تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک
تفاوت بک لینک با رپورتاژ

به‌ روزرسانی شده در ۷ اسفند ۱۴۰۲

|

فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک در چیست؟

کسب‌وکارها تمام تلاش خود را می‌کنند که در صفحه نتایج جستجو به رتبه بالاتری دست پیدا کنند. سئو در دنیای کنونی یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که کسب‌وکارها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. برای دیده شدن در صفحه نتایج و بهره‌مندی از مزایای آن، نیاز است که محتوای مفید و ارزشمند تولید کنید تا زمانی که مخاطب وارد سایت شما می‌شود، پاسخی برای سوالات خود پیدا کند.

بعد از اینکه در این زمینه تا حد خوبی پیش رفتید و محتواهای اولیه و پایه‌ای را در سایت خود منتشر کردید، نوبت آن است که کمی در خارج از سایت خود فعالیت کنید تا قدرت سئویی خود را افزایش دهید.

در این مطلب قصد داریم تا دوتا از راهکارهای سئوی خارجی یعنی رپورتاژ آگهی و بک‌لینک را با یکدیگر مقایسه کنیم و هرکدام را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با رپورتاژ آگهی

محتوایی که کسب‌وکار شما در سایت‌های پربازدید منتشر می‌کند را رپورتاژ آگهی می‌نامند. با انتشار این نوع محتوا می‌توانید اعتبار خوبی نزد گوگل کسب کنید و چند لینک (بسته به قوانین سایت ناشر) از آن دریافت کنید.

رپورتاژ آگهی می‌تواند با اهداف مختلفی انجام شود که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش آگاهی از برند و بهبود سئو اشاره کرد. برای نوشتن رپورتاژ مهم است که متن شما ظاهری تبلیغاتی نگیرد و مخاطب را به دنبال خود بکشاند. ترجیحا اگر دغدغه یا مشکلی از مخاطبین هدف خود را به‌عنوان موضوع رپورتاژ انتخاب کنید و مطابق با لحن رسانه‌ای که قرار است در آن متن شما منتشر شود بنویسید، بیشترین تاثیر را خواهید گرفت.

این روش علاوه بر بهبود وضعیت سئوی سایت شما، می‌تواند مخاطبان هدف زیادی را هم برای شما جذب کند. پس به هیچ عنوان آن را دست کم نگیرید. در مقاله «رپورتاژ آگهی چیست؟» می‌توانید اطلاعات جامع‌تری در این خصوص کسب کنید.

آشنایی با بک‌لینک

لینکی که در سایت‌های پربازدید قرار می‌گیرد و به سایت شما ارجاع داده می‌شود را بک لینک می‌نامند. بر اساس قوانین گوگل اگر سایتی می‌خواهد به سایت دیگری لینک دهد، باید به صورت ارگانیک باشد؛ در غیر اینصورت گوگل سایت مقصد را با جریمه مواجه خواهد کرد.

اگر قصد استفاده از بک لینک را دارید، باید به صورت طبیعی رفتار کنید. دریافت تعداد زیادی بک لینک از یک سایت معتبر به سایتی تازه تاسیس کاملا برای گوگل آشکار است و با جریمه مواجه خواهید شد. در دریافت لینک از سایت‌های پربازدید و معتبر نزد گوگل اولا در نظر داشته باشید که از لحاظ محتوا و سئوی داخلی تا حد خوبی پیش رفته‌اید و دوما به‌اندازه لینک دریافت کنید تا از مزایای این شیوه استفاده کنید.

تفاوت رپورتاژ آگهی با بک‌لینک در چه مواردی است؟

در هنگام خرید رپورتاژ آگهی شما یک صفحه کامل از سایت رسانه را در اختیار دارید و می‌توانید مخاطبان زیادی را همراه خود کنید و به دغدغه مخاطبان هدف خود پاسخ دهید. مزیت این اتفاق، معرفی کاملی است که می‌توانید از کسب‌وکار خود داشته باشید. رپورتاژ به صورت دائمی در سایت رسانه وجود خواهد داشت و لینک‌های آن نیز همیشگی هستند. همچنین فرصت استفاده از تصاویر را هم دارید و می‌توانید با استفاده از این نوع محتوا هم برای جذب مخاطبان تلاش کنید.

در نقطه مقابل بک لینک تنها در ساید بار یا فوتر یا در حاشیه‌های سایت قرار می‌گیرد. فرصتی برای معرفی کسب‌وکار خود ندارید و تنها با یک لینک و یک کلمه می‌توانید به مخاطبان آن سایت خود را نشان دهید. به علاوه همیشگی هم نیستند و بعد از مدتی جای خود را به لینک دیگری می‌دهند.

رپورتاژ بهتر است یا بک‌لینک؟

اینکه کدام یک بهتر است بستگی به استراتژی شما دارد؛ اما به صورت کلی با توجه به نتایجی که کسب‌وکارها کسب کردند، رپورتاژ آگهی تاثیر بیشتری در سئوی خارجی و بهبود رتبه سایت شما دارد. البته رپورتاژ آگهی هم مهم است که چگونه نوشته شود و به چه شیوه‌ای کسب‌وکارتان را در آن معرفی کنید.

معمولا متخصصان این حرفه توصیه می‌کنند که ابتدا به اندازه کافی رپورتاژ آگهی منتشر کنید و بعد به سراغ خرید بک لینک از سایت‌های رسانه بروید؛ اما در نهایت مهم این است که چه استراتژی را در پیش گرفته باشید.

استفاده از بک‌لینک انبوه چطور می‌تواند برای سایت مضر باشد؟

با هم ببینیم:

 

سخن پایانی

مدیران کسب‌وکارهای مختلف برای اینکه بتوانند در دنیای پررقابت امروزی، سایت خود را در بین رقبا در وضعیت بهتری قرار دهند باید از خدمات لینک‌سازی استفاده درستی کنند. در بین خدمات مختلف لینک‌سازی، رپورتاژ آگهی و بک لینک متداول‌تر از سایر اقدامات هستند و هر کدام در شرایط مخصوص به خود می‌تواند بازدهی مختلفی داشته باشد. بنابراین بهتر است از خدمات سایت‌های معتبر استفاده کنید تا نتیجه مناسبی کسب کنید.

شما چه تجربه‌ای از استفاده بک لینک و رپورتاژ آگهی دارید؟ کدام یک بنظر شما فایده و تاثیر بیشتری دارند و می‌توانند به رشد کسب‌وکارتان کمک کنند؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در رپورتاژ آگهی یک صفحه کامل از سایت رسانه را در اختیار دارید و می‌توانید به دغدغه مخاطبان هدف خود پاسخ دهید و معرفی کاملی از کسب‌وکار خود داشته باشید. در نقطه مقابل بک لینک تنها در ساید بار یا فوتر یا در حاشیه‌های سایت قرار می‌گیرد. فرصتی برای معرفی کسب‌وکار خود ندارید و تنها با یک لینک و یک کلمه یا یک عبارت می‌توانید به مخاطبان آن سایت خود را نشان دهید.

اینکه کدام یک بهتر است بستگی به استراتژی شما دارد؛ اما به صورت کلی رپورتاژ آگهی تاثیر بیشتری در سئوی خارجی و بهبود رتبه سایت شما دارد. البته مهم است که چگونه نوشته شود و به چه شیوه‌ای کسب‌وکارتان را در آن معرفی کنید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.