نکات پیش از خرید بک ‌لینک سایت وایدی

به‌ روزرسانی شده در ۲۰ آبان ۱۴۰۲

|

نکاتی که پیش از خرید بک ‌لینک سایت وایدی باید بدانید

در چند سال اخیر برخی از متخصصان سئو به تاثیر لینک‌های Sitewide در لینک‌سازی خارجی سایت اعتقادی ندارند و این روش را یک تکنیک منسوخ‌شده می‌دانند؛ اما نمی‌توان انکار کرد که استفاده اصولی و طبیعی لینک‌های سایت وایدی، همچنان تأثیر مثبت خود را در لینک‌سازی خارجی دارند. البته فراموش نکنید همان قدر که بک لینک‌ها می‌توانند در بهبود رتبه یک سایت نقش داشته باشند، استفاده نادرست و غیرحرفه‌ای از آن‌ها نیز می‌تواند موجب هدررفت بودجه و آسیب به سئوی سایت شود. در این مقاله قرار است درباره نکات مهمی بخوانید که پیش از خرید بک ‌لینک سایت وایدی باید بدانید تا اثرگذاری بک لینک‌های دریافتی سایت خود را بهبود دهید.

چگونه رسانه‌ها را برای خرید بک لینک سایت وایدی انتخاب کنیم؟

۱.اگر به‌قدر کافی به اصول سئو مسلط نشده باشید یا اطلاعاتتان در این حوزه بسیار کم باشد، به احتمال زیاد در تحقیق و جستجوهای اولیه خود، به این موضوع برخورده‌اید که ارتباط بین دو سایت لینک‌دهنده و دریافت‌کننده لینک، چقدر در لینک‌سازی اهمیت دارد. موتورهای جستجو وقتی که می‌خواهند بک‌ لینک‌های یک سایت را بررسی کنند، به دنبال ارتباط کلی و منطقی بین دو سایت هستند و انتظار دارند سایت‌ مبدا و مقصد از نظر موضوع کسب‌وکار و ارائه محتوا در یک صنعت باشند. برای مثال، برندهایی که در حوزه پزشکی فعالیت می‌کنند، باید از رسانه‌هایی بک لینک بگیرند که در انتشار محتوا و نوع مخاطب با هم نقطه اشتراک دارند. این کسب‌وکارها می‌توانند رسانه‌ها و خبرگزاری‌های فعال حوزه سلامت را برای خرید در اولویت قرار دهند.

ارتباط موضوعی و اعتبار سایت لینک‌دهنده ۲ فاکتور مهم برای تعیین ارزش بک لینک از نگاه گوگل است. برای اینکه با نحوه ارزیابی این فاکتورها در سایت‌های لینک‌دهنده بک لینک sitewide به طور کامل آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ایبوک «لینک‌‌سازی خارجی با چاشنی ترکیب تکنیک‌ها» را بخوانید.

۲.هیچ‌وقت در سئو بدون آنالیز رقیب کاری را انجام ندهید. اگر رقیب موفق شده باشد، شما هم می‌توانید از اقدام مثبت آن الگوبرداری کنید؛ اما اگر کسب‌وکار مقابل شما در کاری ناموفق عمل کرده باشد، شما هم دیگر خطای آن را تکرار نمی‌کنید. به همین دلیل، اگر کشف کنید رقیبی که از شما جلوتر است، چه نوع بک ‌لینک‌هایی دارد و از کجا می‌گیرد، آن وقت می‌توانید از این اطلاعات برای استراتژی بک ‎لینک سایت خود استفاده کنید و تعدادی از سایت‌ها و رسانه‌های رقیب را در لیست خرید بک لینک خود قرار دهید.

پیش از خرید بک لینک سایت وایدی چه مواردی را چک کنیم؟

اگر تا به حال برای خرید بک لینک اقدام نکرده باشید، حتماْ از خود می‌پرسید که چه مواردی را باید در فرایند خرید بک لینک بررسی کنید که بهترین نتیجه را از دریافت بک لینک‌ها داشته باشید. به موارد زیر پیش از خرید توجه کنید:

  • فالو و نوفالو بودن بک‌ لینک‌ها

اغلب بک‌لینک‌های خریداری‌شده به‌صورت پیش‌فرض در حالت «فالو» (follow) هستند. به این معنی که سایت لینک‌دهنده با انتقال اعتبار از سایت خود موافق است و سایت ما را تایید می‌کند. از طرف دیگر، لینک‌های «نوفالو» (nofollow) که در ساختار خود rel=nofollow را دارند، تقریباً ارزش خاصی را به سایت مقصد منتقل نمی‌کنند. به صورت کلی، از لینک نوفالو با هدف جلوگیری از پنالتی گوگل و در ترکیب با لینک‌های فالوی دیگر، برای لینک‌سازی طبیعی‌تر استفاده می‌شود.

