تولید محتوای خلاقانه و جذاب

منتشر شده در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

چگونه محتوای خلاقانه و جذاب تولید کنیم؟

تولید محتوای خلاقانه برای ایجاد حس کنجکاوی نسبت به محصول یا خدمات‌تان، افزایش کلیک و جذب افرادی که برای اولین‌بار وارد صفحه شما می‌شوند، ضروری است. اولین ارتباط مخاطب‌ها با برند شما از طریق محتوای سایت‌تان است؛ بنابراین روی تصمیم‌گیری آن‌ها برای خرید یا دنبال‌کردن شما، تاثیر زیادی می‌گذارد.

اما چگونه با تولید محتوای جذاب می‌توانید مشتریان جدید جذب کنید؟ محتوای خلاقانه چه تاثیری روی کسب‌وکارتان دارد؟ در این مقاله، لیست کاملی از مهم‌ترین نکاتی که برای تولید محتوای خلاقانه نیاز دارید را قرار داده‌ایم تا به کمک آن‌ها بتوانید در بازاریابی محتوایی خود، موفق عمل کنید.

چرا به تولید محتوای جذاب و خلاقانه نیاز داریم؟

قدرت و اهمیت محتوا در بازاریابی دیجیتال، قابل چشم‌پوشی نیست. تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا با مشتریان و مخاطب‌های خود ارتباط برقرار کنید، برندتان را به‌عنوان یک مرجع معرفی کرده و به اهداف تجاری خود برسید.

با اینکه الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد؛ اما در نهایت انسان‌ها هستند که محتوای شما را می‌خوانند و محصول یا خدمات‌تان را خریداری می‌کنند.

همین موضوع، اهمیت محتوای خلاقانه را نشان می‌دهد؛ زیرا خلاقیت یک ویژگی انسانی است. یک محتوای جذاب و خلاقانه در ذهن مخاطب‌ها ماندگارتر است و آن‌ها را تشویق به برقراری ارتباط و تعامل بیشتر می‌کند.

علاوه بر این، اقدامات اخیر گوگل، تاکید بیشتر بر اهمیت محتوای مفید و نیاز آن به خلاقیت و قابل فهم‌بودن را نشان می‌دهد. برای مثال، طراحی یک تصویر جذاب می‌تواند اثرگذاری محتوای نوشته شده را افزایش دهد. محتوای خلاقانه می‌تواند یک منبع ارزشمند از اطلاعات و دانش برای مخاطب‌ها باشد و توجه آن‌ها را جلب کند.

در نهایت، صرف زمان و تلاش برای تولید محتوای جذاب نشان می‌دهد که شما برای مخاطب‌های خود ارزش قائل هستید و سعی می‌کنید کارها را به‌گونه‌ای متفاوت انجام دهید؛ بنابراین اگر مصمم هستید که محصول یا خدمات جدیدی به حوزه کاری خود اضافه می‌کنید، استفاده از محتوای خلاقانه برای جلب اعتماد مخاطب‌ها ضروری است.

محتوای جذاب چه تاثیری بر کسب‌وکار دارد؟

محتوای جذاب نقشی حیاتی در کمک به کسب‌وکارها برای رسیدن به اهداف‌شان دارد. همچنین ابزاری قدرتمند برای جذب، برقراری ارتباط و حفظ مشتریان است. برخی از مهم‌ترین مزیت‌های محتوای خلاقانه برای کسب‌وکارها شامل موارد زیر می‌شود:

  • افزایش آگاهی از برند

محتوای خلاقانه با نشان‌دادن تصویر، ارزش‌ها و خدمات برندتان به شیوه‌ای منحصربه‌فرد، به افزایش آگاهی از برند کمک می‌کند. با تولید محتوای جذاب می‌توانید توجه مخاطب‌های هدف‌تان را جلب کرده و تصویر ماندگاری از خود به جای بگذارید.

