بک لینک چیست ؛ چگونه بک لینک خوب بگیریم؟
چگونه بک لینک مناسب برای سایت ایجاد کنیم

به‌ روزرسانی شده در ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

|

بک لینک چیست ؛ نحوه ایجاد و دریافت بک لینک با کیفیت و معتبر

بک لینک‌ها از نظر رتبه‌بندی موتورهای جستجو اهمیت ویژه‌ای دارند. اما باید توجه داشت اثر همه بک لینک‌ها بر رتبه‌بندی یکسان نیست. همان طور که بعضی از بک لینک‌ها به بهبود رتبه سایت کمک می‌کنند، برخی دیگر باعث افت رتبه آن خواهند شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با رمز و راز بک لینک‌ها آشنا شوید.

بک لینک (BackLink) چیست؟

لینکی که از یک سایت به سایت دیگری وارد می‌شود، بک لینک نام دارد. در این حالت گفته می‌شود که سایت الف به سایت ب بک لینک داده است. از سوی دیگر سایت ب از سایت الف بک لینک گرفته است. برای درک تمام ابعاد موضوع به تصویر زیر توجه کنید:

بک لینک (BackLink) چیست؟

کاربرانی که در سایت الف هستند با کلیک بروی لینک مورد نظر از سایت الف خارج شده و وارد سایت ب می‌شوند. از همین رو این لینک برای سایت الف لینک خروجی و برای سایت ب لینک ورودی محسوب می‌شود.

معرفی انواع بک لینک

بک لینک‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند ورودی یا خروجی باشند، یک دسته‌بندی دیگر هم دارند و آن دو نوع بک لینک فالو (follow) و نوفالو (nofollow) است.

بک لینک فالو

وقتی گوگل به هر صفحه وب یک رتبه اختصاص داد و در واقع page rank را به همگان معرفی کرد، بک لینک‌ها تحت تأثیر رتبه‌ها قرار گرفتند. با معرفی پیج رنک، هر بک لینک با توجه به شرایطی که دارد می‌تواند بخشی از رتبه آن صفحه را به صفحه مقصد انتقال دهد. همه بک لینک‌ها به صورت پیش‌فرض این انتقال رتبه را انجام می‌دهند و با این شرایط بک لینک فالو نام می‌گیرند.

بک لینک نوفالو

اما برخی از مدیران سایت‌ها با استفاده از یک کد HTML ساده از این انتقال رتبه جلوگیری می‌کنند. به این ترتیب یک صفحه ممکن است به صفحه‌ای از سایتی دیگر لینک داده باشد، اما رتبه و ارزشی از صفحه مبدأ دریافت نکند. این نوع بک لینک را بک لینک نوفالو می‌نامند.

در تریبون بخوانید : لینک فالو و نوفالو

تأثیر بک لینک در سئو

همان طور که متوجه شدید، بک لینک‌ها در واقع کاربران را از سایتی به سایت دیگر هدایت می‌کنند. به عبارت بهتر، بک لینک‌ها دریچه‌هایی برای حرکت کاربران در فضای نت هستند. دو حالت را در نظر بگیرید؛ حالتی که ده دریچه به سمت یک سایت باز باشد و حالتی که هزار دریچه به سمت آن باز باشد. در کدام حالت احتمالاً تعداد کاربران بیشتری به سمت آن وب سایت روانه خواهند شد؟ بنابراین بک لینک‌ها شانس جذب کاربر را برای یک سایت افزایش می‌دهند.

یک وب سایت تا زمانی که بازدیدکننده‌ای نداشته باشد شانسی برای بهبود رتبه هم نخواهد داشت. رتبه‌هایی که گوگل در صفحات جستجو به سایت‌ها اعطا می‌کند تا حد بسیار زیادی به رفتار کاربران در سایت بستگی دارد. با هر یک کاربری که مدت زیادی صفحات یک وب سایت را زیر و رو می‌کند یا بعد از گذشت مدت زمانی مجدداً به همان وب سایت سر می‌زند، رتبه سایت بهبود خواهد یافت.

اما این در واقع یک تأثیر غیرمستقیم بک لینک در سئو محسوب می‌شود. تأثیر اصلی و مستقیم بک لینک در سئو چیز دیگری است؛ مسئله اینجاست که یک سایت فقط زمانی می‌تواند از سایت‌های دیگر بک لینک بگیرد که محتوای جدید، جالب توجه یا معتبری داشته باشد. در غیر این صورت، هیچ سایتی به یک محتوای بی‌ارزش یا تکراری لینک نخواهد داد.

