آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی

به‌ روزرسانی شده در ۲ آذر ۱۴۰۲

|

آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی به زبان فارسی

هوش مصنوعی با ساده‌سازی فرایندها و ارائه راه‌حل‌های کارآمدتر، کار ما را از لحاظ تولید محتوا آسان‌تر کرده است. در این مقاله به معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوای فارسی پرداخته‌ایم و همچنین نحوه‌ تولید محتوا با آن‌ها را آموزش داده‌ایم. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

تولید محتوا با هوش مصنوعی چه مزایایی دارد؟

بزرگترین دستاورد پلتفرم‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی برای تولیدکنندگان محتوا این است که آن‌ها توانسته‌اند به خودکارسازی فرایند بسیاری از وظایف و تسک‌های تولید محتوا کمک کنند. این کار باعث می‌شود کارمندان وقت خود را برای تمرکز روی کارهای پیچیده‌تری که نیاز به تخصص دارند، اختصاص دهند. به طور کلی از جمله مزایای استفاده از ابزارهای تولید محتوا بر پایه مدل هوش مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در زمان صرفه‌جویی کنید

ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند حجم زیادی از فاکتورها را در اختیار شما قرار دهند تا در چند ثانیه با آن‌ها کار کنید و به شما امکان می‌دهد از تحقیقات خسته‌کننده صرف نظر کنید. شما می‌توانید بهترین بخش‌هایی را که هوش مصنوعی می‌نویسد، انتخاب کنید و آن را با خلاقیت و دانش تخصصی ترکیب کنید.

  • ایجاد تمایز در محتوا با خلاقیت بیشتر

هیچ‌وقت ابزارهای هوش مصنوعی نمی‌توانند جایگزین خلاقیت انسانی شوند؛ اما این ابزارها می‌توانند به‌عنوان یک دستیار در طول جلسات طوفان فکری، الهام‌بخش باشند و ایده‌های جدیدی با دیدگاه‌های متفاوتی به شما بدهند. زمانی که فکر می‌کنید دیگر هیچ ایده‌ای ندارید و نمی‌توانید خلاقانه عمل کنید، کافی است از این ابزارها استفاده کنید تا به ایده اولیه خود پروبال دهید و آن را واقعی‌تر کنید.

  • صرفه‌جویی در هزینه تولید محتوا

مدل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند حجم زیادی از محتوا را به‌سرعت و با کیفیت نسبتاً خوبی تولید کنند. همچنین این ابزارها کمک می‌کنند تا یک کسب‌وکار بدون نیاز به منابع اضافی و استخدام نیروی بیشتر، به فکر گسترش و ایجاد تنوع در فعالیت‌های خود باشد. با اینکه هوش مصنوعی هنوز نتوانسته است به‌خوبی یک تولیدکننده محتوا، محتوای بسیار حرفه‌ای تولید کند؛ اما چون قابلیت پردازش زبان طبیعی پیشرفته‌ای دارد و می‌تواند محتوایی با ساختار و گرامری درست تولید کند، پس می‌تواند در هزینه‌های تولید محتوا صرفه‌جویی کند.

  • شخصی‌سازی محتوا برای مخاطب

از آنجایی که شما می‌توانید شاخص‌هایی مانند لحن، زبان و نوع مخاطب را در ابزارهای هوش مصنوعی تعریف کنید، پس می‌توانید محتوایی تولید کنید که کاملاً شخصی‌سازی‌شده باشد. برخی از ابزارهای هوش مصنوعی همچنین می‌توانند به خلق محتوا با استفاده از داده‌های مشتری برای شخصی‌سازی بیشتر کمک کنند.

  • بازیافت محتواهای قدیمی به محتوای جدید

مخاطبان یک کسب‌وکار انتظار دارند در طول زمان، محتواهای جدید و به‌روزی از یک برند ببینند. در نتیجه تقاضای زیاد برای به‌روزرسانی‌های مداوم محتوا باعث شده است که یافتن راه‌هایی برای استفاده مجدد از محتوای قدیمی و بازنویسی، به یک نیاز اساسی برای کسب‌وکارها تبدیل شود. بنابراین چالشی که به‌عنوان یک نویسنده وجود دارد، یافتن راه‌های جدید برای بیان محتواهای تکراری است. خبر خوب این است که هوش مصنوعی می‌تواند با اطلاعات محدود و در زمان کوتاه، این کار را برای شما انجام دهد.

