الگوریتم فرد Fred گوگل

به‌ روزرسانی شده در ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

|

راهنمایی الگوریتم فرد Fred گوگل

سالیان بسیاری است که گوگل با ارائه الگوریتم‌های مختلف به دنبال ارائه بهترین نتایج جستجو به کاربران خود است. یکی از الگوریتم‌های فعال و مهم گوگل، الگوریتم فرد (Fred) است که به مبارزه با سایت‌هایی که دارای تبلیغات بسیاری هستند و محتوای مفیدی به کاربران ارائه نمی‌دهند، می‌پردازد.

در این مقاله به بررسی الگوریتم فرد پرداخته و راه‌کارهایی در رابطه با در امان‌ماندن از جریمه‌شدن توسط این الگوریتم بیان می‌گردد. در صورتی که به دنبال آشنایی بیشتر با این الگوریتم مهم هستید، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

الگوریتم فرد Fred گوگل چیست؟

الگوریتم فرد Fred گوگل یکی از الگوریتم‌های گوگل است که برای بررسی کیفیت محتواهای سایت معرفی شده است. ۷ مارس ۲۰۱۷ بود که زمزمه‌هایی در رابطه با انجام آپدیت الگوریتمی گوگل، پخش شد. در آن زمان به نظر می‌رسید که گوگل محتواهای بی‌کیفیتی که تنها برای درآمدزایی منتشر شده بودند را هدف قرار داده است.

گوگل مانند اکثر اوقات سکوت کرده بود و در رابطه با آپدیت‌های انجام‌شده توضیحاتی به وب‌مسترها نمی‌داد. در نهایت از سمت گوگل تایید شد که آپدیتی انجام شده است ولی در رابطه با جزئیات آن‌ها چیزی گفته نشد و تنها به این مورد اشاره شد که هدف این آپدیت‌ها، سایت‌هایی هستند که از قوانین گوگل سرپیچی می‌کنند. در نتیجه می‌توان گفت الگوریتم فرد یک الگوریتم رسمی نیست، بلکه آپدیتی است که به هسته اصلی موتور جستجو اضافه شده است.

دلیل نام‌گذاری این الگوریتم نیز به شوخی گری ایلیز از گوگل برمی‌گردد. از آن‌جایی که او هر چیز بی‌نامی را Fred می‌نامید، اسم این الگوریتم بی‌نام نیز فرد نسبت داده شد. به همین دلیل است که می‌توان گفت هر نوع آپدیت بدون نامی که مرتبط به کیفیت است، فرد نام دارد.

هدف از این الگوریتم مقابله با تولید محتوای بی‌ارزش است. سایت‌های بسیاری که به خاطر فروش بک‌لینک محتواهای به‌دردنخور یا تبلیغات آزاردهنده منتشر می‌کردند، توسط این الگوریتم جریمه شدند و رتبه خود را از دست دادند. در بین الگوریتم‌های گوگل، الگوریتم پاندا بر محتوا متمرکز است و محتواهای بی‌کیفیت را مورد هدف قرار می‌دهد. ولی الگوریتم فرد که مجموعه‌ای از آپدیت‌هاست، تنها مرتبط به پاندا نبوده و محدوده‌ای وسیع‌تر از آن را پوشش می‌دهد.

الگوریتم فرد Fred گوگل چه مواردی را بررسی می‌‌‌کند؟

هر کدام از الگوریتم‌های گوگل وظیفه‌ای را برعهده دارند و موضوع خاصی را مورد بررسی قرار می‌دهند. طبق بررسی‌های انجام شده در رابطه با الگوریتم Fred، می‌توان گفت این الگوریتم بر لینک‌های تبلیغاتی، خرید بک‌لینک‌های نامعتبر و اسپم و بی‌کیفیت‌بودن محتوای سایت‌ها به دلیل وجود حجم بالای تبلیغات حساسیت بسیاری داد.

برخی سایت‌ها هستند که از طریق تبلیغات زیاد و غیرمرتبط به درآمدزایی می‌پردازند. این دسته از سایت‌ها تمامی سایت خود را از آگهی‌های متفاوت و نامرتبط به هم پر می‌کنند و مشکلاتی را برای کاربران به وجود می‌آورند. الگوریتم Fred با تعداد لینک‌های تبلیغاتی کاری ندارد بلکه نوع لینک‌ها و بک‌لینک‌‌ها برایش مهم است. در صورتی که این لینک‌ها ارزش محتوایی داشته باشند، سایت را جریمه نمی‌کند ولی اگر راهی برای فریب کاربران و شناساندن یک برند خاص باشد، سایت را با جریمه مواجه خواهد کرد.