به همین دلیل گوگل به هر بک لینک به چشم یک رأی مثبت نگاه می‌کند. رأیی که از سوی سایت‌های دیگر به آن داده شده است. هر چه تعداد رأی‌های یک سایت بیشتر باشد نشان‌دهنده اعتبار بیشتر آن خواهد بود و در نتیجه لیاقت کسب رتبه بهتری را در صفحه نتایج جستجو خواهد داشت. این همان اثر مستقیم بک لینک بر سئو است.

در نمودار زیر که از سایت backlinko استخراج شده اثر مستقیم بک لینک را بر جایگاه هر صفحه در صفحات نتایج جستجو (SERP) مشاهده می‌کنید:

تأثیر بک لینک در سئو

نحوه ایجاد بک لینک برای سایت

با اینکه تولید یک محتوای با کیفیت و خوب می‌تواند به خودی خود توجه مدیران سایت‌ها را برای استفاده از مطالب جلب کرده و ایشان را وادار به لینک دهی کند، اما برای سرعت بخشیدن به این فرایند باید خودتان هم دست به کار شوید و کمی لینک بسازید.

  • پست مهمان

به این منظور می‌توانید در وب سایت‌هایی که از نویسنده مهمان استقبال می‌کنند مطلب بنویسید. یکی از این نمونه سایت‌ها، برخی وب‌سایت‌های آموزشی است. شما می‌توانید یک محتوای آموزشی با کیفیت در حوزه کاری خود تولید کرده و بک لینک‌هایی را در آن قرار دهید که به صفحات مهم وب‌سایتتان وارد شوند و سپس آن را در سایت پذیرنده منتشر کنید.

  • صفحات خراب سایت‌ها

یکی دیگر از روش‌های لینک سازی گشت‌وگذار در سایت‌هایی که موضوعی مشابه سایت شما دارند و پیدا کردن صفحات ناقص یا لینک‌های خراب آن‌هاست. سپس کافی است برای آن صفحه یک مطلب مناسب تهیه کرده و طی یک اقدام نیکوکارانه با مدیر آن وب سایت تماس بگیرید. ایشان را از وجود مشکل مطلع کنید و سپس راه حل خود را که همان مطلب از پیش آماده شده است ارائه دهید. به احتمال زیاد استقبال خواهند کرد.

همین کار را می‌توانید در مورد لینک‌های خراب سایت‌ها انجام دهید و از ایشان بخواهید به جای صفحه قبلی که اکنون دیگر در دسترس نیست به یکی از صفحات سایت شما که کاملاً با موضوع و جایگاه لینک مطابقت دارد لینک دهند.

  • شبکه‌های اجتماعی

حضور در شبکه‌های اجتماعی مشروط بر اینکه سایت خود را به آن شبکه‌ها معرفی کرده باشید و از پست‌هایتان به سایت لینک داده باشید نیز می‌توانند بک لینک‌های با ارزشی برایتان داشته باشند. به خصوص که معمولاً این شبکه‌ها از اسم و رسم خوبی برخوردار بوده و تعداد کاربران زیادی دارند.

هنگام اجرای این تکنیک‌ها حتماً توجه داشته باشید همه بک لینک‌ها از هر سایتی و از هر نوعی که باشند با هم برابری نمی‌کنند. بعضی بک لینک‌ها با بعضی شرایط می‌توانند سایت شما را به اندازه چند جایگاه جابه‌جا کنند و در مقابل بعضی دیگر حتی شاید باعث افت رتبه سایتتان بشوند. به همین دلیل قبل از شروع به کار باید با فوت‌وفن‌های آن آشنا شوید.

  • رپورتاژ آگهی

یکی دیگر از روش‌های بسیار مهم و ارزشمند که بسیاری از کارشناسان سئو به آن توجه می‌کنند، انتشار رپورتاژ آگهی است. در این روش می‌توانید محتوایتان را در سایت‌ها و رسانه‌های پرمخاطب منتشر کنید و برای چند انکر تکست مهم آن بک لینک بگیرید.

