تولید محتوا برای محصولات را حرفه‌ای بیاموزید - تریبون
آموزش تولید محتوا برای محصولات

به‌ روزرسانی شده در ۴ بهمن ۱۴۰۲

|

بهترین الگوی تولید محتوا برای محصولات در سال ۲۰۲۴

طبق یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۰، ۹۱ درصد از افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله به همان اندازه که به توصیه‌های اطرافیان اعتماد دارند، به بررسی‌های آنلاین محصولات هم اعتماد می‌کنند. یک سایت فعال که تعدادی محصول برای عرضه به مخاطب دارد، می‌تواند محتوایی تولید کند که سبب افزایش کانورژن در میان کاربران شود. پلتفرم Affilimate به صورت اتوماتیک بخش‌های مختلف سایت را تحت کنترل دارد و به شما می‌گوید، کدام بخش‌های سایت منجر به Conversion بالاتری می‌شود. این الگوی تولید محتوا برای محصولات بر اساس داده‌های دنیای واقعی است. در دنیای واقعی، تصاویر، CTAها و تکنیک‌های کپی‌رایتینگ منجر به Conversion بهتر در محصولات و دسته‌بندی‌ها می‌شوند. در این مقاله بدنبال این هستیم که این اطلاعات را با شما به اشتراک بگذاریم.

چه یک نویسنده در یک تحریریه باشید، چه بازاریاب یا فقط سفارش تولید محتوا میپذیرید، می‌توانید این تکنیک‌ها را به کار ببرید. باید به دنبال نمونه‌های تولید محتوا محصولات در دنیای واقعی از سایت‌های مشابه و سایت‌های برتر، اسکرین‌شات‌های خاص و ابزارهایی باشید که برای اعمال این تکنیک‌های دقیق برای تولید محتوا برای محصولات خودتان به آنها نیاز دارید. در پایان، می‌توانید نرخ تبدیل بررسی‌های محصول خود را بهبود داده و تغییرات خود را به روشی سیستماتیک آزمایش کنید.

توجه: این مقاله براساس راهنمای Google در مورد تولید محتوا برای محصولات که در آوریل و دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شد، ویرایش شده است. در حالی که اکثر پیشنهادها مشابه موارد گذشته هستند، اما این مقاله شامل یک سری توصیه‌های کلیدی جدید منطبق بر راهنمای Google، است.

مواردی که باید در قالب تولید محتوا برای محصولات گنجانده شوند

این یک طرح کلی از الگوی پیشنهادی، جهت تولید محتوا برای محصولات است. این الگو برای محصولات در هر دسته‌بندی و هر نوع فروشگاهی کاربرد دارد.

  • انتخاب عنوان برجسته برای محصول
  • جلب اعتماد به عنوان بررسی کننده
  • قراردادن خلاصه بررسی محصول
  • قراردادن راهنمای خرید محصول (مربوط به دسته‌بندی آن)
  • به اشتراک گذاشتن نتایج خود (تصاویر، اسکرین‌شات‌ها، نظرات کاربران)
  • فهرست کردن جایگزین‌های محصول
  • پایان دادن به بررسی با یک CTA قوی

فرقی نمی‌کند که از وردپرس یا سایت ساز دیگری برای مدیریت تولید محتوای محصولات خود استفاده می‌کنید، همه تکنیک‌ها را می‌توان با کمترین کد یا تغییرات فنی در وب سایت ایجاد کرد. از اینکه کپی‌ رایتینگ، طراحی تصاویر در یک بررسی محصولی که به نرخ تبدیل بالایی منجر شده است، چقدر می‌تواند ساده باشد، شگفت زده می‌شوید! با ما در راهنمای گام به گام  تولید محتوا برای محصولات همراه باشید.

مواردی که باید در قالب تولید محتوا برای محصولات گنجانده شوند

ترتیب دقیق این موارد مهم نیست. هر یک از این عناصر می‌تواند باعث بالا رفتن نرخ تبدیل در محتوایی شود که واقعاً برای خوانندگان مفید است. از بالا به پایین، با عنوان شروع کنیم.

