تکنیک‌های تولید محتوای بنیادی یا کرنر استون

به‌ روزرسانی شده در ۲۷ آبان ۱۴۰۲

|

تکنیک‌های تولید محتوای بنیادی یا کرنر استون

همه ما می‌دانیم که سنگ بنای هر کاری را درست شروع کردن، چقدر اهمیت دارد. خود را معماری در نظر بگیرید که در حال نهادن «خشت اول» است. به‌طور قطع نمی‌خواهید این خشت اول شما کج باشد. این مطلب در این مورد به شما کمک خواهد کرد. محتوای سنگ بنا (بنیادی) یا محتوای کرنر استون (cornerstone) می‌تواند یک نماینده خوب برای معرفی وب سایت شما باشد. این یعنی تمام آن‌چه که نیاز است مخاطب در مورد نقاط عطف کسب‌وکار شما بداند را در مقاله سنگ‌بنای وبسایت خود می‌آورید. علاوه بر این، شما باید برای گوگل مشخص کنید که مهم‌ترین مقاله شما کدام است، این کار نیز توسط محتوای بنیادی انجام می‌شود. در ادامه به‌طور کامل در مورد این نوع از محتواها و اهمیت آن توضیح می‌دهیم.

محتوای بنیادی یا کرنر استون چیست؟

این نوع از محتواها به‌طور قابل توجهی ارزشمند هستند. چرا که به شما کمک می‌کنند ترافیک خود را افزایش دهید. در این محتوا که با اهداف کسب و کار ارتباط کامل دارد، شما برند خودتان و آنچه می‌توانید به مردم ارائه دهید را معرفی کنید.

به بیان دیگر مقاله سنگ بنا هسته اصلی وبسایت شما است. این مقاله نسبتاً طولانی و آموزنده‌ است و هر چیزی که در مورد یک موضوع خاص مهم است را پوشش می‌دهد. تمرکز آن‌ به جای فروش محصولات، ارائه بهترین و کامل‌ترین اطلاعات در مورد یک موضوع خاص است، که می‌تواند یک پست وبلاگ یا یک صفحه باشد. اما باید حواستان باشد که این مقاله بسیار کامل نوشته شده‌ باشد.

اهمیت محتواهای کرنر استون در سئو سایت چیست؟

این تولید محتوا می‌تواند به شما برای پیروز شدن در مقابل آن دسته از کلمات کلیدی که رقابت زیادی بر سر آن‌ها است، کمک کند. مقالات معمولی اغلب چنین قدرتی ندارند. همچنین اگر در مورد موضوعات مشابه صفحات زیادی را در وبسایت خود دارید، باید به گوگل بگویید کدام یک از آن‌ها مهم‌تر از دیگر مقالات است. اگر این کار را نکنید، برای رنکینگ خوب در نتایج جستجو شانس زیادی نخواهید داشت. شما این کار را با استفاده از محتوای cornerstone انجام می‌دهید. این محتوا به کاربران کمک می‌کند تا محتوای مرتبط و وب‌سایت شما را راحت‌تر پیدا کنند و در واقع برای هر موضوع اصلی مانند «هاب مرکزی» عمل می‌کنند.
این محتواها در ارتقای سئو و بهبود کسب‌وکار شما می‎‌توانند بسیار موثر باشند. در ادامه مزایای آن را می‌خوانیم:

مزایای محتواهای بنیادی یا محتوای سنگ بنا

  • آگاهی از برند شما را افزایش می‌دهد.
  • بازدیدکنندگان سایت را جذب کسب‌وکار شما می‌کند.
  • به سئوی کلی سایت شما کمک می‌کند.
  • نسبت به برند شما اعتماد و حس مثبتی ایجاد می‌کند.
  • به شما در تهیه قیف فروش کارآمدتر کمک می‌کند.

یک محتوای بنیادی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این مقالات باید در وبسایت شما جایگاه ویژه‌ای داشته باشند و کاربر باید بتواند مستقیماً از صفحه اصلی شما به محتوای سنگ بنای سایت شما وارد شود. همچنین، همه پست‌های دیگری که در مورد موضوعات مشابه نوشته‌اید باید به محتوای کرنر استون مربوطه پیوند داده شوند.

برای آن‌که متوجه ویژگی این محتواها شوید، بگذارید مثالی بزنیم. ممکن است در کسب‌وکاری که به فروش شکلات مربوط است، درباره شکلات پست‌های مختلف زیادی در وبسایت خود داشته باشید که هر کدام به موضوعات مختلفی مانند خواص و فواید شکلات”، “تاثیر شکلات تلخ بر لاغری”، “معرفی انواع مختلف شکلات” و … پرداخته‌اند. مقاله سنگ بنای این موضوع، اما مقاله‌ای است که شما در مورد «راهنمای خرید شکلات» در وبسایت خود قرار می‎‌دهید. شما می‌توانید از مقالاتی که در مورد شکلات نوشته شده است، نیز به این مقاله که بنیادی است لینک بدهید. با انجام این کار، برای گوگل روشن خواهیم کرد که راهنمای نهایی خرید شکلات در سایت ما مقاله اصلی و مهم است و در نتیجه شانس آن را برای رتبه‌بندی افزایش می‌دهیم.

