آموزش ثبت لوکیشن در گوگل مپ

به‌ روزرسانی شده در ۱۵ مهر ۱۴۰۲

|

آموزش ثبت مکان و آدرس کسب‌وکار خود در گوگل مپ

فرض کنید به محله تجریش رفته‌اید و می‌خواهید کافه‌ای را در آن منطقه برای صرف ناهار پیدا کنید. اولین کاری که به ذهنتان می‌رسد، این است که درباره کافه‌های تجریش در گوگل جستجو کنید. با سرچ در گوگل، با لیستی از کافه‌های مختلف مواجه می‌شوید که می‌توانید اطلاعاتی مانند شماره تلفن، منوی غذا، تصاویر کافه و آدرس دقیق آن‌ها را ببینید. این روزها همه وقتی به دنبال مکانی می‌گردند تا به صورت حضوری به آنجا بروند، به احتمال زیاد ابتدا درباره آن در گوگل سرچ می‌کنند. در نتیجه باید بدانید به‌عنوان یک کسب‌وکار محلی، چگونه لوکیشن محل کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید تا مشتریان راحت‌تر به شما دسترسی داشته باشند. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با آموزش کامل ثبت مکان در گوگل مپ آشنا شوید.

مراحل ثبت لوکیشن در گوگل مپ در موبایل و دسکتاپ

اصولی‌ترین روش ثبت لوکیشن و اطلاعات کسب‌وکارها این است که شما از سرویس Google My Business (کسب‌و‌کار من) استفاده کنید؛ اما این سرویس به دلیل تحریم آمریکا از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است و نمی‌توان ایران را از بین لیست کشورها انتخاب کرد. خوشبختانه راه جایگزین دیگری برای ثبت لوکیشن کسب‌وکارها در گوگل مپ وجود دارد. با استفاده از روش زیر، شما می‌توانید موقعیت جغرافیایی محل کار خود را به نقشه گوگل اضافه کنید.

۱. با استفاده از اکانت گوگل خود، گوگل مپ را در مرورگر سرچ کنید و وارد سایت گوگل مپ شوید. پس از اینکه وارد شدید، صفحه زیر را خواهید دید. در بخش Search Google Maps نام محله/منطقه یا نام شهر و خیابان اصلی محل کار خود را وارد کنید. لوکیشن دقیق مکان موردنظر خود را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا پین قرمز نمایان شود.

مراحل ثبت لوکیشن در گوگل مپ

۲. پس از اینکه موقعیت جغرافیایی محل خود را در گوگل مپ پیدا کردید، منوی کشویی سمت چپ صفحه را با کلیک باز کنید. در انتهای لیست، گزینه Add a missing place را انتخاب کنید.

مراحله یک ثبت لوکیشن در گوگل مپ

۳.در قدم بعدی، فرمی باز می‌شود که اطلاعاتی مانند نام کسب‌وکار،‌ دسته‌بندی شغلی، لوکیشن دقیق در نقشه، ساعات کاری،‌ شماره تماس،‌ آدرس سایت و عکس‌های محل کارتان را وارد کنید. برای پرکردن هر بخش از این فرم، توضیحات زیر را بخوانید:

Name: نام مکانی است که تصمیم دارید لوکیشن کسب‌وکارتان را با آن ثبت کنید.
Category: نام دسته‌بندی کسب‌وکار یا همان صنف شغلی‌تان را وارد کنید.
Location: آدرس منتخبی را که در گوگل انتخاب کرده‌اید، مشاهده می‌کنید.

مرحله 2 ثبت لوکیشن در گوگل مپ

Add hour: برای روزها و ساعات فعالیت کسب‌وکارتان یک بازه تعیین کنید
در قسمت Contact شماره تماس و در قسمت Website آدرس سایت کسب‌وکارتان را وارد کنید.
*شما می‌توانید فقط یک شماره تماس وارد کنید و آن را با کد ایران و کد شهر بنویسید.
Opening data: در این قسمت می‌توانید تاریخ بازگشایی محل موردنظر را وارد کنید.
Add photo: بین ۳ تا ۴ تصویر از فضای داخلی یا بیرونی محل کسب‌وکارتان منتشر کنید.

