نکاتی برای پیش از انتشار رپورتاژ آگهی

به‌ روزرسانی شده در ۲۳ آذر ۱۴۰۲

|

نکاتی که پیش از انتشار رپورتاژ آگهی باید به آن‌ها توجه کرد

وقتی برای اولین بار قصد دارید کاری را انجام دهید یا وسیله جدیدی را امتحان کنید، سعی می‌کنید بهترین روش انجام آن را پیدا کنید و مطابق با آن پیش بروید. چه چیزی واضح‌تر از این که در زمان مواجه با یک کار برای اولین بار، دستورالعمل‌های آن را بخوانید یا توصیه‌های افراد دیگر را در ذهن خود به یاد آورید. بیشتر افراد به جای اینکه درباره روش درست اجرای چیزی تحقیق کنند و دستورالعمل‌ها را بخوانند، بی‌گدار به آب می‌زنند. این اتفاق برای خریداران محصولات دیجیتال مانند خرید رپورتاژ آگهی هم به دفعات زیاد اتفاق می‌افتد. این مقاله همان دستورالعملی است که کمک می‌کند کسب‌وکارها از انتشار رپورتاژ آگهی‌هایشان نتیجه اثربخشی بگیرند و بدانند چه اقداماتی زمینه‌ساز بهبود رتبه‌بندی سایت‌هاست.

چگونه رسانه‌های مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی را انتخاب کنیم؟

1. اولین قدم برای انتخاب رسانه این است که شما کلمه کلیدی موضوع اصلی رپورتاژ آگهی خود را در نتایج گوگل جستجو کنید و ببینید چه رسانه‌های مطالب مشابه‌‌ای با موضوع شما را در سایت خود منتشر کرده‌‌اند. به سراغ رسانه‌هایی بروید که در راستای موضوع انتخابی شما، مطالب مرتبطی را در گذشته در سایت خود قرار داده‌اند. این دست از سایت‌ها بهترین انتخاب برای انتشار رپورتاژ آگهی هستند.

چگونه رسانه‌های مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی را انتخاب کنیم؟

یکی از روش‌های کاربردی برای پیداکردن رسانه‌های دارای رتبه در موضوع موردنظر شما، این است که از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. هر ابزاری که بتواند به‌ازای یک کلمه کلیدی، ۱۰۰ نتیجه گوگل را همراه با دامنه سایت‌‌ به شما نشان دهد، برای این هدف مناسب است. طبق مثال زیر، شما می‌توانید از از ابزار سمراش (semrush) استفاده کنید.

  • پس از خرید اکانت سمراش، وارد سایت شوید.
  • از نوار سمت چپ سایت، روی قسمت « keyword overview» کلیک کنید.
  • مطابق با تصویر، کلمه سید (seed keyword) خود را در باکس جستجو وارد کنید. مثال: کلمه کلیدی «ارز دیجیتال»

مرحله اول انتخاب رسانه‌های مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی

  • پس از نمایش نتایج، به سمت پایین اسکرول کنید و در قسمت «Serp Analysis»، لیست سایت‌هایی را می‌بینید که روی کلمه «ارز دیجیتال» در بین ۱۰ صفحه گوگل قرار دارند.
  • از این نتایج، خروجی اکسل بگیرید.

مرحله دوم انتخاب رسانه‌های مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی

اگر کلمه کلیدی انتخابی شما بسیار سخت یا به‌اصطلاح رقابتی است، بهتر است هیچ سایتی را از لیست اکسل خود حذف نکنید. اما اگر در حوزه کم‌رقابتی فعال می‌کنید و یک کلمه کلیدی عمومی را انتخاب کرده‌اید، بهتر است تعدادی از سایت‌ها را حذف کنید تا ليست بهینه‌تری داشته باشید. برای مثال، فقط ۲۰ تا ۳۰ نتیجه اول را نگه دارید.
در قدم بعدی، شما می‌توانید از این اکسل برای جستجوی رسانه‌ها در پنل تریبون استفاده کنید. مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  • وارد حساب کاربری خود در تریبون شوید.
  • از قسمت داشبورد، روی ساخت کمپین رپورتاژ کلیک کنید.
  • با کلیک روی گزینه «جستجو با اکسل»، فایل اکسل خود را آپلود کنید.

