اهداف تولید محتوا

منتشر شده در ۹ اسفند ۱۴۰۲

|

اهداف مهم تولید محتوا چیست؟

بیشتر از ۹۰٪ کسب‌وکارها برای آنکه بتوانند مخاطب‌ها را با برند خود آشنا کنند و اطلاعات مهم موردنیاز را در اختیار آن‌ها قرار دهند، از تولید محتوا استفاده می‌کنند. برندها در این راستا، برنامه‌ای از مهمترین اهداف تولید محتوا خود طراحی می‌کنند و طبق همان دستورالعمل پیش می‌روند؛ اما اگر از آن‌ها بپرسیم آخرین‌بار چه زمانی اهداف محتوایی‌تان را بررسی و به‌روزرسانی کرده‌اید؟ ممکن است پاسخی برای آن نداشته باشند.

با توجه به اینکه ۹۱/۴۳٪ کاربرهای اینترنت برای رسیدن به جواب سوال‌هایشان، از گوگل استفاده می‌کنند، حضور برندها در این موتور جستجو، اهمیت زیادی دارد و می‌تواند یکی از اصلی‌ترین روش‌های افزایش درآمد باشد.

اما اگر هنوز برنامه‌ریزی دقیقی برای تولید محتوای کسب‌وکارتان ندارید یا نمی‌دانید چرا نیاز به بازاریابی محتوایی دارید، هنوز دیر نشده است. ما در این مطلب درباره مهمترین دلایل اهمیت تولید محتوا برای کسب‌وکارها صحبت کرده‌ایم؛ بنابراین همراه ما باشید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا می‌شوید:

چرا محتوا تولید می‌کنیم؟ هدف از تولید محتوا چیست؟

پیش از هرچیز باید بدانید که تولید محتوا بخش مهمی از بازاریابی یک کسب‌وکار را تشکیل می‌دهد. محتوا به سوالات مخاطب‌ها پاسخ می‌دهد و باعث ایجاد اعتماد، برقراری ارتباط، جذب مشتری جدید و افزایش درآمد می‌شود؛ اما دست‌یابی به این نتایج نیازمند محتوای مداوم، باکیفیت و جذاب است تا بتواند روی تصمیم مخاطب‌ها تاثیر بگذارد. ثبات در پیام‌رسانی، یکی از عوامل مهم در تعیین رشد و موفقیت کسب‌کارهاست.

در نظر داشته باشید تمام مقاله‌ها با هدف خاصی در ذهن نویسنده‌، نوشته شده‌اند؛ بنابراین این که چه محتوایی تولید می‌کنید، چگونه و کجا آن را به اشتراک می‌گذارید، به اهداف تولید محتوا شما بستگی دارد.

برای مثال فردی را تصور کنید که قصد خرید یکی از محصولات شما را دارد و به دنبال اطلاعات مفید درباره‌ی آن می‌گردد، در چنین شرایطی می‌توانید با استفاده از تولید محتوا، مخاطب را ترغیب به خرید کنید و آن را به مشتری تبدیل کنید.

اما به‌طورکلی تولید محتوا چه تاثیراتی روی کسب‌وکارتان دارد؟

  • برندسازی

کسب‌وکارها با شروع فرایند تولید محتوا، خودشان را به مخاطب‌ها معرفی می‌کنند تا یک تصویر قوی در ذهن آن‌ها تشکیل شود. تولید محتوا، باعث شناخته‌شدن در بین مخاطب‌ها و افزایش توجه به محصولات و خدمات برند می‌شود.
با تولید و انتشار مداوم محتوا می‌توانید هویت برندتان را تعریف کنید، یک ارتباط محکم و قابل اعتماد با مشتریان خود تشکیل دهید و بازاریابی دهان به دهان را در میان آن‌ها ایجاد کنید.

  • برقراری ارتباط

تمرکز اصلی تولید محتوا ایجاد ارتباط دوستانه و بر اساس اعتماد با مشتریان بالقوه است. مخاطب‌ها دوست دارند در فرایند کاری‌تان شریک باشند و با شما گفتگو کنند.

همچنین اینکه ۶۵٪ کاربران،‌ بلافاصله پس از خواندن محتوای کاربردی و حرفه‌ای برندها، اعتمادشان نسبت به آن جلب می‌شود؛ بنابراین وجود یک راه ارتباطی باعث می‌شود تشویق به ایجاد مکالمه با کسب‌وکارتان شوند و برندتان را جزئی از خودشان بدانند.

  • جذب مخاطب

یکی از اهداف تولید محتوا جذب مخاطب‌هایی است که شانس بالایی برای تبدیل‌شدن به مشتری دارند. به‌طورکلی مخاطب‌هایی که جذب برندتان می‌شوند دو دسته هستند:

  • افرادی که برند شما را می‌شناسند، با تخصص و محصولات‌تان آشنا هستند و می‌خواهند خرید کنند.
  • یا افرادی که نسبت به خرید یک محصول احساس نیاز کرده‌اند و می‌خواهند بهترین گزینه را پیدا کنند.

