روش‌های ساخت بک لینک

منتشر شده در ۲۳ آبان ۱۴۰۲

|

آموزش روش‌های ساخت بک لینک‌های ارزشمند و رایگان برای سئو

ساخت بک لینک یکی از روش‌های سئو خارجی (Off-page Seo) است که در خارج از سایت به‌منظور افزایش اعتبار و رتبه سایت شما در موتورهای جست‌وجو انجام می‌شود. روش‌های مختلفی برای ساخت بک لینک وجود دارد که ساده‌ترین آن‌ها خرید بک‌ لینک مرتبط از سایت‌های معتبر است که به هزینه زیادی نیاز دارد. با کمی جست‌وجو در گوگل با بیش از ۵۰ روش برای لینک بیلدینگ روبه‌رو می‌شوید. اما کدام‌ روش درستی است و می‌تواند به بهبود اعتبار و رتبه سایت کمک کند؟ آیا باید همه روش‌ها را برای افزایش اعتبار و قدرت سایت تست و بررسی کنیم؟ بدون شک پاسخ منفی است.

بسیاری اوقات بیشتر افراد خرید بک لینک را پیشنهاد می‌کنند که از حق نگذریم به هزینه زیادی نیاز دارد و به نتیجه هم می‌رسد؛ اما روش‌های رایگان و ساده‌ای هم وجود دارند که می‌توانند تاثیر بک لینک پولی را داشته باشد. فقط باید آن‌ها را به‌درستی پیاده کنید و منتظر بمانید تا نتایج مشخص شوند و سیگنال‌های مثبتشان به موتورهای جست‌وجو برسد. پیش از اینکه با روش ساخت بک لینک آشنا شوید، خوب است بدانید لینک‌ بیلدینگ کار سخت و زمان‌بری است و نمی‌توانید بلافاصله بعد از ساخت لینک خارجی به روش‌های مختلف، انتظار بهبود رتبه یا افزایش اعتبار و قدرت دامنه و صفحه‌های سایتتان را داشته باشید. اگر می‌خواهید طریقه ساخت بک لینک در ۷ روش ساده و کاربردی را به‌صورت گام‌به‌گام یاد بگیرید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پیش از معرفی روش‌های ساخت بک لینک ارزشمند و رایگان، خوب است آشنایی کوتاهی با مفهوم لینک بیلدینگ و تاثیر آن بر سئوی سایت داشته باشید. بک لینک یا لینک خارجی (Link Building)، لینکی است که از سایتی به سایت دیگر ایجاد می‌شود و به‌عنوان راه ارتباطی بین دو سایت برای دسترسی به اطلاعات بیشتر و مفیدتر است. به زبان ساده، وقتی سایتی در محتواها و صفحه‌های خود به سایتتان لینک می‌دهد، به این معناست که سایت شما را مرجع معتبر و موثق به‌ شمار آورده و لینک خارجی به سایتتان ایجاد کرده است.

بک لینک‌ها برای سئوی سایت اهمیت بسیار زیادی دارند و به‌ دلیل ایجاد لینک خارجی از سایت مبدا به سایت مقصد به لینک‌های ورودی معروف هستند. به نوعی می‌توان گفت لینک‌های خارجی شاه کلید سئو هستند؛ چرا که موتورهای جست‌وجو لینک بیلدینگ را «رای اعتماد» از سایتی به سایت دیگر درنظر می‌گیرند. بدین ترتیب، اگر صفحه‌ای از سایت بک لینک‌های مرتبط زیادی دریافت کند، گوگل آن صفحه را با توجه به سیگنال اعتبار و ارزش لینک‌های دریافتی معتبر درنظر می‌‌گیرد و اعتبار و رتبه‌بندی بهتری را در نتایج جست‌وجو به آن می‌دهد.

برای این منظور کافی است روش ساخت بک لینک رایگان را یاد بگیرید. روش‌های مختلفی برای لینک بیلدینگ وجود دارند که به شما در افزایش رتبه سایتتان کمک زیادی می‌کنند. فقط باید هرکدام را در زمان درست و به‌صورت اصولی انجام دهید. در ادامه، طریقه ساخت بک لینک را به صورت کامل به‌همراه تکنیک‌های کاربردی معرفی خواهیم کرد.

