی، چه رتبه‌ای در گوگل را به خود اختصاص داده است.

جمع‌بندی

رپورتاژ آگهی و بک لینک، از روش‌های متداول لینک‌سازی خارجی هستند که معمولا کسب‌وکارها در استراتژی سئو خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. لینک‌پرومکس، روش جدیدی است که می‌تواند برای رسیدن به رتبه‌های برتر به شما کمک کند.

برای آشنایی با ویژگی‌ها و کارکرد این محصول، ما نتایج آن را در نمونه‌های واقعی بررسی کردیم که از اینجا می‌توانید مطالعه کنید. همچنین اگر تجربه استفاده از لینک‌پرومکس را داشتید، خوشحال می‌شویم که در مورد آن نظرات خود را بیان کنید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.