۱. انتخاب عنوان برجسته برای محصول

هنگام تولید محتوا برای محصولات لازم نیست ابتدا عنوان خود را بنویسید، اما باید برای آن وقت بگذارید. اگر با بررسی محصول خود کلمات کلیدی رقابتی که قصد خرید را نشان می‌دهند، هدف قرار می‌دهید، باید عنوانی داشته باشید که هم به رتبه‌بندی شما و هم به تمایز شما از سایر نتایج جستجو کمک کند. راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. می‌توانید از تکنیک‌هایی مانند استفاده از ALL CAPS یا گنجاندن سال جاری در هر عنوان استفاده کنید. اما برخی از موثرترین عناوین تولید محتوا برای محصولات، حاصل ترکیب این راهکارها با یک عنصر جذاب دیگر است.

به عنوان مثال، این بررسی در فهرست Lucie در ۵ نتیجه برتر برای مرسدس کالسکه‌های کودک یعنی UPPAbaby VISTA قرار می‌گیرد. کالسکه‌ای که ۹۲۸ دلار قیمت دارد. این بررسی با گنجاندن عبارت «بهتر از همیشه» در مورد نسخه V2 کالسکه، برجسته می‌شود.

انتخاب عنوان برجسته برای محصول

به خاطر داشته باشید که نیازی نیست عنوان و تگ H1 شما کاملا مطابق هم باشند. بنابراین شما می‌توانید یک عنوان جذاب‌تر برای SERP‌ها و یک عنوان دقیق‌تر برای صفحه (یا برعکس) بنویسید. در این مثال، Lucie’s List یک عنوان کوتاه‌تر و ساده را برای صفحه بررسی محصول انتخاب کرده است.

یک عنوان کوتاه‌تر و ساده را برای صفحه بررسی محصول انتخاب کنید

اگر اکثر خوانندگان بررسی محصول شما از جستجوی ارگانیک هستند (ورودی سایت شما از طریق کانال سئو است)، از شروع با عنوان و هدلاین قوی غافل نشوید. اینجا چند الگوی عنوان وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها جهت ساخت یک عنوان برجسته در تولید محتوای برای محصولات استفاده کنید:

  • بررسی [نام محصول]: چرا بهتر از همیشه است
  • بررسی [نام محصول]: هنوز در سال ۲۰۲۴ ارزشش را دارد؟
  • بررسی [نام محصول]: یک نگاه صادقانه
  • بررسی [نام محصول]: بهترین [دسته محصول] برای [شخص]

۲. جلب اعتماد به عنوان بررسی کننده

پس از به دست آوردن کلیک وظیفه بعدی شما به عنوان یک بررسی کننده، جلب اعتماد است. باید مخاطب را قانع کنید که چرا باید نظرتان را قبول کند. در تولید محتوا برای محصولات، شبیه یک ربات بی‌نام و بی‌چهره بودن با هوش مصنوعی، شما را حرفه‌ای‌تر جلوه نمی‌دهد. برعکس، می‌تواند مردم را از اعتماد به آنچه می‌گویید منصرف کند.

این مسئله مطابق با راهنمای به روز شده Google در مورد تولید محتوا برای محصولات است:

تمرکز کلی بر ارائه محتوایی به کاربر است که تجزیه و تحلیل دقیق و تحقیقات اصولی را ارائه می‌دهد و توسط کارشناسان یا علاقه‌مندانی نوشته شده‌است که موضوع را به خوبی می‌شناسند.

اینجا یک مثال عینی از نحوه جلب اعتماد The Points Guy در ابتدای بررسی کارت Black Amex آورده شده است:

ایده مخاطب را قانع کنید که چرا باید نظرتان را قبول کند.

نویسنده از عکس خود استفاده می‌کند، به منابع اختصاصی در مورد مزایا اشاره می‌کند و حتی فاش می‌کند که بنیان‌گذار سایت، خودش هم کارت مشابهی دارد. منظور این است که اگر The Points Guy از آن استفاده کند، باید معتبر باشد. اینجاست که همراه بودن با خواننده نیز مهم است. اگر قبلاً در همان مسیر انتخاب و خرید محصول قرار گرفته باشید، یا یک متخصص هستید که می‌تواند اصطلاحات گیج کننده را ساده کنید. مخاطب با شما ارتباط برقرار می‌کند.

این بیانیه در تولید محتوا برای محصولات نه تنها باعث جلب اعتماد می‌شود، بلکه به مخاطب پیام می‌دهد که نیازی نیست به سایت‌های دیگر مراجعه کند.