مرحله سوم انتخاب رسانه‌های مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی

با این روش شما می‌توانید در زمان کمتری، سایت‌هایی را که از قبل برای خود در نظر گرفته بودید، در تریبون پیدا کنید و از آن‌ها رپورتاژ بخرید. بعد از بارگذاری فایل اکسل، رسانه‌هایی که مدنظر شما هستند و با تریبون هم همکاری می‌کنند، در نتایج نمایش داده می‌شوند.

مرحله چهارم انتخاب رسانه‌های مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی

اگر رسانه‌ها را به سبد خرید خود اضافه کنید و روی دکمه «ادامه فرایند» کلیک کنید، می‌توانید از قسمت پایین صفحه پرداخت، خروجی اکسل آن‌ها را دریافت کنید. همچنین اگر بخواهید هزینه‌های خرید رپورتاژ خود را برآورد کنید، می‌توانید مبلغ نهایی آن را در صفحه پرداخت تریبون و خروجی اکسل ببینید.

مرحله پنجم انتخاب رسانه‌های مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی

2. هرچند داشتن رقیب موضوع خوشحال‌کننده‌ای نیست، اما در هر کسب‌وکاری رقیب وجود دارد که باید آن‌ها را تحلیل و بررسی کنید. آنالیز بک‌لینک‌های رقبا در سئو کمک می‌کند تا استراتژی‌های کارآمد آن‌ها را در لینک‌سازی را پیدا کنید و ببینید در کار خود چه لینک‌های موثر و مفیدی را نادیده گرفته‌اید. در این میان، می‌توانید سایت‌ها معتبری را که رقبا در آن‌ها رپورتاژ منتشر کرده‌اند، به‌راحتی پیدا کنید و در صورت نیاز در لیست رسانه‌های خود قرار دهید.
دقت کنید که ممکن است برخی از سایت‌هایی که رقبا برای لینک‌سازی انتخاب کرده‌اند، از کیفیت مناسب برخوردار نباشند. بنابراین اگر شما هم لینک‌های آن‌ها را تکرار کنید، در این صورت احتمال اسپم شناخته شدن لینک‌ها یا جریمه شدن سایت شما وجود خواهد داشت. با این حال، همیشه حواستان به رقبا باشد و نحوه لینک‌سازی آن‌ها را تحلیل کنید، ولی تقلید نکنید! در تحلیل رقبا ضعف‌های آن‌ها را شناسایی کنید و از تکرار اشتباهات آن‌ها اجتناب کنید.

چه فاکتورهایی را در هنگام انتخاب رسانه‌ برای انتشار رپورتاژ آگهی بررسی کنیم؟

  • ارتباط موضوعی بین رسانه با حوزه کسب‌وکار

شما اگر بخواهید بیماری گوارشی خود را درمان کنید، ترجیح می‌دهید برای یک پزشک عمومی نوبت بگیرید یا یک پزشک معده و گوارش که به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند؟ ارتباط بین موضوع رسانه با حوزه‌ای که شما در آن فعالیت می‌کنید، مانند همین مثال است. هر چقدر حوزه فعالیت و مطالب رسانه مدنظر به زمینه کاری شما نزدیک‌تر باشد، انتشار رپورتاژ آگهی در آن ‌سایت کارآمدتر است و گوگل هم وقتی از یک سایت مرتبط لینک می‌گیرید، ارزش بیشتری را برای آن لینک‌ها در نظر می‌گیرد.