یکی از مزایای دیگر لینک‌های نوفالو این است که آن‌ها می‌توانند به بهبود بودجه‌ خزش سایت کمک کنند. به عبارتی اگر سایتی با مشکل بودجه‌ خزش مواجه است، می‌تواند با دریافت بک‌لینک‌های نوفالو، بودجه‌ی خزش سایت خود را بهبود دهد. با این حال، شما می‌توانید بسته به استراتژی لینک‌سازی خارجی سایت خود، بک لینک‌های سایت وایدی را فقط با تگ نوع فالو یا نوفالو خریداری کنید.

  • آیا گوگل می‌تواند لینک‌های درون صفحه را ببیند؟

برای بررسی این موضوع دو راه‌حل وجود دارد؛ استفاده از ابزار سرچ کنسول و بررسی کَش صفحه‌ای (cached) که از آن لینک دریافت کرده‌اید. راه‌حل اول این است اگر گوگل بتواند لینک‌های درون صفحه‌‌ (سایت یا رسانه‌ای که شما از آن لینک دریافت کرده‌اید) را تشخیص دهد، اطلاعات آن در بخش لینک‌های سرچ کنسول نشان داده می‌شود.

این نکته را به خاطر بسپارید که نمایش‌ندادن تمام بک‌لینک‌های یک سایت، دلیل بر وجود مشکل یا ایندکس‌نشدن لینک‌ها نیست. گوگل اعلام کرده است که ممکن است تمام بک‌لینک‌های سایت خود را در سرچ کنسول مشاهده نکنید؛ چون فقط نمونه‌ای از لینک‌های دریافتی یک صفحه در این ابزار نمایش داده می‌شود.

در راه‌حل پیشنهادی دوم، باید به سراغ کَش صفحه‌ای که از آن لینک دریافت کرده‌اید بروید و مراحل زیر را طی کنید.

۱.آدرس صفحه‌‌ای را که لینک‌ سایت واید شما در آن قرار دارد، با دستور «:site» سرچ کنید.

۲.روی سه نقطه کنار لینک صفحه‌ موردنظر کلیک کنید تا کادر زیر باز شود.

۳.روی گزینه «Cached» در قسمت بالای کادر کلیک کنید.

۴.صفحه‌ پیش‌ روی شما، آخرین تصویر از صفحه مورد نظر شما با تمام اطلاعاتی است گوگل در یک تاریخ و زمان مشخص در دیتابیس خود ذخیره کرده است. در صورتی که بتوانید بک‌ لینک‌های سایت وایدی موردنظر را در صفحه مشاهده کنید، یعنی گوگل توانسته لینک‌ها را شناسایی کند و آن‌ها را برای صفحه مقصد (سایت شما) ترتیب اثر دهد.

آیا لینک‌ها مستقیماً به سایت شما لینک می‌شوند؟

بسیاری از سایت‌ها برای اندازه‌گیری میزان کلیک و تعداد ورودی‌‌‌‌های سایت مقصد (سایت‌ لینک‌شده)، از لینک‌های ریفرال و کوتاه‌کننده لینک استفاده می‌کنند. این اتفاق باعث می‌شود که سایت‌ها به‌طور مستقیم به آدرس صفحه شما لینک ندهند و در نهایت لینک به صفحه‌ مدنظر شما ریدایرکت می‌شود. توجه داشته باشید که این لینک‌ها باید به‌درستی به آدرس مد نظر شما ریدایرکت ۳۰۱ شوند. (ریدایرکت‌ نباید از نوع ۳۰۲ و ۳۰۷ باشد)

انتشار بک لینک‌ها را چگونه زمان‌بندی کنیم؟

برای اینکه لینک‌سازی طبیعی داشته باشید، نباید در ساخت بک لینک عجله کنید! یکی از اشتباهات شایع در لینک‌سازی خارجی به‌خصوص خرید بک لینک سایت وایدی، این است که کسب‌وکارها دوست دارند در یک روز تعداد زیادی لینک به سایتشان اضافه شود. به عبارتی آن‌ها تمام بک‌ لینک‌های خریداری‌شده خود را در یک مدت کوتاه و پشت‌هم منتشر می‌کنند.