آیا ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند؟

روزانه تعداد زیادی ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی وارد بازار می‌شود و هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که با هر آپدیت، قابلیت‌های جدیدی به آن‌ها اضافه می‌شود و از زبان‌های بیشتری پشتیبانی می‌کنند. برای مثال چت‌بات هوش مصنوعی Bard گوگل، ChatGPT از شرکت Open AI، هوش مصنوعی Adobe Firefly و مدل هوش مصنوعی Seamless M4T از شرکت متا، از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند. شما از کدام ابزار هوش مصنوعی استفاده کرده‌اید که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟

چه نوع محتواهایی را می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی تولید کرد؟

ابزارهای هوش مصنوعی از تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) و تولید زبان طبیعی (NLG) استفاده می‌کنند و می‌توان از آن‌ها با اهداف ایده‌پردازی، نوشتن متن‌های تبلیغاتی، ویرایش و تجزیه‌وتحلیل استفاده کرد. هوش مصنوعی همچنین به شخصی‌سازی محتوا، بهبود کارایی و ارائه بینش‌های مبتنی بر داده کمک می‌کند. در حال حاضر، از این ابزارها می‌توان برای تولید محتوا در قالب محتواهای طولانی و کوتاه، تصاویر، ویدئو، پادکست، کدهای برنامه‌نویسی، تیتر و عنوان‌های تبلیغاتی استفاده کرد.

آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی

مراحلی که برای تولید محتوا با هوش مصنوعی باید طی شود تا به محتواهای خوبی برسید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • تعیین هدف مشخص

تولید محتوا مانند سفری است که به مقصد یا همان هدف نیاز دارد. اگر می‌خواهید به هدف خود برسید، باید بدانید به کجا می‌خواهید بروید. در بریفی که برای ابزار هوش مصنوعی تهیه می‌کنید، توضیح جامعی درباره آنچه که مدنظرتان است بنویسید. این توضیح می‌تواند شامل اهداف مارکتینگ و برندینگ شرکت، تعیین مخاطب هدف و مشخص‌کردن لحن و سبک نوشتاری باشد. داشتن یک هدف واضح به تولید محتوای باکیفیت و دقیق توسط هوش مصنوعی کمک می‌کند.

  • انتخاب ابزار هوش مصنوعی

یک پلتفرم یا ابزار هوش مصنوعی را انتخاب کنید که در تولید محتوای باکیفیت تخصص دارد؛ چرا که همه نرم‌افزارهای هوش مصنوعی از نظر تخصص و کارایی با هم برابر نیستند. ویژگی‌های خاص و میزان توانایی پردازش زبان طبیعی در این ابزارها مشخص می‌کند که هر کدام در چه کاری بهتر عمل می‌کنند. برخی از ابزارها در در تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و برخی دیگر در تولید و ترجمه محتوا خوب هستند.

  • نحوه کار با ابزار هوش مصنوعی

هرچه درخواست خود را دقیق‌تر و با جزئیات کامل‌تری برای ابزار هوش مصنوعی بنویسید، هوش مصنوعی بهتر می‌تواند خواسته شما را پردازش کند و نتیجه ایده‌آلی به شما نمایش دهد. در واقع باید سوالات خود را با فرمول یا دستورالعمل مرتبط با درک هوش مصنوعی بپرسید که پاسخ نهایی در راستای موضوع و اهداف محتوایی شما باشد. برای مثال یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند از کار با ChatGPT به نتایج خوبی برسید این است که در طرح سوال خود از علامت بولت (bullet) استفاده کنید.

  • سفارشی‌سازی محتوا

قرار نیست محتوایی که ابزار هوش مصنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد، خروجی نهایی کار شما باشد و بدون هیچ‌گونه تغییر آن را منتشر کنید. به این ابزارها به دید یک دستیار ایده‌پرداز نگاه کنید. ایده‌ها را جمع‌آوری کنید و طبق لحن و سبک کسب‌وکارتان مجدد آن را تغییر دهید.

