تفاوت بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا

به‌ روزرسانی شده در ۲ آذر ۱۴۰۲

|

تفاوت‌های اساسی استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا چیست؟

امروزه کسب‌وکارها به فاکتورهایی بیش از یک وب‌سایت و بروشور نیاز دارند تا به موفقیت آن‌ها کمک کند. محتوای عالی در سایت مهم است و به مشاغل مختلف در سهم خود کمک می‌کند. علاوه بر داشتن محتوای عالی در وب‌سایت خود، داشتن یک استراتژی بازاریابی برای محتوا، که از محتوا برای کمک به هدایت مداوم ترافیک به سایت شما استفاده می‌کند نیز مهم است.

فراتر از جذب افراد به صفحه اصلی خود، باید استراتژی عمیق‌تری برای هدایت آن‌ها به بخش‌های خاصی از سایت خود داشته باشید و فراتر از تولید و توزیع محتوا برای بازگرداندن ترافیک به سایر دارایی‌های آنلاین خود، باید به طور منظم نتایج را تجزیه و تحلیل کنید تا به شما کمک کند استراتژی محتوای جاری خود را توسعه دهید.

ترکیبی از یک استراتژی محتوای خوب و بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود دست یابید. بنابراین، تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا به این صورت است که بازاریابی محتوا، ترافیک هدفمندی را به سایت شما هدایت می‌کند و به‌محض ورود، استراتژی محتوای سایت شما، برای تبدیل آن ترافیک به سرنخ‌ها، دنبال کنندگان و مشتریان وارد عمل می‌شود.

آیا مفهوم استراتژی محتوا و استراتژی بازاریابی محتوایی یکسان است؟

پاسخ ساده است. استراتژی محتوا، تفکر و تحقیقی است که برای ایجاد یک کمپین بازاریابی محتوای مؤثر انجام می‌شود. بازاریابی محتوا خود کمپین است که بعد از استراتژی می‌آید. البته این دو همپوشانی خواهند داشت. استراتژی محتوای شما باید به بازاریابی محتوای شما کمک کند و آن را هدایت کند، همان‌طور که بازاریابی محتوای شما و آنچه از آن یاد می‌گیرید، همچنان به توسعه و بهبود استراتژی شما ادامه می‌دهد.

بدون استراتژی، محتوای سایت شما برای خوانندگان شما کاربرپسند یا مفید نخواهد بود. این استراتژی برای برندینگ، لحن محتوا و انتشار محتوا در زمان ایده آل مورد نیاز است. در همین حال، شما به بازاریابی محتوا برای ارتقای استراتژی خود در جهت تولید سرنخ و افزایش رتبه جستجو نیاز دارید.

به احتمال زیاد، اگر برای یک برند محتوا تولید می‌کنید، قبلاً نقش خود را در فرآیند بازاریابی محتوا ایفا کرده‌اید و از یک استراتژی محتوا پیروی کرده‌اید. بازاریابی محتوا انتشار مطالب آنلاین ازجمله ایجاد محتوای ویدیویی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، مقالات یا سایر دارایی‌ها مانند کتاب‌های الکترونیکی و اینفوگرافیک است.

استراتژی محتوا، طرح اولیه به اشتراک‌گذاری یک محتوا است. یک استراتژی محتوا می‌تواند به تصمیم‌گیری در مورد نوع محتوایی که پست می‌کنید و زمان و مکان ارسال آن کمک کند. ضرب‌المثلی می‌گوید: “شکست در برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی برای شکست است.” استراتژی محتوای خود را به عنوان برنامه و بازاریابی محتوای خود را به‌عنوان آن برنامه در حال تحقق در نظر بگیرید!

در تریبون بخوانید : خدمات تولید محتوای متنی تریبون

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا کاملاً مکمل یکدیگر هستند، اما یک‌چیز نیستند. تفاوت آن‌ها را بیاموزید و اینکه چرا به هر دو نیاز دارید. در دنیایی که مردم فقط برای فرار از تبلیغات پول می‌پردازند، بازاریابی محتوا به شما اجازه می‌دهد تا به‌صورت ارگانیک با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنید. اگر به ارزش این کار دست پیدا کرده باشید، پس یکی از کسانی هستید که به طور قطع تولید محتوا و پست منظم آن‌ها را در وبلاگ خود شروع کرده‌اید. بنابراین چندین تغییر مهم را در سایت خود مشاهده خواهید کرد:

  • به زودی، ممکن است متوجه تغییرات کمی شوید.
  • مردم شروع به تعامل با شما می‌کنند.
  • شما رشد را در وب‌سایت خود می‌بینید.
  • اما آن چیزی که انتظار داشتید نیست.
  • شما انتظار داشتید که مانند سایر برندها با استفاده از بازاریابی محتوا پیشرفت بیشتری پیدا کنید، اما در عوض، بازگشت سرمایه متوسطی را داشته اید.