جلب اعتماد به عنوان بررسی کننده محصول برای کاربران

همان‌طور که در بخش بعدی خواهیم دید، Wirecutter در فرایند تولید محتوا برای محصولات با معرفی بررسی کنندگان متخصص و صحبت در مورد فرآیند بررسی و آزمایش آن‌ها، در ایجاد اعتماد پیش‌دستی می‌کند. با فاصله‌ای کم، آن‌ها به صلاحیت‌های حرفه‌ای نویسندگان اشاره می‌کنند. به طور خلاصه، اعتماد بسیار مهم است، به خصوص اگر خوانندگان برای اولین بار است که وارد وب سایت شما می‌شوند و ذهنیتی در مورد نام تجاری شما یا خود محصول ندارند.

راه‌های کلیدی برای جلب اعتماد و ایجاد اعتبار در تولید محتوا برای محصولات شامل این موارد است:

  • در ابتدای مقاله خود را به عنوان نویسنده معرفی کنید
  • از عکس خودتان استفاده کنید، به خصوص با محصول یا در حال استفاده از آن
  • جوک بسازید، خود را تحقیر کنید، خوانندگان را وادار کنید که شما را دوست داشته باشند!
  • توضیح دهید که چرا در این موضوع متخصص و واجد شرایط انجام بررسی هستید
  • با نکات دردناکی که خوانندگان احتمالاً به سراغ شما می‌آیند همدلی کنید
  • مستقیماً به نگرانی‌ها رسیدگی کنید، بدون اینکه بیش از حد مثبت یا جدی باشید
  • یک طراحی وب سایت تمیز و برندسازی اولیه و به یاد ماندنی داشته باشید

۳. قراردادن خلاصه بررسی محصول

این مقاله بیش از ۳۰۰۰ کلمه است، اما در واقعیت، شما احتمالا فقط چند صد کلمه از آن را خواهید خواند. این وضعیت مطالعه در دنیای دیجیتال امروزی است. بیشتر مردم می‌خواهند زودتر به اصل مطلب پی ببرند. آن‌ها می‌خواهند حداقل حقایق مورد نیاز برای خرید یا رد شدن از محصول را بدانند. می‌توانید نرخ کلیک (و در نهایت نرخ تبدیل) خود را با قرار دادن خلاصه‌ای از بررسی محصول در ابتدای پست، برای خوانندگان بی‌حوصله بهینه کنید. یک خلاصه بررسی محصول خوب باید به وضوح به این سوالات کلیدی پاسخ دهد:

  • آیا شما شخصا این محصول را توصیه می‌کنید؟
  • این محصول برای چه کسانی بهتر است؟ (مانند مسافران، والدین جدید، افراد بلند قد و غیره)
  • محصول را از کجا می‌توان خریداری کرد؟ کجا بهترین قیمت را دارد؟

این خلاصه‌ها جزء اصلی تولید محتوا برای محصولات هستند.

این خلاصه‌ها جزء اصلی تولید محتوا برای محصولات هستند.

قبل از از دست دادن هر خواننده‌ای، Wirecutter عمدا قصد دارد با جلب اعتماد، معرفی بررسی کننده‌ها و ارائه «بررسی سریع» از محصولی که فکر می‌کند بهترین است مخاطب را نگه دارد. آن‌ها این کار را در کوچکترین فضای ممکن انجام می‌دهند. مهمتر از همه، آن‌ها به نگرانی‌های کلیدی می‌پردازند:

  • آیا بررسی کننده، محصول را دوست دارد؟
  • آیا این محصول برای من مناسب است؟
  • از کجا می‌توان  محصول را با بهترین قیمت تهیه کرد؟

خلاصه بررسی محصول نه تنها در بررسی مستقیم محصول، بلکه در مقایسه محصول و جمع بندی دسته محصولات نیز مفید است. جدول خلاصه محصول دقیقاً در جای درست مقاله بر روی کانورژن موثر است. قرار دادن  محتوای اعتمادساز و به دنبال آن یک دکمه تکی با جایگذاری مناسب و عنوان مناسب می‌تواند منتهی به نرخ تبدیل ۲۵ درصد شود.