محتوای خلاقانه چه در قالب ویدیوهای سرگرم‌کننده، بلاگ‌های آموزشی یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی باشد، باعث می‌شود برندتان بیشتر شناخته شده و تصویری به‌یادماندنی داشته باشد.

  • بهبود تعامل مخاطب‌ها

محتوای جذاب تاثیر بسیاری در برقراری ارتباط دارد؛ زیرا کاربران را تشویق می‌کند تا با برند تعامل داشته و پیام شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که با مخاطب‌ها ارتباط برقرار کرده، آن‌ها را بهتر بشناسید و بتوانید اطلاعات و محتواهای سرگرم‌کننده بیشتری برای‌شان فراهم کنید.

  • افزایش وفاداری به برند

ارائه مداوم محتوای جذاب و ارزشمند باعث افزایش اعتماد و وفاداری در بین مخاطب‌ها می‌شود. محتوای خلاقانه به برندتان وجهه انسانی می‌دهد و به ایجاد ارتباط عمیق‌تر با مشتریان کمک می‌کند. زمانی که نیازهای مخاطبان‌تان را درک کنید و با آن‌ها ارتباطی شفاف و دوطرفه داشته باشید یا

به‌عبارتی مخاطب‌ها احساس کنند ارتباط‌شان با شما در سطح شخصی (personal level) است، احتمال بیشتری وجود دارد که به برندتان وفادار بمانند و از آن حمایت کنند.

  • بهبود سئو

محتوای خلاقانه ذاتا قابلیت اشتراک‌گذاری و لینک‌دهی دارد، به همین دلیل می‌تواند سئوی سایت‌تان را تا حد قابل‌توجهی بهبود بخشد. محتوای جذاب به‌راحتی برای‌تان بک‌ لینک تولید می‌کند؛ زیرا محتوای شما در پلتفرم‌ها و سایت‌های مختلف به اشتراک گذاشته می‌شود.

علاوه بر این، محتوای خلاقانه‌ای که با کلمات کلیدی مرتبط بهینه شده باشد به شما کمک می‌کند تا ترافیک ارگانیک بیشتری دریافت کرده و رتبه بالاتری در نتایج موتورهای جستجو داشته باشید.

  • افزایش لید

تولید محتوای خلاقانه، راهی موثر برای جمع آوری لید و پرورش مشتریان بالقوه است؛ زیرا محتوایی که ارزش جدیدی برای مخاطب‌ها خلق کند و از موضوعات متداول خارج شود، معمولا مورد توجه افراد بیشتری قرار می‌گیرد.

شما با استفاده از داستان‌سرایی و محتواهای چندرسانه‌ای مانند ویدئوها، تصاویر و… می‌توانید به نیازها، مشکلات و دغدغه‌های مخاطبان هدف خود پاسخ دهید، توجه‌شان را جلب کرده، ارتباط عمیق‌تر و ماندگارتری با آن‌ها ایجاد کنید و در نتیجه به لیدهای بیشتری دست پیدا کنید.

همچنین می‌توانید از طریق تولید محتوای جذاب و هدفمند با لیدهای جذب شده در ارتباط باشید و برای تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل، آن‌ها را تشویق کنید تا اطلاعات تماس خود را در ازای اطلاعات یا منابع بیشتر در اختیارتان قرار دهند.

در تریبون بخوانید : سفارش تولید محتوا

روش تولید محتوای خلاقانه و جذاب

در دنیای ایده‌آل، زمانی که یک محتوای خلاقانه به اشتراک بگذارید، مخاطب‌ها به شکل چشم‌گیری از آن استقبال می‌کنند و با اطرافیان‌شان به اشتراک می‌گذارند؛ اما در دنیای واقعی، وایرال‌شدن به همین سادگی نیست.

اگر شما هم به دنبال دیده‌شدن برندتان هستید، باید یک استراتژی محتوا تدوین کرده و آن را اجرا کنید. هنگام تولید محتوای خلاقانه نیاز است که نکات کلیدی آن را در ذهن داشته باشید.