  • اعتبار دامنه (Domain authority) رسانه

گوگل با معرفی الگوریتم پیج رنک در سال ۱۹۹۸ فرایند امتیازدهی به صفحات سایت‌ها را شروع کرد. طولی نکشید که به دلیل سوءاستفاده افراد از این موضوع و تلاش برای افزایش امتیاز اعتبار صفحات خود از طریق لینک‌سازی، گوگل تصمیم گرفت تا امتیاز پیج رنک را از دید کاربران پنهان کند.

بر اساس مقاله‌ منتشرشده در ۱۶می۲۰۲۳ در Search Engine Journal، اگرچه از سال ۲۰۱۶ سایت‌ها به نوار ابزار و امتیاز پیج رنک دسترسی ندارند، اما گوگل هنوز از این الگوریتم برای رتبه‌بندی صفحات با فرمولی جدیدتر استفاده می‌کند.

پیش از مخفی‌کردن پیج رنک، فاصله زمانی که گوگل موفق می‌شد تا امتیاز صفحات وب را به‌روزرسانی کند، بین ۳ الی ۶ ماه بود. به دلیل طولانی‌شدن زمان به‌روزرسانی، شرکت‌های زیادی نمونه‌‌های مشابه‌ای را برای نمایش امتیاز پیج رنک طراحی کردند. شرکت MOZ با معرفی معیارهای DA و PA و شرکت Ahrefs با معیارهای DR و UR، فاکتور‌هایی را برای تخمین اعتبار دامنه و صفحات سایت در نظر گرفتند. از نظر گوگل این معیارها ملاک سنجش اعتبار صفحات سایت نیستند؛ همچنین احتمال اینکه این امتیازها توسط خود سایت دست‌کاری شوند و از راه‌های مختلف آن را بهبود دهند، بسیار زیاد است. پس نمی‌توان ۱۰۰درصد به اعداد و ارقام ابزارهای MOZ و Ahrefs و دیگر ابزارها تکیه کرد. پیشنهاد می‌دهیم در بررسی‌های خود موارد زیر را برای سنجش اعتبار دامنه رسانه‌ها در نظر بگیرید:

  • چقدر برند موردنظر برای گوگل شناخته شده است؟
  • آیا سایت برند موردنظر در نتایج جستجو دارای sitelinks است؟
  • آیا صفحات و محتواهای منتشرشده در سایت موردنظر، رتبه‌ای در گوگل دارند؟
  • آیا محتواهایی که به‌تازگی در سایت منتشر شده‌اند، ایندکس شده‌اند؟
  • سایت تا چه اندازه پویاست و هر چند وقت یک بار محتوای جدید تولید می‌کند؟ آیا محتواهای قبلی را در صورت نیاز به‌روزرسانی می‌کند؟
  • کیفیت محتواهای سایت چگونه است؟ آیا سایت مزرعه محتوا و مزرعه لینک نیست؟
  • نوع بک لینک‌ها در رپورتاژ آگهی

وقتی صحبت از نوع بک لینک می‌شود، منظور فالو و نوفالوبودن آن‌هاست که روی میزان انتقال ارزش و اعتبار به سایت لینک‌دهنده تاثیر می‌گذارد. اگر بک‌‌ لینکی اتریبیوت فالو (follow) داشته باشد، گوگل از سایت لینک‌دهنده به سایت شما اعتباری منتقل می‌کند و در مقابل با لینک نوفالو (nofollow)، اعتباری از سایت موردنظر به سایت شما منتقل نمی‌شود. همان طور که می‌دانید گوگل با ساخت لینک به‌طور غیرطبیعی مشکل دارد و لینک‌هایی را ملاک قرار می‌دهد که توسط کاربران شما ساخته شده باشد. یکی راه‌هایی که باید نشان دهید لینک‌سازی سایت شما طبیعی است و شما هیچ دخل‌وتصرفی در آن ندارید، این است که در کنار دریافت لینک‌های فالو از رسانه‌ها، بخشی از بک لینک‌ها را از نوع نوفالو بسازید. بنابراین برای طبیعی‌سازی شرایط لینک‌سازی سایت خود، حد تعادل بین انواع لینک‌ها را در نظر بگیرید. در یکی از مقالات سایت Backlinko تاثیر ارزشمندی لینک‌های نوفالو در سئو و رتبه‌بندی سایت‌ها در پروژه‌های عملی ثابت شده است.