ساخت بک لینک رایگان در فروم‌ها و انجمن‌های تخصصی

فروم‌ها و انجمن‌های تخصصی با محوریت پرسش‌وپاسخ ایجاد شده‌اند؛ یعنی کاربران می‌توانند در صفحه‌های مرتبط سوالاتشان را مطرح کنند و اعضای فعال در آن به سوالات پاسخ می‌دهند. بیشتر این سایت‌ها بازدیدکننده‌های زیادی دارند و پاسخگویی به پرسش‌های کاربران با متن، عکس، ویدئو و لینک در آن‌ها امکان‌پذیر است. انجمن‌های زیادی مانند انجمن‌های ورزشی، برنامه‌نویسی، موبایل و کامپیوتر و بسیاری موارد دیگر در سطح وب فارسی وجود دارد. شما می‌توانید با پیداکردن پرکاربردترین فروم‌های تخصصی مرتبط با کسب‌وکارتان، به سوال‌های کاربران پاسخ داده و به‌صورت طبیعی لینک صفحه سایتتان را در متن دیدگاهتان قرار دهید.

علاوه بر این، شما می‌توانید در پروفایل و بخشی به نام «امضا» در انجمن‌ها، به سایت خود لینک دهید. فرض کنید، سایتی فعال در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت و برنامه‌نویسی دارید و می‌خواهید در تالارهای گفت‌وگو لینک خارجی برای سایتتان ایجاد کنید.

در اولین قدم، باید بتوانید صفحات فروم مرتبط با حوزه کار و موضوع موردنظر خود را در گوگل پیدا کنید. فرمول زیر را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید و به‌جای کلمه‌ کلیدی، کلمه‌ی مدنظر خود را بنویسید. با این دستور، گوگل هر آدرسی در آن forum استفاده شده است و کلمه کلیدی مدنظر شما در آن قرار دارد، در نتایج به شما نمایش می‌دهد.

inurl: forum “کلمه کلیدی”

inurl: forum “برنامه نویسی سی شارپ”

بعد از پیداکردن فروم‌های مرتبط و خواندن گفت‌وگوهای کاربران و سوالاتشان، پاسخ کاملی برای سوال مرتبط آماده کنید و دیدگاه خود را همراه با انکر تکست و لینک صفحه مرتبط سایتتان در انجمن ارسال کنید. هنگام ایجاد لینک خارجی در فروم‌ها و انجمن‌های تخصصی باید به Dofollow یا Nofollow بودن لینک‌هایتان توجه کنید.

نکات ایجاد بک لینک در فروم‌ها و انجمن‌های تخصصی

  • از ایندکس‌بودن صفحات فروم‌ها مطمئن شوید. صفحه‌ای که ایندکس نشود، نمی‌تواند اعتباری را در لینک‌سازی انتقال دهد.
  • دسترسی صفحات فروم را برای افرادی که عضو انجمن نیستند بررسی کنید. گوگل نمی‌تواند لینک‌ داخلی صفحاتی را ببیند که به ثبت‌نام نیاز دارند.
  • فقط با فعالیت در انجمن‌هایی مرتبط با کسب‌وکار خود بک لینک بگیرید.
  • دیدگاه و پست‌هایتان را فقط با هدف پاسخ‌گویی به پرسش کاربران ارسال کنید.
  • دیدگاه را در پست‌های پربازدید و با تعداد کامنت‌های زیاد ارسال کنید.
  • دیدگاه‌های پیشین را مطالعه کنید و پاسخ‌ بهتر و کامل‌تری ارائه دهید.
  • در ارسال دیدگاه‌های متعدد در یک سایت‌ و صفحه‌ زیاده‌روی نکنید.
  • پیام خود را مرتبط با موضوع صفحه انتخاب کنید و فقط در پاسخ به دیدگاه کاربر دیگری ارسال کنید.
  • ارسال دیدگاه‌هایتان را به یک‌باره قطع نکنید و بعد از ساخت بک لینک، فعالیت خود را ادامه دهید.
  • دیدگاه خود را با نام و تصویر حقیقی ارسال کنید تا دیدگاه شما غیرواقعی و اسپم نشان داده نشود. (کاربران به پروفایل‌های واقعی اطمینان بیشتری دارند و روی لینک‌های ارسالی آن‌ها بیشتر کلیک می‌کنند.)
  • حجم متن ارسالی شما باید کمتر از یک مقاله و بیشتر از یک توییت باشد. متن شما بهتر است بین ۴-۳ پاراگراف باشد تا بتوانید پاسخ کاملی به کاربران دهید و توجه مدیر سایت را برای پذیرش دیدگاه جلب کنید.
  • لینک سایتتان را درون محتوای دیدگاه قرار دهید و دلیلی برای کلیک روی آن بنویسید. چرا که اگر لینک را در انتهای متن قرار دهید، ممکن است با متن پیغام مرتبط نباشد و مدیر سایت آن را حذف کند. لینک ارسال‌شده باید مرتبط با دیدگاه باشد و برای کاربران محتوای ارزشمندی ارائه کند.
  • همیشه هم نیاز نیست تا لینک سایت خود را در محتوای دیدگاه قرار دهید، بلکه می‌توانید فقط از برند خود نام ببرید و از تکنیک برند منشن (Brand Mention) استفاده کنید.