این نکات، ابزارهایی هستند که در زمان بررسی، سازمان‌دهی و تولید یک محتوای جذاب به شما کمک می‌کنند. در ادامه می‌توانید لیستی از این نکات را مطالعه کنید.

  • شناخت مخاطب‌ها

تشخیص اینکه چه افرادی مخاطب‌تان هستند، باید در مرکز استراتژی محتوای شما قرار داشته باشد. شما باید تصویر واضحی از اینکه قرار است برای چه کسی محتوا تولید کنید، داشته باشید. ویژگی‌های مهم این فرد چیست؟ در چه بازه سنی قرار دارد؟ به چه رخ‌دادهایی اهمیت می‌دهد؟ چه دغدغه‌هایی دارد؟

به یاد داشته باشید که مخاطب‌های شما می‌توانند دسته‌های مختلفی از افراد با ویژگی‌های کاملا متفاوت باشند، در این صورت نیاز است یک تصویر فرضی و اولیه از هر گروه داشته باشید؛ زیرا برای نوشتن یک محتوای بی‌نقص، نیاز است شخصیت مخاطب‌ها را در نظر داشته باشید.

با درک و شناخت بهتر از مخاطب هدف‌تان، نوشتن یک محتوای خلاقانه که بتواند توجه‌ها را جلب کرده و حس کنجکاوی ایجاد کند، آسان‌تر می‌شود.

  • تولید محتوای متنوع

هنگام تولید محتوای خلاقانه بهتر است یک نوع پست را بارها و بارها منتشر نکنید؛ زیرا با انتشار محتوای یکسان، مخاطب‌ها را از خود دور خواهید کرد. محتوای تکراری، حس کنجکاوی را از بین می‌برد. طبق گزارشات سایت «Entrepreneur.com»، مخاطب‌ها بدون توجه به حوزه کاری‌تان از محتوای متنوع استقبال می‌کنند.

ایجاد تنوع، فقط تغییردادن پیام نیست، شما می‌توانید انواع مقالات، ویدئوها، پادکست‌ها و اینفوگرافیک‌ها را به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید تا افرادی جذب برندتان شوند که اطلاعات را به روش‌های مختلف دریافت می‌کنند.

محتوایی ایجاد کنید که باعث ایجاد سوال و گمانه‌زنی‌های مختلف در ذهن مخاطب می‌شود. تا هر زمان که مطالب‌تان طبق علاقه و سلیقه آن‌ها باشد، از محتوای جذاب و متنوع شما استقبال خواهد شد.

  • ساده‌نویسی

علیرغم این واقعیت که مخاطب‌های شما بسیار باهوش و حواس‌جمع هستند، همچنان باید محتوای خود را ساده نگه دارید؛ زیرا خوانایی از هر چیزی مهم‌تر است.

اگرچه مخاطب‌ها علاقه زیادی به خواندن مطالب‌تان نشان می‌دهند؛ اما باید توجه داشته باشید که اکثر آن‌ها تا حد امکان مطالعه کمتر و کوتاه‌تر را ترجیح می‌دهند. مخاطب‌ها نیز دقیقا مانند بسیاری از ما در زندگی روزانه خود با مسائل و دغدغه‌های مختلفی روبه‌رو هستند و خواندن مطالب سنگین را تحمل نمی‌کنند، مگر اینکه در حال یادگیری یک مبحث مهم و تخصصی باشند.

محتوایی منتشر کنید که نه‌تنها خواندن آن ساده باشد، بلکه به‌راحتی بشود آن را درک کرد.

  • محتوای طنز و سرگرمی

آخرین محتوای خلاقانه‌ای که برای یکی از دوستان، اعضای خانواده یا همکاران خود ارسال کرده‌اید را به خاطر دارید؟ بسیاری از ما محتواهایی که به آن خندیده‌ایم و با اطرافیان‌مان به اشتراک گذاشته‌ایم را به یاد می‌آوریم. پس چرا این رویکرد را نسبت به محتوای خود نداشته باشیم؟

ممکن است فکر کنید نوع محتوای برند شما مناسب طنز نیست؛ اما در حقیقت هر نوع محتوایی می‌تواند حداقل برای لحظاتی، باعث لبخندزدن شود. قرار نیست یک محتوای کاملا خنده‌دار تولید کنید که با برندتان هم‌خوانی ندارد، به کاربردن اندکی شوخ‌طبعی نیز می‌تواند موثر باشد.