مرحله 3 ثبت لوکیشن در گوگل مپ

۴.در آخر، روی گزینه Submit یا Send کلیک کنید تا اطلاعات برای گوگل ارسال شود. گوگل همیشه در جواب ارسال اطلاعات، پیام تشکری به همراه این عبارت «پیشنهاد شما پس از بررسی‌ از طریق ایمیل اعلام خواهد شد» به شما نشان می‌دهد.

مرحله 4 ثبت لوکیشن در گوگل مپ

چگونه وضعیت ثبت لوکیشن در گوگل مپ را بررسی کنیم؟

اگر بخواهید از وضعیت تاییدشدن یا تاییدنشدن اطلاعات کسب‌وکارتان در گوگل مپ باخبر شوید، می‌توانید از مسیر زیر آن را بررسی کنید. با اکانت Google خود وارد گوگل مپ شوید و از منوی کشویی سمت چپ، روی گزینه Your Contributions کلیک کنید.

مرحله 5 ثبت لوکیشن در گوگل مپ

در این بخش، شما می‌توانید تمام تغییراتی را که خودتان در گوگل مپ ایجاده‌ کرده‌اید، ببینید و با استفاده از دکمه Edit اطلاعات ثبت‌شده را ویرایش کنید. تمام تغییرات از سمت گوگل در سه وضعیت منتظر تایید (Pending)، تاییدشده (Approved) و اعمال‌نشده (Not applied) هستند. پس از اینکه اطلاعات شما ثبت شد، ممکن است یا در مرحله in review (در حال بررسی) یا published (منتشرشده) قرار بگیرد.

مزایا و کاربرد ثبت لوکیشن در گوگل مپ

گوگل سعی می‌کند لوکیشن کسب‌وکارها را در نتایج جستجو‌های دارای کلمات کلیدی مرتبط با شهر یا مکان خاص نشان دهد. در ادامه ۳ کاربرد مهم ثبت لوکیشن در Google Map را خواهیم گفت.

  • آشنایی همه‌جانبه مخاطبان با کسب‌وکار

مهم‌ترین مزیت اضافه‌کردن آدرس محل کارتان به گوگل مپ، این است افراد با جستجو نام برندتان بتوانند به‌راحتی کسب‌وکار شما را پیدا کنند. با ثبت لوکیشن در گوگل مپ، کاربران علاوه بر آدرس محل کار به اطلاعات کامل‌تری مانند ساعت کاری، راه‌های دسترسی، کامنت و نظرات مشتریان ، عکس از فضای کاری شما دسترسی دارند.

  • افزایش شهرت و اعتبار کسب‌وکار در فضای آنلاین

یکی از مهم‌ترین اهداف مدیران کسب‌وکارها، کسب اعتبار در حوزه کاری‌شان است. آن‌ها می‌توانند با ثبت محل کسب‌وکارشان در گوگل مپ، اطلاعاتی مهمی مانند شماره تماس، آدرس سایت و تصاویر مختلفی را برای کسب اعتبار در اختیار کاربران قرار دهد. بخش نظرات کاربران کمک می‌کند تا مشتریان بتوانند نظر واقعی خودشان را درباره برند شما منتشر کنند و میزان آگاهی از برند و میزان معتبربودن شما برای مخاطبان دیگر افزایش پیدا کند.

  • جذب ترافیک بیشتر برای سایت

وقتی موقعیت جغرافیایی کسب‌وکار شما در Google Map نمایش داده می‌شود، کاربران بیشتری ترغیب می‌شوند تا برای اطلاعات بیشتر درباره برند شما روی سایت کلیک کنند. با نمایش آدرس سایت، کاربران حس می‌کنند که کسب‌وکار شما معتبر و قابل‌اعتماد است و دوست دارند مطالب و محتواهای بلاگ شما را نیز مطالعه کنند.

  • نمایش گراف دانش کسب‌وکار

کسب‌وکارهایی که در نقشه گوگل ثبت شده باشند، اطلاعات آن‌ها در گراف دانش به کاربران نمایش داده می‌شوند. برای این کار می‌توانید موقعیت فیزیکی محل کسب‌وکارتان را در گوگل مپ ثبت کنید و شماره تماس، ساعات کاری و آدرس سایت خود را نیز وارد کنید تا در گراف دانش نمایش داده شود.

