بازنویسی محتوا

به‌ روزرسانی شده در ۴ بهمن ۱۴۰۲

|

نحوه بازنویسی محتوا و تکنیک‌های آن

اگر می‌خواهید سایت شما در گوگل یا سایر موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کند، باید تولید محتوا را جدی بگیرید. به هر حال «محتوا پادشاه است» و هر چه مقالات و محتواهای بهتری روی سایت‌تان داشته باشید، ترافیک بیشتری هم جذب خواهید کرد. اما این میان یک مشکل جدی وجود دارد! نوشتن و خلق یک محتوا از صفر، نیازمند ایده و صرف زمان زیادی است. اینجاست که بازنویسی محتوا به کمک‌تان می‌آید.

بازنویسی محتوا یکی از راه‌های آسان و رایگان برای بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو است. این کار معمولا در دو حالت انجام می‌شود:

وقتی قصد داریم محتوایی بنویسیم که درباره آن اطلاعی نداریم و زمانی که می‌خواهیم یکی از محتواهای قدیمی موجود در سایت خودمان را تغییر دهیم و آن را به‌روز کنیم.

بازنویسی محتوا چیست و چه روش‌هایی دارد؟

بازنویسی محتوا در واقع یعنی استفاده از محتواهای منتشر شده قدیمی و تبدیل آن به یک محتوای غنی و خوب و البته به روز برای انتشار مجدد به عنوان یک پست جدید برای وبلاگ. همیشه قرار نیست دنبال محتوا و موضوع تازه‌ای بگردید، گاهی می‌توانید با دست کشیدن به سر و روی محتواهای قدیمی و تکاندن خاک روی آن‌ها، محتوای تازه‌ای تولید کنید.

در بازنویسی محتوا باید نکاتی را هم رعایت کنید که تا محتوای شما شبیه به قبلی نشود. حتما می‌دانید که با ایجاد چند محتوای مشابه، پالس مثبتی به گوگل نخواهید فرستاد. بازنویسی محتوا هم اصولی دارد که در هنگام انجام آن باید این اصول را رعایت کنید. در ادامه به شما روش‌هایی معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید محتوای قدیمی خود را به درستی بازنشر کنید.

  • تبدیل محتواهای قدیمی به عکس

اینفوگرافیک‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل محتواهای قدیمی به عکس هستند. با استفاده از اینفوگرافیک می‌توانید تمام مفهومی که در محتوای خود به کار بردید را در یک عکس خلاصه کنید و به مخاطب ارائه دهید. اگر در طراحی اینفوگرافیک حرفه‌ای نیستید، سایت‌ها و برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانند انجام این کار را برای شما ساده کنند. همچنین اینفوگرافیک‌ها، گونه‌ای از محتوای عکسی هستند که بسیار پرطرفدارند و تبدیل محتواهای قدیمی به آن می‌توانید جان دوباره‌ای به آن ببخشید.

  • تبدیل محتواهای قدیمی به دوره آموزشی رایگان

یکی از متداول‌ترین و بهترین راه‌های جذب مخاطب برای سایت و دریافت ایمیل و شماره تلفن از کاربران، دوره‌های آموزشی رایگان هستند. همچنین این دوره‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا کاربر را به سمت دوره‌های پولی خود یا محصولاتی که ارائه می‌دهید، هدایت کنید.

  • تبدیل محتواهای قدیمی به مجموعه‌ای برای جمع آوری ایمیل یا شماره تلفن

برخی از مخاطبان، دنبال محتوایی کامل و جامع برای دریافت سوالات خود پیرامون یک موضوع می‌گردند. با جمع‌آوری محتواهای قدیمی که در یک موضوع نوشتید، مجموعه‌ای تهیه کنید و از کاربران شماره تلفن و ایمیل دریافت کنید. به دست آوردن ایمیل یا شماره تلفن مخاطبان هدف خود می‌تواند بسیار مفید باشد و به شما کمک زیادی خواهد کرد. با این کار هم مخاطب را به محتوای کاملی که مدنظرش است می‌رسانید و هم خودتان با دریافت اطلاعاتی از کاربران، به هدفی که دارید، خواهید رسید.