به طور کلی، بهتر است گاها در محتوای خلاقانه خود از تکنیک‌های طنز استفاده کنید؛ زیرا احتمال اینکه مخاطب‌ها پستی که باعث خنده‌شان می‌شود را به اشتراک بگذارند،‌ بیشتر است.

  • درگیرکردن احساسات مخاطب

نکته دیگری که احتمال به اشتراک‌گذاشتن محتوای شما را افزایش می‌دهد این است که آیا این محتوا توانایی برانگیخته‌شدن احساسات مخاطب را دارد یا خیر!؟

اگر یک محتوا باعث شود غمگین، عصبانی، خوشحال یا دچار هر واکنش احساسی دیگری شویم، همین موضوع باعث می‌شود بخواهیم آن را برای دیگران ارسال کنیم تا آن‌ها همان احساسات را تجربه کنند.

اگر با استفاده از تولید محتوای جذاب و خلاقانه، احساسی را در مخاطب‌ها ایجاد کنید،‌ خودشان مسئولیت انتشار آن را برعهده خواهند گرفت. البته اشتباه نکنید! نباید با درگیرکردن احساسات، مخاطبان خود را “فریب دهید”. محتوای شما همیشه باید واقعی باشد.

بهترین راه برای برقراری ارتباط صادقانه و صمیمی با مخاطب‌ها این است که روی موضوعاتی تمرکز کنید که احساسات شدیدی نسبت به آن‌ها دارید و سعی کنید آن احساس را منتقل کنید. در چنین شرایطی مخاطب‌ها کنجکاو می‌شوند تا دلیل شورواشتیاق شما را متوجه شوند.

  • اولویت قراردادن مخاطب‌

مقالات خود را برای چه افرادی می‌نویسید؟ هنگام ساخت یک پادکست، سوالات را برای چه افرادی طراحی می‌کنید؟ چه افرادی را می‌خواهید به کمک اینفوگرافیک‌ها جذب کنید؟ اکثر کسب‌وکارها برای تولید محتوا، درگیر خواسته‌ها و اهداف سایت خود می‌شوند، در عین حال می‌خواهند مطالب‌شان منحصربه‌فرد به نظر برسد یا حال‌وهوای خاصی داشته باشند.

هنگام تولید محتوای خلاقانه توجه داشته باشید که تمامی اهداف ذکر شده باید در پس‌زمینه کار شما باشند. هدف اصلی شما جذب مخاطب است؛ بنابراین همیشه باید محتواهای‌تان را با اولویت قراردادن آن‌ها ایجاد کرده و کنجکاوی‌شان را تحریک کنید. اگر محتوای شما در جذب کاربران شکست خورده است، به احتمال زیاد برای رفع نیازهای مخاطبان، اولویت کمتری قائل شده‌اید.

  • تولید محتوا در قالب لیست و فهرست

ممکن است فکر کنید کاربرها از دیدن لیست‌های «۱۰ … برتر» خسته شده‌اند؛ اما واقعیت چیزی جز این است. موج عظیم اطلاعاتی که مخاطب‌ها به‌صورت روزانه دریافت می‌کنند باعث شده است که آن‌ها روش‌های ساده‌تر و راحت‌تر را برای دریافت اطلاعات و رفع کنجکاوی خود انتخاب کنند.

