تولید محتوای انگلیسی

به‌ روزرسانی شده در ۲ آذر ۱۴۰۲

|

سفارش تولید محتوای انگلیسی با کمترین هزینه

اگر قصد دارید در سطح بین‌المللی و بازارهای جهانی فعالیت کنید، اولین قدم این است که به فکر تولید محتوای انگلیسی باکیفیت باشید. ممکن است اولین راه‌حلی که برای تهیه محتوا به ذهنتان می‌رسد، برون‌سپاری و سفارش تولید محتوای انگلیسی به یک شرکت معتبر باشد؛ اما اینکه قیمت سفارش تولید محتوای انگلیسی چقدر است، چه فاکتورهای قیمت آن را تعیین می‌کند و شما باید کدام شرکت را برای خدمات تولید محتوا انتخاب کنید، مجموعه سوالاتی هستند که در شروع کار باید پاسخ‌ آن‌ها را پیدا کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم جنبه‌های مختلف سفارش تولید محتوای انگلیسی را به‌طور کامل بررسی کنیم.

چرا به تولید محتوا به زبان انگلیسی نیاز داریم؟

اگر صاحب کسب‌وکار یا استارت‌آپی هستید که می‌تواند خدماتش را به کشورهای خارجی گسترش دهد و مخاطبان غیرایرانی داشته باشد، پس بازاریابی محتوایی به زبان انگلیسی یکی از ضروری‌ترین تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال در بیزینس شماست. با تولید محتوا به انگلیسی می‌توانید محصولات و خدمات خود را به مردم سراسر جهان معرفی کنید و فرصت حضور در بازارهای بین‌المللی را داشته باشید، در ادامه بیشتر با فرایند تولید محتوای آشنا خواهید شد.

چه زمانی به محتوای انگلیسی نیاز داریم؟

در دنیای تجارت زبان انگلیسی حرف اول را می‌زند. کسب‌وکارهایی که به دنبال فعالیت در خارج از ایران هستند و مخاطب غیرایرانی را هدف قرار داده‌اند، نیاز دارند تا از زبان انگلیسی در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنند. از آنجایی که بازاریابی محتوایی در استراتژی بازاریابی دیجیتال کسب‌وکارها نقش مهمی دارد، در قدم اول کسب‌وکارها باید نسخه انگلیسی سایت خود را راه‌اندازی کنند و تولید محتوای انگلیسی (بلاگ، صفحه محصول و…) را در اولویت استراتژی کانتنت مارکتینگ قرار دهند. از طرفی، یکی دیگر از دلایل نیاز کسب‌وکارها به تولید محتوای انگلیسی، انتشار رپورتاژ آگهی خارجی است. انتشار رپورتاژ آگهی به زبان انگلیسی، به فرایند سئوی سایت شما کمک می‌کند تا در سرچ‌های مرتبط با حوزه کسب‌وکار خود در صدر نتایج جست‌وجوی به زبان انگلیسی‌ قرار بگیرید.

سفارش تولید انواع محتواها به زبان انگلیسی

مدیران کسب‌وکارها و متخصصان سئو با اهداف مختلفی، سفارش تولید محتوای انگلیسی ثبت می‌کنند. برخی از آن‌ها قصد دارند از محتوای انگلیسی در سایت و بلاگ خود استفاده کنند و برخی هم برای کانال‌های بازاریابی خود مانند شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، رپورتاژ آگهی و… به محتوای انگلیسی نیاز دارند. خدمات تولید محتوای انگلیسی در تریبون با رعایت قواعد نگارشی و اصول سئو در قالب‌های محتوایی زیر انجام می‌شود:

  • سفارش مقاله/بلاگ انگلیسی: بلاگ و مقالات بخش مهمی از سایت هستند و برای شروع بازاریابی محتوایی باید سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی آن‌ها کرد. نگارش انواع مقاله عمومی و تخصصی به زبان انگلیسی با اصول سئو برای انتشار در بلاگ و سایت، در این قالب از تولید محتوای متنی انگلیسی جا می‌گیرند.
  • محتوای انگلیسی توضیح محصول: صفحات محصول در سایت‌های فروشگاهی از مهم‌ترین صفحات برای رتبه‌بندی در نتایج جستجو هستند. در نتیجه نحوه نوشتن توضیحات محصول به زبان انگلیسی در بهینه‌ترشدن این صفحات و فروش آن‌ها تاثیر مستقیمی دارد.
  • محتوای رپورتاژ آگهی انگلیسی: محتوای رپورتاژ آگهی انگلیسی در قالب یک محتوای غیرتبلیغاتی و مطابق با اصول سئو و لحن رسانه برای کمک به سئوی خارجی و جذب مخاطب یک کشور خارجی نگارش می‌شود.

