اهمیت بک لینک‌های edu و gov در سئو

به‌ روزرسانی شده در ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

|

نحوه دریافت بک لینک‌های edu و gov و اهمیت آنها در سئو

سئو نیز مانند هر شغل دیگری، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. در این کار لازم است از تمام ترفندها و استراتژی‌های ممکن استفاده کنید تا به موفقیت برسید. افراد فعال این حوزه می‌دانند که بک لینک‌های قوی چگونه می‌توانند در بهینه سازی موتور جستجو کمک کنند. درواقع استفاده از بک لینک‌ فرصتی طلایی برای ارتقای SEO سایت است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد دو بک لینک مهم یعنی بک لینک gov و بک لینک edu توضیح دهیم. اگر می‌خواهید از این امکان در وبسایت خود استفاده کنید، این مطلب برای شما است.

بک لینک gov چیست؟

این بک لینک‌ها در واقع لینک‌هایی از دامنه GOV به یک وبسایت هستند. دامنه‌های GOV نیز وبسایت‌های رسمی دولتی هستند. gov‌ از ابتدای کلمه Government گرفته شده، که به معنای دولت یا حاکمیت است. برای وب‌سایت‌های دولتی و رسمی از دامنه gov استفاده می‌شود. لابد شما هم در مراجعه به سامانه‌های دولتی با این پیشوند سروکار داشته‌اید. برای مثال سامانه درخواست کارت واکسن کرونا که یک وبسایت دولتی است به این شکل است: https://vcr.salamat.gov.ir/fa حال بگذارید بک لینک gov را توضیح دهیم: این بک لینک یعنی از یک سایت دولتی که پیشوند آن gov‌ است، به وبسایت شما لینک داده شود. واقعا ایده‌آل به‌نظر می‌رسد، اما غیر ممکن نیست.

بک لینک edu چیست؟

این لینک‌ها نیز می‌تواند مانند بک لینک‌های دولتی SEO سایت شما را به‌طور قابل توجهی ارتقا دهد. اما بک لینک EDU چیست؟ در یک جمله می‌توان گفت که یک لینک از یک دامنه edu است. این دامنه‌ها وبسایت‌های رسمی مدارس، دانشگاه‌ها و سایر موسسات دانشگاهی و آموزشی معتبر در یک کشور هستند. درواقع edu مخفف Education و به‌معنای تحصیلات یا آموزش است. در این‌جا منظور ما گرفتن بک لینک از وبسایت‌هایی مانند دانشگاه صنعتی شریف است. لینک سامانه این دانشگاه به این صورت است:

https://edu.sharif.edu/

گرفتن بک لینک آموزشی و دانشگاهی ممکن است در نظر ساده باشد، اما آن هم دشواری خود را دارد.

دلیل اهمیت بک لینک‌های EDU و GOV در سئوی سایت

وقتی از تسلط در بازار محتوا حرف می‌زنیم، رقابت با دولت یا دانشگاه آسان نخواهد بود. وبسایت‌های دولتی و مراکز آموزشی در بالاترین رتبه نردبان رقابت قرار دارند. با این حال، از این وبسایت‌ها به سادگی عبور نکنید. قبل از پیدا کردن فرصت ایجاد بک لینک‌های قدرتمند به سایت خود، مهم است که درک کنیم چرا این بک‌لینک‌ها اینقدر قدرتمند هستند. ممکن است برخی افراد تصور کنند Google این نوع لینک‌ها را فقط به دلیل اینکه دامنه‌های edu و gov هستند، دارای ارزش می‌داند. اما این تصور غلط است. ارزش این سایت‌ها مانند هر سایت دیگری، از اعتبار آن‌ها در وب ناشی می‌شود. سایت‌هایی با این دامنه‌ها به‌طور معمول دارای اقتدار و قدرت بالایی هستند. همچنین بسیاری از سایت‌های قابل اعتماد و با کیفیت به آن‌ها لینک دارند. به‌همین دلیل است که بسیاری از این سایت‌ها توسط گوگل معتبر شناخته می‌شوند. این سایت‌ها بسیار معتبر هستند و از سوی دیگر با گسترش تکنولوژی و هوشمند شدن مراکز اداری افراد زیادی هرروزه برای کارهای اداری خود به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند. پس می‌توانند در بهبود سئوی وبسایت شما بسیار موثر باشند. همچنین این بک لینک‌ها می‌توانند بر رنکینگ وبسایت شما در موتور جستجوی Google تاثیر گذاشته و به بهبود رتبه وبسایت شما کمک کنند.