پس در نظر بگیرید که اضافه‌شدن ناگهانی تعدادی زیادی لینک به سایت شما، نه‌تنها سودی برایتان ندارد، بلکه باعث می‌شود روند لینک‌سازی سایت شما به‌صورت غیرطبیعی جلوه کند. اگر استراتژی شما به شکلی بود که زمان کوتاهی برای لینک‌سازی داشتید، می‌توانید خرید بک لینک‌های نوفالو را هم در اولویت قرار دهید. از طرفی، پیشنهاد می‌کنیم بازه‌های زمانی یکسانی را برای ماندگاری بک لینک روی سایت رسانه انتخاب نکنید، برای مثال تعدادی از بک‌ لینک‌ها را ۶ماهه بگیرید و برخی دیگر را برای یک سال خریداری کنید.

چه زمانی بهتر است بک لینک سایت وایدی بخریم؟

سایت‌هایی که به‌تازگی راه‌اندازی شده‌اند با محدودیت خرید لینک سایت وایدی مواجه هستند؛ چرا که در ماه‌های اول فعالیت سایت، بهتر است با تولید محتوا سایت خود را تقویت کنند و اگر می‌خواهند سئوی خارجی سایت خود را آغاز کنید از تکنیک برندمنشن استفاده کنید که یکی از روش‌های لینک‌ سازی خارجی است. در این روش فقط از اسم برند کسب‌وکار بدون اشاره به لینک سایت، نام برده می‎‌شود.

آماده‌سازی سایت از نظر فنی و محتوایی، یک شرط لازم برای لینک‌سازی خارجی است. پس قبل از اینکه برای خرید لینک اقدام کنید، مطمئن باشید که سایت شما از نظر سئوی تکنیکال (ساختار سایت، سرعت و …) و سئوی داخلی (لینک‌سازی داخلی، محتوا و …) مشکلی ندارد یا مشکلات را برطرف کرده‌اید.

خرید لینک سایت وایدی معمولاً برای سایت‌هایی که برند قوی‌تری دارند و عموم مردم آن‌ها را می‌شناسند، ریسک کمتری دارد. در حالی که اگر هنوز فعالیت‌های مرتبط با برندینگ را برای کسب‌وکار خود انجام نداده‌اید یا به‌اصطلاح یک برند ناشناخته‌تری در مقایسه با رقبا هستید، بهتر است در خرید تعداد بک لینک‌ها محتاطانه رفتار کنید.

برای کدام صفحات سایت بک لینک سایت وایدی بخریم؟

یکی از کارهایی که قبل از خرید لینک سایت وایدی باید انجام دهید این است که صفحات دارای اولویت را مشخص کنید. منظور فقط صفحاتی نیستند که در رقابت با سایر صفحات در نتایج پایین‌تری قرار دارند، بلکه شما باید برای صفحاتی که در گوگل رتبه خوبی دارند هم لینک‌سازی انجام دهید. به عبارت دیگر، اگر بخواهید همیشه برای چند صفحه محدود و خاص لینک‌سازی کنید، گوگل به نحوه لینک‌سازی سایت شما برچسب اسپم خواهد زد. بهتر است به‌طور نامنظم برای مجموعه‌ای از صفحات سایت خود بک لینک بخرید. برای مثال علاوه بر صفحه اصلی سایت، می‌توانید در صورت موافقت رسانه (سایت لینک‌دهنده)، برای رپورتاژ آگهی‌های منتشرشده در همان رسانه یا رسانه‌های دیگر، بک لینک سایت وایدی خریداری کنید.

از چه انکر تکست‌هایی در ساخت بک لینک‌های سایت وایدی استفاده کنیم؟

زمانی که کرالرهای گوگل لینکی از سایت شما را در صفحه و سایت دیگری می‌بینند، می‌توانند تشخیص دهند موضوع کسب‌وکار شما چیست و قرار است روی چه کلمه کلیدی رتبه سایت شما بهبود پیدا کند. تا حد امکان سعی کنید از کلمات کلیدی اصلی به عنوان یک انکر تکست exact match استفاده نکنید و به جای آن، نام برند کسب‌وکارتان (برای مثال تریبون) و نام برند + کلمه کلیدی (برای مثال خرید بک لینک از تریبون) را برای انکر تکست انتخاب کنید.

