حذف لینک های مخرب

به‌ روزرسانی شده در ۷ بهمن ۱۴۰۲

|

چگونه لینک‌ها را disavow کنیم؟ راهنمای از بین بردن لینک‌های مخرب

لینک سازی ممکن است بخش مهمی از استراتژی‌ سئو شما باشد؛ اما هر وب‌سایتی که به سایت شما لینک شود، برایتان مفید نیست. گوگل‌ می‌تواند وب‌سایت‌های مرتبط با سایت‌های مشکوک یا‌ بی‌کیفیت را جریمه کند. بنابراین، اگر یکی از این سایت‌ها به سایت‌تان لینک داده شود، می‌تواند شما را دچار دردسر کند و اعتبار و رتبه سایت‌تان را به خطر بیاندازد. وقتی‌ نمی‌توانید لینک‌های مشکل‌دار را از یک سایت حذف کنید، شاید بهترین گزینه این باشد که بک‌لینک‌ها را disavow کنید.

مروری کوتاه بر ‌لینک‌سازی

لینک‌سازی به این معنی است که وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما لینک‌ می‌دهند و باعث ایجاد بک ‌لینک می‌شوند. هنگامی که بک لینک ایجاد شد، موتورهای جستجو شروع به کرال کردن آن می‌کنند. در واقع ربات‌های موتورهای جستجو می‌فهمند که کجا لینک‌هایی بین سایت‌های مختلف وجود دارد. موتورهای جستجو از این اطلاعات برای کمک به رتبه‌بندی صفحه شما استفاده‌ می‌کنند. اگر ربات خزنده، بک لینکی در یک سایت باکیفیت و معتبر پیدا کند، این یک اتفاق بسیار خوب برای سئوی سایت شما است.

تعداد ‌لینک‌ها و کیفیت وب‌سایت‌هایی که به سایت شما اشاره‌ می‌کنند، از سمت موتورهای جستجو در نظر گرفته‌ می‌شوند. اگر سایت‌های باکیفیت زیادی از طریق لینک‌سازی و بک لینک دادن در سایت شما وجود داشته باشند، سئوی سایت‌تان بسیار عالی خواهد بود. وجود این لینک‌ها به موتورهای جستجو‌ می‌گویند که سایت‌های معتبر، سایت شما را معتبر‌ و ارزشمند می‌دانند.

مثلا سایت‌هایی که گوگل از قبل معتبر تشخیص داده است، اگر به سایت شما واکنش مثبت نشان‌ دهند، اعتبار آن‌ها برای سایت شما موثر خواهد بود. از طرف دیگر، اگر خرید بک لینک زیادی از سایت‌های‌ بی‌کیفیت انجام داده باشید، این اتفاق می‌تواند برای سئوی سایت شما بسیار بد و مضر باشد.

‌لینک‌سازی اگر به درستی انجام شود، مزایای زیادی برای سایت شما دارد. از جمله:

  • موتورهای جستجو‌ می‌فهمند که باید وب‌سایت شما را در جایگاه بالاتری قرار دهند.
  • توسعه روابطی که در لینک‌سازی نهفته است کمک می‌کند تا با تاثیرگذاران صنعت‌تان ارتباط بیشتری برقرار کنید.
  • ممکن است شاهد افزایش بازدید کاربران و در نتیجه افزایش فروش باشید.
  • ممکن است برند یا سایت شما بیشتر شناخته شده و مورد اعتماد واقع شود و بتوانید در زمینه فعالیت خودتان به عنوان یک مرجع شناخته شوید (که‌ این اتفاق می‌تواند به شما در گرفتن بک لینک‌های بیشتر کمک کند).