برخی از محبوب ترین و موثرترین CTA‌ها عبارتند از:

  • بررسی در دسترس بودن
  • بررسی قیمت‌های فعلی
  • بررسی آخرین پیشنهادات
  • دیدن محصول

در یک مثال پایانی، این بررسی  که توسط Outdoor Gear Lab منتشر شده، کفش‌های رانینگ زنانه را در مقاله‌ای ۷۴۰۰ کلمه‌ای با هم مقایسه می‌کند. اما برای این‌که بدانید نویسنده کدام یک را ترجیح می‌دهد، نیازی به خواندن تمام مطلب ندارید.

نمونه یک محتوای تولید شده موفق برای محصول

شاید تصور کنید که لازم است قبل قرار دادن دکمه خرید، مشتری را با متن بیشتری تحت تاثیر قرار دهید. اما هم داده‌های Affilimate و هم روش‌هایی که تولید‌کنندگان محتوای پیشرو دنبال می‌کنند ما را راهنمایی می‌کند: با تولید متن اعتمادساز، اولین پیوندهای شما معمولاً پردرآمدترین هستند. اما، همیشه افرادی هستند که به اطلاعات بیشتری نیاز دارند. اینجاست که در تولید محتوا برای محصولات، بررسی کامل محصول و راهنمای خرید وارد می‌شود.

۴. قراردادن راهنمای خرید محصول (مربوط به دسته‌بندی آن)

حالا نوبت به خود بررسی محصول است. اینجا باید تمام اطلاعات مورد انتظار خواننده را درج کنید: مواد تشکیل دهنده، مشخصات فنی، کیفیت، دوام، ارزش در مقابل قیمت و هر چیز دیگری که برای مصرف‌کنندگان مهم است. بسته به پیچیدگی دسته محصول و اینکه مخاطب شما احتمالاً اولین بار است که چنین محصولی می‌خرد، ممکن است بخواهید راهنمای خرید نیز قرار دهید. در ادامه نحوه نوشتن هر دو آمده است.

در بررسی محصول چه چیزی قرار دهیم؟

شما می‌خواهید مطمئن شوید که همه موارد مهم برای خواننده پوشش داده شده است. اینجا برخی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که باید در بررسی خود لحاظ کنید، آورده شده است.

  • مشخص کنید که محصول برای چه کسانی است. این بخش می‌تواند شامل شخصیت‌ها، بخش‌های بازار، بخش‌های جمعیتی باشد. با این کار می‌توانید خواننده را برای انتخاب راحت‌تر راهنمایی کنید.
  • مشخصات مربوط را قرار دهید. چه مشخصاتی برای این دسته از محصولات اهمیت دارد؟ به عنوان مثال، برای یک چادر مسافرتی ممکن است، جنس و ضد آب بودن آن باشد یا برای یک محصول آرایشی، مواد تشکیل دهنده‌اش اهمیت دارد.
  • در مورد راه‌حل‌هایی که قبلا امتحان کرده‌اید صحبت کنید. اگر محصولات جایگزینی را امتحان کرده‌اید، آن‌ها را در بررسی خود بگنجانید و بگویید که راه‌حل جایگزین برایتان مفید بوده یا نه.
  • در مورد مشکلاتی که محصول برای شما حل می‌کند صحبت کنید. این محصول چه مشکلاتی را حل کرد و چه مدت است که از آن استفاده می‌کنید؟
  • نواقص را بیان کنید. از تعریف و تمجید زیاد دوری کنید. در مورد کاستی‌ها و چیزهایی که با انتخاب این محصول از دست داده‌اید و اینکه آیا آن‌ها مشکلات جدی برای شما ایجاد می‌کنند صحبت کنید.
  • پاسخ به سوالات متداول. می‌توانید با نگاه کردن به People Also Ask در Google، سؤالات مرتبط زیادی را بیابید (و بخش‌های برجسته و سایر ویژگی‌های SERP را انتخاب کنید).