روش‌های نامناسب ایجاد بک لینک برای سایت

احتمالاً متوجه شدید که همه بک لینک‌ها ارزش یکسانی ندارند. بک لینک‌های فالو که از سایت‌های معتبر، مشهور و با رتبه‌های خوب گرفته می‌شوند ارزش خیلی بهتری نسبت به سایر بک لینک‌ها دارند. به خصوص وقتی که حوزه کاری یکسانی با سایت شما داشته باشند یا به هر نحوی مرتبط باشند.

در مقابل بعضی از بک لینک‌ها نه‌تنها ارزشی ندارند بلکه حتی باید از آن‌ها اجتناب کرد؛ چراکه می‌توانند صدمات جبران‌ناپذیری برای وب‌سایتتان به بار بیاورند. یکی از این نوع بک لینک‌ها، گرفتن بک لینک از سایت‌های اسپم است.

هرگز در سایت‌های اسپم یا مزارع لینک اقدام لینک سازی نکنید. سایت‌هایی که محتوای خاصی ندارند و صرفاً برای لینک سازی ایجاد شده‌اند. این نوع سایت‌ها معمولاً صفحاتی پر از لینک به سایت‌های مختلف با موضوعات متنوع و بی‌ارتباط با یکدیگر دارند.

در تریبون بخوانید : سئو کلاه سیاه چیست؟

تعیین ارزش بک لینک توسط گوگل

پس از چه سایت‌هایی باید بک لینک بگیریم و به طور کلی یک بک لینک با کیفیت باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

  • اعتبار دامنه یا Domain Authority

به همان اندازه که گرفتن بک لینک از سایت‌های اسپم می‌تواند خطرناک باشد، گرفتن و خرید بک لینک از سایت‌های معتبر می‌تواند به بهبود رتبه سایت کمک کند.

گاهی یک سایت به قدری معروف است که معتبر بودن آن غیرقابل سؤال است. اما برای تشخیص میزان اعتبار سایت‌ها معیاری عددی به وجود آمده که Domain Authority یا همان اعتبار دامنه نامیده می‌شود. اعتبار دامنه (DA) عددی بین 0 تا 100 است. هر چه این عدد به 100 نزدیک‌تر باشد اعتبار دامنه بیشتر است.

  • اعتبار صفحه یا Page Authority

Page Authority (پیج اتورریتی) دقیقاً همان تعریف DA را دارد با این تفاوت که در اعتبار دامنه، میزان اعتبار کل دامنه سنجیده شده است اما در اعتبار صفحه تنها ارزش همان یک صفحه در نظر گرفته می‌شود. بنابراین بهترین حالت گرفتن بک لینک از یک سایت معتبر این است که در یک صفحه با ارزش آن لینک سازی کنید. برای پیدا کردن PA و DA سایت‌ها و صفحات مختلف می‌توانید از ابزار Moz Bar استفاده کنید.

  • تعداد لینک‌های خروجی

رتبه‌ای که قرار است از طریق بک لینک به سایت مقصد منتقل شود بین لینک‌های موجود در صفحه تقسیم می‌شود. بنابراین هرچه تعداد لینک‌های موجود در یک صفحه کمتر باشد ارزش بیشتری به سایت شما منتقل خواهد شد.

  • میزان ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک دهنده

وقتی شما از یک سایت با موضوع کاری خود بک لینک بگیرید نشان می‌دهد به احتمال زیاد به دلیل محتوای خوبی باشد که تولید کرده‌اید. شما چه چیزی تولید کرده‌اید که رقیبانتان را به لینک دهی ترغیب کرده‌اید؟ مسلماً این مسئله بر روی گوگل نیز تأثیر خواهد گذاشت.

  • محل قرارگیری بک لینک

وقتی بک لینک در جایی قرار بگیرد که احتمالاً کاربران سایت آن را ببینند و روی آن کلیک کنند، اعتبار و ارزش بیشتری خواهد داشت نسبت به زمانی که در مکان‌هایی مثل فوتر یا فهرست کناری صفحه در میان لیستی از اسامی سایت‌های مختلف گم شود. بنابراین می‌توان گفت مکان‌هایی مثل متن اصلی صفحه و لینک‌های ابتدایی از ارزش بالاتری برخوردارند.