آموزش پیدا کردن سایت‌های EDU و GOV برای لینک سازی خارجی

اولین قدم در ساخت این بک لینک‌های قدرتمند و اجرای استراتژی‌های لازم، یافتن دامنه‌های مناسب است. ممکن است بخواهید برای پیدا کردن سایت مناسب دولتی یا دانشگاهی خود به سرچ در گوگل اکتفا کنید. اما این کار شما را با گستره بزرگی است سایت‌ها روبرو خواهد کرد. لیست سایت‌هایی که برای کسب‌وکار شما مناسب باشند، بسته به استراتژی خاصی که از آن استفاده می‌کنید متفاوت خواهد بود. اما برای شروع کار ابزارهای پیشرفته‌ای برای جستجو وجود دارند که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. عملگرهای دستوری جستجوی گوگل یا google search operator در پیدا کردن سایت مناسب، چراغ راه شما هستند. در واقع با استفاده از اپراتور سرچ گوگل شما به‌طور حرفه‌ای کار جستجو را انجام می‌دهید. این عملگرها لغات یا نمادهایی هستند که نتیجه جستجوی شما را فیلتر می‌کنند. شما با افزودن این کلمات و یا نمادها، نتایج جستجو را محدود می‌کنید و تنها بخشی از نتایج جستجو را مشاهده می‌کنید که به کار شما ارتباط بیشتری دارند. در ادامه تعدادی از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:
  • OR و |: این دو عملگر برای نشان دادن ارتباط بین دو عبارت در جستجو به کار می‌روند. برای مثال: دانشکدهOR دانشگاه. دانشکده|دانشگاه
  • “ “: با این عملگر شما به گوگل می‌گویید که به‌طور دقیق عبارت مورد نظر شما را جستجو کند.
  • منها یا – : این عملگر برای حذف یک عبارت از نتایج جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثال: غذا-فست فود
  • * : این عملگر زمانی که از سرچ خود اطمینان کافی ندارید، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در جستجوی شما، به‌جای * عبارتی که آن را فراموش کرده‌اید ظاهر خواهد شد. برای مثال: دانشکده * دانشگاه : این عبارت می‌تواند نتایجی مانند: دانشکده یا دانشگاه، دانشکده و دانشگاه را برای شما به نمایش درآورد.
تکنیک‌های ساختن بک لینک‌های EDU و GOV  

تکنیک‌های ساختن بک لینک‌های EDU و GOV

بیایید به برخی از تکنیک‌هایی که در گرفتن بک لینک gov و بک لینک edu کمک می‌کنند، نگاهی بیندازیم. یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از لینک‌های خارجی این سایت‌ها معتبر شناخته می‌شوند، این است که به محتوای بی‌ارزش و نامعتبر لینک نمی‌دهند. و البته که گرفتن بک لینک از این سایت‌ها هم به سادگی به دست نمی‌آید. برای به‌دست آوردن بک لینک از یکی از این سایت‌ها ، باید تکنیک‌هایی را به‌کار بگیرید. در ادامه تکنیک‌های مختلفی را می‌خوانید که برای دریافت لینک‌های مورد نظر شما مفید هستند.
  • استفاده از لینک‎‌های محلی یکی از بهترین استراتژی‌هایی که می‌توانید برای به‌دست آوردن لینک‌های باکیفیت استفاده کنید، شروع به فعالیت محلی است. شما می‌توانید در یک سایت که مربوط به محل کسب‌وکار شما است و از دامنه‌های دولتی و دانشگاهی مورد نظر شما استفاده می‌کند بخواهید که لینک وب‌سایت شما را در صفحه خود قرار دهد. برای مثال اگر شما یک ناشر کتاب‌های دانشگاهی هستید، می‌توانید به این ترتیب از دانشگاه مورد نظر لینک دریافت کنید.
  • ارائه تخفیف این تکنیک همیشه درست کار می‌کند. دادن تخفیف به دانشکده‌ها و کارمندان ادارات دولتی می‌تواند دلیلی باشد که آنان به وبسات شما لینک بدهند. یادآوری این نکته حائز اهمیت است که شما نباید تخفیف را در ازای لینک دادن ارائه کنید. چرا که این کار برای گوگل بسیار ناخوشایند است. پس بهتر است به شخص مسئولی در بخش منابع انسانی اطلاع دهید که دانشجویان این دانشکده یا کارمندان این واحد دولتی درصورت استفاده از کالا یا خدمات شما، واجد شرایط تخفیف هستند. به احتمال زیاد آن‌ها خوشحال می‌شوند که به وبسایت شما لینک دهند.
  • مصاحبه و پروپاگاندا راه دیگر برای ایجاد بک لینک طبیعی به سایت شما، مصاحبه با یک عضو برجسته از کارمندان دولتی یا دانشجویان برجسته است. شما با میزبانی مصاحبه در سایت خود و تاکید بر توانایی‌های آن فرد خاص می‌توانید یک بک لینک قدرتمند را به‌دست آورید. باز هم مهم است که برای استفاده از این تکنیک ارتباطات خود را قوی کنید. به‌عنوان مثال ، سعی کنید یک استاد را پیدا کنید که موضوعاتی را آموزش می‌دهد که با کسب‌وکار شما ارتباط نزدیکی دارد.
  • یک صفحه استخدام ایجاد کنید ایجاد یک صفحه مشاغل و استخدام می‌تواند راه مؤثر دیگری برای به‌دست آوردن بک لینک باشد. با ایجاد این صفحه می‌توانید پیشنهادات کاری سخاوت‌مندانه‌ای را ارائه دهید و در عوض از یک سایت دانشگاهی معتبر و یا حتی یک سایت دولتی مرتبط بک لینک دریافت کنید.
  • منبع ارزشمندی ارائه کنید ایجاد یک منبع ارزشمند خاص و مرتبط با کسب‌وکارتان، به شما کمک می‌کند تا یک وب سایت edu یا gov مایل باشد به آن لینک بدهد. این منبع می‌تواند یک مطالعه موردی عمیق یا وایت پیپر آموزشی باشد که اطلاعات ارزشمندی را برای دانشجویان یک دانشگاه یا کارمندان دولتی ارائه می‌دهد.
  • لینک شکسته این مورد نیز یکی دیگر از استراتژی‌ها مورد استفاده برای دریافت بک لینک gov و بک لینک edu است. استفاده از یک ابزار Link Finder می‌تواند به شما کمک کند تا لینک‌های شکسته و بی‌استفاده را به‌سرعت و به‌راحتی پیدا کنید. پس از آن کافی است از مدیر وبسایت بخواهید که لینک شما را با منبع مربوطه جایگزین کنند.