مثلا فرض کنیم که شما در وب‌سایت‌تان، در مورد کسب‌وکار مطالبی می‌نویسید. ممکن است بخواهید یک وب‌سایت مانند Inc.com به سایت شما ‌لینک بدهد. دریافت ‌لینک از Inc.com بخشی از استراتژی لینک‌سازی شما خواهد بود. از آنجا که Inc یک سایت بسیار معروف و پرطرفدار در این صنعت است، وقتی به سایت شما لینک می‌دهد می‌تواند روی سئوی شما تاثیر خیلی خوبی بگذارد.

تصمیم‌گیری در مورد Disavow کردن بک لینک‌ها

لینک‌های خوب در مقابل لینک‌های بد

امروزه گوگل سایت‌هایی که با دریافت ‌لینک‌های‌ بد از سایت‌های بی‌کیفیت شروع به بهینه‌سازی خود می‌کنند را جریمه‌ می‌کند – مانند زمانی که سایت خود را به یک دایرکتوری ارسال‌ می‌کنید و به این ترتیب، از آن سایت یک بک لینک‌ می‌گیرید. بک لینک بد، بک لینکی است که از یک سایت مشکوک، اسپم یا به طور کلی سایتی با کیفیت بسیار پایین گرفته شده باشد.

بیایید در ادامه، لینک‌های خوب و بد را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

خوب: ‌لینک‌های ادیتوریال طبیعی (Natural Editorial Links)

‌لینک طبیعی ارائه شده توسط یکی از اعضای تیم تحریریه یک سایت – مانند سردبیر یا نویسنده – احتمالا بهترین نوع بک لینک است که‌ می‌توانید دریافت کنید. البته با این فرض که این لینک از یک سایت‌ بی‌کیفیت گرفته نشده باشد. البته باید به خاطر داشته باشید که «بی‌کیفیت» و «غیر محبوب» یک چیز نیستند و معنی یکسانی ندارد. سایتی که تعداد خوانندگانش خیلی کم‌اند اما محتوای خوب و باکیفیتی تولید می‌کند، هنوز هم‌ می‌تواند یک بک لینک خوب برای سایت شما فراهم کند.

این نوع بک لینک، دقیقا همان چیزی است که نیازی به درخواست دادن برای آن ندارید. شاید نویسنده‎ای به سایت شما ‌لینک داده باشد؛ چون مقاله‌ای در آنجا دیده كه احساس‌ می‌كند می‌تواند برای خوانندگان سایت‌شان مفید باشد. این روش، کارآمدترین راه برای گرفتن بک لینک است زیرا شما مجبور نیستید هیچ کاری انجام دهید؛ البته غیر از قرار دادن محتوای باکیفیت در سایت‌ خود و شاید ایجاد روابطی در بخش متمرکز و هدفمند صنعت‌تان.

نسبتا خوب: ساخت ‌لینک دستی

اگر آنقدر خوش‌شانس نیستید که سایت‌های باکیفیت دیگر به صورت طبیعی به سایت شما لینک بدهند، باید کمی سختی بکشید و کارهای دیگری انجام دهید. مثلا می‌توانید به سراغ ساخت لینک دستی بروید. اما لینک دستی چیست؟

ساخت ‌لینک دستی زمانی انجام می‎شود که شما با سایت‌های باکیفیت و معتبر تماس می‌گیرید و از آن‌ها درخواست بک لینک می‌کنید. اما دو نکته مهم در این روش وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

۱- سایت‌هایی که قصد تماس گرفتن با آن‌ها را دارید باید خیلی معتبر و باکیفیت باشند.

۲- با سایت‌هایی در ارتباط باشید که در صنعت خودتان قرار دارند.

در غیر این صورت، شما لینک‌سازی را کاملا بی‌هدف و فقط به خاطر دریافت یک سری لینک انجام می‌دهید که کار چندان جالب و نتیجه‌بخشی نیست.

