بک لینک کامنتی

به‌ روزرسانی شده در ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

|

بک لینک کامنتی و نحوه ایجاد و تاثیر آن در رتبه‌بندی نتایج گوگل

دنیای بازاریابی دیجیتال دنیای بده و بستان است! هیچ کسی نمی‌تواند به تنهایی و در خلا کسب‌و‌کار خود را گسترش دهد. شما باید راه‌های گوناگون ارتباط زاینده با دیگران را پیدا کنید. جامعه شما و اطرافیان‌تان هرگز نمی‌تواند برای گسترش کسب‌و‌کار شما کافی باشد. شما نیاز به راه‌هایی برای گسترش مخاطبان خود دارید و باید رتبه مناسبی در موتورهای جستجو پیدا کنید. بک لینک کامنتی یکی از مفاهیمی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

دنیای بازاریابی دیجیتال مفاهیم و ابزارهای مختلفی را در برمی‌گیرد و ممکن است شما درباره بسیاری از آن‌ها چیزهایی شنیده باشید. گاهی پیش می‌آید که با یک پدیده برخورد کرده‌اید اما اصطلاح فنی و دقیق آن را نمی‌دانید. بک لینک کامنتی می‌تواند یکی از همین مفاهیم باشد. به هر حال چه پیش از این درباره این مفهوم  شنیده‌ باشید یا خیر، ما در این مقاله اطلاعات مفیدی را از آن در اختیار شما قرار می‌دهیم. ما در این مقاله توضیح می‌دهیم که بک لینک کامنتی چیست؟ چه تاثیری در سئو دارد؟ فایده آن در کامنت بلاگ‌ها چیست؟ انواع روش‌های ایجاد آن چیست و چگونه می‌توانیم وبسایت‌های مناسب را برای لینک‌سازی در کامنت پیدا کنیم؟

بک لینک کامنتی چیست؟

بک لینک کامنتی یک فرآیند توسعه ارتباط شما با دیگران است. شما از طریق کامنت‌گذاری وبلاگ‌ها می‌توانید با سایر وبلاگ‌نویسان و مخاطبان آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

فرض کنید که شما نویسنده یک وبلاگ آشپزی هستید و می‌خواهید دستور پخت قرمه‌سبزی را در وبلاگ خود آموزش دهید! بک لینک کامنتی به معنای آن است که شما پست‌های محبوب دیگر وبلاگ‌ها درباره قرمه‌سبزی را جستجو می‌کنید و از طریق گذاشتن کامنت در پای آن‌ها، با وبلاگ و مخاطبان آن در ارتباط قرار می گیرید. توجه کنید که موضوع کامنت شما باید با موضوع پست اشتراک داشته باشد. برای مثال جالب نیست که در پای یک پست درباره «تبعیض نژادی در فرانسه» مطلب خود درباره قرمه‌سبزی را به اشتراک بگذارید!

بسیاری از افراد برای ارزیابی ارزش یک پست، کامنت‌های آن را مطالعه می‌کنند و به آن بهای بسیاری می‌دهند. نظرات مردم یکی از بهترین راهنماها برای مخاطبان است. بنابراین کامنت‌گذاری وبلاگ می‌تواند ترافیک هدفمندی برای صفحه شما ایجاد کند. شما از این طریق می‌توانید مخاطبان بالقوه خود را به سمت صفحه خودتان سرازیر کنید! به نظر جذاب می‌آید. توجه کنید که قرار نیست مخاطبان دیگر صفحه‌ها را در روز روشن بدزدید! بلکه قرار است خیلی محترمانه و با گذاشتن کامنت صفحه خود را به دیگران معرفی کنید.

