برندمنشن چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

به‌ روزرسانی شده در ۹ بهمن ۱۴۰۲

|

برندمنشن چه مزایا و تاثیری در سئو دارد؟

احتمالا تا به حال دیده‌اید که در شبکه‌های اجتماعی، فردی از یک برند تعریف یا از شرایط و اتفاقات ناخوشایندی که برای او پیش آمده است انتقاد می‌کند. این افراد در واقع به دلیل اینکه از اسم برند استفاده می‌کنند، برند منشن انجام می‌دهند.

برند منشن می‌تواند اتفاقات جالبی را برای کسب و کار شما رقم بزند. برای ادامه‌ راه مسیر شما را روشن کرده و در چیدن استراتژی‌های بعدی کمک می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا تعریف درستی از برند منشن و تاثیراتی که دارد، به شما ارائه دهیم تا بتوانید از آن به درستی استفاده کنید و کسب وکار خود را رشد دهید. پس در ادامه با تریبون همراه باشید.

برندمنشن (Brand Mention) چیست؟

در کل می‌توان گفت که هرجایی اسم برند شما آورده شود، فارغ از اینکه در شبکه‌های اجتماعی باشد یا در سایت‌های دیگر، منفی باشد یا مثبت، برند منشن اتفاق افتاده است. همین اسم بردن از شما در فضاهای مختلف می‌تواند مزایای ویژه‌ای از جمله تاثیر بر سئو و شناخت بازار هدف شما داشته باشد. در واقع هنر شما باید این باشد که از نظرات مثبتی که درباره‌ برندتان گفته شده است، حمایت کنید و از نظرات منفی درس بگیرید و تجربه کسب کنید تا در ادامه‌ی راه، کسب و کار خود را بهبود ببخشید و بتوانید برای آن به درستی استراتژی تدوین کنید.

اهمیت برند منشن در بازاریابی درون‌گرا

بازاریابی درون‌گرا در واقع شکلی از بازاریابی است که در آن گفتگوی مخاطب با کسب و کار یا برند، از سمت مخاطب آغاز می‌شود. اگر مشتری احساس نیاز کند و به سراغ شما آید، بازاریابی شما از جنس درونگرا بوده است و برند منشن می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در بازاریابی درونگرا بگذارد.

در تریبون بخوانید : انکر تکست Anchor Text و انواع آن

ایجاد آگاهی از برند

برند منشن کمک می‌کند تا نام کسب و کار شما راحت‌تر در بین کانال‌ها و فضای مجازی بپیچد و همین امر باعث می‌شود تا مشتریان به شما اطمینان بیشتری برای خرید محصولات یا خدمات شما داشته باشند. طبق تحقیقاتی که انجام شده، مردم برای خرید از برندهایی که بیشتر اسمشان را شنیدند، تمایل بیشتری نشان می‌دهند و با برند منشن می‌توانید این کار را بدون پرداخت هزینه و کاملا رایگان انجام دهید.

بهبود استراتژی بازاریابی آنلاین

نظرات مختلفی که درباره‌ی برند شما وجود دارند، به شما کمک خواهد کرد تا برای آینده‌ی کسب و کار خود بهتر تصمیم بگیرید و استراتژی بهتری بچینید. سعی کنید همواره نظراتی که درباره‌ی برند شما وجود دارد یا به اصطلاح برند منشن‌ها را چک کنید و از آن‌ها برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید.

بهبود اعتبار برند

واضح است که هرچقدر میزان اعتبار شما در فضای آنلاین بیشتر باشد، مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد و بهتر به شما اعتماد می‌کنند. با داشتن مشتریان وفادار می‌توانید شانس برند منشن‌های مثبت نسبت به کسب و کار خود را افزایش دهید و هرچه در این زمینه موفق‌تر عمل کنید و افراد بیشتری از برند شما به خوبی یاد کنند، اعتبار شما در میان مردم بیشتر خواهد شد و می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ توسط خود مشتری‌ها، تبلیغات کنید.

برند منشن چه تاثیری در سئو دارد؟

گوگل به تازگی برند منشن‌ها را رصد می‌کند و گفته می‌شود برای کسب وکارهایی که برند منشن بیشتر و مثبت‌تری دارند، ارزش و اعتبار بیشتری قائل می‌شود. ضمن اینکه آنها را در رتبه‌بندی خودش بالاتر از رقبا قرار خواهد داد. البته هنوز این موضوع قطعی اثبات نشده است.

در واقع الگوریتم پاندا، که وظیفه‌ بررسی محتواهای یک سایت را دارد، برند منشن را یک بک لینک ضمنی و ارزش و اعتبار زیادی برای آن در نظر می‌گیرد. مثل یک لینک خارجی با کیفیت در سئوی سایت کسب و کار شما تاثیرگذار خواهد بود.

گوگل با توجه به اهمیت این قضیه سعی کرده است تا نهایت حساسیت را در آن به خرج دهد و با استناد بر برند منشن‌های مثبت درباره‌ی واقعی بودن یک کسب وکار هم تصمیم می‌گیرد. پس اگر به فکر سئوی سایت خود هستید، از برند منشن و تاثیرات آن به هیچ عنوان غافل نشوید.