چگونه استراتژی ساخت بک لینک سایت وایدی کم‌خطرتری بچینیم؟

اینکه فکر کنید بک لینک‌های SiteWide فقط یک لینک هستند که با یک انکر تکست به سایت شما داده شده‌اند و نمی‌توانند تاثیر زیادی داشته باشند، چندان عقیده درستی نیست. برای اینکه بتوانید استراتژی کم‌خطری با خرید بک لینک‎های سایت وایدی بچینید، بهتر است موارد زیر را برای استراتژی لینک بیلدینگ سایت خود در نظر بگیرید:

۱.با اینکه همیشه ترجیح بر این است که لینک‌های دریافتی از نوع فالو باشند، اما بک لینک‌های nofollow هم برای سئوی سایت ضرری ندارند و استفاده هم‌زمان از لینک‌های follow و nofollow یکی از تکنیک‌های لینک‌سازی طبیعی است. به خاطر داشته باشید که نسبت دقیق و مشخصی بین لینک‌های Follow و Nofollow برای تمامی سایت‌ها وجود ندارد؛ چون طبیعی‌بودن لینک‌سازی‌ را زیر سوال می‌برد.

۲.یکی از تکنیک‌های خرید بک لینک این است که شما از آن‌ها در استراتژی لینک‌سازی لایه‌ای استفاده کنید. نحوه ایجاد لینک در این روش به‌صورت لایه‌ای است و شما برای بک لینک‌های سری اول و سری دوم و … لینک‌سازی می‌کنید و چون تقریباً از لایه سوم به بعد، بک‌لینک‌ها از سایت اصلی فاصله زیادی دارند، پس ریسک خرید بک لینک‌های سایت وایدی در لایه‌های زیرین کمتر خواهد شد.

طرح شماتیک لینک سازی چند گره ای

۳. یکی از کاربردهای خرید بک لینک sitewide این است که برای رپورتاژ آگهی‌هایی که در یک رسانه منتشر کرده‌اید، از قسمت‌های سایدبار، فوتر و هدر همان سایت، بک لینک بگیرید. البته این را به خاطر داشته باشید که ممکن است رسانه با این شرایط مخالف باشد و درخواست شما را قبول نکند.

استراتژی ساخت بک لینک سایت وایدی کم خطر

۴. در یکی از مدل‌های لینک‌سازی خارجی که در ایبوک «لینک‌سازی خارجی با چاشنی ترکیب تکنیک‌ها» گفته شد، شما می‌توانید چندین رپورتاژ آگهی را با یک برچسب یکسان در یک رسانه منتشر کنید تا همه رپورتاژ آگهی‌ها در صفحه‌ای به نام برچسب X قرار بگیرند و با ۲ رویکرد زیر، برای صفحه برچسب X (در صورت موافقت رسانه) لینک ساید وایدی بخرید:

  • از همان رسانه‌ برای صفحه‌ برچسب X، بک لینک سایت واید بگیرید.

استراتژی ساخت بک لینک سایت وایدی

  • از رسانه‌ای دیگر برای صفحه‌ برچسب X، بک لینک سایت واید بگیرید.

استراتژی ساخت بک لینک کم خطر

۵.همیشه به جایگاه بک لینک‌های سایت وایدی در یک سایت دقت کنید؛ چرا که ممکن است لینک‌هایی که در کنار بک لینک شما قرار گرفته‌اند، اسپم یا به صفحه‌ غیرمرتبط لینک‌شده باشند و گوگل این مورد را در میزان اعتبار منتقل‌شده و تاثیرگذاری بک‌ لینک‌های دریافتی در نظر بگیرد.

چه کنیم تا پس از حذف بک لینک‌ها کمترین آسیب و افت رتبه را داشته باشیم؟

از آنجایی که بک لینک‌های sitewide دائمی و همیشگی نیستند و نیاز است تا شما هر چند وقت یک بار آن‌ها را تمدید کنید، پس خطر از‌دست‌رفتن ارزش و اعتبار منتقل‌شده از سمت آن‌ها، پس از حذف شدنشان، بسیار زیاد است. برای اینکه بتوانید خیلی زودتر، از این اتفاق جلوگیری کنید، توصیه می‌کنیم با استفاده از روش‌های لینک‌سازی دائمی و بی‌خطر مانند رپورتاژ آگهی، لینک‌پرومکس قدرت صفحات مدنظر را تقویت کنید تا در صورت حذف لینک‌های سایت وایدی، افت شدیدی را در رتبه‌بندی صفحات تجربه نکنید.