آیا بک لینک کامنتی تاثیری در سئو دارد؟

در دنیای بازاریابی دیجیتال هیچ مفهومی نمی‌تواند شما را به صورت مطلق به هدف خود برساند. فرض کنید مربی یک تیم فوتبال هستید و می‌دانید که برای نتیجه‌گیری جلوی تیم رقیب باید ترکیب تیم خود را 4-2-3-1 بچینید! تا این‌جای کار خوب پیش رفته‌اید. اما بعد از این مرحله، همه چیز به عملکرد تیم و بازیکنان شما بستگی دارد. بک لینک کامنتی هم درست مثل همین موضوع است. بسیاری از افراد می‌دانند که باید از آن استفاده کنند، اما مساله چگونگی استفاده از آن است. اگر به درستی از کامنت‌گذاری وبلاگ‌ها استفاده کنید می‌توانید از طریق آن رتبه سئوی صفحه خود را افزایش دهید. ما در ادامه به برخی از نکته‌ها برای بهبود عملکرد بک لینک کامنتی اشاره می‌کنیم. اگر می‌خواهید کیفیت سئوی خود را افزایش دهید باید به نکات زیر توجه کنید:

  • صفحه مورد نظر شما نباید تعداد زیادی لینک خروجی در بخش نظرات خود داشته باشد. از ایجاد پیوند در صفحات با بیش از ۵۰ نظر خودداری کنید.
  • دامنه‌ نباید دارای پیوندهای اسپمی با محتواهای هرزه‌نگارانه یا صفحات قمار باشد.
  • بهتر است DA سایت را بررسی کنید.(DA یک عدد بین ۰ تا ۱۰۰ و مربوط به اعتبارسنجی صفحات است). صفحات با DA بالاتر از ۳۰ را انتخاب کنید.
  • سایت‌هایی که برای نظر دادن نیاز به ورود کاربر دارند، به دلیل آن‌که کم‌تر اسپم می‌شوند بهتر می‌توانند به سئوی سایت شما کمک کنند.

فایده لینک‌سازی در کامنت بلاگ‌ها چیست؟

هدف از لینک‌سازی در کامنت بلاگ‌ها بالا بردن تعداد مخاطبان صفحه شماست. بک لینک کامنتی یکی از راه‌های نسبتا ارزان افزایش مخاطبان شماست. این کار می‌تواند کاملا رایگان یا با صرف هزینه اندک انجام شود. تنها نکته در استفاده از این روش رعایت اصول آن است.

هم‌چنان‌که دیدیم لینک‌سازی در کامنت بلاگ‌ها اگر به درستی انجام شود می‌تواند باعث افزایش رتبه سئوی وبسایت شما شود. یعنی نه تنها تعدادی از مخاطبان از طریق مشاهده لینک شما در کامنت ممکن است به شما متصل شوند که در سرچ گوگل هم رتبه بالاتری پیدا خواهید کرد.

انواع روش‌های ایجاد بک‌لینک در کامنت

توجه کنید که ما در این‌جا انواع روش‌های ایجاد بک لینک کامنتی را فهرست می‌کنیم که می تواند سئوی وبسایت شما را افزایش دهد. شما می‌توانید از طریق ایجاد یک لینک ارتباطی یا بک‌ لینک با دیگر وبسایت‌ها در پیوند قرار بگیرید. این به معنای آنست که شما خود را در مقابل دیدگان دارنده یک وبسایت دیگر قرار می‌دهید و می‌تواند او را ترغیب به بازدید از وبسایت خود کنید. اما بیایید ببنیم که بک‌لینک‌ها چه انواعی دارند؟

  • بک لینک کامنتی معمولی

این روش رایج‌ترین  و ساده‌ترین شکل بک‌ لینک کامنتی است. شما می‌توانید نام کاربری خود را با یک بک لینک به هم وصل کنید. بیشتر وبسایت‌هایی که ممکن است بخواهید در آن‌ها کامنت بگذارید چنین امکانی را در اختیار شما می‌گذارند.