نحوه نگارش محتوای انگلیسی

برای تولید محتوای متنی روش‌های مختلفی وجود دارد. کسب‌وکارها برای اینکه بخواهند سفارش محتوای انگلیسی خود را ثبت کنند، ابتدا باید مشخص کنند که محتوای مدنظرشان در چه دسته‌ای قرار می‌گیرد:

  • محتوای تالیفی: نویسنده محتوای تالیفی ابتدا درباره موضوعی تحقیق و مطالعه می‌کند و با توجه به دانسته‌ها و جستجوهای خود، مطلبی را بدون اتکا به یک منبع خاص می‌نویسد.
  • محتوای ترجمه: نویسنده ابتدا یک یا چند منبع غیرانگلیسی را می‌خواند و مطالب آن‎ها را ترجمه می‌کند.
  • محتوای تلفیقی (تالیف + ترجمه): نویسنده برای تولید محتوای تلفیقی هم‌زمان مقالاتی را به‌عنوان منبع، مطالعه و ترجمه می‌کند و با اطلاعاتی که در تحقیقات خود به دست آورده است، شروع به نگارش محتوای انگلیسی می‌کند.
  • محتوای بازنویسی: این نوع محتوا از بازنویسی یک محتوای دیگر به دست می‌آید و محتوای قبلی را کامل‌تر و غنی‌تر از حالت اولیه می‌کند.

محتوای انگلیسی باکیفیت چه مشخصاتی دارد؟

تولید محتوای انگلیسی، ترجمه ساده یک متن فارسی به انگلیسی نیست؛ همان طور که یک نویسنده فارسی‌زبان باید روی درست‌نویسی و ویراستاری، املا و دستور زبان، قواعد نگارشی و حتی ادبیات تسلط کافی داشته باشد، تولیدکننده محتوای انگلیسی هم باید تمام این موارد را به‌خوبی بشناسند. از جمله شاخص‌های کیفیت یک محتوای انگلیسی باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید محتوای جدید، منحصربه‌فرد و کاربردی

چه زبان فارسی باشد یا انگلیسی یا هر زبان دیگر، تولید محتوای یونیک و غیرکپی برای گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد. از آنجایی که الگوریتم‌های گوگل در وب انگلیسی هوشمند‌تر عمل می‌کنند، بهترین راه‌حل تولید محتوای دست‌اول همراه با اطلاعات کاربردی و مفید برای مخاطبان هدف یک کسب‌وکار است.

  • رعایت اصول سئو در محتوای انگلیسی

الگوریتم‌های گوگل محتواهای فارسی و انگلیسی را به شکل یکسان بررسی می‌کنند؛ به همین دلیل فرایند تولید محتوای فارسی و انگلیسی برای موتورهای جستجو چندان تفاوتی ندارد و بسیاری از ویژگی‌های محتوای سئوشده زبان فارسی مانند زبان انگلیسی است. این موارد شامل:

    • انتخاب کلمات کلیدی هدف مطابق با قصد و نیت کاربر
    • استفاده از لانگ تیل کیورد و کلمات کلیدی LSI با کلمه کلیدی اصلی
    • قراردادن کلمات کلیدی در عنوان صفحه، هدینگ و بدنه محتوای سایت
    • توجه به ساده‌نویسی، خوانایی و ایجاد تجربه کاربری خوشایند
    • رعایت لحن مناسب در محتوا با توجه به مخاطب و حوزه کسب‌وکار
    • استفاده از تعداد کلمات کلیدی مناسب داخل محتوا
  • توجه به خوانایی محتوای انگلیسی در کنار رعایت نکات گرامری