بد: بک لینک‌هایی که خودتان ایجاد‌ می‌کنید یا برای‌شان پول می‌دهید

غالباً بک لینک‌های ارگانیک هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کنند؛ در واقع این لینک‌ها هستند که ساختار اینترنت ایده‌آل گوگل را می‌سازند. جایی که یک وب‌سایت از طریق لینک، به محتوای خوب و ارزشمند وب سایت دیگر ارجاع می‌دهد. اگر این ارجاعات به صورت ارگانیک و بدون دخالت مستقیم شما اتفاق افتاده باشد، اعتبار زیادی به وب سایت‌تان داده می‌شود.

بک لینک‌های بد در عوض، معمولاً غیر ارگانیک هستند و از سمت سایت‌هایی می‌آیند که اسپم به نظر می‌رسند، هیچ محصول یا محتوایی ندارند و صرفاً لینک‌هایی به سایت‌های مختلف هستند. این نوع بک‌لینک‌ها احتمالاً توسط انسان ایجاد نشده‌اند و سودی به حال شما نخواهند داشت؛ پس بهتر است که آنها را بی‌اعتبار کنید و از بین ببرید.

این ‌لینک‌ها به طور کلی برای سئوی سایت شما مضر هستند زیرا موتورهای جستجو طبیعتا آن‌ها را‌ بی‌کیفیت‌ می‌دانند. آن‌ها شامل بک لینک‌هایی در:

  • تبلیغات
  • مقالات معرفی شده در فهرست‌های راهنما
  • کتاب کاربران مهمان
  • اطلاعیه‌های مطبوعاتی یا Press Release ها
  • قرار دادن لینک در پست‌های مهمان یا فروم‌ها و انجمن‌ها
  • سایت‌هایی که فقط برای ایجاد لینک هستند
  • کامنت‌ گذاشتن برای بلاگ پست‌ها به صورت اسپم
  • صفحات پروفایل کاربر

البته این بدان معنی نیست که اگر در سایتی مانند Medium پروفایل کاربری دارید، باید آن را حذف کنید. با این حال، اگر سایتی دارید که از روش‌های بالا برای لینک‌سازی در آن استفاده کرده‌اید، بهتر است وضعیت آن را کمی سر و سامان بدهید، چون این مسائل می‎توانند روی سئوی وب‌سایت شما تاثیرات منفی جدی بگذارند.

حمله سئو منفی (Negative SEO Attack)

بک‌لینک‌های بد بخشی از یک استراتژی غیرمنصفانه به اسم “حمله سئو منفی” هستند. در حال حاضر، هرکسی که در حوزه سئو کار می‌کند، کم و بیش می‌داند که استفاده از حجم زیاد بک‌لینک‌های پولی، منجر به پنالتی شدن سایت می‌شود. در استراتژی حمله سئو منفی، شما لینک‌های پولی می‌خرید و به آدرس سایت رقیب خود ارجاع می‌دهید. با این کار وب‌سایت رقبای شما پنالتی می‌شوند و در رنکینگ افت می‌کنند.

به عنوان کسی که قربانی چنین اتفاقی شده است، تنها راهی که دارید، بی‌اعتبار کردن یا disavow نمودن این بک‌لینک‌هاست.

راه‌های دیگری برای پیدا کرد بک لینک‌های بد

اگر صد در صد مطمئن نیستید که باید یک بک لینک را نگه‌دارید یا نه، سعی کنید این سه سوال را از خودتان بپرسید:

  • آیا این ‌لینک، مربوط به وب‌سایت من و بازدیدکنندگان آن است؟
  • آیا این ‌لینک هدفی بالاتر از سئو دارد؟
  • آیا این ‌لینک‌ می‌تواند برای سایت من ترافیک ارگانیک ایجاد کند؟

اگر جواب هر کدام از این سوالات «نه» بود، احتمالا بهتر است از شر آن بک لینک خلاص شوید.