پیشنهادات Google جهت تولید محتوا برای محصولات در این قسمت آورده شده است:

برای کسانی که در حوزه تولید محتوا برای محصولات فعالیت می‌کنند، در اینجا چند سؤال مفید دیگر وجود دارد که باید در بررسی محصول در نظر گرفته شوند. پاسخ به این سوالات به بهتر شدن تولید محتوا برای محصولات کمک می‌کند:

  • در صورت لزوم، دانش تخصصی در مورد محصولات را بیان کرده‌اید؟
  • آیا با محتوای منحصر به فرد بیشتر از آنچه که سازنده ارائه کرده، نشان داده‌اید که محصول از نظر فیزیکی چگونه است، یا چگونه استفاده می‌شود؟
  • آیا اندازه‌گیری‌های کمی ‌را در مورد چگونگی عملکرد یک محصول در دسته‌های مختلف عملکرد ارائه داده‌اید؟
  • آیا توضیح داده‌اید چه چیزی یک محصول را از رقبای خود متمایز می‌کند؟
  • محصولات قابل مقایسه را برای بررسی پوشش داده‌اید؟ (یا توضیح دهید که کدام محصولات ممکن است برای استفاده یا شرایط خاص بهترین باشند)
  • در مورد مزایا و معایب یک محصول خاص، بر اساس تحقیقات در مورد آن بحث کرده‌اید؟
  • آیا گفته‌اید که چگونه یک محصول نسبت به مدل‌ها یا نسخه‌های قبلی خود بهبود داشته است تا مشکلات را برطرف کند یا به کاربران در تصمیم‌گیری خرید کمک کند؟
  • عوامل کلیدی تصمیم‌گیری مختص دسته‌بندی محصول و نحوه عملکرد محصول در آن زمینه‌ها را شناسایی کرده‌اید؟ برای مثال، بررسی خودرو ممکن است مشخص کند که مصرف سوخت، ایمنی و هندلینگ عوامل کلیدی تصمیم‌گیری و تعیین نرخ عملکرد در آن زمینه‌ها هستند.
  • انتخاب‌های کلیدی در نحوه طراحی یک محصول و تأثیر آن‌ها بر کاربران را شرح داده‌اید؟

بیایید به چند نمونه نگاه کنیم.

برای مثال: به کار بردن سؤالات متداول، و گنجاندن آن‌ها در انتهای مقاله عالی است. این پرسش‌های متداول به شما کمک می‌کند تا به آخرین ایرادات یا نگرانی‌ها پاسخ دهید و بررسی را با گنجاندن این موارد کامل‌تر کنید. به عنوان مثال، Her Packing List یکی از بزرگترین سایت‌های بررسی، وسایل مسافرتی زنانه است. آن‌ها در بررسی کوله پشتی Kanken خود به سوالاتی در مورد ضد آب بودن، قابل شستشو بودن و مناسب بودن آن برای لپ تاپ پاسخ می‌دهند.

در بررسی محصول چه چیزی قرار دهیم

به طور کلی، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای فهمیدن اینکه چه چیزی برای خوانندگان مهم است (مانند عوامل تصمیم‌گیری ذکر شده توسط Google، یا اندازه‌گیری‌های کمی‌که می‌توانید برای خودتان جمع‌آوری کنید) این است که به صفحات فروش آمازون یا نمونه ایرانی آن دیجیکالا، نگاه کنید و آن را با بررسی محصول خود مقایسه کنید.

برای مثال، این صفحه فروش آمازون برای Kindle Paperwhite است:

صفحه فروش آمازون برای Kindle Paperwhite

می‌توانید فوراً ببینید که آمازون می‌خواهد به کدام نکات کلیدی برسد: بدون تابش خیره‌کننده، فضای ذخیره‌سازی، عمر باتری و خوانایی صفحه در فضای باز. تمام جنبه‌هایی که می‌توانید در بررسی محصول خود پوشش دهید! به طور مشابه، اگر در حال انجام یک بررسی چند محصولی هستید، می‌توانید از جداول مقایسه‌ای که آمازون در صفحات محصول خود قرار داده است الهام بگیرید.

مقایسه محصولات در آمازون
قیمت و رتبه بندی، اندازه صفحه نمایش و عمر باتری، ذخیره سازی، عمر باتری و غیره.

البته فقط آمازون نیست که می‌توانید از صفحات فروش خوبش برای الهام گرفتن و تطبیق الگوی بررسی محصول خود استفاده کنید. باید صفحات محصول را برای چیزی که تبلیغ می‌کنید به دقت بررسی کنید. اگر برای فروشنده‌اش کارساز بوده قطعا می‌توانید چیزهای زیادی از آن بیاموزید. جدا از خود محصول، شاید در حال نوشتن برای خریداران بالقوه‌ای هستید که برای اولین بار قرار است از این دسته محصول چیزی بخرند. اینجاست که گنجاندن راهنمای خرید اولیه کمک می‌کند.