نکات نگارشی و دستور زبان تولید محتوای انگلیسی و فارسی تا حد زیادی با هم متفاوت هستند. برای مثال هر کلمه و هر جمله‌ای در انگلیسی ممکن است چندین معنی داشته باشد و نتوانید آن مفهومی را که مدنظرتان است به‌درستی منتقل کنید. حتی این موضوع در زمانی که یک بریف فارسی دارید و می‌خواهید درباره موضوعات خواسته‌شده به زبان انگلیسی بنویسید نیز صدق می‌کند. برای مثال اگر بخواهید متن فارسی را به انگلیسی برگردانید، نباید آن را کلمه‌به‌کلمه ترجمه کنید؛ چون ممکن است معنی موردنظر در فارسی را منتقل نکند. علاوه بر این، بسیاری از کلمات در زبان فارسی معادل انگلیسی ندارند و باید از یک عبارت خاص برای رساندن یک مفهوم استفاده کرد. همچنین در نگارش متن انگلیسی نباید از ساختارهای پیچیده و کلمات غیررایج استفاده شود. این قضیه باعث می‌شود کاربر تجربه خوبی از خواندن مطلب نداشته باشد و کمتر در سایت و بلاگ شما وقت بگذراند. به همین دلیل سبک نوشتاری تولید محتوا به زبان انگلیسی را نباید مانند فارسی دانست و روی یک قالب و ساختار منطقی اصرار داشت، بلکه هدف باید روی انتقال معنا و مفهوم محتوا با رعایت نکات گرامری زبان انگلیسی باشد.

مزایای برون‌سپاری تولید محتوا به زبان انگلیسی

تولید محتوای انگلیسی یک فعالیت تخصصی است و هر کسی نمی‌تواند از پس آن برآید. با این حال، بسیاری از کارفرماها و شرکت‌ها هنوز به این باور نرسیده‌اند و فکر می‌کنند افراد بیرون از سازمان نمی‌توانند به‌خوبی خودشان، درک درستی از شرکت، محصولات یا خدماتشان داشته باشد. به همین دلیل برون‌سپاری تولید محتوا تا حد زیادی برایشان مشکل است. در ادامه می‌خواهیم جنبه‌های مثبت برون‌سپاری تولید محتوا به زبان انگلیسی را باهم مرور کنیم.

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه استخدام

وقتی تولید محتوا را برون‌سپاری می‌کنید، دیگر مجبور نیستید که زمان و انرژی زیادی را صرف پروسه استخدام و پیداکردن یک فرد متخصص کنید. در عوض، همکاری با نویسندگان محتوای انگلیسی که تجربه زیادی در این حوزه دارند، این فرصت را به شما می‌دهد تا زمان و هزینه‌های خود را برای فرایندهای مهم‌تری مانند استراتژی، ایده‌پردازی و بازاریابی صرف کنید.

  • مدیریت زمان بهتر و تعداد محتوای بیشتر

همه ما تعداد ساعت محدودی در روز داریم و مهم است که چگونه از آن استفاده می‌کنیم. از آنجایی که پروسه تولید محتوا زمان‌بر است، ممکن است نوشتن یک مقاله باکیفیت آن هم به زبان انگلیسی تا یک روز از شما یا تیم محتوایتان وقت بگیرد. پس یکی از دلایلی که باعث می‌شود شما به برو‌ن‌سپاری تولید محتوا نیاز داشته باشید، صر‌فه‌جویی در زمان و تولید محتوای بیشتر و باکیفیت‌تر است.

  • شناخت دقیق‌تر مخاطب خارجی و فضای وب انگلیسی

یکی از جذابیت‌های برون‌سپاری محتوای انگلیسی، آشنایی نویسنده به وب انگلیسی است. تولیدکنندگان محتوا به زبان انگلیسی به دلیل اینکه روزانه برای حوزه‌های متنوعی می‌نویسند و سایت‌ها، بلاگ‌ها و منابع مختلف عمومی و تخصصی زیادی را دنبال می‌کنند، بهتر می‌توانند برای مخاطبان خارجی تولید محتوا کنند. آن‌ها حتی ممکن است بهتر از کارفرما و مدیر یک کسب‌وکار درباره روند بازاریابی محتوایی یک صنعت اطلاعات داشته باشند و می‌دانند یک مقاله انگلیسی چگونه باشد، بیشتر موردتوجه خواننده‌ها قرار می‌گیرد.

  • ایجاد خلاقیت و تفاوت در سبک نوشتن

نویسندگان بیرون از سازمان ممکن است دیدگاه‌های جدیدی به کسب‌وکار شما داشته باشند و از نگاه متفاوت‌تری برای شما تولید محتوا کنند. تولیدکنندگان محتوا چون برای چندین مشتری در حوزه‌های مختلف می‌نویسند، به احتمال زیاد می‌توانند مفاهیم را به گونه‌ای بیان کنند که شاید هرگز به آن فکر نکرده‌اید.