در هر صورت شما همچنان به کار خود ادامه می دهید. اما باید دو چیز را بدانید:

  1. بازاریابی محتوا به تنهایی برای ایجاد یک برند قدرتمند و بازگشت سرمایه واقعی کافی نیست.
  2. شما همچنین به استراتژی محتوا نیاز دارید.
  • بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا چگونه متفاوت هستند؟

بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا کاملاً مکمل یکدیگر هستند. اما آن‌ها یک چیز نیستند. در اینجا چیزی است که آن‌ها را متفاوت می‌کند.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا به سادگی ایجاد، انتشار و توزیع محتوای عالی است. یادتان باشد که بازاریابی محتوا مؤثر است، زیرا مستقیماً محصول یا خدماتی را نمی‌فروشد. بازاریابی محتوا چند فاکتور دارد:

  • نمونه محتوای عالی دارد.
  • محتوا به خودی خود هیچ سرویسی را تبلیغ نمی‌کند.
  • محتوا مخاطب را راهنمایی می‌کند.

به طور کلی، بازاریابی محتوا یک بازاریابی ارگانیک است؛ بازاریابی محتوا به مردم این امکان را می‌دهد تا آن‌ها برند شما را به عنوان راه حلی قابل اعتماد برای نیازها و خواسته‌های خود بشناسند.

استراتژی محتوا چیست؟

از سوی دیگر، استراتژی محتوا، پایه‌ای است که بازاریابی محتوای موفق روی آن بنا شده است. آن را به عنوان یک نقشه در نظر بگیرید. اگر بازاریابی محتوا سفر به سمت موفقیت برند است، استراتژی محتوا طرحی است که آن را هدایت می‌کند.

استراتژی محتوا چگونه کار می‌کند؟

استراتژی محتوا به سؤال “چرا” محتوا را منتشر می‌کنید پاسخ می‌دهد. هر محتوایی که منتشر می‌کنید باید حول یک هدف متمرکز شود و استراتژی محتوا به شما کمک می‌کند تا دقیقاً هدف خود را تعیین کنید. شما محتوای ایمیل می‌نویسید تا روی وب‌سایت خود کلیک‌ها را افزایش دهید. شما برای ایجاد شهرت در صنعت خود، پست‌های وبلاگ می‌نویسید. همه این محتواها در زمان مناسب ایجاد می‌شوند، در مقابل مخاطبان مناسب قرار می‌گیرند و سپس برای سنجش میزان موفقیت اندازه‌گیری می‌شوند. با اتخاذ استراتژی مناسب، دیگر هرگز محتوای تصادفی ایجاد نخواهید کرد که شما را از اهداف بازاریابی محتوایتان دور کند.

  • استراتژی محتوا تعیین می‌کند که با بازاریابی محتوای خود به چه کسانی دسترسی دارید

  • بخشی از استراتژی محتوا این است که دقیقاً بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند.
  • نقاط درد اصلی آن‌ها چیست؟
  • چرا مطالب شما را می‌خوانند؟
  • چگونه محصول یا خدمات شما می‌تواند به بهبود زندگی آن‌ها کمک کند؟

تصور کنید نامه‌ای به شخص خاصی می‌نویسید.

  • نوشتن به شخصی که عمیقاً می‌شناسید، کلمات و پاراگراف‌های شما را زنده می‌کند.
  • همچنین، چون می‌دانید این شخص کیست، می‌دانید که او چه می‌خواهد یا باید بشنود.

در اینجا چند نکته برای اجرای استراتژی محتوا برای صحبت با مخاطبان آورده شده است.

  • پرسونای محتوا ایجاد کنید.
  • اطلاعاتی در مورد مخاطبان خود جمع‌آوری کنید.
  • شخصیت‌های تخیلی بسازید که هر بار که مطلبی را می‌نویسید بتوانید با آن‌ها صحبت کنید.
  • سفر خریدار را به خاطر بسپارید.
  • هنگامی‌که مخاطبان شما محتوای شما را می‌خوانند، در وضعیت ‌آگاهی، توجه یا تصمیم قرار خواهند گرفت.
  • شما باید بدانید که در هر یک از این مراحل بر چه فاکتوری از خواسته‌های مشتری دست گذاشته‌اید.
  • استراتژی محتوا در مورد تصمیم‌گیری درباره نوع محتوایی است که منتشر خواهید کرد

انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می‌توانید به صورت آنلاین منتشر کنید. وبلاگ‌ها، اینفوگرافیک‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، پادکست‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی وجود دارند. علاوه بر این، می‌توانید محتوای طولانی یا کوتاه را منتشر کنید.