۱۲ استراتژی گرفتن بک لینک برای سال ۲۰۲۲

راه‌های زیادی برای گرفتن بک لینک وجود دارد اما در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که از کجا شروع کنید. ۱۲ تاکتیکی که در این مطلب بررسی می‌کنیم مطابق لیست زیر خواهد بود:

  1. لینک‌سازی منابع
  2. پیدا کردن لینک‌های شکسته
  3. ذکر نام برند بدون لینک شدن
  4. لینک‌های تأمین کنندگان
  5. لینک‌های وابسته به بیزینس
  6. لینک‌سازی فهرست‌وار
  7. آنالیز گپ لینک
  8. دیجیتال PR
  9. تکنیک آسمان خراش
  10. کمک گرفتن از یک ژورنالیست
  11. پست‌های گردآوری شده
  12. تضمین و سفارش کردن

روش‌هایی برای گرفتن بک لینک خوب

با تریبون همراه باشید تا این ۱۲ مورد را با هم بررسی کنیم.

  • لینک‌سازی منابع

وقتی به روش‌های گرفتن بک لینک فکر می‌کنید ممکن است تاکتیک‌های بسیار پیچیده و سخت به نظرتان برسد. اما یکی از موثرترین راه‌های گرفتن بک لینک، لینک‌سازی منابع است. برای اینکه در این تاکتیک موفق شوید، باید بدانید کسب و کار شما کجا می‌تواند ارزشی به مخاطبین اضافه کند. سپس می‌توانید صفحاتی به عنوان منابع کاربردی برای آنها بسازید تا بتوانید از سایت‌های معتبر برای این صفحات بک لینک‌های ارزشمند بگیرید.

مثال رایج اینکه کجا صفحات منبع بیشتر استفاده می‌شوند، صفحات توریستم و سفر یا سایت‌های دولتی است. برای پیدا کردن فرصت‌های موجود، می‌توانید پروفایل لینک رقیب خود را آنالیز کنید تا ببینید چه کسی به آنها لینک می‌دهد اما به شما نه.

  • پیدا کردن لینک‌های شکسته

در این روش به دنبال صفحاتی می‌گردید که لینک‌های خارجی شان دیگر معتبر نیستند. اگر بتوانید لینک‌هایی را پیدا کنید که شکسته شده اند و به صفحات ۴۰۴ می‌رسند، می‌تواند یک محتوای جایگزین به همان خوبی صفحه قبلی یا بهتر از آن، ایجاد کنید تا از طرف آن سایت بک لینک بگیرید.

باید مطمئن شوید که در صفحه شما هم مشابه همان محتواهایی که یک زمانی به آن لینک داده شده بود وجود دارد. هیچ وب سایت یا کاربری دوست ندارد به جایی لینک شود که ارور ۴۰۴ دریافت کند. پس اگر بتوانید محتوای ارزشمند و جایگزین خوبی به اون پیشنهاد دهید، موفق شده‌اید.

اگر با یک وبمستر کار می‌کنید و لینک‌های شکسته سایت او را پیدا  می‌کنید، با اینکار می‌توانید بخشی از کار او را کم کنید و یک محتوای جایگزین برای لینک شکسته به او معرفی نمایید. هوشمندانه است نه؟

  • ذکر نام برند بدون لینک شدن

از نام برده شدن در روزنامه‌های محلی و اخبار رادیو، تا صفحات نقد و بررسی محصولات و ارجاع دادن به سایت اصلی، نام برند یا کسب و کارها در جاهای مختلفی mention یا ذکر می‌شوند. بهترین حالت این است که این منشن شدن همراه با لینک به وب سایت شما باشد. اما در بسیاری از اوقات این اتفاق نمی‌افتد. به این موقعیت ذکر نام برند بدون لینک شدن یا unlinked brand mention گفته می‌شود.

اما چطور می‌توانیم این برند منشن‌ها را پیدا کنیم و از آن وب سایت بخواهیم که لینک سایت ما را هم قرار دهند؟ سایت SEMrush ابزاری دارند به نام Brand monitoring که می‌توانید از طریق آن ببینید در چه جاهایی از سطح وب نام برند شما برده شده است.

با استفاده از این ابزار می‌توانید این فرصت را تبلیغ به یک موقعیت خوب برای گرفتن بک لینک کنید. با زدن ایمیل یا پیام دادن در سوشال مدیا، می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید و علاوه بر تشکر از آنها برای استفاده از نام برند شما به عنوان “الگو” یا “منبع”، بخواهید که به سایت شما بک لینک بدهند.