کدام مقالات سایت کرنر استون محسوب می‌شوند؟

باید این مقالات را با دقت زیادی انتخاب کنید. برای انتخاب آسان‌تر به چهار یا پنج صفحه‌ای فکر کنید که دوست دارید کاربران در اولین بازدید از وبسایت شما بخوانند. این مقالات باید سنگ بنای سایت شما باشند. کدام مقاله برای شما مهم‌تر است؟ کامل‌ترین و معتبرترین محتواهای شما کدام هستند؟ آیا کلمات کلیدی را به درستی هدف قرار داده‌اند و برای رتبه بندی گوگل مناسب هستند؟

ممکن است وسوسه شوید که صفحه اصلی خود را به‌عنوان محتوای اساسی خود در نظر بگیرید، اما این روش درست نیست. اگرچه لینک‌های زیادی به صفحه اصلی داده می‌شود، اما از نظر محتوایی کارایی محتوای اساسی را ندارد. محتوای اساسی و مهم شما باید یک موضوع خاص را هدف قرار دهد و به‌طور عمیق در مورد آن موضوع صحبت کند. اما صفحه اصلی شما بسیار کلی‌تر از این خواهد بود.

نحوه تولید محتوای بنیادی یا کرنر استون (cornerstone)

اولین گام در تولید این محتوا، تحقیق کلمه کلیدی است. در نظر داشته باشید که مقالات بنیادی شما باید برای رقابتی‌ترین کلمات کلیدی شما بهینه شوند.
محتوایی که بعنوان کرنر استون تهیه می‌کنید باید شاخص ترین و کامل ترین محتوا باشد. این محتوا طولانی است پس جذابیت در این محتوا از هر چیز دیگری مهم تر است. توجه به خوانایی مطلب به نحوی که باعث خستگی خواننده نشود، بسیار مهم است. اطمینان یابید که مقاله شما کاملاً به‌روز باشد تا کاربر از زمانی که صرف مطالعه آن کرده است احساس رضایت کنید.

همچنین استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا لانگ تیل کیورد (long tail keywords) را در این مقالات فراموش نکنید و لینک دهی از مقالات کرنراستون و لینک سازی داخلی از دیگر مقالات سایت برای آنها را نیز در دستورکار خود قرار دهید.

تفاوت محتوای بنیادی (cornerstone) با پیلار کانتنت چیست؟

پیلار کانتنت و کرنر استون دو مفهوم نزدیک به هم اما متفاوت هستند. در هر دو نوع این محتواها، ما به نوعی یک مقاله اصلی داریم و تعدادی مقاله مرتبط که به مقاله اصلی لینک می‌دهیم. اصلی‌ترین تفاوت در اطلاعاتی است که محتواها در خود جای می‌دهند. محتوای پیلار نسبت به محتوای بنیادی دارای عمق کمتری است.

کرنر استون‌ها مقالاتی هستند که زیربنای اصلی یک دسته محتوا محسوب می‌شوند و عموما تعدادشان در یک وبسایت کم است. تمرکز آنها به جای فروش محصولات بر ارائه بهترین و کامل ترین اطلاعات در مورد یک موضوع خاص است. با این حال، آنها باید بیزنس شما را منعکس کنند یا ماموریت و اهداف شما را به طور کامل بیان کنند. اهمیت این مقالات به قدری زیاد است که حتما باید در منو یا فوتر سایت به آن‌ها لینک داده شود.

چگونگی لینک‌دهی داخلی به مقالات کرنر استون

تا اینجا حتما متوجه اهمیت مقالات بنیادی شدید؛ پس لازم است که شما از محتواهای مرتبط دیگر را به این مقالات لینک بدهید. لینک‌دهی داخلی به این مقالات باید به صورتی انجام بگیرد که کاربر، بی‌دردسر و تنها با یک کلیک بتواند به آن دسترسی پیدا کند. لینک‌دهی داخلی باید هدفمند و کاربرپسند باشد. همان‌طور که می‌دانید راحت نبودن کاربر در فضای وبسایت شما، می‌تواند نتیجه معکوسی به همراه داشته باشد.

جمع‌بندی

امیدوارم که این متن بتواند به شما کمک کند تا اولین محتوای بنیادی وبسایت خود را بنویسید. همان‌طور که گفته شد، این محتوا در نهایت به کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد و موجب می‌شود تا بهتر دیده شوید و در رتبه‌بندی موتورهای جستجو هم جای بهتری گیر بیاورید.

همچنین اگر قبل از این محتوای CornerStone خود را نوشته‌اید و نتیجه دلخواه را نگرفته‌اید، نگاهی به مراحل تولید این نوع از محتوا بیاندازید. مطمئن هستم که اگر مراحل را دقیق انجام دهید، از نتیجه راضی خواهید بود.

مقاله سنگ بنا هسته اصلی سایت شما است. این مقاله نسبتاً طولانی و آموزنده‌ است و هر چیزی که در مورد یک موضوع خاص مهم است را پوشش می‌دهد. تمرکز آن‌ به جای فروش محصولات، ارائه بهترین و کامل‌ترین اطلاعات در مورد یک موضوع خاص است، که می‌تواند یک پست وبلاگ یا یک صفحه باشد.

این محتوا می‌تواند به شما برای پیروز شدن در مقابل آن دسته از کلمات کلیدی که رقابت زیادی بر سر آن‌هاست، کمک کند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.