راهنمای خرید چیست؟

راهنمای خرید منبعی است که به مشتریان بالقوه کمک می‌کند تا بفهمند محصولات در یک دسته خاص دارای چه ویژگی‌ها و مشخصاتی هستند، چرا اهمیت دارند و چگونه محصول مناسب خود را پیدا کنند. لازم نیست آن را طولانی بنویسید یا در ابتدای مقاله خود قرار دهید. اما در تولید محتوا برای محصولات، راهنمای خرید یک راه عالی برای افزایش اعتمادی است که جلب کرده‌اید. در عین حال یک راهنمای خرید درست، خوانندگان را برای تصمیم گیری بر اساس آنچه انتخاب می‌کنید، ترغیب می‌کند.

به عنوان مثال، Wired در پایان این مقاله در مورد جاروبرقی Dyson تمام اصطلاحات را بیان می‌کند:

راهنمای خرید محصول چیست

راهنمای خرید شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • ویژگی‌ها و مزایای محصول پیشنهادی شما
  • چگونه محصولات این برند نامگذاری یا از یکدیگر متمایز می‌شوند
  • در یک محصول در این دسته یا برند باید به دنبال چه چیزی باشید
  • علائم هشدار دهنده‌ای که به شما می‌گوید محصول برای شما مناسب نیست
  • جایگزین‌های ارزان‌تر یا مقرون به صرفه‌تر در بین محصولات همان برند

علاوه بر کمک به خوانندگان در تصمیم گیری، این روش در تولید محتوا برای محصولات، راهی برای به کارگیری کلمات کلیدی بیشتر برای مقاله شما است. به خصوص کلمات کلیدی که به کاربردنشان در یک مقاله اختصاصی منطقی نیست.

۵. به اشتراک گذاشتن نتایج خود (تصاویر، اسکرین‌شات‌ها، نظرات کاربران)

این بخشی است که رایج‌ترین اشتباه شرکت‌های وابسته، بازاریابان و سازندگان محصول در تولید محتوا برای محصولات و صفحات فروششان اتفاق می‌افتد. آن‌ها فراموش می‌کنند که نتایج را نشان دهند. مردم کارت‌های اعتباری را ثبت نام نمی‌کنند تا کیف پول خود را سنگین‌تر کنند. آن‌ها به خاطر زیبایی دوربین وقتی دور گردنشان آویزان است، آن را نمی‌خرند.

بنابراین فقط عکس‌های استودیویی درجه یک را در محتوای تولیدی برای محصولتان قرار ندهید. در به روز‌رسانی اخیر راهنمای Google جهت تولید محتوا برای محصولات واضح‌تر از همیشه بیان شده است که این موارد می‌توانند در SERP به شما آسیب وارد کنند:

[نقد و بررسی شما باید] …نشان دهد که محصول از نظر فیزیکی چگونه است، یا چگونه از آن استفاده می‌شود، با محتوای منحصر به فردی فراتر از آنچه توسط سازنده ارائه شده است.

این بدان معناست که در تولید محتوا برای محصولات نمی‌توانید فقط عکس‌های استودیویی را از وب سایت سازنده بردارید و کار را تمام شده بدانید. مردم محصولی را می‌خرند تا چیزی را در مورد خود، محیط یا روابطشان تغییر دهند. بررسی محصول شما باید نتایج نهایی را که محصول برایشان دارد، نشان دهد.

اینجا دوباره مثالی عالی از The Points Guy وجود دارد. بررسی کارت اعتباری Amex Black  در این سایت با عکس‌های خود محصول پر نشده، در عوض پر از تصاویر هتل‌های منحصر به فردی است که می‌توانید به عنوان دارنده کارت در آن‌ها اقامت کنید.