ارتباط برند منشن و آگاهی از برند در شبکه‌های اجتماعی

در سالیان گذشته شبکه‌های اجتماعی رشد بسیار زیادی داشتند و به جزو مهمی از زندگی مردم تبدیل شدند. اکنون شبکه‌های اجتماعی به یک جامعه‌ی بزرگی تبدیل شده است که به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌تواند اطلاعات و اخبار را نشر دهد و افراد می‌توانند به راحتی در مورد مسائل مختلف نظر بدهند و تجربه‌ی خوب یا بد خود را به اشتراک بگذارند. بنابراین نقش مهمی در برند منشن خواهند گذاشت.

برند منشن

همچنین باید سعی کنید که در شبکه‌های اجتماعی حضور مستمر و مداوم داشته باشید و به نظرات و برند منشن‌های خود در این شبکه‌ها پاسخ مناسب دهید. البته احتمال اینکه نظرات منفی بیشتر از نظرات مثبت به اشتراک گذاشته شوند، بیشتر است اما باید به نظرات منفی به دید یک فرصت برای بهبود عملکرد خود نگاه کنید و پاسخ کاربری ناراضی را با خونسردی و ملایمت دهید و مشکلش را برطرف کنید.

مزایای برند منشن

مهم‌ترین مزیتی که از برند منشن می‌توان نام برد این است که کاربرانی که نظر می‌دهند، کاملا بی‌طرف هستند و از بیرون به کسب و کار و برند شما نگاه می‌کنند و کسانی که صاحب کسب و کار هستند، می‌توانند ارزش این نظرات را به خوبی درک کنند.

برند منشن باعث می‌شود تا شما بهتر دیده شوید و البته کاربران و مخاطبان دیگر هم می‌توانند رفتار شما را با مشتری‌های خود ببینند. مثلا اگر فردی نظر منفی درباره‌ی کار شما داده است و از محصول یا خدمتی که به او ارائه شده، رضایت ندارد، می‌توانید با برطرف کردن مشکل، هم به او و هم به دیگر مخاطبانی که آن برند منشن را می‌بینند نشان دهید که اشتباهات خود را می‌پذیرید و برای بهبود آن تلاش می‌کنید و مشتریان برایتان اهمیت دارند. با برند منشن می‌توانید شخصیت خود را سریع‌تر از هر روش دیگری به مخاطب نشان دهید.

ابزارهای شناخت و اندازه‌گیری برند منشن

اکنون که با اهمیت و فواید برند منشن آشنا شدید، شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چگونه می‌توان برند منشن‌های خود را رصد کرد و مورد ارزیابی قرار داد؟ اگر بخواهید چندین نیرو برای هر شبکه اجتماعی استخدام کنید تا برند منشن‌ها را پیدا کنند و پاسخ آن‌ها را بدهند، کار منطقی نخواهد بود.

راه چاره استفاده از ابزاری است که برای بررسی برند منشن‌ها درست شده‌اند و شما برای اطلاع از وضعیت برند خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه 3 ابزار مهم برای انجام این کار را به شما معرفی خواهیم کرد:

گوگل آلرتز (Google Alerts)

گوگل آلرتز یک ابزار قدیمی برای انجام این کار است که بسیاری از کسب و کارها برای ارزیابی برند منشن‌های خود از آن استفاده می‌کنند، اما مشکل بزرگی که این ابزار دارد، ارسال نوتیفیکیشن در زمانی است که نام برند شما در فهرست 10 نتیجه‌ برتر گوگل قرارگرفته باشد.

Talkwalker Alerts

این ابزار هم برای اندازه‌گیری و ارزیابی برند منشن‌های کسب و کار شما مناسب است، گزارش کاملی به شما ارائه می‌دهد که حتی شامل موقعیت جغرافیایی کاربر هم می‌شود.

Awario

این ابزار، تا 14 روز سرویس رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد و بعد از آن باید با خرید اشتراک در آن فعالیت کنید. Awario یکی از بهترین ابزارهای اندازه‌گیری برند منشن است که می‌توانید به موقع از نظرات کاربران مطلع شوید و از داده‌های آنلاین آن استفاده کنید.

سخن پایانی

برند منشن یکی از تکنیک‌هایی است که برای بهبود سئو و بازاریابی و همچنین افزایش اعتبار برند استفاده می‌شود و تاثیرات خوبی هم می‌گذارد. استفاده‌ی درست از این روش می‌تواند به کسب و کار شما نفع زیادی برساند. در این مقاله سعی کردیم تا برند منشن را به صورت کامل برای شما توضیح دهیم و فواید و اهمیت آن را برای شما بیان کنیم. امیدواریم که از این مطلب استفاده کرده باشید و خوشحال می‌شویم اگر نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

4 پاسخ

  1. ممنون از مقاله های خوبی که می گذارید. من همیشه دنبال میکردم مطالب تریبون رو منتها این مقالات آخر کمی ضعیف تر بوده اند. قبلاً متن ها روان تر و اطلاعات کاربردی تر بود. انگار نویسنده مقاله تجربه در زمینه سئو داشت. اما باز هم ممنون

    1. ممنونم زهرا جان که نظرت رو با ما به اشتراک گذاشتی، نویسنده هر مقاله متفاوت هست و امکان داره شما با لحن و نگارش یکی از عزیزان ما بیشتر ارتباط برقرار کرده باشی. اگر لطف کنی چند مثال از مقالاتی که به نظرت بهتر بودن رو بگی تا بتونیم یک مقایسه خوبی برای بهبود کیفیت داشته باشیم، ممنون میشم.

  2. با درود و سپاس از مقاله مفید و خوب شما من خودم کارهای سایتم را انجام میدم سئو کلاه سفید کار میکنم چون علاقه دارم به این جور کارها ولی خوب این برند منشن هم نکته مهمی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.