هزینه تولید محتوای انگلیسی چگونه محاسبه می‌شود؟

تولید محتوای انگلیسی یکی از خدماتی است که تقاضای آن در کسب‌وکارهای آنلاین، روزانه در حال افزایش است. به همین دلیل، اولین سوالی که مدیران کسب‌وکارها از خود می‌پرسند این است که هزینه تولید محتوای انگلیسی چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود. از آنجایی که تولید محتوا نوعی خدمت است، پس مشتری در ازای درخواست محتوا بر اساس فاکتورهای مشخص، باید هزینه‌ای را به نویسنده (فریلنسر) یا شرکت ارائه‌دهنده پرداخت کند.

روشی که بین کارفرما و نویسنده یا شرکت ارائه‌دهنده خدمات برای پروژه تولید محتوا رایج است و بر آن اساس باهم همکاری می‎‌کنند، «پرداخت به ازای تعداد کلمات» است. به این معنا که قیمت تولید محتوا به ازای هر کلمه مشخص می‌شود و پرداخت بر این اساس صورت می‌گیرد. همچنین، عواملی مانند حوزه کسب‌و‌کار، میزان تجربه و تخصص نویسنده، تعداد کلمات محتوا، نوع محتوا، نحوه نگارش محتوا و زمان تحویل، از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که در تعیین قیمت نهایی سفارش محتوای انگلیسی نقش پررنگی دارند. به صورت کلی، برای محاسبه هزینه تولید محتوا باید تعداد کلمات موردنیاز خود را در قیمت یک کلمه ضرب کنید تا هزینه نهایی یک محتوا به دست بیاید.

برای مثال، اگر قصد داشته باشید در پلتفرم خدمات تولید محتوای تخصصی تریبون، یک محتوای رپورتاژ/بلاگی ۲۰۰۰ کلمه‌ای به زبان انگلیسی که هزینه هر کلمه آن ۶۱۰هزار تومان است سفارش دهید، هزینه نهایی آن ۶۱۰هزار تومان می‌شود.

تلاش ما در تریبون این است که هزینه‌ تولید محتوا به انگلیسی را به نحوی قیمت‌گذاری کنیم که همکاری کسب‌وکارها و تولیدکنندگان انگلیسی به‌صرفه و مطابق با فضای صنعت دیجیتال باشد.

تعرفه تولید محتوای انگلیسی چند است؟

همان‌طور که اشاره شد، تعرفه تولید محتوای انگلیسی به جزئیات سفارش کارفرما مانند موضوع، تعداد کلمات متن، نوع محتوا (مقاله، توضیح محصول و رپورتاژ)، سطح تخصصی‌بودن و… بستگی دارد. شما می‌توانید برای اطلاع از هزینه تولید محتوای انگلیسی از ماشین حساب صفحه خدمات تولید محتوای تریبون استفاده کنید و به‌ازی تعداد کلمه درخواستی، هزینه نهایی سفارش خود را حساب کنید. هزینه تولید محتوای انگلیسی برای تمامی حوزه‌ها و انواع محتوا یکسان است و همه محتواها با توجه به موضوع و تعداد کلمه، بین ۳۶ الی ۷۲ ساعت تحویل داده می‌شوند.

نحوه ثبت سفارش تولید محتوای انگلیسی در تریبون

در اولین قدم، نیاز است تا در سایت تریبون به‌عنوان کسب‌وکار ثبت‌نام کنید و وارد پنل خود شوید. زمانی که در صفحه داشبورد تریبون قرار دارید، می‌توانید به‌طور مستقیم روی دکمه «ساخت کمپین محتوا» در قسمت بالای صفحه کلیک کنید و هم از طریق دکمه «ساخت کمپین» در پایین صفحه، «کمپین محتوا» را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت سفارش تولید محتوای انگلیسی در پنل تریبون

در این مرحله، شما می‌توانید از میان انواع پلن‌های تولید محتوا، محتوای «رپورتاژ/بلاگ انگلیسی» را انتخاب کنید. در تصویر زیر دو پلن برای خرید محتوای رپورتاژ/بلاگ انگلیسی با تعداد کلمات متفاوت به‌صورت پیش‌فرض قرار داده شده است.