  • لینک‌های تأمین کنندگان

اگر شما محصولات دیگران را می‌فروشید، باید منتظر گرفتن بک لینک از طرف آنها هم باشید. بسیاری از سازندگان و تأمین کنندگان در سایت خود صفحه‌ای دارند که در آن فروشندگان خود را معرفی می‌کنند. اگر دیدید نام شما در این صفحه و در لیست فروشندگان وجود دارد اما به سایت شما لینک نشده، می‌توانید با وبمستر سایت تماس بگیرید و از او بخواهید که به شما بک لینک بدهد.

  • لینک‌های تشکیلات سازمانی

آیا شما عضو یکی از تشکیلات یا گروه‌های کسب و کار هستید؟ مثلاً عضو اتحادیه‌ای مربوط به حوزه تخصصی کسب و کارتان باشید. اگر بله پس فرصتی وجود دارد که بک لینکی از سایت آنها بگیرید. دقیقاً مانند شرایط گرفتن بک لینک از تأمین کنندگان، می‌توانید از اتحادیه یا تشکیلات خود بخواهید که به عنوان یکی از اعضا، در سایت‌شان به شما لینک بدهند.

  • لینک‌سازی فهرست‌وار

لینک‌سازی فهرست وار می‌تواند یکی از بخش‌های مهم استراتژی بک لینک سایت شما باشد. منظور مطالب و مقالاتی است که در آن به صورت فهرست‌وار کسب و کار، خدمات یا محصولاتی معرفی می‌شوند. مثلاً ۱۰ برند برتر حوزه مارکتینگ. اگر در این مقالات نامی از برند شما برده شد، می‌توانید از نویسنده مقاله یا صاحب سایت بخواهید که به عنوان مرجع، به سایت شما بک لینک بدهد.

برای پیدا کردن این مطالب فهرست‌وار می‌توانید از اپراتورهای جستجوی گوگل استفاده کنید. همچنین می‌توانید با نویسندگان یا ژورنالیست‌های سایت‌های مطرح مذاکره کنید تا در یکی از مقالات برند یا محصولات شما را نیز معرفی کند. اگر محصول یا خدمات شما ارزشی بالاتر از برندهای موجود در لیست مقاله آنها، برای کاربران سایت‌شان ایجاد کند، مطمئن باشید که خوشحال هم خواهند شد تا این آپدیت را روی فهرست خود انجام دهند.

  • آنالیز گپ لینک

یکی از سریعترین راه‌ها برای پیدا کردن فرصت‌های لینک بیلدینگ این است که سایت‌هایی را پیدا کنید که به رقبای شما لینک داده‌اند اما به شما نه. اگر وب سایتی به بیش از یک رقیب شما بک لینک داده باشد، احتمال اینکه لینکی به وب سایت شما هم بدهد وجود دارد. البته به شرطی که برند شما از نظر ارزش و کیفیت با سایر رقبا برابری کند.

برای پیدا کردن این گپ یا فرصتی که برای گرفتن بک لینک وجود دارد، می‌توانید از ابزار Backlink Gap استفاده کنید. در این صفحه می‌توانید با وارد کردن حداکثر ۵ آدرس سایت، ببینید که چه آدرس‌هایی به این رقبا بک لینک داده‌اند. زمانی را برای بررسی این قضیه بگذارید که چرا نام شما در سایت‌های آنها نیامده و اگر مشکلی وجود دارد برطرف کنید تا یک بک لینک باارزش از آنها دریافت نمایید.

در تریبون بخوانید : لینک Sitewide در سئو چیست و چرا از آن استفاده نکنیم؟
  • دیجیتال PR

اگر می‌خواهید بک لینک‌های باکیفیت به وب سایت خود دریافت کنید، نباید از قدرت روابط عمومی دیجیتال غافل شوید. ژورنالیست‌ها معمولاً از اتفاقاتی که در روابط عمومی برندها می‌افتد برای پوشش دادن اخبار و وقایع استفاده می‌کنند. در این حالت ممکن است صدها بک لینک به برند شما داده شود.