  • بک لینک در نظرات با commentluv فعال

Commentluv یک افزونه وردپرس است که برای جذب خوانندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع بک لینک‌هایی که از این راه ساخته می‌شوند به صورت خودکار به معنای روشن بودن آپشن فالو-کردن نیستند، اما شما می‌توانید در بخش تنظیمات  Commentluv آپشن فالو-کردن را فعال کنید. این کار برای کامنت‌دهنده‌ها و صاحبان وبسایت‌ها مزایای فراوانی دارد. صاحب وبلاگ از این طریق می‌تواند کامنت‌ها و ترافیک مناسبی دریافت کند.

  • بک لینک کامنتی Anchor Text

این نوع از کامنت‌گذاری تنها در برخی از وبلاگ‌ها امکان‌پذیر است و به دلیل ماهیت اسپم بودن آن معمولا زیاد توصیه نمی‌شود. شما در این روش از بخش کامنت‌ها برای دادن تعداد زیادی لینک خروجی به وبسایت خود استفاده می‌کنید.

چگونه وبسایت‌های مناسب را برای لینک‌سازی در کامنت پیدا کنیم؟

تا این‌جای کار متوجه شده‌اید که بک لینک کامنتی چگونه می‌تواند به بهبود بازاریابی دیجیتال شما کمک کند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که ببینید وبلاگ‌های مورد نظر برای کامنت‌گذاری را باید از کجا پیدا کنید. ما در این بخش از چهار روش عمده برای انجام این کار نام برده‌ایم:

  1. می‌توانید از اپراتورهای جستجوی گوگل استفاده کنید. فرض کنید که می‌خواهید درباره ماشین هیوندای سوناتا ۲۰۲۲ کامنت بگذارید. برای این کار باید از عبارت: Hyunday Sonata 2022 + “Leave a reply” استفاده کنید. با این کار به لیست مفیدی از وبلاگ‌های مرتبط دسترسی پیدا می‌کنید و می‌تواند برای ایجاد بک لینک کامنتی در آن‌ها اقدام کنید.
  2. جاسوسی کردن یکی از روش‌های مرسوم مورد استفاده در بازاریابی دیجیتال است! البته شاید این نام اندکی غلط‌انداز به نظر بیاید چرا که منظور از جاسوسی کردن به هیچ عنوان وارسی اطلاعات خصوصی کاربران نیست چرا که این کار به لحاظ قانونی جرم است. منظور از جاسوسی کردن در این‌جا استفاده از ابزاهای کشف بک‌لینک مانند SEO SpyGlass ، SemRush، LinkMiner و … برای گردآوری اطلاعات لازم از رقبای شماست. شما از طریق این اپلیکیشن‌ها می‌توانید فهرستی از بک‌لینک‌های رقیب خود برای ساخت و یا خرید بک لینک تهیه کنید.
  3. می‌توانید از Google Alert استفاده کنید. این اپلیکیشن مانند یک زنگ عمل می‌کند و در واقع به شما یادآوری می‌کند که در راه کامنت‌گذاری باید همواره گوش‌به‌زنگ باشید! دلیل این موضوع در آنست که میزان کلیک روی کامنت اول بسیار بیشتر از بقیه کامنت‌هاست، پس باید دست بجنبانید و برای استفاده حداکثری از کامنت‌ها تلاش کنید که بک لینک کامنتی خود را در ابتدای بخش کامنت‌ها قرار بدهید.
  4. سابسکرایب کنید! همان‌طور که می‌دانید از طریق سابسکرایب کردن هم می‌توانید اعلان‌های مطالب جدید را دریافت کنید. برای این کار لازم نیست کار پیچیده‌ای انجام دهید. تنها باید فهرستی از وبلاگ‌های مرتبط با کسب‌و‌کار خود را پیدا کنید و در آن‌ها سابسکرایب کنید. سپس آماده کامنت‌گذاری باشید!