لیست فرم‌ها و انجمن‌های رایگان ایرانی و خارجی

ما در این لیست فقط تعدادی انجمن‌ ایرانی و خارجی را به‌عنوان نمونه به شما معرفی کردیم و این به معنی تایید کامل آن‌ها برای لینک‌سازی خارجی نیست، بلکه شما باید بر اساس موضوع و حوزه کاری‌تان، به دنبال فروم‌های مرتبط باشید.

لیست فروم رایگان ایرانی

forum.p30download.com

forum.soft98.ir

forum.hammihan.com

forum.p30world.com

forum.softgozar.com

forum.lioncomputer.com

forum.talarebourse.com

forum.majidonline.com

forum.wp-persian.com

forum.p30world.com

لیست فروم رایگان خارجی

forum.joomla.org

sitepoint.com/community

windowsforum.org

forum.filezilla-project.org

businessadviceforum.com

ubuntuforums.org

idpf.org/forums

.the-writers-block.net/forum

forums.feedspot.com

دریافت بک لینک از سایت‌های انتشار ویدئو

ثبت‌نام در سایت‌های اشتراک ویدئو یکی از راه‌ها برای گرفتن بک لینک رایگان است. برای این منظور کافی است در سایت‌های اشتراک ویدیو مانند یوتیوب، آپارات، تماشا، نماشا، یوتیوب و غیره عضو شوید. از پلتفرم‌های انتشار ویدئو می‌توانید به دو روش زیر لینک بگیرید:

  • با عضویت در سایت و توضیح شرح کاملی از کسب‌وکار، لینک سایت خود را در پروفایل وارد کنید.
  • با انتشار ویدئوهای آموزشی مرتبط با کار خود در پلتفرم، می‌توانید لینک صفحه‌ای از سایت خود را همراه با انکر تکست مناسب در بخش توضیحات ویدئو قرار دهید

دریافت بک لینک از سایت‌های انتشار ویدئو

نکات لینک‌سازی در سایت‌های انتشار ویدئو

  • برای دریافت نتایج خوب از منتشرکردن ویدئو در این پلتفرم‌ها، ابتدا باید ویدئوهایی تولید کنید که برای کاربران مفید، کاربردی، جذاب و سرگرم‌‌کننده باشد.
  • لینک‌هایی که در بخش توضیحات ویدئوها قرار می‌گیرند، می‌توانند از نوع فالو و نوفالو باشند.
  • حتماً توضیح کوتاه و مشخصی درباره موضوع ویدئو در کپشن بنویسید و از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات استفاده کنید.

استفاده از وبلاگ‌های ایرانی برای ایجاد بک لینک

قبل از اینکه انواع شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های اشتراک محتوا همه‌گیر شود، افراد زیادی برای خواندن مطالب مختلف و نویسندگان برای تولید محتوا به سراغ سایت‌هایی مانند بلاگفا می‌رفتند. این وبلاگ‌ها هنوز فعال هستند و کاربران مختلفی می‌توانند با انتشار مقالات به سایت خود لینک دهند. یکی از نکات بسیار مهمی که نباید در این روش فراموش کرد این است که کپی‌کردن محتوای سایتتان در سایر وبلاگ‌ها ارزشی به صفحه سایت شما اضافه نخواهد کرد. در برخی مواقع، به‌ دلیل اعتبار بالاتر وبلاگ‌های دیگر، ممکن است صفحه شما بعد از وبلاگ‌ در نتایج قرار بگیرد. برای مثال، اگر محتوایی با عنوان «فرق گذاشتن والدین بین فرزندان» در سایت خود دارید و بدون هرگونه تغییری، آن را در وبلاگی منتشر کنید، با توجه به اعتبار بالای دامنه وبلاگ، این امکان وجود دارد که مطلب منتشرشده جای نسخه اصلی (در سایت شما) را در نتایج جست‌وجو بگیرد و حتی رتبه‌بندی بهتری در مقایسه با آن داشته باشد وبلاگ‌های زیر، نمونه وبلاگ‌های معروفی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها بک لینک رایگان دریافت کنید:‌