  • تبدیل محتواهای قدیمی به پادکست

پادکست‌ها و فایل‌های صوتی یکی از انواع محتواست که به تازگی بسیار طرفدار پیدا کرده است و تمایل مخاطبان به شنیدن آن‌ها بیش از پیش شده است. پس کافیست که یک محتوای مفید و جذاب از محتواهای قدیمی خود انتخاب کنید و آن را به پادکست تبدیل کنید و در پلتفرم‌های انتشار پادکست، منتشر کنید. با این کار هم به آگاهی برند بیشتر خود و هم به جذب مخاطبینی که طرفدار پادکست هستند، کمک خواهید کرد.

  • تبدیل محتواهای قدیمی به کتاب الکترونیکی

نوشتن یک کتاب الکترونیکی کار بسیار زمان‌بر و البته سختی است. کاربران زیادی هم به خواندن کتاب‌های الکترونیکی به جای کتاب‌های فیزیکی علاقمند هستند. با استفاده از محتواهای قدیمی و تجمیع آن‌ها می‌توانید فرآیند تولید کتاب الکترونیکی را سرعت ببخشید و یک کتاب الکترونیکی ارزشمند را در زمان کوتاهی تهیه و تولید کنید. مزیت دیگری که کتاب‌های الکترونیکی در اختیار شما می‌گذارند، این است که به همراه آن می‌توانید شماره تلفن و ایمیل هم دریافت کنید.

  • تبدیل محتواهای قدیمی به ویدیو

ویدیوها در حال حاضر جذاب‌ترین نوع محتوا برای مخاطبان هستند. با وجود پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب و آپارات امکان جذب مخاطب برای شما به راحتی فراهم شده است. فقط کافیست تا محتواهای قدیمی سایت خود را پیدا کنید و بعد هم شروع به ضبط ویدیو درباره‌ی آن کنید. حتی برای جذابیت بخشیدن بیشتر به محتوای ویدیویی خود می‌توانید آن‌ها را به شکل موشن گرافیک یا انیمیشن انتشار دهید. علاوه بر تمام این موارد با انتشار ویدیوی خود در یوتیوب می‌توانید به کسب درآمد از این طریق هم فکر کنید. اگر محتوا را پادشاه بدانیم، محتوای ویدیویی تاجی بر سر پادشاه است که می‌درخشد. بنابراین به هیچ عنوان نباید استفاده‌ی آن را نادیده گرفت.

اهداف ما از بازنویسی محتوا چیست؟

شاید از خودتان بپرسید که صرف این میزان زمان برای بازنویسی محتوا کار منطقی است؟ اصلا چه هدفی در پی بازنویسی محتواست وقتی می‌توان محتوای جدید تولید کرد؟ در ادامه به پاسخ این سوالات می‌پردازیم و چند هدف برای بازنویسی محتوا به شما ارائه خواهیم داد.

  • بالا رفتن ترافیک سایت

بازنویسی محتوا باعث می‌شود تا محتواهای قدیمی که در سایت ما وجود دارند، به روز شوند و همین کافیست تا پالس مثبتی برای گوگل ارسال شود و به محتوای شما اعتبار بیشتری دهد. با بازنویسی محتوا، مخاطبان بیشتری شما را خواهند شناخت و ترافیک سایت شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه

به دلیل اینکه دیگر نیازی به پیدا کردن موضوع جدید و صرف زمان برای سرچ و تحقیق و در نهایت نوشتن محتوای جدید نیست، باعث می‌شود تا در زمان صرفه‌جویی شود. اگر هم محتوای سایت خود را برون‌سپاری کردید و شرکت‌های مختلفی انجام آن را بر عهده گرفتند، با این کار دیگر نیازی به ثبت سفارش جدید نیست و خودتان می‌توانید محتواهای قدیمی را بازنویسی کنید و در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کنید.