جمع‌بندی
ما در این مطلب به اهمیت کامنت‌گذاری در وبلاگ‌های مرتبط با وبلاگ شما پرداختیم. دایره مخاطبان می‌تواند همواره از میزان مورد تصور شما بیش‌تر باشد. استفاده صحیح از بک‌لینک کامنتی یکی از راه‌های افزایش مخاطبان است. اپلکیشن‌هایی برای گردآوری وبلاگ‌های رقیب شما وجود دارد که ما در این مطلب برخی از آن‌ها را معرفی کردیم. شما با فهرست کردن این وبلاگ‌ها و استفاده صحیح از اصول کامنت‌گذاری می‌توانید مخاطبان وبلاگ خود را افزایش دهید. اکنون شما با مهم‌ترین نکات مربوط به بک لینک کامنتی آشنا شده‌اید و می‌توانید از این مفهوم در بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید!

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

13 پاسخ

  1. با تشکر از توضیحات کامل و جامع شما. بسیار مفید و کاربردی بود

  2. سلام و درود با تشکر از محتوای خوبتون اما برخی از وبمستران میگن که بک لینک های کامنتی فقط برای لایه دوم لینکسازی استفاده شود.

    1. سلام
      همه چیز بستگی به استراتژی لینک‌سازی شما دارد
      شما از این روش هم می‌توانید برای لینک‌های لایه اول و هم برای لایه‌های دوم و … استفاده کنید.

    1. سلام
      برای دیدن اثر این نوع بک‌لینک‌ها، اصل مهم مرتبط بودن را حتما مد نظر قرار دهید. یعنی موضوع صفحه‌ای که در آن بک‌لینک کامنتی ایجاد می‌کنید باید با کلمه کلیدی و موضوع صفحه سایت شما مرتبط باشد.
      درج بک لینک کامنتی در صفحه‌ یا سایتی که موضوع آن هیچ ارتباطی به سایت و صفحه شما ندارد حتی میتواند منجر به جریمه شدن شما توسط گوگل شود.

  3. سلام مطالب با کیفیت و مفیدی بود کاش انتهای این نوشته یه لیست از سایت هایی که بک لینک کامنتی با کیفیت دارن قرار میدادید

    1. سلام
      خوشحالیم که براتون مفیده بوده 🙂
      اصل اول در لینک سازی خارجی، مرتبط بودن است. شما باید در سایت‌ها و یا صفحاتی از وب بک‌لینک کامنتی بسازید که با موضوع سایت یا صفحه شما مرتبط باشن.
      از آنجایی که سایت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف در دنیای وب وجود دارد، تهیه و ارائه چنین لیستی عملا امکان‌پذیر نیست و با توجه به موضوع سایت و کلمه کلیدی مدنظر هر شخص این سایت‌ها قطعا متفاوت خواهند بود.

  4. بک لینک کامنتی راسته زیاد تاثیر گذار نیست یا نه آخه هر که یه چیز میگه آدم میمونه چی بگه

    1. سلام
      بسته به اینکه چطور اینکار را انجام می‌دهید، ممکن است نتیجه متفاوت باشد
      چنانچه اصول را رعایت کنید و بصورت طبیعی اینکار را انجام دهید می‌تواند موثر باشد.
      استفاده زیاد از این روش را توصیه نمی‌کنیم ولی برای طبیعی جلوه دادن لینک‌های خارجی می‌توانید از آن استفاده کنید.

  5. ایا حتما کامنت گذاری باید در سایت‌های مرتبط انجام بشه؟اگر در سایت مرتبط انجام نگیره آیا تاثیرات منفی روی سئو پیج میزاره؟روزانه تا چند کامنت و در چند سایت باید کامنت گذاری انجام بشه؟

    1. سلام وقت‌بخیر
      یکی از اصل‌های مهم در لینک‌سازی خارجی relevance هست، پس انتخاب سایت و صفحه مرتبط مهمه.
      امکان تعیین تعداد دقیق وجود نداره و این تعداد به فاکتورهای مختلفی بستگی داره. توصیه می‌کنم ایبوکمون رو مطالعه کنید.
      https://www.triboon.net/blog/e-book/ایبوک-آموزش-لینک-سازی-خارجی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.