  • تاثیر قراردادن تگ تبلیغات یا تگ رپورتاژ در صفحه رپورتاژ آگهی

بعضی از کسب‌وکارها نگران این موضوع هستند که آیا تگ رپورتاژ، تبلیغات یا عبارت «سلب مسئولیت» در صفحه رسانه، ممکن است باعث بی‌تاثیری لینک‌ها یا حتی جریمه گوگل شود یا نه. تجربه سال‌ها فعالیت به‌عنوان پلتفرم ثابت کرده است که این نوع از تگ‌ها در صفحات رسانه‌ها، تاثیر نامطلوبی در اثربخشی لینک‌ها ندارند و ارزش و اعتبار لینک‌ها را نیز کاهش نمی‌دهند. اگر نمایش داده نشدن تگ‌های تبلیغات یا رپورتاژ برای فعالیت شما اهمیت بسیاری دارد، پیشنهاد می‌کنیم محتواهایتان را در قالب «رپورتاژ آگهی بدون تگ تبلیغاتی» در رسانه‌‌ها منتشر کنید.

  • بررسی تعداد تبلیغات رسانه

رسانه مدنظر را از نظر تعداد بنرهای تبلیغاتی نیز بررسی کنید و رسانه چه استراتژی در این زمینه دارد. آیا صفحات داخلی را با تبلیغات پر کرده است؟ همچنین باید نوع لینک‌های تبلیغاتی را نیز بررسی کنید. اگر بیشتر تبلیغات‌ با لینک فالو در سایت قرار داده شده باشند، روی میزان پیج رنکی که به سایت شما منتقل می‌شود، می‌تواند تاثیرگذار باشد و با دریافت لینک از این رسانه‌ها، اعتبار کمتری را به سایت شما منتقل خواهد شد.

  • محل قرارگیری رپورتاژ آگهی پس از انتشار

محل آرشیو شدن رپورتاژهای خود در سایت رسانه را پیش از خرید بررسی کنید، اینکه مطلب شما در کدام دسته‌بندی موضوعی رسانه منتشر و آرشیو می‌شود، می‌تواند تا حدودی در نتیجه‌ای که دریافت می‌کنید تاثیرگذار باشد. اگر مطلب شما درباره وضعیت قیمت آهن باشد، بهتر است رسانه آن را در گروه اخبار اقتصادی آرشیو کند.
همچنین اگر رپورتاژ آگهی‌های پس از انتشار مدتی در صفحه اصلی رسانه نمایش داده شوند، یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

انتشار رپورتاژها را چگونه زمان‌بندی کنیم؟

موضوع نحوه زمان‌بندی انتشار رپورتاژ‌ فاکتوری مهم در لینک‌سازی خارجی است. اگر هدف شما دریافت بک لینک و بهبود سئوی سایت است، پس به نحوی باید زمان‌بندی کنید که گوگل به روند لینک‌سازی سایت شما مشکوک نشود. به‌صورت خلاصه، نحوه انتشار رپورتاژ آگهی‌ نباید از نظم مشخص و قاعده خاصی پیروی کند. برای مثال، در روزهای معینی لینک سازی خارجی نکنید یا مثلاً اگر همیشه در ۲ روز اول هر هفته و در ۴ نوبت لینک‌سازی کنید، این سیگنال را به گوگل می‌فرستید که رفتار لینک‌سازی سایت شما غیرطبیعی است.