مخاطب‌های شما قبلا خسته شده‌اند؛ بنابراین دلیلی ندارد که آن‌ها را برای مطالعه مطالب‌تان تحت فشار قرار دهید. با ایجادکردن چند مقاله به سبک فهرست یا لیست در بلاگ خود، می‌توانید محتواهای‌تان را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

برای آن‌ها خواندن لیست‌ها راحت‌تر از متن‌های طویل است، همچنین برقراری ارتباط با متن، استفاده از آن نکات و مرور آن‌ها را ساده‌تر می‌کند.

  • محتوای کامل و جامع

مطالعات نشان می‌دهد میزان تعامل مخاطب‌ها با محتوای طولانی‌تر بیشتر است و بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود. مخاطب‌های شما به دنبال مطالبی هستند که اطلاعات ارزشمندی ارائه می‌دهد و قطعا هرچه میزان این اطلاعات بیشتر باشد، خوشحال‌تر می‌شوند.

ممکن است وسوسه شوید یک موضوع مهم را در ۵۰۰ کلمه خلاصه کرده و کار را زود به پایان برسانید؛ اما بهتر است در برابر این تمایل مقاومت کنید و در نظر داشته باشید که مقالات کامل‌تر، بیشتر توجه و کنجکاوی مخاطب‌ها را جلب می‌کند.

  • ایجاد همدلی

احتمالا شما هم جمله «با کفش‌های دیگران راه برو» را شنیده‌اید. همدلی با مخاطب‌ها دقیقا چیزی شبیه به همین است. همدلی یعنی درک احساسات و افکار مخاطب‌ها از دیدگاه آن‌ها. انتقال همدلی در محتوا باعث افزایش جذابیت، تاثیرگذاری، اشتراک‌گذاری و خوانایی محتوای شما می‌شود.

برای ایجاد همدلی در محتوا، خودتان را جای مخاطب قرار دهید و تصور کنید در یک مکالمه رودررو هستید. در چنین شرایطی درک‌کردن صحبت‌های‌تان برای مخاطب‌ها ساده‌تر می‌شود و به احتمال بیشتری درخواست شما را قبول کرده و آن را انجام می‌دهند.

اگر محتوای خلاقانه شما بتواند به‌خوبی احساس همدلی را به مخاطب‌ها منتقل کند و به آن‌ها کمک کند تا خودشان را در آن جایگاهی که برای‌شان توصیف کرده‌اید تصور کنند، بیشتر با مطالب شما ارتباط برقرار خواهند کرد.

  • محتوای مفید و کاربردی

شما برای آشناکردن مخاطب‌ها با محصول یا خدمات‌تان به ارائه اطلاعات مفید و ارزشمند نیاز دارید. محتوایی تولید کنید که نه‌تنها مفید است و مخاطب‌ها را برای به اشتراک‌گذاشتن مطالب ترغیب می‌کند،‌ بلکه آن‌ها را به یک بازدیدکننده دائمی تبدیل خواهد کرد.

این نکته ممکن است بدیهی به نظر برسد؛ اما پیچیده‌تر از چیزی است که در نگاه اول دریافت می‌کنید. کاربردی‌بودن یک مطلب را بر اساس مخاطب‌ها و مزایای آن برای برندتان بسنجید و خلاقانه‌ترین راه‌ها برای ارائه آن را پیدا کنید.

  • محتوای حمایتی

تا به حال «دلیلی» باعث هیجان‌زده‌ شدن‌تان شده است؟ موضوعی که ذهن‌تان را به خود مشغول کند و شما را به انجام کاری ترغیب کند؟ هنگام تولید محتوا، به دنبال فرصت‌هایی باشید تا دلیلی به مخاطب‌ها ارائه دهید و آن‌ها را در مورد آن موضوع کنجکاو و هیجان‌زده کنید. هنگام انتخاب علت، باید دو نکته را در نظر بگیرید:

دلیلی را انتخاب کنید که مخاطب‌های‌تان به آن علاقه‌مند شوند. آن‌ها به دنبال دلیلی هستند که بتوانند با آن تعامل داشته باشند و روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

دلیلی را انتخاب کنید که خودتان نیز به آن علاقه دارید یا می‌توانید به آن علاقه‌مند شوید. اشتیاق‌تان نسبت به آن دلیل، از طریق محتوای شما خودش را نشان می‌دهد و برای هر مخاطبی که آن را می‌خواند آشکار خواهد شد.