  • به روز بودن محتوا

امروزه با سرعتی که پیشرفت علم و تکنولوژی دارد، اصلا بعید نیست که محتواهای قدیمی دیگر کاربردی نداشته باشند. بازنویسی محتوا کمک می‌کند تا محتواهای قدیمی خود را به روز نگه دارید و اجازه ندهید تا از بین بروند. مثلا اگر در مورد الگوریتم‌های گوگل و موتورهای جستجو مقاله‌ای منتشر کردید، قطعا نیاز به بازنویسی خواهد داشت زیرا گوگل دائم در حال ایجاد تغییرات در الگوریتم‌های خود و بهبود عملکرد آن‌هاست.

مزایای بازنویسی محتوا چیست؟

بازنویسی محتوا مزایای گوناگونی را برای شما به همراه دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که اکثر افراد با آن مواجه هستند، زمان است. برای نوشتن یک مطلب جدید، تولیدکننده محتوا باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهد، موضوع پیدا کند، مطلب را بنویسد و سایر موارد را پیش ببرد. این فرایند زمان زیادی را از یک تولیدکننده محتوا می‌گیرد و در برخی مواقع ممکن است موضوع جدیدی پیدا نشود. در این شرایط بازنویسی محتوا می‌تواند بهترین انتخاب باشد. به دلیل اینکه در کمترین زمان می‌توان جان تازه‌ای به محتوای قبلی داد و آن را به یک مطلب نو تبدیل کرد. خصوصا در زمان‌هایی که تعداد زیادی مطلب تولید شده و ذهن نویسنده خسته است.
  • تولید مستمر و منظم محتوا در فضای پررقابت دیجیتال این روزها، اگر به صورت مستمر و مداوم جلوی چشم مخاطب نباشید، به راحتی فراموش می‌شوید. بنابراین نیاز است که به صورت منظم محتوا تولید کنید و انتشار دهید تا از قافله عقب نمانید. بازنویسی محتوا به شما کمک می‌کند که با سرعت بیشتری بتوانید مقاله تولید کنید و برای مواردی که دیگر قدیمی شده‌اند و کاربردی ندارند هم مجددا مخاطب جذب کنند.
  • استفاده از محتوا در فرمت‌های دیگر تصور کنید که قبلا در مورد موضوعی یک محتوای متنی جامع و کامل نوشته‌اید. حالا می‌توانید همان مطلب را تبدیل به یک ویدیو کرده و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید، به یک فایل پادکست تبدیل کنید یا آن را به صورت یک اینفوگرافیک جامع در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. زمانی که محتوا را به شکل دیگری ارائه می‌کنید، ممکن است میزان تاثیرگذاری آن افزایش یابد و مخاطبان بیشتری با آن ارتباط بگیرند.
  • بهبود و به‌روز شدن محتوا اگر از مطلبی که منتشر کرده‌اید زمان زیادی گذشته باشد، ممکن است اطلاعات داخل آن منسوخ شده یا تغییراتی داشته باشند. با بازنویسی محتوا شما در واقع مطلب خود را به آخرین نسخه با توجه به اخبار، آمار و اطلاعات به‌روزرسانی می‌کنید و اگر کاربری به آن سر بزند، می‌تواند باز هم از آن استفاده کند.

تکنیک‌های بازنویسی محتوا

ممکن است به این فکر کرده باشید که چگونه می‌توان محتوایی را مجددا نوشت؟ معمولا زمانی که یک مطلب نوشته می‌شود، تصور بر این است که کامل و جامع نوشته شده و حالا ایجاد تغییر در آن در نگاه اول احتمال دارد که سخت به نظر برسد. در ادامه به شما تکنیک‌های بازنویسی را خواهیم گفت که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی هرچه تمام‌تر محتوای خود را مجددا بنویسید.

  • استفاده از واژه های مترادف

سعی کنید بدون اینکه تغییری در شیوایی و روانی مطلب ایجاد شود، کلمات مترادف را جایگزین کنید و اصطلاحا با بیانی دیگر همان مفهوم را بگویید.

  • تغییر شکل و ساختار کلمات و جملات

به غیر از بهره‌گیری از کلمات مترادف، می‌توانید شکل و ساختار جملات و کلمات را هم تغییر دهید. با استفاده از این تکنیک شما این امکان را دارید که مفهوم همان جمله را با کلمات دیگری بیان کنید.