هر ماه چه تعداد رپورتاژ منتشر کنیم؟

اینکه در هر ماه چه تعداد رپورتاژ آگهی منتشر کنید یا به‌اصطلاح چه تعداد لینک خارجی از این طریق برای سایت خود دریافت کنید، به وضعیت فعلی سایت (سایت تازه‌تاسیس است یا سال‌ها از فعالیت آن می‌گذرد و تا به حال لینک‌های زیادی دریافت کرده است)، میزان رقابت در حوزه‌ کسب‌وکارتان، فعالیت رقبا و میزان بودجه‌‌ شما بستگی دارد. از طرفی، نمی‌توان به تمامی کسب‌وکارها برنامه مشخصی داد که در هر ماه و در چه فاصله‌ زمانی رپورتاژ آگهی منتشر کنند. بنا بر همان فاکتورها، شرایط لینک‌سازی خارجی سایت‌ها با یکدیگر متفاوت است. برای اینکه بتوانید حجم لینک‌سازی مناسب را در هر مرحله از بهبود جایگاه سایت خود پیدا کنید، میزان اثربخشی هر رپورتاژ را بررسی کنید و تخمینی از تعداد مورد نیاز برای حصول نتیجه به دست آورید.

چه محتوایی برای رپورتاژ آگهی مناسب است؟

۱.موضوعی که برای نگارش رپورتاژ آگهی انتخاب می‌کنید، نباید مشابه آن را در سایت خود منتشر کرده باشید یا رسانه مدنظر شما درباره آن مطلبی نوشته باشد؛ چرا که اگر رسانه‌ مدنظر شما قدرت و اعتبار بیشتری از سایت شما داشته باشد، به احتمال زیاد محتوای شما با صفحه‌ای که در سایت شما وجود دارد، رقابت خواهد کرد.

۲.درنظرگرفتن سطح اطلاعات و علاقه‌مندی مخاطب رسانه هم یکی از شرایط لازم برای نگارش رپورتاژ آگهی موفق است. برای مثال، اگر رسانه‌ای اخبار حوزه پزشکی را پوشش می‌دهد، موضوع اصلی محتوای خود را به‌شکلی انتخاب کنید که هم برای مخاطب رسانه جدید و جذاب باشد و هم خود شما بتوانید محصول دارویی یا زیبایی خود را در آن معرفی کنید.

۳.یکی از اشتباهات بزرگ در انتشار رپورتاژ آگهی‌ این است که کسب‌وکارها به آن شکلی که باید به کیفیت محتوایی که می‌خواهند در سایتی دیگر منتشر کنند، توجه نمی‌کنند. محتوای تکراری و کپی باعث می‌شود تا خواننده حس ناخوشایندی به مطلب داشته باشد و برای دفعات بعدی حاضر نباشد محتوای برند شما را بخواند. بنابراین، سعی کنید اکثر مواقع از محتوای یونیک و دست‌اول استفاده کنید. اگر گاهی هم از بخش‌های خاصی از محتواهای منتشرشده در سایت خود و سایت‌های دیگر مجدداً استفاده کردید، مشکلی در لینک‌سازی‌ پیش نخواهد آمد.

۴.یک رپورتاژ آگهی موفق به گونه‌ای نوشته می‌شود که در قالب یک گزارش بی‌طرفانه با ارائه اطلاعات مفید به خواننده باشد. نحوه نگارش آن نباید به گونه‌ای باشد که خواننده احساس کند در حال خواندن یک محتوای ۱۰۰درصد تبلیغاتی است و هیچ نکته مفیدی در آن مطلب برای او وجود ندارد. فرض کنید قرار است برای یک داروخانه آنلاین رپورتاژ آگهی منتشر کنید که بتوانید قرص جدیدی برای تقویت سیستم ایمنی بدن معرفی کنید. بهتر است محتوایی را با عنوان «معرفی راه‌های جهانی برای جلوگیری از سرماخوردگی» بنویسید و در پایان، داروی تقویت سیستم ایمنی بدن داروخانه آنلاین را معرفی کنید.