آیا باید بک لینک‌ها را Disavow کنیم؟

اگر از طرف گوگل، manual actionهایی علیه سایت خودتان دارید یا فکر می‌کنید در آینده ممکن است دچار چنین مشکلی شوید، حتما باید ‌بک لینک‌های بد را غیرفعال یا Disavow کنید. البته این روش وقتی خوب است که امکان حذف کردن لینک‌ها وجود نداشته باشد. تا جای ممکن تلاش کنید این لینک‌ها را به طور کامل از روی سایت‌تان حذف کنید. مثلا اگر می‌توانید به صاحب سایتی که به سایت شما لینک داده، ایمیل بزنید و از او بخواهید لینک شما را حذف کند؛ حتما این کار را انجام دهید. در غیر این صورت باید آن‌ها را Disavow کنید. برای Disavow کردن بک لینک‌ها، باید یک یا چند مورد از معیارهای زیر را داشته باشید:‌

  • بک لینک‌هایی باعث یک manual action شده‌اند، یا فکر‌ می‌کنید در آینده باعث آن خواهند شد.
  • می‌دانید که چندین بک لینک ساختگی،‌ بی‌کیفیت یا اسپم به سایت خود دارید.
  • ‌لینک‌های‌ بی‌کیفیت باعث افت عمده‌ای در رتبه صفحه شما شده‌اند.

با غیرفعال یا Disavow کردن، ‌لینک‌‌ها از سایت مشکل‌ساز حذف‌ نمی‌شوند. در واقع، این فرآیند به گوگل‌ می‌گوید که از این ‌لینک‌ها چشم‌پوشی کند (یعنی آن‌ها را در رتبه‌بندی خود قرار ندهد). گوگل‌ می‌گوید خزنده‌های صفحات وب «می‌توانند بدون راهنمایی اضافی ارزیابی کنند که به کدام ‌لینک‌ها اعتماد دارند»، ‌لینک‌های زیادی را از سایت‌های‌ بی‌کیفیت نادیده بگیرند

برای استفاده از این گزینه می‌بایست وارد وب‌مستر تولز شوید و از بخش advanced آن را باز کنید. از آنجایی که ممکن است به طور اتفاقی یا اشتباهی درخواست از بین بردن بک‌لینکی را بدهید، گوگل تا انجام شدن کامل کار، سه پنجره هشدار به شما نشان می‌دهد. در متن این هشدار‌ها سعی شده به طور کامل توضیح داده شود که در حال انجام چه کاری هستید و این‌کار چه تبعاتی در پی خواهد داشت. پنجره آخر جایی است که شما آدرس لینک مورد نظر را وارد می‌کنید و روی دکمه disavow links می‌زنید.

چگونه لینک‌ها را disavow  کنیم؟

به طور کلی شما باید لینکی را disavow کنید که مطمئنید آسیبی به وب‌سایت‌تان وارد می‌کند. لینکی از یک سایت کم ترافیک یا دامنه‌ای با اعتبار پایین، لزوماً لینک بد به حساب نمی‌آید. شاید برای شما بازخورد چندانی نداشته باشد، اما هر لینک مانند یک امتیاز است که به شما تعلق می‌گیرد و گوگل به آن توجه خواهد کرد.

زمانی که یک بک لینک را حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

حالا ببینیم گزینه link disavow دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد. شما با این‌کار در واقع از گوگل می‌خواهید که این لینک‌های ارجاع داده شده به وب سایت‌تان را ندیده بگیرد. اگر حذف بک لینک با موفقیت انجام شود، اعتبار این ارجاع از بین می‌رود و دیگر هیچ امتیاز منفی یا مثبتی از سمت آن به سایت شما داده نمی‌شود و تاثیری روی رنکینگ صفحه نتایج جستجو نخواهد داشت.

البته این را در نظر داشته باشید که گوگل هیچ اجباری برای انجام درخواست شما ندارد. به طور واضح در توضیحات این بخش آمده که درخواست disavow کردن لینک از سمت شما صرفاً به عنوان یک “پیشنهاد” در نظر گرفته خواهد شد. گرچه این بخش برای هدف دیگری هم ساخته شده که این موضع‌گیری گوگل را توجیه می‌کند.