شما برای جلب‌کردن توجه این دو دسته مخاطب می‌توانید از محتوای آموزشی و پروداکت رویو استفاده کنید. در محتوای آموزشی می‌توانید سوال‌های احتمالی مخاطب‌ها را پیش‌بینی کرده و راه‌حل‌هایتان را ارائه دهید تا از طریق موتورهای جستجو،‌ به برند شما برسند و خریدشان را ثبت کنند.

به‌عنوان مثال یک هتل می‌تواند با استفاده از کلمه کلیدی «مقصدهای کاهش استرس»، محتوایی با موضوع «۵ مقصد کاهش‌دهنده استرس برای از بین بردن نگرانی‌های شما»‌ بنویسید و شهر خود را به‌عنوان یکی از گزینه‌ها معرفی کند.

حال تصور کنید این مقاله رتبه ۵ نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته باشد، در این صورت مخاطب‌هایی که دغدغه مشابه دارند، جذب هتل می‌شوند و تعطیلات خود را در آنجا می‌گذرانند.

  • خلق ارزش

تولید محتوا به برندها کمک می‌کند تا ارزشی به مخاطبان خود ارائه دهند. زمانی می‌توانید ارزش خلق کنید که محتوای شما راه‌حلی برای مشکلات مخاطب‌ها باشد. به‌طورکلی اطلاعاتی که در اختیار مخاطب‌ها قرار می‌دهید می‌تواند فرایند تصمیم‌گیری را برای آن‌ها آسان کند.

  • حضور در رتبه‌های برتر موتورهای جستجو

تولید محتوای مداوم و باکیفیت، عامل اصلی حضور در رتبه‌های برتر موتورهای جستجو است. سایتی که برای مخاطب‌ها مفید و کاربردی باشد، برای موتورهای جستجو نیز جذاب است.

رتبه‌بندی در اولین نتایج جستجو نه‌تنها برای دیده‌شدن بیشتر در اینترنت، بلکه برای هدایت ترافیک بیشتر به سایت شما از جستجو نیز مهم است.

بر اساس داده‌های اخیر، ۳۹/۶٪ افراد روی اولین لینک صفحه‌ی گوگل کلیک می‌کنند و ۱۸/۴٪ مخاطب‌ها مقاله شماره ۲ صفحه را نیز مشاهده می‌کنند. به‌طورکلی هرچه در نتایج بالاتر موتورهای جستجو قرار گرفته باشید، کلیک و ترافیک بیشتری کسب خواهید کرد. با تولید محتوای باکیفیت می‌توانید به این هدف برسید.

  • نشان‌دادن تخصص

برندها با استفاده از تولید محتوا می‌توانند تخصص و توانایی‌های خود را به مخاطب‌ها نشان دهند. ارائه محتوای مرتبط و تخصصی در حوزه کاری‌تان، باعث می‌شود مخاطب‌ها به‌عنوان یک منبع به شما نگاه کنند. زمانی که مخاطب‌ها بتوانند اطلاعات مورد نیازشان را از طریق برند شما دریافت کنند، اعتمادشان بیشتر شده و برای خریدهای بعدی نیز به شما مراجعه خواهند کرد.

به‌طورکلی کمک کردن به مخاطب‌ها با استفاده از محتوای مفید و شخصی‌سازی شده، نه‌تنها تخصص برند، بلکه همدلی شما را نشان می‌دهد.

  • لینک گرفتن

دریافت بک لینک توسط رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف تولید محتوا است که کسب‌وکارها برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند؛ زیرا لینک‌ها از عوامل اصلی رتبه‌بندی در گوگل هستند.

محتوایی که برای لینک گرفتن تولید می‌شود می‌تواند شامل اینفوگرافیک‌ها، اطلاعات کاربردی یا نظرات کارشناسان باشد. به‌طورکلی این دسته محتوا باید توانایی اطلاع‌رسانی و ارزش لینک دادن داشته باشد. اگر نتوانید از سایت‌های معتبر لینک دریافت کنید، مجبور می‌شوید برای دیده شدن تلاش بیشتری کنید.

لینک گرفتن هر روز سخت‌تر می‌شود، به دلیل اینکه این سبک محتوایی نیازمند مقاله‌های عالی و بدون نقص است؛ اما کافی است ایده‌های خلاقانه داشته باشید و به درک درستی از اهداف سازمان خود برسید تا بتوانید محتوایی هماهنگ با این هدف ارائه دهید.

در تریبون بخوانید : ثبت سفارش تولید محتوا

سخن پایانی

استفاده از تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا حضور پررنگ‌تری در موتورهای جستجو داشته باشید، مخاطب‌های بیشتری جذب کنید، ارتباط قوی‌تری با آن‌ها ایجاد کنید و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید.

هدف تولید محتوا چیزی جز این نیست که از شما تصویری به‌یادماندنی در ذهن مخاطب بسازد؛‌ بنابراین نباید آن را دست کم گرفته یا از آن چشم‌پوشی کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم درباره‌ی مهمترین تاثیرات تولید محتوا بر کسب‌وکارتان را بررسی کنیم تا بتوانید با دید بهتری شروع به تولید محتوا برای مخاطب‌هایتان کنید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.