ثبت مکان در گوگل مپ چقدر طول می‌کشد؟

گوگل اعلام کرده است که پس از ثبت لوکیشن در گوگل مپ، معمولاً بین ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد تا هویت برند شما و موقعیت جغرافیایی کسب‌وکارتان تایید شود. در نهایت حتماً مطمئن شوید که تمامی مراحل ثبت مکان در گوگل مپ را به‌درستی طی کرده‌اید.

امتیازات و نظر مشتریان در گوگل مپ چه اهمیتی دارد؟

Google My Business و Google Map قسمت بزرگی از عملکرد خود را به بازخورد‌ها و نظرات مشتریان اختصاص می‌دهند. اطلاعات این بخش، نظرات مشتریان را از گوگل و سایر سایت‌ها جمع‌آوری می‌کند. بازخورد کاربران طی ۲ مرحله به رتبه‌بندی صفحات در نتایج محلی تاثیر می‌گذارند؛ کاربری نظر خود را ثبت می‌کند و از از ۱ تا ۵ به کسب‌وکار ستاره می‌دهد و سپس Google Maps نتایج را بر اساس این داده‌ها رتبه‌بندی می‌کند. بازخورد مشتریان و تاریخ انتشار آن، روی تصمیم نهایی خرید کاربران بسیار تاثیرگذار است؛ برای مثال، یک review که به‌تازگی منتشر شده است، نشان‌دهده تجربه خوب یا بد کاربری است که از سایت بازدید یا خرید کرده است.

آیا ثبت لوکیشن در گوگل مپ هزینه دارد؟

هر کسب‌وکاری می‌تواند بدون صرف هزینه و کاملاً رایگان، لوکیشن خود را در گوگل مپ ثبت کند و موقعیت محلی خود را در نتایج جستجوی گوگل به کاربران نشان دهد.

آیا بعد از ثبت مکان، امکان ویرایش مکان ثبت‌شده در google map وجود دارد؟

اگر شما صاحب مکان ثبت‌شده هستید، می توانید اطلاعات مربوط به آن را ویرایش کنید. وارد گوگل مپ شوید. آدرس دقیق محلی کسب‌وکارتان را در باکس جستجو وارد کنید یا از داخل نقشه آن را پیدا کنید. وقتی لوکیشن موردنظر را پیدا کردید، روی آن کلیک کنید. بعد از آن، صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود و شما باید روی گزینه suggest an edit کلیک کنید.

ویرایش مکان ثبت‌شده در google map

با بازشدن این صفحه، شما می‌توانید اطلاعات یک لوکیشن را تغییر دهید یا به گوگل درخواست دهید تا یک لوکیشن خاص را به دلیل مشخصی حذف کند. مانند بخش قبلی، برای بررسی وضعیت درخواست‌ها یا تغییرات ایجادشده، شما می‌توانید از بخش your contributions اقدام کنید.

آموزش ویرایش مکان ثبت‌شده در گوگل مپ

برای ثبت لوکیشن کسب‌وکار خود، حتماً باید سایت داشته باشیم؟

بسیاری از کسب‌وکارهای محلی برای اینکه بتوانند به مشتریانشان خدمتی ارائه کنند، باید مشتری در لوکیشن اصلی کسب‌وکار حضور پیدا کند. به همین علت، شاید نیازی نباشد تا آن بیزینس سایت خود را راه‌اندازی کند؛ چون محصولی برای فروش ندارد و باید به‌صورت حضوری سرویس دهد. بنابراین، اگر کسب‌وکارتان سایت ندارد، می‌توانید آدرس شبکه‌های اجتماعی مانند آدرس صفحه اینستاگرام را در این قسمت وارد کنید.

آیا می‌توان برای یک کسب‌و‌کار چندین مکان و شعبه مختلف در google map ثبت کرد؟

بله، می‌توانید برای یک کسب‌و‌کار چندین مکان و شعبه مختلف را در گوگل مپ ثبت کنید. گوگل مپ اجازه می‌دهد که کسب‌و‌کارها اطلاعات مکان‌های مختلف خود را، از جمله نام، آدرس، شماره تماس، ساعات کاری و اطلاعات تماس دیگر را به صورت جداگانه ثبت کنند.