ممکن است شما با پرداخت هزینه یا خدماتی به یک وب سایت دیگر، درخواست بک لینک از آن‌ها کرده باشید. اما به هر‌ دلیلی نتیجه دلخواه حاصل نشده باشد. با استفاده از این بخش می‌توانید تأثیر این اشتباه خود را بی‌اثر کنید. به همین خاطر تصمیم با گوگل است که درخواست شما را بپذیرد یا خیر.

آیا این امکان وجود دارد که لینکی را که disavow کرده‌ایم، بازگردانیم؟

تا حدود زیادی بله. قطعاً این امکان هست که فایل لینکی که آپلود کرده‌اید را پاک کنید، اما چندان مشخص نیست که گوگل لیستی از لینک‌ها را جایی نگه می‌دارد یا نه. یا اینکه اگر درخواست برگرداندن بک لینک را کردید، آن را روی رنکینگ هم تاثیر می‌دهد؟ به همین خاطر بازی کردن با این گزینه و آزمون و خطا روی آن، کار چندان عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد.

نحوه کار با ابزار Google’s Disavow

اگر‌ می‌دانید از سمت گوگل manual action دارید (یا به زودی خواهید داشت) باید به سراغ Google’s Disavow بروید. در ادامه این مقاله نحوه Disavow کردن بک لینک و بازگشت به رنک بهتر در موتورهای جستجو را با هم بررسی می‌کنیم.

گزارش manual actionها را دریافت کنید

اگر یک Google reviewer – که یک آدم واقعی است، نه یک کامپیوتر – بفهمد که سایت شما با دستورالعمل‌های کیفیت گوگل مطابقت ندارد، یک manual action برای سایت شما صادر می‌کند. در واقع این روش گوگل است که‌ می‌گوید: «سلام، ما‌ می‌دانیم که شما سعی‌ می‌کنید ما را فریب دهید. لطفا این کار را متوقف کنید.» اگر manual actionهایی علیه سایت شما انجام شوند، صفحات یا کل وب‌سایت شما‌ می‌توانند در رتبه پایین‎تری قرار بگیرند یا به طور کامل از صفحه نتایج گوگل حذف شوند. شما‌ می‌توانید گزارش manual action را برای بررسی اینکه سایت شما در معرض خطر است یا نه، اجرا کنید. در این حالت یا شما تعداد manual actionهای سایت‌تان را پیدا خواهید کرد، یا یک تیک سبز خواهید دید که به معنی نداشتن manual action است.

‌لینک‌ها را جمع‌آوری کنید

شما باید تمام ‌لینک‌هایی که می‌خواهید Disavow شوند را در یک فایل متنی جمع کرده و سپس، آن فایل را در گوگل بارگذاری‌ ‌کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید بخاطر بسپارید:

  • هر خط فقط‌ می‌تواند یک URL داشته باشد.
  • نمی‌توانید همه زیر آدرس‌های یک سایت مانندcom/en را در یک حرکت disavow کنید.
  • اگر می‌خواهید یک دامنه یا زیر دامنه را disavow کنید، شما‌ باید دامنه:پیشوند قبل از آن را داشته باشید. مثل:

domain:website.com

  • فایل شما باید در 7-bit ASCII یا UTF-8 کدگذاری شود.
  • انتهای فایل باید.txt قرار بگیرد.