rozblog.com

avablog.ir

novinblog.net

yektablog.net

www.blogsky.com

oxblog.com

در ادامه تعدادی از وبلاگ‌های ایرانی را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید از طریق پلتفرم تریبون، از آن‌ها لینک فالو دریافت کنید. با این روش، دیگر نیازی نیست برای لینک‌سازی در آن‌ها سایتی بسازید و روی آن فعالیتی انجام دهید.

royablog.ir

norinblog.ir

getblogs.ir

farsiblog.com

alfablog.ir

tibablog.ir

blogsazan.com

eramblog.com

azinblog.ir

samenblog.com

mizanblog.com

isfblogers.ir

niniweblog.com

تکنیک‌های ایجاد بک لینک در وبلاگ‌های ایرانی

  • محتواهایی تولید کنید که با موضوع و صفحه‌های سایتتان مرتبط باشد و بتوانید لینک‌های باکیفیتی برای هدایت کاربران به سایتتان در آن‌ قرار دهید.
  • تا حد ممکن، سعی کنید طریقه ساخت بک لینک در انواع وبلاگ‌ها را متفاوت در نظر گرفته و برای هر وبلاگ نام‌گذاری متنوع و جداگانه‌ای داشته باشید.
  • محتواها را با انبوهی از لینک‌ها پُر نکنید و تعداد مناسبی از لینک‌های صفحه‌های هدفتان را در پاراگراف‌های مختلف قرار دهید.
    وبلاگ‌هایی را برای فعالیت انتخاب کنید که دامنه‌شان اعتبار بالایی داشته باشد و لینک‌های فالو ارائه دهند.
  • هنگام ساخت بک لینک در وبلاگ‌ها، لینک‌سازی را محدود به صفحه‌های خود نکنید و برای طبیعی جلوه‌ دادن لینک‌ها به سایت‌های معتبر هم لینک دهید.
  • تمام اقداماتی که برای سئوی داخلی یک سایت رعایت می‌کنید، نیاز است تا در وبلاگ‌هایتان هم در نظر بگیرید. برای مثال لینک سازی داخلی، ساختارمند‌بودن محتواها، نوشتن محتواهای مفید و کاربردی، استفاده از تایتل‌های مناسب و …
  • در صورت ارسال دیدگاه به محتواهایتان در وبلاگ‌های ایرانی، تا حد ممکن به آن‌ها پاسخ دهید و به‌عنوان منبع کامل برای پاسخ‌شان می‌توانید صفحه‌ای از سایتتان را که به حل مشکلاتشان کمک می‌کند در دیدگاه‌هایتان ارسال کنید.
  • صفحات وبلاگ‌ها را با لینک سازی خارجی تقویت کنید. برای مثال تکنیک لینک‌سازی لایه‌ای و چند‌گره‌ای برای ساخت بک لینک مناسب هستند.

استفاده از وبلاگ‌های خارجی برای ساخت بک لینک

ایجاد لینک خارجی در وبلاگ‌های خارجی از جمله بهترین روش ساخت بک لینک برای بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جست‌وجو و افزایش اعتبار صفحه‌های وب‌سایت است. برای فعالیت در وبلاگ‌های خارجی باید توجه کنید که برخی از این وبلاگ‌ها از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند و باید به‌دنبال وبلاگ‌هایی باشید که از زبان فارسی پشتیبانی کنند. چرا که کاربران قرار است با مطالعه محتواهایتان ترغیب به کلیک روی لینک‌های صفحه‌های سایتتان شوند. بنابراین، محتواهای با کیفیتی را تولید و در وبلاگ‌های خارجی منتشر کنید و سپس منتظر بمانید تا نتایج مثبت بک لینک‌های دریافتی از این وبلاگ‌ها باشید.
برای این منظور به‌دنبال وبلاگ‌های دارای بازدیدکننده‌های فعال و زیاد باشید، زیرا امکان مطالعه محتوا و کلیک روی بک لینک‌های شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. نگران نباشید، حتی اگر بازدیدکننده‌ای محتوای شما را مطالعه نکند، سیگنال‌های اعتبار صفحه سایت مبدأ توسط ربات‌های خزنده بررسی شده و قدرت و اعتبار سایتتان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در ادامه ۵ وبلاگ‌های خارجی را به‌عنوان نمونه معرفی کرده‌ایم:

blogger.com

edublogs.org

pages10.com

ampblogs.com

blogocial.com

تکنیک‌های ساخت بک لینک در وبلاگ‌های خارجی

طریقه ساخت بک لینک در وبلاگ‌های خارجی تفاوت زیادی با وبلاگ‌های ایرانی ندارد و باید تمام نکات محتوایی و سئویی را برای هر دو رعایت کنید. به‌طورکلی، توجه به نکات زیر می‌تواند به ایجاد بک لینک‌های رایگان و با کیفیت کمک کند:

  • در وبلاگ‌هایی فعالیت کنید که بعد از چند روز محتواها یا لینک‌هایتان را حذف نکنند.
  • در یک بازه زمانی چندین حساب کاربری در وبلاگ‌های خارجی نسازید و با لینک‌ها و محتواهای زیاد فعالیت‌هایتان را غیرطبیعی و ماشینی جلوه ندهید، چرا که ممکن است اسپم شناخته شوند.
  • درصورتی‌که کاربرانتان ایرانی هستند، فعالیت در وبلاگ‌های خارجی می‌تواند پرریسک باشد، به همین دلیل، جامعه مخاطبانتان را درنظر بگیرید و بر اساس تاثیرگذاری پست‌هایتان برای کاربران بک لینک بسازید.
  • ساخت بک لینک‌های زیاد در یک بازه زمانی نتیجه فاجعه‌باری به‌ارمغان می‌آورد. به همین دلیل، در تعداد لینک‌های خارجی زیاده‌روی نکنید.
  • وبلاگ‌هایی را انتخاب کنید که محتواهایتان را سریعاً در موتورهای جست‌وجو ایندکس می‌کنند.
  • در نهایت، تمامی نکات لازم برای تولید محتوا و ساخت بک لینک در وبلاگ‌های ایرانی را برای افزایش بازدهی لینک بیلدینگ در وبلاگ‌های خارجی هم رعایت کنید.

استفاده از سایت‌های ثبت آگهی برای ایجاد بک لینک

یکی از ابتدایی‌ترین روش برای ساخت بک لینک رایگان این است که شما کسب‌وکارتان را در سایت‌های کاریابی و نیازمندی‌های شغلی ثبت کنید. شما این فرصت را دارید تا یک پروفایل اختصاصی برای کسب‌وکار خود بسازید و مشخصات کامل مانند آدرس سایت، شبکه‌های اجتماعی و … را در آن قرار دهید. این سایت‌ها علاوه‌ بر ساخت بک لینک، برای فروش محصولات و خدمات بسیار مناسب هستند و در نتایج جستجوی کاربران دیده می‌شوند. در ادامه ۱۰ سایت‌ ثبت آگهی را به‌عنوان نمونه معرفی کرده‌ایم:

niazerooz.com

bartarinha.com

istgah.com

iran-tejarat.com

eforosh.com

jobinja.ir

jobvision.ir

karboom.io

iranestekhdam.ir

irantalent.com

دریافت بک لینک از رسانه‌های معتبر

رسانه‌های فعال و خبرگزاری‌ها برای تهیه خوراک محتوایی خود همیشه به دنبال آخرین فعالیت‌ها و اخبار برندهای مختلف هستند. اگر بتوانید رسانه‌ها را با انجام فعالیت‌های خاص مانند برگزاری رویداد، همایش، نشست خبری، انتشار گزارش و ایبوک، معرفی محصولات و خدمات، انتشار بیانیه و …، به سمت برند خود جذب کنید تا درباره اخبار کسب‌وکار شما در سایت خود بنویسند، در نتیجه می‌توانید تعداد زیادی بک لینک از آن‌ها دریافت کنید. گرفتن لینک از سایت‌های خبری پربازدید به واسطه اعتباری که در نگاه گوگل دارند، می‌توانند در بهبود رتبه سایت شما تاثیرگذار باشند. در صورت امکان، از رسانه‌ها و سایت‌های خبری بخواهید تا کلمات مناسبی را به همراه معرفی برند برای لینک‌سازی به سایت شما انتخاب کنند تا تاثیرگذاری آن در بهبود رتبه‌ کلمات اصلی کسب‌وکارتان بیشتر شود.