ثبت مکان‌های مختلف در گوگل مپ مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • کمک به مشتریان برای پیدا کردن مکان شما
  • افزایش دید کسب‌و‌کار شما
  • بهبود رتبه کسب‌و‌کار شما در نتایج جستجو
  • جمع‌آوری نظرات و بازخورد از مشتریان

اگر چند شعبه‌ی مختلف برای کسب‌وکار خود دارید، حتماً تمام مکان‌ها را در گوگل مپ ثبت کنید. این به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را بهتر پیدا کنید.

تاثیر ثبت لوکیشن و اطلاعات کسب‌وکار در گوگل مپ بر سئو سایت

این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست که ثبت اطلاعات کسب‌وکار در google map تاثیر مستقیمی در بیشتر دیده‌شدن کسب‌وکار و جذب مشتریان جدید دارد. در ادامه با ۵ تاثیر گوگل مپ در سئو آشنا خواهید شد.

  • بهبود سئوی لوکال (Local Seo)

گوگل از موقعیت مکانی کاربر استفاده می‌کند تا نزدیک‌ترین و بهترین نتیجه را به او نشان دهد. وقتی کاربری جستجوی محلی انجام می‌دهد و به دنبال درمانگاه، کارواش، تعمیرگاه، سوپرمارکت و … می‌گردد، موتور جست‌وجو با استفاده از سئوی لوکال، مشاغل محلی مرتبط با موقعیت مکانی را به کاربر نشان می‌دهد. برای نمایش کسب‌وکار در جستجوهای محلی، کلمات کلیدی محلی را در تگ‌ صفحات مانند تگ عنوان و متا دیسکریپشن و تگ‌های داخلی H۱ و H۲ استفاده کنید.

  • تکثیر لینک‌های محلی

ارتباطات محلی یک فاکتور تعیین‌کننده در رتبه‌بندی نتایج جستجوی محلی شماست. با استفاده از این رویکرد، شرکت‌هایی که با شما در یک حوزه هستند و مخاطب یکسانی دارند، می‌توانند محتوایی درباره برند شما در سایت خود منتشر کند و به کسب‌وکار محلی شما لینک دهند. به این صورت، لینک‌های محلی سایت شما در سطح وب پخش خواهد شد.

  • اضافه‌کردن نقشه گوگل به سایت خود

یکی از راه‌هایی که می‌توانید حضور سایت خود را در نتایج جستجوی محلی تقویت کنید، این است که نقشه گوگل مپ خود را به سایت اضافه کنید. گذاشتن نقشه گوگل در سایت این تضمین را می‌دهد که آدرس ثبت‌شده در google map با آدرس واقعی شما مطابقت دارد. در نهایت گوگل امتیاز بیشتری را برای رتبه‌بندی سایت در نظر می‌گیرد.
ایجاد مزیت رقابت در نتایج جستجو

وقتی سایت شما در نتایج محلی در رتبه‌های برتر قرار می‌گیرد و در Google Map Pack حضور پیدا می‌کند، مشتریان بیشتری شما را می‌بینند. از این طریق، سایت شما با سایر رقبا تمایز پیدا می‌کند و احتمال دیده‌شدن کسب‌وکار شما به‌شدت افزایش پیدا می‌کند.

سخن پایانی

۱۸ سال از طول عمر گوگل مپ می‌گذرد و بسیاری از کسب‌وکارهای محلی به نقش پررنگ آن در زندگی کاربران پی برده‌اند. کاربران وب از نقشه گوگل برای جستجو، مقایسه و ارزیابی کسب‌وکارها استفاده می‌کنند و آن را ملاک معیار انتخاب خود قرار می‌دهند. اگر هنوز برای ثبت لوکیشن کسب‌وکارتان در گوگل مپ اقدام نکرده‌اید، همین امروز دست‌به‌کار شوید و دسترسی مشتریان خود را به محل کسب‌وکارتان راحت‌تر کنید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.