فایل متنی را بارگذاری کنید

وقتی همه ‌لینک‌ها در شکل درست‌شان درون فایل متنی کامپایل شدند، می‌توانید فایل را در صفحه اختصاصی سرچ کنسول گوگل بارگذاری کنید. اگر وب‌سایت خود را در فهرست کشویی مشاهده‌ نمی‌کنید یا اگر هیچ وب‌سایتی در لیست وجود ندارد، می‌توانید بر روی گزینه «Add property» کلیک کنید تا بتوانید سایت خودتان را اضافه کنید. پس از انجام این کار، وب‌سایت خود را انتخاب و روی دکمه «Upload disavow List» کلیک کرده و فایل متنی را آپلود کنید. اگر اشکالی در قالب‏‌بندی فایل وجود داشته باشد، گوگل هنگام ارسال، آن را به شما اطلاع‌ می‌دهد. توجه داشته باشید که به پایان رسیدن این فرآیند ممکن است چند هفته طول بکشد.

سخن پایانی

اینکه می‌خواهید بک لینک‌ها را Disavow یا نه، یک انتخاب شخصی است. تا زمانی که یک manual action از طرف گوگل ندارید، نیازی نیست که روند این کار را پیش ببرید. همچنین باید بدانید که Disavow کردن ‌لینک‎ها به خودی خود یک استراتژی برای بهبود‌ سئو نیست. البته ممکن است به شما کمک کند تا سایت‌تان در نتایج موتور جستجو جایگاه بهتری داشته باشد، اما این یک استراتژی باکیفیت و دقیق‌ سئو را برای سایت‎تان انجام نخواهد داد. پیشنهاد ما به شما این است که فقط زمانی که می‌دانید از طرف گوگل manual action دارید یا مطمئن هستید تعداد زیادی بک لینک‌ بی‌کیفیت در سایت‌تان وجود دارد که باعث پایین آمدن رتبه شما‌ می‌شود (و احتمال‌ می‌دهید دیر یا زود گوگل manual actionهایی را علیه‌تان انجام دهد)، بک لینک‌ها را Disavow کنید.

برای اینکه در آینده دچار مشکلات اینچنینی نشوید، بهتر است از همان ابتدا به فکر تهیه بک لینک با کیفیت باشید. تریبون با جمع‌آوری سایتهای معتبر و فعال، برای انتشار رپورتاژ آگهی به کمک شما آمده است. برای خرید رپورتاژ آگهی با کیفیت کلیک کنید.

هر ‌سایتی که به شما لینک می‌دهد، برایتان مفید نیست. گوگل‌ می‌تواند سایت‌های مشکوک یا‌ بی‌کیفیت را جریمه کند. بنابراین، برای اینکه به دردسر نیافتید، می‌توانید با ابزاری به نام disavow آن‌ها را غیرفعال کنید.

بک لینکی‌هایی که از یک سایت مشکوک و خرب یا به طور کلی سایتی با کیفیت بسیار پایین گرفته شده باشد.

این فرآیند ممکن است چند هفته طول بکشد.

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

6 پاسخ

  1. سلام.خیلی ممنون بابت توضیحات جامع و کاملتون، ببخشید سایت من به تازگی مدت سه ماه نوزده هزار بک لینک مخرب گرفته به گونه ای که رتبه سایتم از چهار هزار کشوری به پنجاه هزار و جهانی از هشتاد هزار به یک میلیون و خرده ای رسیده. چگونه همه ی این سایت هارا ببینم چون هر سایتی مراجعه می کنم نهایتش دویست بک لینک بیشتر نشون نمیده. راه حذف این سایت ها چیست. ماز و بقیه سایتها هم بیشتر از دویست بک لینک نشون نمیده. خواهش میکنم راهش را به جمیلم ارسال کنید .ممنون میشم.