  • تغییر ساختار دستوری

تغییر افعال با توجه به زمانی که آسیبی به مطلب وارد نکند، می‌تواند تکنیکی از بازنویسی محسوب شود.

  • تغییر اعداد و درصدها

می توانید علاوه بر تغییر ساختار دستوری و مترادف کردن، اعداد و درصد ها را نیز به شکل دیگر بیان کنید.

  • تغییر ترکیب کلمات

اگر مفهوم جملات را از بین نبرید از تغییر حالت جمله مثل تغییر فعل و فاعل یا حالت معلوم و مجهول هم می‌توانید در بازنویسی محتوا استفاده کنید. همچنین استفاده همزمان از تکنیک‌های بالا، می‌تواند بازنویسی موفقی را برای شما رقم بزند.

۵ نکته برای بازنویسی مقالات از وب‌سایت‌های دیگر

چه از این کار خوش‌تان بیاید چه نه، بازنویسی محتوا بخشی از نوشتن محتوا است. حتی اگر کپی‌رایتر باتجربه‌ای باشید، باز هم موضوعاتی پیدا می‌شوند که درباره آن‌ها اطلاعاتی ندارید و لازم است برای نوشتن محتوایی درباره آن، به سایت‌های دیگر مراجعه کنید. در چنین شرایطی باید تلاش کنید تا مقاله شما کامل‌تر از مقاله منبع باشد و سرفصل‌های بیشتری را پوشش دهد. بهتر است در بازنویسی مقاله از وب‌سایت‌های دیگر، به نکات زیر توجه داشته باشید:

مقاله را به زبان خودتان بازنویسی کنید

قطعا شما تمایلی ندارید مقاله خود را از سایت دیگران کپی کنید! کپی کردن محتوا جدا از اینکه اعتبار شما را به عنوان نویسنده کم می‌کند، روی رتبه سایت‌تان هم تاثیر منفی می‌گذارد. پس بهتر است یک یا چند مقاله با موضوع موردنظرتان را در سایت‌های مختلف بخوانید و چیزی که از آن‌ها برداشت کرده‌اید را به زبان خودتان بنویسید.

پاراگراف به پاراگراف بازنویسی کنید

اگر بخواهید متن را کلمه به کلمه بازنویسی کنید، خواسته یا ناخواسته از کلماتی که در متن اصلی به‌کار رفته است استفاده خواهید کرد. سعی کنید ابتدا کل بخش‌های مقاله را بخوانید و هر پاراگرافی را که بررسی می‌کنید، محتوای‌اش را بر اساس نگاه خودتان بازنویسی کنید. این کار باعث می‌شود تا مقاله نهایی صد درصد متفاوت از مقاله منبع به نظر برسد.

از چارچوب محتوای منبع استفاده کنید

بازنویسی محتوا فقط برای به دست آوردن ایده نیست، این کار سرعت ما را هم افزایش می‌دهد. برخی افراد بازنویسی را روشی بسیار سریع‌تر از نوشتن کامل یک محتوا می‌دانند، به‌خصوص اگر برای تولید محتوای جدید وب‌سایت‌شان با محدودیت زمانی هم مواجه باشند. یکی از استراتژی‌هایی که برای بازنویسی سریع محتوا می‌توانید از آن استفاده کنید، کپی کردن چارچوب مقاله در صفحه‌ Word خودتان است. این کار کمک می‌کند تا به جای گم کردن جریان مقاله، ایده‌ای برای پاراگراف‌های بعدی داشته باشید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا مطمئن شوید که هیچ بخشی از محتوای اصلی را کپی نکرده‌اید. هنگامی که مطمئن شدید محتوای‌تان منحصر به فرد است، پاراگراف محتوای اصلی را که تازه بازنویسی کرده‌اید حذف کنید و به سراغ بخش بعدی بروید.

از ایجاد تغییرات نترسید

یادتان باشد که بازنویسی نباید جلوی خلاقیت‌تان را بگیرد. اگر ایده‌های جدیدی دارید یا با چیزی در محتوای اصلی مخالف هستید، از ایجاد تغییرات در آن نترسید. بگذارید صدای خودتان شنیده شود. درست است که در حال بازنویسی هستید، اما قرار است فقط از کلیت مقاله اصلی الهام بگیرید. به هیچ وجه نیازی نیست به مقاله اصلی وفادار بمانید مگر اینکه مشتری چنین درخواستی از شما داشته باشد.