۵.هر محتوایی که به دست مخاطب می‌رسد، باید یک ساختار اصولی و چیدمان منطقی داشته باشد، یعنی باید یک شروع و پایانی داشته باشد. محتوای رپورتاژ آگهی را با یک مقدمه خوب و جذاب شروع کنید و به کاربر بگویید قرار است با خواندن این مطلب به چه چیزی برسد. برای رساندن منظور و هدف محتوا بهتر است مطالب را به بخش‌های مختلفی تقسیم کنید. برای هر بخشی هم یک عنوان مجزا در نظر بگیرید و آن را با تگ‌های Heading نام‌گذاری کنید. برای درک بهتر و گیرایی بیشتر مطالب هم می‌توانید از تصویر، فیلم یا کلیپ کوتاه، جدول، نمودار و اینفوگرافیک در محتوایتان استفاده کنید. در نهایت هم یک پاراگراف جداگانه با عنوان «جمع‌بندی» به انتهای آن اضافه کنید. برای حصول بهترین نتیجه از محتوای سئو شده استفاده غافل نشوید.

در تریبون بخوانید : آموزش نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

چه لینک‌هایی را در رپورتاژ آگهی قرار دهیم؟

متن لینک یا همان انکرتکست که به ارتباط موضوع صفحه لینک‌دهنده یا صفحه مقصد مرتبط می‌شود، تاثیر چشمگیری در انتقال ارزش و اعتبار از طریق لینک‌ها دارد. هرچه محتوای هر ۲ صفحه با یک انکرتکست دقیق و مرتبط به هم لینک شوند، تاثیر لینک روی بهبود رتبه صفحات بهتر خواهد بود. البته شما نباید همیشه دقیقاً از کلمات کلیدی اصلی و فقط با یک روش نوشتن انکرتکست لینک‌سازی کنید. این شیوه، رفتار غیرطبیعی لینک‌سازی سایت شما را به گوگل نشان می‌دهد. در واقع باید از انکرتکست‌های متفاوت و مختلفی استفاده کنید تا گوگل را به شک نیندازید.
در مقاله «انواع مختلف Anchortext چیست؟» با انواع انکرتکست طبیعی و غیرطبیعی آشنا خواهید شد تا بتوانید از مدل‌های متنوع‌ انکرتکست در لینک‌سازی استفاده کنید.

مهم‌ترین نکات لینک‌سازی خارجی که به شما نمی‌گویند!

۱.بر اساس الگوریتم پیج رنک، هر صفحه از وب اعتبار مشخصی دارد و می‌تواند آن را از طریق لینک به صفحات دیگر منتقل کند؛ اما برای اینکه تاثیرگذاری لینک‌ها بیشتر باشد و لینک‌سازی‌های شما جلوه طبیعی‌تری به خود بگیرند، بهتر است. از دامنه‌های منحصربه‌فرد لینک دریافت کنید تا اینکه همیشه یک دامنه یا چند دامنه‌ خاص را برای لینک‌سازی انتخاب کنید.

۲.لینک‌هایی که اهمیت بیشتری برای شما دارند و به صفحات مهم سایت شما لینک شده‌اند، بهتر است در ابتدای متن قرار بگیرند. گوگل برای لینک‌هایی که در اول متن قرار دارند، ارزش و اعتبار بیشتری قائل می‌شود.

۳.صفحاتی برای لینک‌دادن مناسب هستند که بتوانند اعتبار دریافتی را بین صفحات دیگر سایت پخش کنند. برای مثال، اگر رپورتاژی می‌نویسید که درباره ویژگی‌های آخرین مدل گوشی‌های آیفون است، می‌توانید یک لینک رپورتاژ را به یکی از صفحات خرید گوشی آیفون مدل x بدهید. همچنین می‌توانید به صفحه خرید گوشی آیفون که یک صفحه دسته‌بندی است هم لینک بدهید. زمانی که به صفحه دسته‌بندی اصلی لینک می‌دهید، اعتبار دریافتی از لینک‌های خارجی به صفحات داخلی محصولات نیز منتقل می‌شود و آن‌ها هم ارتقا پیدا می‌کنند.