به علاوه اینکه روابط عمومی دیجیتال می‌تواند به شما کمک کند تا لینک‌هایی مرتبط از بهترین انتشاردهندگان محتوا در صنعت خود بگیرید. این لینک‌ها می‌توانند موقعیت شما را به عنوان یک حرفه ای معرفی کنند و ترافیک ارگانیک خوبی هم ایجاد نمایند.

پس صفحاتی با محتواهای خوب ایجاد کنید که برای ژورنالیست‌ها جذاب باشد و به آنها پیشنهاد کنید که از آمار یا اطلاعات محتوای شما در مقالات خود استفاده نمایند و به شما بک لینک بدهند.

  • تکنیک آسمان خراش

تکنیک Skyscrapper یا آسمان خراش یکی از تاکتیک‌های لینک‌سازی است که فرآیند زیر را دنبال می‌کند:

    • پیدا کردن محتوای موفقی که بک لینک‌های زیادی گرفته است
    • ساختن محتوای بهتر
    • نشان دادن محتوا به کسانی که به محتوای اصلی لینک داده‌اند

این تکنیک می‌تواند به شما کمک کند تا لینک‌هایی بسازید که تفاوت قابل توجهی در ترافیک ارگانیک سایت ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند تا رنکینگ شما در کلمات کلیدی رقابتی بالاتر برود. در تکنیک آسمان خراش باید بهترین محتوایی که درباره یک موضوع می‌شود تهیه کرد را، ایجاد کنید. محتوایی که در سطح اینترنت بهترین بوده و از نظر تعداد کلمات، عمق مطلب و تصاویر و المان‌های بصری، حرفی برای گفتن داشته باشد.

  • کمک گرفتن از یک ژورنالیست

بسیاری از ژورنالیست‌ها در مقالات خود نیاز به یک منبع مناسب یا نقطه نظری حرفه‌ای دارند تا اعتبار مطالب خود را بالاتر ببرند. اگر می‌بینید که مطلبی وجود دارد که شما می‌توانید ارزشی به آن اضافه کنید، به سراغ نویسنده آن بروید و با او مذاکره کنید. به او بگویید که در این حوزه متخصص هستید و نظرتان چیست. قرار نیست همیشه این روش جواب بدهد اما اگر نظری که پای مطلب او می‌گذارید به اندازه کافی خوب باشد، احتمال زیاد سر از متن اصلی در می‌آورد و به گرفتن بک لینک از آن سایت منتهی خواهد شد.

  • پست‌های جمع بندی

بسیاری از کاربران به دنبال مطالبی هستند که نه تنها توضیحات اضافه و تحلیل‌های دقیق ندارد، بلکه کوتاه و خلاصه است. مطلبی که جمع بندی یک موضوع باشد و تیر خلاص بزند. برای مثال بعد از بررسی چند محصول در یک حوزه مشخص، پیشنهاد کند که کدام محصول بهتر است و چرا باید آن را استفاده کرد. اگر بتوانید لیستی از مقالاتی در این سبک را پیدا کنید که به حوزه کاری شما ربط دارند، شاید بتوانید پس از برقراری ارتباط با نویسنده آن، نظر آن را درباره خدمات یا محصولات برند خود جلب کنید.

  • تضمین و سفارش کردن

بسیاری از کسب و کارها از مشتریان خود می‌خواهند که نظرات خود را درباره محصولات یا خدمات‌شان اعلام کنند. حتی در بعضی از سایت‌ها بخشی به این موضوع اختصاص داده شده است. اما اگر بتوانید از کاربران بخواهید که در بلاگ‌های خود، صفحات شبکه‌های مجازی و پلتفرم‌هایی که در اختیار دارند، نظرات خود را اعلام کنند و در نهایت به سایت شما لینک بدهند، اتفاق فوق العاده‌ای خواهد بود . مطمئن باشید اگر مشتریان از خدمات شما راضی باشند، این کار را برای شما خواهند کرد.

روش‌ها و تاکتیک‌های مختلفی برای گرفتن بک لینک از سایت‌ها و منابع معتبر وجود دارد. در این مطلب سعی کردیم روش‌هایی را عنوان کنیم که کمتر مطرح می‌شوند و می‌توانند فرصت‌های خوبی را برای شما ایجاد کنند. شما چه تکنیک‌هایی را امتحان کرده‌اید و جواب گرفته‌اید؟

جمع‌بندی

همان طور که دیدید نه‌تنها به دست آوردن بک لینک از سایت‌های معتبر به راحتی مقدور نیست بلکه به دست آوردن نوع باکیفیت آن از این سایت‌ها کار سخت‌تری است. در واقع شاید بتوان گفت هرچه به دست آوردن یک لینک ساده‌تر باشد، ارزش آن هم کمتر خواهد بود.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

17 پاسخ

    1. بنیامین جان خوشحالیم که مقاله ما رو دوست داشتی و برات مفید بوده.