موارد بیشتری به محتوای خودتان اضافه کنید

در نهایت، اگر به هر دلیلی نگران این هستید که مقاله شما «برگرفته‌شده» از محتوای اصلی به حساب بیاید، به دنبال راه‌هایی برای افزودن محتوای بیشتر باشید و آن را برای خودتان منحصر به فرد کنید. همیشه چیزهای بیشتری وجود دارد که می‌توانید به محتوای‌تان اضافه کنید و کارهای متفاوت‌تری انجام دهید تا مقاله‌تان بهتر از نمونه‌های مشابه شود. نکات اضافی و ایده‌های خود را به آن اضافه کنید و راه‌هایی بیابید تا مطمئن شوید کارتان صرفا بازنویسی نیست. وقتی مقاله‌ای نوشتید که بهتر و کامل‌تر از مقاله اصلی بود، یعنی یک محتوای عالی تولید کرده‌اید.

۴ نکته برای بازنویسی مقالات قبلی وب‌سایت خودمان

تصور کنید ۳ سال پیش درباره یک موضوع روی وب‌سایت‌تان محتوایی تولید کرده‌اید که توجه کاربران زیادی را به خود جلب نکرد و ترافیکی روی سایت‌تان نیاورد. این محتوا فقط ۳۰۰ تا ۴۰۰ کلمه بود، هیچ عکس، گرافیک، لینک داخلی و خارجی مرتبطی نداشت و کلمات کلیدی در آن به خوبی استفاده نشده بود. با این حال، موضوع مقاله ارزش زیادی داشت و محتوایی همیشه سبز به حساب می‌آمد.

محتوای همیشه سبز معمولا رتبه بهتری نسبت به سایر مقالات یک وب‌سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا کاندید بهتری برای بازنویسی باشد. بازنویسی چنین محتوایی باعث بهبود رتبه آن در گوگل می‌شود. اگر مقاله‌تان در ۱۰ صفحه اول نتایج جستجو ظاهر نشود، یعنی ارزش افزوده‌ای برای کاربر ایجاد نکرده‌اید، اما اگر با وجود بد نوشته شدن همچنان در صفحه چهار یا پنج گوگل باشید چطور؟ اینجاست که باید به سراغ بازنویسی بروید. برای بازنویسی محتواهای سایت خودتان لازم است به نکات زیر را در نظر بگیرید:

به تعداد کلمات مقاله توجه کنید

طول مقاله یک عامل شناخته شده برای به دست آوردن نتایج بهتر در موتورهای جستجو مانند گوگل است.

این طولانی بودن به خودی خود مهم نیست، زیرا یک مقاله طولانی که بد نوشته شده باشد تاثیر منفی بیشتری از یک مقاله کوتاه روی سئوی سایت‌تان می‌گذارد. اگر کاربر تنها پس از خواندن چند پاراگراف از صفحه شما خارج شود، موتورهای جستجو این اتفاق را دلیلی بر تجربه کاربری بد در نظر می‌گیرند و سایت شما را جریمه می‌کنند.

اما یک مقاله طولانی که خوب، تمیز و کامل نوشته شده باشد و اطلاعات باکیفیتی به کاربر ارائه ‌دهد، باعث افزایش تعامل و رتبه‌بندی سایت‌تان می‌شود.

استایل محتوا را اصلاح کنید

یک مقاله با موضوع بسیار خوب و جذاب می‌تواند فاقد فرم مناسب باشد. مثلا ممکن است مسیر مقاله و چارچوب آن مشخص نباشد یا جملاتش پیچیدگی زیادی داشته باشند. سعی کنید محتوا را یک بار با صدای بلند بخوانید. چطور به نظر می‌رسد؟ فکر می‌کنید می‌توانید بعضی از جملات آن  با نمونه‌های روان و ساده‌تر جایگزین کنید؟

طول پاراگراف‌ها هم می‌تواند مهم باشد. مردم این روزها بیشتر از کتاب‌، مجلات یا روزنامه‌ها به سراغ وب‌سایت‌ها می‌روند، پس سعی کنید ظاهر محتوای خود را جذاب‌تر کنید.