۴.وقتی در یک رپورتاژ آگهی به یک صفحه با ۲ انکرتکست متفاوت لینک می‌دهید، گوگل فقط به انکرتکست اول اعتبار می‌بخشد. پس منابع خود را با دادن چندین لینک با انکرتکست‌های مختلف به یک صفحه ثابت تلف نکنید و صفحات مهم دیگری را برای لینک انتخاب کنید.

۵. یکی از تکنیک‌های لینک‌سازی طبیعی این است که شما در انتخاب صفحات به‌عنوان مقصد لینک‌ها تنوع ایجاد کنید. در واقع همیشه نباید تعدادی صفحه ثابت و تکراری را برای دریافت لینک در نظر بگیرید، بلکه باید ترکیبی از صفحات با اهداف مختلفی را انتخاب کنید. معمولاً صفحات زیر برای لینک‌سازی خارجی استفاده می‌شوند:

  • صفحه اصلی سایت و لندینگ پیج‌های مهم
  • مقالات سایت یا محتواهای بنیادی (cornerstone)
  • صفحات محصول یا صفحات دسته‌بندی
  • صفحات درباره ما و تماس با ما
  • رپورتاژ آگهی‌های منتشرشده
  • شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، لینکدین، آپارات، یوتیوب و …)

آیا همه لینک‌های رپورتاژ من در سرچ کنسول نمایش داده خواهد شد؟

لیست دامنه و صفحاتی که از آن‌ها بک لینک دریافت می‌کنید، ممکن است با تاخیر در پنل سرچ کنسول ثبت شوند یا حتی فقط تعدادی از آن‌ها را می‌توانید مشاهده کنید. نمایش‌ندادن آدرس بک‌لینک‌ها به این معنی نیست که روی سایت شما تاثیری نداشته‌اند. به گفته گوگل، در سرچ کنسول سایت تنها نمونه‌ای از لینک‌های دریافتی به یک صفحه نمایش داده می‌شود و شما نباید ندیدن آن‌ها را دلیلی بر بی‌اثری لینک‌های دریافتی بدانید. علاوه بر بررسی بخش بک‌لینک‌ها در سرچ کنسول، طبق مراحل زیر، کَش گوگل را هم بررسی کنید تا از ایندکس‌بودن صفحه موردنظر اطمینان پیدا کنید.

آدرس صفحه موردنظر را با دستور site: سرچ کنید.

آدرس صفحه موردنظر را با دستور site: سرچ کنید

روی سه نقطه کنار لینک صفحه‌ موردنظر کلیک کنید تا کادر زیر باز شود.

روی گزینه Cached در سمت راست پایین کادر کلیک کنید.

مشاهده Cached صفحه

صفحه‌ای که در زیر مشاهده می‌کنید، آخرین تصویر با تمام اطلاعاتی است گوگل در یک تاریخ و زمان مشخص، از این صفحه در دیتابیس خود ذخیره کرده است. در صورتی که بتوانید لینک‌های موردنظر را در صفحه مشاهده کنید، یعنی گوگل توانسته لینک‌ها را شناسایی کند و آن‌ها را برای صفحه مقصد ترتیب اثر دهد.

 

نمونه‌ای از تصویر کش صفحه

سخن پایانی

پررنگ‌ترین مزیت رپورتاژ آگهی تاثیری است که در سئوی سایت دارد؛ به همین دلیل انتخاب رسانه، چگونگی قراردادن لینک‌ها، ساختار محتوایی آن، انتخاب انکرتکست و ویژگی‌های مختلف دیگر باعث می‌شود تا این روش لینک‌سازی تاثیرات چشمگیری در افزایش اعتبار و رتبه‌بندی سایت‌ها داشته باشد. در این مقاله سعی کردیم به سوالات و دغدغه‌‌های همیشگی کاربران و کسب‌وکارها درباره انتشار رپورتاژ آگهی پاسخ دهیم و مهم‌ترین نکات لینک‌سازی خارجی موفق را به شما یادآوری کنیم.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.