مرحله دوم ثبت سفارش تولید محتوای انگلیسی در پنل تریبون

در صورتی که نیاز است تا پلن محتوایی موردنظر خود را بسازید، کافی است روی دکمه «ایجاد محتوای دلخواه» کلیک کنید و فرم زیر را پر کنید. با توجه به نوع محتوا و تعداد کلمه‌ای که برای سفارش محتوای خود در نظر می‌گیرید، هزینه آن محاسبه می‌شود. با دکمه «افزودن» پلن محتوای جدیدی ساخته می‌شود و حالا می‌توانید به تعداد دلخواه از آن پلن، به سبد خرید خود اضافه کنید.

مرحله سوم ثبت سفارش تولید محتوای انگلیسی در پنل تریبون

وقتی هزینه کمپین خود را پرداخت کرده‌اید، اما محتوای خود را ایجاد نکرده‌اید، وضعیت کمپین در حالت «در انتظار ایجاد محتوا» قرار دارد.

مرحله چهارم ثبت سفارش تولید محتوای انگلیسی در پنل تریبون

از بخش «کمپین‌ها» > «کمپین‌های محتوا»، روی دکمه ردیف موردنظر «+ ایجاد محتوا» کلیک کنید و وارد صفحه «ساخت محتوا» شوید.

مرحله پنجم ثبت سفارش تولید محتوای انگلیسی در پنل تریبون

در ادامه نیاز است تا بخش‌های جزئیات محتوا و اطلاعات تکمیلی را برای آن محتوا مشخص کنید. در بخش جزئیات محتوا از شما خواسته می‌شود ابتدا مشخص کنید که محتوا از نوع رپورتاژ آگهی است یا مقاله. در ادامه شما باید لحن محتوا و دسته‌بندی موضوعی آن را انتخاب کنید. همچنین نیاز است درباره نام کسب‌وکار، عنوان و موضوع محتوا، کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی فرعی، توضیحاتی را بنویسید.

مرحله ششم ثبت سفارش تولید محتوای انگلیسی در پنل تریبون

یکی از اطلاعات مهمی که در بخش جزئیات ساخت محتوا در نظر گرفته می‌شود این است که قصد دارید در محتوا چه کلمه‌ای را به‌عنوان انکرتکست و صفحه مقصد انتخاب کنید. بنابراین عبارتی را که می‌خواهید به سایت شما لینک شوند، همراه با لینک صفحه موردنظر بنویسید.

مرحله هفتم ثبت سفارش تولید محتوای انگلیسی در پنل تریبون

اگر محتوای درخواستی شما از نوع رپورتاژ آگهی باشد، شما می‌توانید نام رسانه‌هایی را که قرار است رپورتاژ شما در آن‌ها منتشر شود، در بخش اطلاعات تکمیلی وارد کنید تا نویسنده بتواند محتوا را طبق لحن و قوانین رسانه بنویسد.
اگر به نظرتان توضیح و نکته‌ای خاصی است که نویسنده باید در نگارش محتوای شما در نظر بگیرد و آن را در متن رعایت کند، بهتر است آن را در توضیحات تکمیلی برای نویسنده بنویسید.
در آخرین بخش از ساخت محتوا، در صورتی که نیاز است تا فایل عکس یا محتوای تکمیلی را برای نویسنده ارسال کنید تا آن را به محتوای اصلی اضافه کند، آن را در همین قسمت آپلود کنید. در آخر هم با کلیک روی دکمه «تایید و ساخت محتوا» سفارش محتوای خود را ثبت کنید.

مرحله هشتم ثبت سفارش تولید محتوای انگلیسی در پنل تریبون

پس از ساخت محتوا، برای بررسی وضعیت محتواهای یک کمپین می‌توانید به قسمت «کمپین‌های محتوا» بروید و در ستون عملیات روی «مشاهده بک‌لینک‌ها» کلیک کنید یا در منوی سفارش‌های من، قسمت «محتوا» یا همان «محتواهای من» را انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تمام زوایای سفارش تولید محتوای انگلیسی و هزینه‌های آن را بررسی کنیم و شما را راهنمایی کنیم که یک محتوای انگلیسی باکیفیت برای انتشار در سایت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. فراموش نکنید که برای صرفه‌جویی در هزینه‌های بازاریابی محتوایی، مسئولیت تولید محتوای انگلیسی خود را به افراد نابلد و شرکت‌های غیرحرفه‌ای نسپارید و به‌خوبی درباره تخصص و کیفیت کار شرکت‌ها یا فریلنسرهای تولیدکننده محتوا تحقیق کنید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.