در ادامه چند روش خلاقانه برای نشان دادن نتایجی که محصول می‌تواند به همراه داشته باشد، آورده شده است:

ایده ۱: عکس‌های قبل و بعد

عکس‌های قبل و بعد ممکن است شما را یاد پیام‌های آموزشی بیاندازند، اما اگر با سلیقه انجام شوند، بسیار مؤثر هستند. چرا؟ زیرا آن‌ها یک مزیت دقیق و ملموس از محصولی که شما در حال بررسی آن هستید را بیان می‌کنند. اینجا نمونه‌ای از مقاله‌ای در Photography Life است که در مورد فیلترهای پلاریزه (فیلتر کوچکی که روی لنز دوربین قرار می‌گیرد) توضیح می‌دهد:

استفاده از عکس‌های قبل و بعد برای معرفی محصول

نوار لغزنده روی عکس بسیار شیک‌تر از چیزی است که واقعاً نیاز دارید، اما کارش را به خوبی انجام می‌دهد. شما می‌توانید به سادگی دو عکس در کنار هم داشته باشید که با هم ویرایش شده‌اند. انجام این کار در ابزاری مانند Canva یا Photoshop بسیار آسان است.

ایده ۲: امتحان کنید و نتیجه را به اشتراک بگذارید

در تولید محتوا برای محصولات آزمایش‌هایی را با محصول انجام دهید و نشان دهید که چقدر در حد ادعاهایش ظاهر می‌شود، محدودیت‌هایش چیست و کجا بهترین عملکرد را دارد. تصور کنید برای خرید چیزی مانند لکه‌بر در بازار هستید: اینکه بتوانید اثربخشی لکه‌بر را در یک آزمایش ببینید، به شما اطمینان می‌دهد که این محصول کار می‌کند. همین اصل برای دسته بندی‌های مختلف صدق می‌کند.

ایده ۳: عکس‌های مقایسه‌ای را به اشتراک بگذارید

به خوانندگان کمک کنید بین محصولات مشابه، با تکیه بر نتایج سایر محصولات، تصمیم‌شان را بگیرند. به نقش نمونه‌های رنگ یا رژ لب‌های رنگی متفاوت که روی بازوی یک مدل نمایش داده می‌شود فکر کنید. برای بسیاری از محصولات، انتخاب آنچه می‌خواهید بدون مقایسه کنار هم با محصولات دیگر ممکن نیست. این امر به ویژه در مورد اندازه‌ها، رنگ‌ها و ظرفیت صدق می‌کند!

ایده ۴: اثبات اجتماعی و بررسی از منابع دیگر را اضافه کنید

در تولید محتوا برای محصولات جدای از گنجاندن تصاویر خود، نظرات کاربران و نظرات سایر منابع را نیز در نظر بگیرید. برای مثال، می‌توانید اسکرین‌شات‌هایی از نظرات سایر وب‌سایت‌ها، قطعه‌ها و نقل قول‌هایی از نظرات دیگر را اضافه کنید. فقط مطمئن شوید که هیچ گونه قانون کپی‌رایت را در مورد بازتولید و نسبت دادن نقل قول‌ها نقض نمی‌کنید.

اینجا یک نمونه از نظرات کاربران در بررسی Themeisle از افزونه محبوب وردپرس، Elementor آورده شده است:

استفاده از تستیمونیال برای معرفی محصول

معیارهایی مانند «بیش از ۵ میلیون نصب» و «رضایت ۹۴ درصدی» هر دو راه‌هایی برای نشان دادن این هستند که «دیگران با این محصول موفق بوده‌اند و شما هم می‌توانید». همچنین ممکن است افراد مشهور یا تأثیرگذار (هم در دنیای واقعی و هم در جایگاه شما) وجود داشته باشند که از محصول استفاده کنند. این فرصتی برای قراردادن عکس‌ها از ویدیوهای اینستاگرام یا یوتیوب است که به تولید محتوا برای محصولات شما اعتبار بیشتری می‌دهد.

ایده ۵: قرار دادن یک ویدیو

ساختن ویدیوی اختصاصی در تولید محتوا برای محصولات بهترین گزینه است، اما می‌توانید یک بررسی YouTube که توسط شخص دیگری ساخته شده را استفاده کنید. فقط آن را در صفحه خود جاسازی کنید و نکات کلیدی را خلاصه کنید. یادتان نرود بگویید با نظر بررسی کننده موافق هستید یا خیر. این روش دیگری برای ملموس‌تر کردن محصول و در واقع نشان دادن نحوه عملکرد آن است.

اینجا یک مثال از Ipsy آورده شده است که تعدادی پاک کننده آرایش مختلف را برای انواع پوست توضیح می‌دهد.