معایب بک لینک‌های edu و gov

اطمینان از باقی ماندن در سایت دولتی یا دانشگاهی بسیار مهم است. اما اغلب این سایت‌ها به‌صورت مداوم به‌روزرسانی و بررسی می‌شوند. به همین دلیل امکان باقی ماندن بلند مدت در این سایت‌ها وجود ندارد و حضور شما در آن دائمی نیست. شاید اگر محتوای مفیدی تولید کنید و زبان و ادبیات محتوای شما با سایت مورد نظر یکسان باشد، همکاری طولانی‌تری داشته باشید. برای افزایش مدت گرفتن بک لینک و جلوگیری از کاهش رتبه که به‌دنبال حذف شما اتفاق می‌افتد مهم است در انتخاب سایت و محتوای خود و نحوه همکاری دقت زیادی داشته باشید و هوشمندانه عمل کنید. جمع‌بندی بک لینک gov و بک لینک edu می‌توانند برای سئوی شما بسیار باارزش باشد. با این حال، یادآوری این نکته مهم است که ارزش آن‌ها فقط از دامنه edu یا gov ناشی نمی‌شود. لازم است اطمینان حاصل کنید سایت‌هایی که به شما لینک دارند معتبر و مورد اعتماد هستند. با توجه به این واقعیت که این سایت‌ها اغلب از کیفیت بالایی برخوردار هستند، گرفتن لینک آسان نخواهد بود. با این حال، با دنبال کردن استراتژی‌ و تکنیک‌های ذکر شده در این مقاله و اطمینان از ارزش محتوای خود، می‌توانید فرصت‌های بیشماری به‌دست بیاورید.

یک لینک از یک دامنه edu است. این دامنه‌ها وبسایت‌های رسمی مدارس، دانشگاه‌ها و سایر موسسات دانشگاهی و آموزشی معتبر در یک کشور هستند.

این بک لینک‌ها در واقع لینک‌هایی از دامنه GOV به یک وبسایت هستند. دامنه‌های GOV نیز وبسایت‌های رسمی دولتی هستند. gov از ابتدای کلمه Government گرفته شده، که به معنای دولت یا حاکمیت است.

برای دریافت بک لینک از این سایت‌ها می‌توانید از تکنیک‌های زیر استفاده کنید:
• استفاده از لینک‎‌های محلی
• ارائه تخفیف
• مصاحبه و پروپاگاندا
• یک صفحه استخدام ایجاد کنید
• منبع ارزشمندی ارائه کنید
• لینک شکسته

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

4 پاسخ

  1. سلام خدمت خانم فعال لطفا بفرمایید با توجه به اپدیت جدید گوگل این لینک ها موثر هستند یا نه؟ در کنار این لینک سازی چه نوع لینک سازی دیگری پیشنهاد میدید با تشکر از شما از خوندن مطالب تریبون لذب بردم مرسی از مقالات خوبتون و زحمات شما

    1. سلام و عرض ادب
      چنانچه شما بصورت غیرطبیعی از این روش لینک‌سازی خارجی استفاده کنید و گوگل متوجه خرید و فروش این نوع لینک‌ها بشه، امکان جریمه کردنتون وجود داره. اما اگر بصورت طبیعی از این روش در کنار سایر روش‌های لینک‌سازی خارجی استفاده بشه، احتمال اینکه جریمه بشید کم هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.