    1. سلام ابی جان
      سوال اولی که از شما دارم این هست که این تعداد رو به صورت دقیق از کجا متوجهش شدید که براتون لینکسازی انجام شده؟
      در خصوص رتبه سایتتون که فرمودید از 4000 به 50000 افت داشتید، احتمالا منظورتون رتبه‌ای هست که سایت الکسا نمایش میده، لینکسازی ارتباطی با این رتبه نداره و به این دلیل نیست، برای اینکه ببینید این لینکهای انبوه به سایت شما صدمه زده یا خیر باید رتبه سایتتون در سرچ گوگل بر روی کوئری‌های مختلف رو مورد بررسی قرار بدید.
      این تعداد بکلینک هم که فرمودید از دامنه یکسان هستند یا از سایتهای مختلف که تعداد بسیار زیادی سایت هستند؟ (اگر از دامنه‌های کمی باشند و باعث افت رتبه شما در نتایج گوگل شده باشند لازم هست disavow کنید، در غیر این صورت گوگل خودش متوجه اسپم بودن این سایتها میشه و اثرشون رو بر روی سایت شما خنثی میکنه)

  2. سلام. این که کدوم سایت ها مخرب هستن یا خیر رو نگفتید . اصل مسئله اینجاست . مثلا سایت های خبرخوان، سایت های خارجی ، سایت های با اسپم اسکور بالا اما اعتبار دامنه بالا، سایت هایی که ریدایرکت می شن و ….

    ضمن این که سرچ کنسول و حتی اچرفس نشون نمی ده که دقیقا از کدوم صفحات لینک داده شده. فقط نشون می ده که به کدوم یکی از صفحات ما لینک داده شده و تعداد صفحات سایت های مبدا چندتا هستن. بنابراین طبق مقاله شما، نوشتن دامنه اصلی سایت، کار رو حل نمی کنه

    لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام غزل جان، همیشه نمیتونیم برای همه نسخه واحد بپییچیم، مثلا نمیتونیم بگیم همیشه لینک‌های خبرخوان‌ها مخرب هستن.
      برای تشخیص لینک‌های مخرب باید بررسی کنید که لینک در چه سایتی، در چه صفحه‌ای با چه کیفیت محتوایی و در کنار چه لینک‌های دیگری و حتی در کجای صفحه درج شده. انکرتکست و لینک بررسی بشه و در نهایت تصمیم بگیرید این لینک به سایت ما آسیب میزنه یا نه.
      اخیرا هم جان مولر اعلام کرده که نیازی نیست که disavow بک‌لینک‌ها از سمت ما انجام بشه و خود گوگل لینک‌های اسپم رو تشخیص میده و اثر اونا رو خنثی می‌کنه.
      در خصوص گزارش بک‌لینک‌ها؛ هم در سرچ کنسول و هم در ابزارها میتونید آدرس صفحه‌ای که به شما لینک داده رو مشاهده کنید. (در سرچ کنسول، در همان قسمتی که نام دامنه لینک‌دهنده و تعداد بک‌لینک‌ها رو مشاهده می‌کنید، روی هر دامنه که کلیک کنید، گزارش صفحاتی که از آن دامنه به شما لینک داده‌اند را مشاهده خواهید کرد)

  3. ممنونم
    یک سری لینکهای داخلی خود وب سایت هم هستند که ناخواسته ایجاد شده و به یکباره و در تعداد زیاد در کنسول اضافه شدند
    مثلاً
    site.com/login.php?to= postid/title ….
    و برای همه لینکهای وب سایت ی همچین لینکی ایجاد شده. اینها رو میشه از همین روش پاک کرد ؟ یا اینکه روش دیگه ای داره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام
      روش disavow کردن برای لینک‌های داخلی نیست و فقط برای لینک‌های خارجی باید ازش استفاده کنید.
      در خصوص مشکلی که برای سایت شما به وجود آمده باید تیم فنی‌تون علت رو بررسی کنن و جلو ایندکس شدن این آدرس‌ها رو با با یکی از روش‌هایی زیر بگیرن؛
      – با اضافه کردن متاتگ نوایندکس به کدهای این صفحات
      – یا جلوگیری از خزیدن این آدرس‌ها با استفاده از فایل robots.txt
      – و یا تغییر استاتوس کد این آدرس‌ها به 403 یا 404 یا 410

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.