  • بررسی محتواهای قدیمی

در حال حاضر مقالات قدیمی شما چگونه عمل می‌کنند؟ کدام یک همچنان کنجکاوی ایجاد می‌کند؟ کدام یک توانایی درگیرکردن مخاطب‌ها را دارند؟ جذابیت کدام یک از بین رفته؟ چه چیزی می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید؟

قبل از صرف زمان برای تولید محتوای جدید، از این فرصت استفاده کرده و مطالب قدیمی خود را بررسی کنید. شما همیشه می‌توانید از محتواهای قدیمی‌تان درس بگیرید، چه با بررسی نکاتی که موثر بوده‌اند، چه آن‌هایی که بهتر است در آینده تکرار نشوند.

احتمالا شما هم از دیدن محتواهای قدیمی خود که عملکرد ضعیفی دارند، متعجب خواهید شد؛ اما جای نگرانی نیست. بررسی ایرادهای محتواهای قدیمی، راه را برای اتفاقات جدیدتر و بهتر، هموار می‌کند. صبور باشید و مشکلات را برطرف کنید تا تغییرات فوری و مزایای آن را سریعا مشاهده کنید.

  • استفاده از داده‌ها و آمار

به همان اندازه که مخاطب‌ها از نظرات‌تان استقبال می‌کنند، نیاز است که با استفاده از آمار، نظرات‌تان را اثبات کنید. درست است که آمار به اندازه نظرات، مورد بحث قرار نمی‌گیرند و حقایق قاطعی هستند؛ اما آن‌ها باعث افزایش ارزش محتوای شما می‌شوند.

تولید یک محتوای خلاقانه که توسط کاربرها به اشتراک گذاشته شود نیازمند آن است که در ذهن‌ها باقی بماند. شما می‌توانید از نقل قول‌ها و آمار به‌عنوان یک مرجع برای نتیجه‌گیری و دریافت بازخورد بیشتر استفاده کنید. محتوایی که کاربردی باشد، در ذهن‌ها سپرده شود و میان کاربران به اشتراک گذاشته شود، نیازمند استفاده از آمار است.

شما می‌خواهید محتوای خلاقانه و مفید تولید کنید؛ بنابراین اگر برای اثبات آنچه که می‌گویید، آمار دقیقی ندارید، استدلال‌های‌تان ضعیف به نظر خواهد رسید.

  • محتوای مثبت و خوشحال کننده

می‌دانید چه محتوایی توانایی به اشتراک‌گذاشتن ندارد؟ محتوای ناراحت‌کننده. حتی زمانی که کاربرها با آن موضوع موافق هستند یا برای دانستن دلیل آن اشتیاق داشته باشند. محتوای منفی مانند محتوای مثبت نمی‌تواند کنجکاوی مناسبی ایجاد کرده و افراد را به خود جذب کند؛ بنابراین محتوای خود را در جهت مثبت نگه دارید تا افراد بیشتری مایل به تعامل با مطالب شما باشند.

ایجاد یک محتوای خلاقانه که تمام ویژگی‌های گفته شده را داشته باشد کار ساده‌ای نیست؛ اما فقط اعمال همین ویژگی، هم ساده است هم ذهنیت مثبتی در مورد شما در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند. مثبت نگه داشتن مطالب‌تان نه‌تنها باعث رضایت شما می‌شود، بلکه اینترنت را به مکان بهتری تبدیل می‌کند.

  • لحن ساده و صمیمی

لحن ساده و صمیمی باعث می‌شود مخاطب‌ها احساس کنند به جای نشستن در یک سخنرانی یا کلاس درس، با یک دوست نشسته و صحبت می‌کنند. رعایت همین نکته ساده باعث می‌شود خواندن محتوای شما لذت‌بخش‌تر شود.