  • ویرایش و ادیت محتوا

مدل‌های هوش مصنوعی فقط قادر هستند اطلاعات را از سطح وب جمع‌آوری کنند یا درخواست واردشده را تغییر دهند و مجدد در اختیار شما قرار دهند. شاید واقعاً هم متوجه نشوند که دقیقا درباره چه چیزی صحبت می‌کنند. در نتیجه، محتوای تولیدشده توسط آن‌ها، آن طوری که باید قابل‌اطمینان نیستند و باید از لحاظ صحت اطلاعات، اشتباهات گرامری و املایی بررسی شوند.

  • توجه به مسائل کپی‌رایت و سرقت ادبی در محتوا

یکی دیگر از اشکالات استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن، افزایش احتمال سرقت علمی غیرعمدی است. به همین دلیل، بهترین راه برای جلوگیری از خطر سرقت مطالب دیگر توسط هوش مصنوعی این است که محتوا را به ادبیات کسب‌وکار خود بازنویسی کنید تا با نسخه اولیه آن متفاوت باشد.

  • بررسی کیفیت محتوا و نظارت بر نتایج سئو

مانند تمام محتواهایی که در سایت خود منتشر می‌کنید و میزان موفقیت آن‌ها را می‌سنجید، باید نتایج محتواهای تولیدشده با کمک هوش مصنوعی را نیز بررسی کنید. برای مثال مواردی را که باعث موفقیت یک محتوای خاص شده‌اند، پیدا کنید و در محتواهای دیگر استفاده کنید.

در تریبون بخوانید : مقاله نوشتن با chatgpt

معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

مجموعه‌ای از ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی وجود دارند که می‌توانید به کمک آن‌ها انواع متن‌های طولانی و کوتاه را برای سایت خود تولید کنید. در ادامه ۵ ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا را به شما معرفی خواهیم داد.

  • Jasper AI

جاسپر (Jasper AI)، یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی که محتوای نهایی آن اورجینال، دقیق، بدون خطای گرامری و سرقت ادبی است. شما می‌توانید برای راحتی بهتر و سریع‌تر به این ابزار، از افزونه کروم Jasper AI استفاده کنید. جاسپر آرت (Jasper Art) یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی این هوش مصنوعی است و کمک می‌کند تصاویر منحصربه‌فردی بسازید و از آن‌ها در بلاگ و سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. شما به مدت ۷ روز می‌توانید از این ابزار به صورت رایگان استفاده کنید و پس از این مدت، در صورتی که از آن رضایت داشته باشید، اکانت پرمیوم آن را خریداری کنید.

هوش مصنوعی Jasper AI

  • اسکالنوت (Scalenut)

یکی از ویژگی‌های خوبی که باعث شده تا Scalenut به یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی در تولید محتوا تبدیل شود، استفاده از امکانات ابزار کمکی SEO hub است. با این وجود، پیداکردن کلمات کلیدی و نگارش محتوایی که حول محور کلمات استخراج‌شده باشد، می‌تواند محتوایی به مراتب باکیفیت‌تر و هم‌راستا با اهداف سئویی سایت تولید کند. افزونه کروم Scalenut و امکان اتصال این ابزار به وردپرس باعث شده است تا استفاده از Scalenut برای هر مدیر سایت و تولیدکننده محتوا وسوسه‌انگیز و البته کارآمد باشد. در قدم اول، بهتر است به‌طور آزمایشی به مدت ۷ روز از آن استفاده کنید و سپس اکانت پریمیوم آن را خریداری کنید.

هوش مصنوعی اسکالنوت (Scalenut)

  • رایت سونیک (writesonic)

Writesonic به دلیل اینکه از آخرین مدل تولید متن، مدل GPT-4، استفاده می‌کند، پس یکی از انتخاب‌های هوشمندانه برای تولید انواع محتواست. شما علاوه بر اینکه می‌توانید متن‌های خلاقانه و تخصصی در قالب‌های متنوع با این ابزار خلق کنید، می‌توانید از قابلیت ویرایشگر متن، تصویرسازی با Photosonic و چت‌بات هوش مصنوعی به نام ChatSonic نیز بهره ببرید.