قرار دادن یک ویدیو برای معرفی محصول

این یک نمونه عالی از انجام بررسی‌های اختصاصی و جمع‌بندی چند محصولی است. حتی می‌توانید از یک ویدیو در چند مقاله استفاده کنید. ترافیک YouTube یک امتیاز اضافی است.

۶. فهرست کردن جایگزین‌های محصول

تلاش برای معرفی یک محصول به‌عنوان راه‌حلی برای همه، نه تنها باعث می‌شود که نظر شما غیرعادلانه و بی‌معنا به نظر برسد، بلکه منجر به برگشت خوردن محصول می‌شود. برگشتن محصول هم به معنای از بین رفتن درآمد است. این موضوع نه برای شما خوب است و نه مشتری. در تولید محتوا برای محصولات باید خریدارانی با تجربه خوب برای خودتان پیدا کنید که برای خرید بیشتر بازگردند. نرخ تبدیل این خریدارن بین ۶۰ تا ۷۰ است در حالی که خریداران جدید بین ۵ تا ۲۰ درصد نرخ تبدیل دارند.

می‌توانید این طرز فکر را هم برای وب‌سایت خود (بازدیدکنندگانی که در گذشته به توصیه‌های شما اعتماد کرده‌اند) و هم برای برند‌هایی که تبلیغ می‌کنید و کلمات کلیدی مورد نظرتان (افرادی که این عبارت را جستجو می‌کنند به احتمال زیاد خریداران تکراری هستند) اعمال کنید. با این همه، ممکن است محصولی که در حال تولید محتوا برایش هستید برای شخصی که آن را می‌خواند مناسب نباشد، پس باید محصول جایگزین ارائه کنید. دسته‌های مختلف خوانندگان را شناسایی و تقسیم بندی کنید و به آن‌ها کمک کنید خود را با یک محصول جایگزین مطابقت دهند. اینجا یک نمونه دیگر از The Points Guy آورده شده است:

فهرست کردن جایگزین‌های محصول

در حالی که Conversion کارت اعتباری Amex Black احتمالاً فوق‌العاده پرسود است، بسیاری از خوانندگان واجد شرایط نیستند یا توانایی پرداخت آن مقدار هزینه اشتراک را ندارند. برای این دسته از مخاطبین کارت‌های دیگری با مزایای مشابه با ۱۰ درصد قیمت وجود دارد. اگر ارائه جایگزین‌ها منطقی باشد، می‌توانید چندین مورد ارائه دهید. یا با جمع بندی تمام محصولات ذکر شده در بررسی، متن خود پایان دهید.

باز هم، این مسئله با آخرین نسخه راهنمای Google جهت تولید محتوا برای محصولات مطابقت دارد:

[تولید محتوا برای محصولات شما باید] محصولات قابل مقایسه را پوشش دهد، یا توضیح دهد که کدام محصولات ممکن است برای استفاده یا شرایط خاص بهتر باشند.

۷. پایان دادن به بررسی با یک CTA قوی

به عنوان آخرین بخش از الگوی تولید محتوا برای محصولات، اگر واقعاً از طرفداران محصولی هستید که درباره‌اش می‌نویسید، دوباره پیشنهادش کنید. تکرار کنید که چرا آن را دوست دارید و بهترین سایت‌ها را برای خرید آنلاین کالا فهرست کنید. در بیشتر موارد، تعداد بسیار کمی‌از خوانندگان به این بخش از مقاله شما می‌رسند، اما کسانی که به این بخش رسیده‌اند لایق یک خلاصه شایسته از آنچه که خوانده‌اند، هستند.

آیا برای اعمال برخی از این تکنیک‌ها در تولید محتوا برای محصولات آماده‌اید؟

بررسی و جمع بندی چند محصولی برخی از بهترین محتوای تبدیلی در تولید محتوا برای محصولات هستند که می‌توانید وقت خود را به عنوان ناشر، وبلاگ نویس یا بازاریاب وابسته، صرف آن کنید. برای درست انجام دادن آن لازم نیست با حدس و گمان پیش بروید. این الگوی تولید محتوا برای محصولات باید شروع خوبی در ایجاد، تکرار و آزمایش محتوای با نرخ تبدیل بالا برای شما باشد. همه این راهنمایی‌ها بر اساس آنچه برای تولیدکنندگان محتوای، پیشرو اینترنت جواب داده و بر اساس داده‌های واقعی، نوشته شده است.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.