می‌توانید محتوا را در وب‌سایت خود، در رسانه‌های اجتماعی یا به عنوان یک پست مهمان در سایت تأثیرگذار دیگری منتشر کنید. استراتژی محتوا، نگاه عمیق به نیازها و اهداف برند شما است. این است که دقیقاً بفهمید به چه نوع محتوایی نیاز دارید، کجا باید آن را تبلیغ کنید و یک برنامه زمان‌بندی برای ایجاد و انتشار آن تنظیم کنید.

  • استراتژی محتوا تصمیم‌گیری می‌کند که چه کسی محتوای شما را ایجاد می‌کند

اگر شرکت شما کوچک است، ممکن است ابتدا مجبور شوید تمام محتوای خود را خودتان بنویسید. با این حال، لازم نیست برای همیشه این‌گونه باشد. همان‌طور که رشد می‌کنید، می‌توانید بودجه‌ای برای محتوای با کیفیت بالا تعیین کنید. می‌توانید نویسندگان متخصص را استخدام کنید تا محتوای شما را به طور پیوسته جریان دهند. می‌توانید یک مدیر محتوا برای کمک به تقویم محتوای خود استخدام کنید. یک استراتژیست محتوا نیز یک گزینه عالی برای تیم شما است.

  • استراتژی محتوا، تعیین معیارهایی برای سنجش موفقیت بازاریابی محتوا است

همان‌طور که اهداف بازاریابی محتوای خود را دنبال می‌کنید، مهم است که از عملکرد هر محتوایی که منتشر می‌کنید آگاه باشید.

  • آیا پست‌های وبلاگ شما توجه خوانندگان را به خود جلب می‌کند؟
  • آیا ایمیل‌های شما باعث می‌شود که مخاطبان روی وب‌سایت شما کلیک کنند؟
  • آیا پست‌های موردی شما مشتریان بالقوه را به خریداران تبدیل می‌کند؟

استراتژی محتوا به شما کمک می‌کند به این سؤالات پاسخ دهید، زیرا همان‌طور که روی استراتژی خود کار می‌کنید، معیارهایی برای تعیین موفقیت محتوا به دست می‌آورید. برخی از این موارد عبارت‌اند از بانس ریت، زمان در صفحه و عمق اسکرول.

  • چرا استراتژی محتوا مهم است

  • بازاریابی محتوا خوب است، اما بدون استراتژی محتوا، مانند رفتن به یک سفر بدون مقصد مشخص است.
  • بدون استراتژی مناسب، زمان و انرژی ارزشمندی را برای نوشتن محتوایی هدر خواهید داد که تنها بازدهی متوسطی را برای شما به همراه خواهد داشت.
  • از سوی دیگر، وقتی از استراتژی محتوا به عنوان پایه و طرح اولیه تلاش‌های بازاریابی محتوای خود استفاده می‌کنید، نتایج شگفت‌انگیزی خواهید دید.
  • هر محتوایی که ایجاد می‌کنید، یک قطعه پازل به‌خوبی تراشیده شده است که به ایجاد داستان و پیام برند شما کمک می‌کند.

تفاوت بازاریابی محتوا با تولید محتوا چیست؟

به بیان ساده، تولید محتوا، محتوایی است که برای مخاطبان شما ارزشمند و جذاب باشد. بازاریابی محتوا توزیع محتوای شما برای افزایش دید و جذب مخاطب است. ایجاد محتوا را در یک مجله در نظر بگیرید، در حالی که بازاریابی محتوا باعث می‌شود آن مطلب داخل مجله در نیویورک تایمز منتشر شود.

در تریبون بخوانید : تولید محتوا چیست

تفاوت بازاریابی محتوا با تبلیغات چیست؟

تفاوت بزرگ چیست؟ در جایی که تبلیغات صرفاً یک محصول را تبلیغ می‌کند، بازاریابی محتوا روابط را توسعه می‌دهد. بازاریابی محتوا به جای اینکه شما را در چشم مردم کند و امیدوار باشید که توجه آن‌ها را به خود جلب کنید، مردم را به سمت شما می‌آورد. زیرا شما آن چیزی را که آن‌ها می‌خواهند به ایشان می‌دهید. بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند در کانال‌های ارگانیک اقتدار داشته باشید و از رقبا متمایز شوید.

این در حالی است که تبلیغات به جذب بازدیدکنندگان واجد شرایط، به سایت شما و تبدیل آن‌ها به سرنخ کمک می‌کند. تبلیغات محتوا دارایی‌های محتوای شما را برای هدف قرار دادن خریداران ایده‌آل برای افزایش تعامل تبلیغ می‌کند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.