از محتوای بصری استفاده کنید

رسانه‌ها و وب‌سایت‌ها آنلاین، بصری‌تر از کتاب‌ها، مجلات و روزنامه‌ها هستند و همین موضوع می‌تواند روی مخاطب تاثیر زیادی بگذارد. یک مقاله ۱۰۰۰ کلمه‌ای بدون عکس و گرافیک، هر چقدر هم خوب نوشته شده باشد، در مقابل مقاله‌ای که از این فاکتورها در آن استفاده شده است شانسی ندارد. البته استفاده از تصاویر جذاب هم به تنهایی نمی‌تواند محتوای بی‌کیفیت شما را ارزشمند جلوه دهد!

استفاده توامان از محتوای خوب و تصاویر مناسب باعث کیفیت بهتر مقاله و تعامل بیشتر کاربران با سایت شما می‌شود.

لینک‌های مقاله را بررسی کنید

لینک‌هایی که در طول مقاله یا پایین صفحه وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، بسیار مهم و حیاتی هستید. لینک‌های درون بدنه مقاله باید به‌طور مساوی در سرتاسر متن پراکنده شوند تا نقاط خروجی مختلف و با فاصله مناسب ایجاد کنند. از کلمات کلیدی جذاب و مرتبط برای لینک‌دهی استفاده کنید.

بهتر است بیشتر لینک‌ها را در پاراگراف اول یا میانی مقاله استفاده کنید. لینک‌های پایین مقاله کلیک‌های کمتری جذب می‌کنند، چون بیشتر کاربران، مقالات شما را تا انتها نمی‌خوانند. اما نباید از آن‌ها غافل شوید و هیچ لینکی در آن بخش قرار ندهید! اگر محتوای جذابی داشته باشید، حتما کاربرانی هم پیدا می‌شوند که صفحه را تا انتها اسکرول کنند.

سخن پایانی

اصول بازنویسی محتوا در شرایطی که می‌خواهید مقاله‌های سایت‌ خودتان را بازنویسی کنید، با روش بازنویسی محتوا از سایت‌های دیگر تفاوت دارد که در این مطلب به آن‌ها پرداختیم.

شواهد زیادی وجود دارد که موتورهای جستجو به مقالاتی که بر اساس سئو بازنویسی شده‌اند، پاسخ مثبت می‌دهند. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که محتوای شما در لینک اول نتایج جستجو قرار بگیرد یا حتی رتبه‌بندی آن تغییر کند؛ اما با این حال برخی از مقالات شاهد بهبود رتبه‌شان خواهند بود.

بازنویسی محتواهای قدیمی سایت‌، شانس عملکرد بهتری به شما می‌دهد. نرخ تعامل‌تان را بالاتر می‌برد، بیشتر از قبل در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شوید و نرخ پرش‌تان هم پایین‌تر می‌آید. نرخ پرش کمتر باعث دیده شدن صفحات بیشتر در هر بار بازدید می‌شود. مجموع این اتفاقات به شما کمک می‌کند تا ترافیک ارگانیک سایت‌تان را افزایش دهید. در ضمن ما در تریبون خدمات تولید محتوا هم داریم، اگر محتوا نویس هستید یا قصد سفارش محتوا دارید، خوشحال میشیم با ما همکاری کنید.

زمانی رخ می‌دهد که قصد داریم محتوایی بنویسیم که درباره آن اطلاعی نداریم و یا زمانی که می‌خواهیم یکی از محتواهای قدیمی موجود در سایت خودمان را تغییر دهیم و آن را به‌روز کنیم.

• تبدیل محتواهای قدیمی به عکس
• تبدیل محتواهای قدیمی به دوره آموزشی رایگان
• تبدیل محتواهای قدیمی به مجموعه‌ای برای جمع آوری ایمیل یا شماره تلفن
• تبدیل محتواهای قدیمی به پادکست
• تبدیل محتواهای قدیمی به کتاب الکترونیکی
• تبدیل محتواهای قدیمی به ویدیو

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.