هوش مصنوعی رایت سونیک (writesonic)

  • کپی ای‌ آی (Copy.ai)

راهکارها و ایده‌های محتوایی که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد، باعث شده است بسیاری از کاربران از Copy.ai برای نوشتن متن‌های کوتاه و تبلیغاتی استفاده کنند. شما می‌توانید با واردکردن چند جمله یا عبارت، از پیشنهادهای محتوایی دیگری برای نوشتن پست‌های شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها ایده بگیرید. این ابزار مانند ابزارهایی که معرفی کرده‌ایم، از زبانی فارسی پشتیبانی می‌کند.

هوش مصنوعی کپی ای‌ آی (Copy.ai)

  • رایتر (Rytr)

Rytr یکی از سریع‌ترین نویسنده‌های هوش مصنوعی در این حوزه است که کیفیت محتوای درجه‌یک آن، از نظر درک عمیق مدل‌های زبانی، زبانزد بسیاری از کاربران شده است. این هوش مصنوعی این قابلیت را دارد تا مانند انسان‌ اخبار روز و آخرین ترندهای یک حوزه را ارزیابی کند و خروجی باکیفیتی را به شما تحویل دهد. یکی از بخش‌های بسیار کاربردی در تولید متن با این ابزار این است که شما می‌توانید تعیین کنید که لحن و صدای نوشته شما چگونه باشد. برای مثال مشخص کنید که متن نهایی لحن متقاعده‌کننده و رسمی داشته باشد یا خنده‌دار و صمیمی باشد. همچنین وجود یک ابزار تحلیل سئو برای کیورد ریسرچ و نگارش محتوا بر اساس آن‌ها، یکی دیگر از قابلیت‌های شگفت‌انگیز این دستیار هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی رایتر (Rytr)

نظر گوگل در مورد محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی چیست؟

در مقاله «راهنمای جستجوی گوگل درباره محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی» گوگل بیان کرده است: «تا زمانی که محتواهای تولیدشده با ابزارها و پلتفرم‌های هوش مصنوعی برای دستکاری نتایج جستجو گوگل استفاده نشوند، هیچ‌کدام از دستورالعمل‌های جستجوی گوگل را نقض نمی‌کنند.» گوگل معتقد است صرف نظر از اینکه محتواهای منتشرشده توسط یک نیروی انسانی نگارش شده باشند یا با هوش مصنوعی تولید شده باشند، محتوای باکیفیت در اولویت است. سیستم رتبه‌بندی گوگل به این شکل است که محتواها را بر اساس تخصص، تجربه، اعتبار، قابل اعتماد‌بودن و people-first content بررسی می‌کند.

شما می‌توانید از هوش مصنوعی برای تولید محتوای باکیفیت و مفید استفاده کنید و سطح جدیدی از نوشتار و خلاقیت را به استراتژی بازاریابی محتوایی سایت خود اضافه کنید. اما به‌عنوان نویسنده محتوا و مدیر سئو می‌دانید که فقط با آنچه که هوش مصنوعی به شما تحویل می‌دهد نمی‌توان در نتایج جستجو رتبه گرفت، بلکه نیاز است از تحلیل‌های شخصی و دانش تجربه‌ای خود هم استفاده کنید تا یک محتوای غنی‌شده منتشر کنید.

سخن پایانی

اگرچه تولید محتوای هوش مصنوعی توسط نرم‌افزار انجام می‌شود، اما افراد می‌توانند با واردکردن فاکتورهای دقیق محتوایی برای هدایت هوش مصنوعی و تولید خروجی مرتبط و مفید، درگیر این روند می‌شود. همچنین تا زمانی که به محتوای مورد نظر خود دست یابید، می‌توانید درخواست‌ها را تا جایی که دوست دارید اضافه و اصلاح کنید. سپس می‌توانید آن را از نظر دقت، دستور زبان، املا و نقطه‌گذاری بررسی کنید و محتوا را مرور کنید تا آن را بازنویسی کنید و محتوایی منحصربه‌فرد تولید کنید.

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.