  1. سلام، وقتتون به خیر
    خوشحالیم که مطلب براتون مفید و کاربردی بوده و این نظر رو با ما به اشتراک گذاشتید.

  2. سلام ممنون بابت محتوای خوبتان
    آیا میشه بک لینک از سایت های خارجی بگیریم که جریمه نشویم؟
    آیا تاثیری در سئوی سایت ما دارد یا نه؟

    1. سلام مجید جان
      بهتر هست که اینکار رو نکنید، خودتون رو بگذارید جای گوگل، آیا دلیلی داره وبسایتی با IP کشوری متفاوت به وبسایت دیگری لینک بده و بخواد در موردش صحبت کنه؟ به خصوص که زبان دو کشور هم متفاوته.
      با اینکار گوگل خیلی راحتتر و سریعتر میتونه متوجه غیرطبیعی بودن بک‌لینک‌های شما بشه و جریمتون بکنه.

      1. خب اگه این طوریه، چرا خودتون جشنواره میزارید برای دریافت رپورتاژ و بک لینک از سایت های خارجی؟

        1. سلام مرتضی جان
          رپورتاژهای خارجی هم کاربردهای خودشونو دارن، مثلا اگر شما میخوایید سئوی محلی و بین‌المللی انجام بدید به رپورتاژ خارجی نیاز دارید و با خرید رپورتاژ از رسانه‌های فارسی که نمی‌تونید اینکار رو انجام بدید.
          ما جشنواره رو برای کسانی میذاریم که به این رپورتاژها نیاز دارن (مثلا مخاطب هدفشون تو کشوری غیر از ایرانه، یا دارن به توسعه کسب‌وکارشون و برندینگ در سطح بین‌المللی و جذب مخاطب خارجی فکر میکنن) و ما اصراری نداریم که همه‌ی مشتریانمون حتما رپورتاژ خارجی خریداری کنن.

  3. مطلب بسیار مفیدی بود منتها نقاط ابهام استراتژی های بک لینکی که مطرح شده قابل توجه بود اول اینکه چرا وقتی این فرهنگ جا افتاده که پستهای مفید سایتهای دیگر رو با استخدام نیرو بازنویسی می کنن و به اسم خودشون منتشر می کن میشه امیدوار با ارجاع منتشر کنن؟
    یا مثلا وقتی تامین کننده ای خودش سایت داره و از ما میخواد براش در سایتمون جنسش رو بفروش میشه در اغلب مواقع اطمینان داشت اعتبار سایتش از سایت ما کمتره و گرفتن بک لینک ازش به درد خاصی نمی خوره.
    دیگر اینکه گزینه های یک و هشت و یازده مشابه هم هستن و با کثرت سایتهای اینترنتی فارسی زبان کمی خوشبینانه به نظر می رسه اگر کسی مورد اولی که بهش اشاره کردم رو رعایت کنه مطالب مفید ما در دسترسش قرار بگیره در مجموع به نظرم این موارد برای سایتی که تازه راه اندازی شده چندان کاربردی نیست و نمی تونه تغییر محسوسی ایجاد کنه.

  4. خیلی ممنون محتوای جالبی بود این روز ها که طرف حتی از تبلیغات لوله بازکنی برچسب ها استفاده نمیکنه و اینترنتی سفارش میده دیگه طرح صیانت از فضای مجازی نباید این راحتی و سرعت توی کارها رو از مردم بگیره امیدوارم یه فکری به حال مردم بکنن طرف الان برای لوله بازکنی هم اینترنتی سفارش میده چه برسه به سایر کارهای مهم که به اینترنت وابسته هستن

  5. مطلب خوبی بود مرسی از تیم خوب تریبون. سوالی که دارم : در زمان لینک دهی آیا باید اول لینک https هم بذاریم ؟ و اگر گذاشته نشه تاثیری داره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.