نکات مهم در ساخت بک لینک رایگان

بک‌ لینک‌هایی که از صفحات و دامنه‌های مختلفی به سایت شما داده می‌شود، ارزش و اعتبار متفاوتی را به سایت شما منتقل می‌کنند؛ چون گوگل به هرکدام از لینک‌ها، نگاه متفاوتی دارد. گوگل فاکتورهای مختلفی را برای تعیین ارزش بک لینک لحاظ می‌کند. برای نتیجه‌ بهتر، نکات زیر را در ساخت این نوع لینک‌ها درنظر بگیرید:

  • از صفحاتی که مزرعه لینک (Link Farm) هستند، برای سایت خود لینک‌سازی نکنید.
  • رایگان‌بودن بک لینک‌ها نباید دلیلی برای لینک‌سازی باشد. شما باید متناسب با موضوع و حوزه کسب‌وکارتان از سایت‌های معتبر لینک دریافت کنید.
  • حتماً بررسی کنید که لینک دریافتی در کنار چه لینک‌های دیگری قرار دارد تا از صفحات اسپم و مخرب لینک‌سازی نکنید.
  • از تصاویر و اینفوگرافیک‌ها در لینک‌سازی خارجی استفاده کنید و آن‌ها را در فروم‌ها و وبلاگ‌ها بازنشر دهید. زمانی که شما فایلی را در سایتی بارگذاری می‌کنید، به منبع اصلی آن لینک (سایت خودتان) لینک می‌دهید. این نوع لینک‌ها Backlink Submission نام دارند و نوع رایج آن زمانی است که شما ویدئویی را در آپارات بارگذاری می‌کنید و لینک خود را در کپشن قرار می‌دهید. بک‌لینک‌های ساب‌میشن بر اساس فرمت فایل نام‌گذاری می‌شوند. اگر فایل شما عکس باشد، به آن Image Submission گفته می‌شود. ساخت این نوع بک لینک‌ها در دسته لینک‌سازی طبیعی قرار می‌گیرد.
  • ساخت بک لینک رایگان را به‌عنوان استراتژی اصلی لینک‌سازی خارجی سایت خود قرار ندهید. از تمام تکنیک‌های گفته‌شده، در کنار روش‌هایی مانند خرید رپورتاژ و لینک‌پرومکس استفاده کنید تا در نگاه گوگل لینک‌سازی طبیعی‌تری داشته باشید.

سخن پایانی

ساخت بک لینک رایگان در نگاه اول کار ساده‌ای به‌نظر می‌رسد. در حالی‌ که برای دریافت لینک خارجی با ارزش و مفید به استراتژی هدفمندی نیاز دارید تا بر اساس آن شروع به ساخت لینک بیلدینگ کنید و سیگنال‌های درستی را به ربات‌های خزنده موتورهای جست‌وجو ارسال کنید.

در این مطلب، روش‌‌های ساخت بک لینک رایگان و تکنیک‌های موثر برای تاثیرپذیری بهتر را برای افزایش قدرت و اعتبار سایت‌ها معرفی کردیم. اما باید به تعداد بک لینک‌های ایجاد شده توجه کنید و از ایجاد لینک خارجی زیاد در بازه‌های زمانی نزدیک به‌صورت جدی پرهیز کنید.

شما از کدام روش برای ساخت لینک خارجی رایگان استفاده می‌کنید و کدام‌ یک نتیجه خوب و ارزشمندی برایتان داشته است؟ نظر شما درباره دریافت بک لینک رایگان چیست؟ آیا فکر می‌کنید این کار راهکار خوبی برای افزایش قدرت و ترافیک صفحه‌های سایت است؟ استفاده از این روش تا چه حد می‌تواند نتايج موثری برای بهبود سئو و رتبه سایت‌ها به‌ارمعان آورد؟ سوالات، نظرات و تجربیات خود درباره ساخت بک لینک رایگان را از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.