رپورتاژ آگهی بهتر است یا بک لینک سایت وایدی؟

برای پاسخ به چنین سوالی ابتدا باید یک تعریف مختصری از این دو روش ارائه دهیم. در زمان خرید رپورتاژ، شما یک محتوای مفید در راستای موضوع کسب‌وکار خود، در یک صفحه از رسانه دلخواه منتشر می‌کنید. لینک‌های داخل رپورتاژ آگهی به‌صورت دائمی در رسانه باقی خواهند ماند و حذف نمی‌شوند. این در حالی است که بک لینک‌های سایت وایدی فقط لینک‌هایی هستند که در سایدبار، فوتر یا هدر یک صفحه یا تمام صفحات رسانه قرار می‌گیرند. در این نوع لینک‌سازی خارجی، شما فرصت معرفی و ارائه هیچ مطلب مفیدی به کاربر را ندارید و فقط با یک لینک و یک کلمه می‌توانید خود را به بازدیدکنندگان آن رسانه نشان دهید.

علاوه بر این، بک‌ لینک‌ها دائمی نیستند و نیاز به تمدید دارند. با توجه به ویژگی‌های گفته‌شده، اینکه رپورتاژ آگهی بهتر است یا بک لینک سایت وایدی، کاملاً به استراتژی سایت شما بستگی دارد. با توجه به نکات مهمی که درباره خرید بک لینک در این مقاله توضیح داده شد، بهتر است از روش بک لینک در کنار دیگر روش‌های لینک‌سازی خارجی استفاده کنید یا آن را با روش‌های دیگری مانند رپورتاژ آگهی ترکیب کنید.

بک لینک‌های چه تفاوتی با تبلیغات بنری دارند؟

لینک‌هایی که از تبلیغات بنری به سایتی داده می‌شوند، از نوع نوفالو هستند و ممکن است با اتریبیوت sponsored برچسب‌گذاری شده باشند. گوگل می‌داند که این لینک‌ها پولی هستند و برای اهداف مارکتینگی خریداری شده‌اند و نباید اعتبار یا جریمه‌ای برای آن‌ها در نظر بگیرد. اثر لینک‌های بنرهای تبلیغاتی در میزان ترافیک ارجاعی (Referral) به سایت مقصد مشخص می‌شوند و روی سئوی سایت تبلیغ‌دهنده تاثیر مستقیمی ندارند. در مقابل، لینک‌های Sitewide می‌توانند بسته به استراتژی لینک‌سازی خارجی سایت، از نوع فالو یا نوفالو باشند. لینک‌های فالو در بهبود سئوی سایت تاثیرگذار هستند و بک‌لینک‌های نوفالو برای اهدافی مانند برندینگ، بهبود بودجه خزش سایت و … استفاده می‌شوند.

آیا بک لینک‌های سایت وایدی همیشه از نظر گوگل اسپم تلقی می‌شوند؟

در یکی از مقالات منتشرشده در Search Engine Journal، جان مولر از گوگل بیان کرده است: «لینک‌های sitewide در هر شرایطی از نظر گوگل غیرطبیعی یا اسپم نیستند. این نوع از لینک‌ها می‌توانند به‌طور کاملاً طبیعی توسط کاربران دیگر ایجاد شده باشند.»

بنابراین هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای disavow یا حذف بک لینک‌های سایت وایدی وجود ندارد. اگر زمانی هم به تاثیر این بک لینک‌ها روی رتبه سایت خود مشکوک شدید، فاکتورهای دیگری مانند نوع انکر تکست بک لینک‌ها را بررسی کنید؛ چرا که اگر از انکر تکست exact match در بک لینک‌ها استفاده کرده باشید، به احتمال زیاد افت رتبه می‌تواند ناشی از آن باشد.

سخن پایانی

صرف نظر از اینکه از چه استراتژی برای خرید لینک sitewide استفاده می‌کنید، مهم‌ترین مساله کیفیت و طبیعی‌ جلوه‌دادن این بک لینک‌هاست. در تریبون می‌توانید انواع بک ‌لینک را در سایت‌های معتبر و گوناگونی خریداری کنید و با کمک مشاوره تیم پشتیبانی، کیفیت و تاثیرگذاری این نوع بک لینک‌ها را بهبود دهید. برای خرید بک لینک sitewide و مشاهده رسانه‌ها همین حالا وارد پنل تریبون شوید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.