پیشنهاد ما به شما این است که لحن محتوای خلاقانه خود را ساده و صمیمی نگه دارید تا برقراری ارتباط برای آن‌ها آسان‌تر شود و محتواهای‌تان اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

  • ترندها و اخبار مهم

تصور کنید در حوزه کاری‌تان خبر مهمی منتشر شده است و همه کاربران درباره آن کنجکاو هستند و راجع به آن صحبت می‌کنند. با تولید یک محتوای خلاقانه که آن خبر را پوشش می‌دهد، توجه‌ها را به خود جلب کنید و این فرصت را به‌راحتی از دست ندهید.

استفاده از این تکنیک ممکن است در برخی صنایع دشوار باشد؛ اما در نظر داشته باشید که همیشه موضوعات ارزشمندی در حوزه کاری شما وجود دارد. اخبار را دنبال کنید، مطمئن شوید خبری که انتخاب کرده‌اید، مخاطب‌ها را جذب کرده و آن‌ها را ترغیب به مطالعه بیشتر می‌کند.

یک راه موثر برای دنبال‌کردن مقالات و اخبار جدید، ایجاد Google Alerts برای کلمات کلیدی خاص مربوط به کسب‌و‌کارتان است. Google هر روز یک پیام ایمیل خودکار در پایان روز برای شما ارسال می‌کند که حاوی مقالات جدیدی است که برای آن کلمه کلیدی خاص در وب ظاهر شده‌اند.

  • محتوای بصری

با اینکه تا این قسمت از مقاله درباره تکنیک‌های نوشتن خلاقانه صحبت کرده‌ایم؛ اما نباید تاثیر محتوای بصری در خلاقیت را نادیده گرفت.
حتی اگر قصد عکس‌گرفتن یا ساختن ویدئو ندارید، حتما تصاویر را در کنار عنوان مقاله خود قرار دهید. زمانی که قصد تولید محتوای خلاقانه دارید، کلمه کلیدی مهم مربوط به آن را در اینترنت جستجو کنید تا بتوانید مثال‌های موثر آن را مشاهده کنید.

  • مختصر و مفید

وقتی نوبت به تولید محتوای خلاقانه می‌رسد، کلمات را بیهوده هدر ندهید. جملاتی بسازید که اطلاعات زیادی منتقل می‌کنند، بدون اینکه کلمات زیادی استفاده کنند.

ممکن است این نکته در تناقض با «کامل و جامع» بودن محتوا به نظر برسد؛ اما توجه داشته باشید که کامل‌بودن یک محتوا به این معنا نیست که مطلب خود را با کلمات اضافه شاخ و برگ بدهید صرفا به دلیل اینکه متن طولانی‌تری داشته باشید.

به طور کلی اگر می‌توانید پیام خود را با کلمات کمتری به مخاطب برسانید، این کار را انجام دهید. حتی نویسندگان حرفه‌ای نیز باید توانایی نوشتن یک محتوای جذاب و مفید،‌ با استفاده از کمترین تعداد کلمات در یک جمله را داشته باشند.

سخن پایانی

هنگام تولید محتوای خلاقانه مطمئن شوید که محتوای شما ارزش خواندن دارد. بعد از نوشتن محتوای خود، مجددا آن را بخوانید و یکی از تکنیک‌های خلاقیت را انتخاب کنید. اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید، اجازه دهید دوستان و همکاران‌تان محتوای شما را مطالعه کنند و توصیه‌های خود را ارائه دهند.

ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهم مربوط به تولید محتوای جذاب و خلاقانه را بررسی کنیم تا بتوانید توجه کاربرهای بیشتری را به سمت برند خود جلب کرده و با مخاطب‌های خود ارتباط صمیمانه‌تری ایجاد کنید. اگر ایده‌ دیگری به ذهن شما می‌رسد که در این مطلب گفته نشده، می‌توانید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید و به کامل‌ترشدن این مطلب کمک کنید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.