به طور کل می‌توان گفت الگوریتم فرد گوگل سایت‌های پرمحتوایی که مقالات بی‌کیفیت با طیف گسترده‌ای را ارائه می‌دهند، جریمه می‌کند. زیرا از نظر این الگوریتم این دسته از سایت‌ها برای انجام تبلیغات و درآمدزایی به انتشار هر محتوایی روی می‌آورند و تجربه کاربری افراد در حین جستجو در موتور جستجوی گوگل را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

الگوریتم Fred گوگل چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

تمامی الگوریتم‌های گوگل برای بهبود سئو و بهتر‌شدن نتایج جستجو ساخته شده‌اند ولی از طرفی، آن‌ها سئو‌کردن سایت را نیز دشوارتر از پیش کرده‌اند. در این بین می‌توان گفت الگوریتم فرد نقشی اساسی در دشوارسازی بهبود سئو دارد.

برای این که از خطر جریمه‌شدن توسط این الگوریتم به دور باشید و رتبه سایتتان کاهش نیابد، بهتر است در حین نوشتن محتوا، به تمامی المان‌های سایت توجه داشته باشید و تنها به نوشتن متن خوب و انتخاب کلمه کلیدی مناسب بسنده نکنید. در نتیجه لازم است سایت خود را به خوبی برای این الگوریتم بهینه‌سازی کنید و از هیچ بخشی غافل نشوید. در ادامه این مطلب با مواردی که می‌تواند بر این الگوریتم تاثیر بگذارد و سایت را از جریمه‌شدن دور نگه دارد، آشنا خواهید شد.

در تریبون بخوانید : سئو چیست؟

چگونه از جریمه شدن توسط الگوريتم Fred در امان بمانیم؟

تا زمانی که سعی در دور زدن گوگل نداشته باشید و از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه استفاده نکنید، از خطر جریمه‌شدن دور خواهید بود. ولی بهتر است با مواردی که بر این الگوریتم تاثیر می‌گذارند آشنا شوید تا با رعایت آن‌ها، هم از جریمه‌شدن احتمالی دور شوید و هم سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

  • تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند

به محتوای سایت خود توجه کافی داشته باشید. خیلی از سایت‌های پربازدید، از طریق تبلیغات کسب درآمد می‌کنند که این کار به خودی خود بد نیست. زیرا اصل مطلب تبلیغات نیست بلکه محتوای مرتبط به آن است. محتواهای کوتاه، ناقص، نامرتبط و بی‌کیفیت می‌تواند برای سایت خطرآفرین باشند. در نتیجه لازم است با اطلاعات مفید و مرتبط جایگزین شوند تا سایت را از خطر جریمه‌شدن توسط الگوریتم Fred به دور نگه دارند.

البته توجه به این نکته نیز ضروری است که کوتاهی یا بلندی محتوا بیشتر به موضوع محتوا مرتبط است. باید ببینید رقیبان شما در رابطه با موضوعی که به دنبال تولید محتوا برای آن هستید، چه محتواهایی و با چه طولی تولید کرده‌اند. سپس با محتوای خود بسنجید و ببینید که آیا طول محتوای شما متناسب است یا خیلی کوتاه است.

به طور کل لازم است به کیفیت محتوا توجه بسیاری داشته باشید زیرا یکی از اصلی‌ترین المان‌های مرتبط به سئو بوده و در بهبود رتبه سایت نقش قابل توجهی دارد.

  • پرهیز از تبلیغات انبوه

سایت‌های بسیاری هستند که درآمد خود را از طریق تبلیغات به دست می‌آورند. در این بین برخی سایت‌ها هستند که زمانی که کاربر وارد سایت می‌شود، با تبلیغات و بنر و پاپ‌آپ‌های بسیاری روبه‌رو می‌شود. این قضیه موجب می‌شود که کاربر حس بدی پیدا کرده و از سایت خارج شود. خروج سریع کاربر از سایت مشکلاتی را برای سئوی سایت به وجود می‌آورد و رفته رفته موجب کاهش رتبه سایت می‌شود.

در نتیجه تمامی این موارد بهتر است تبلیغات را طوری انجام دهید که برای کاربر آزاردهنده نباشد تا از سایت خارج نشود. همچنین می‌توانید از لینک‌های نوفالو برای تبلیغات در سایتتان بهره ببرید.

  • ایجاد تجربه کاربری مناسب

سایتی که دارای طراحی کاربرپسند باشد، تجربه‌ای عالی را برای کاربر رقم می‌زند. طراحی کاربرپسند نشان از کیفیت بالای سایت داشته و موجب وفاداری کاربران به سایت‌ها می‌شود. در صورتی که کاربر بتواند به راحتی به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کند و دچار سردرگمی در سایت نشود، حتما زمان بیشتری را در سایت سپری خواهد کرد.

یکی از مواردی که امروزه در پیاده‌سازی سایت‌ها باید به آن توجه داشت، مبحث ریسپانسیو بودن است. از آن‌جایی که کاربران بسیاری از گوشی موبایل برای وب‌گردی استفاده می‌کنند، باید صفحات سایت، مناسب برای انواع سایزهای موبایل پیاده‌سازی شده باشد و مطالب را به درستی به کاربر نشان دهد، تا کاربر در حین کار با سایت مشکلی نداشته باشد.

  • حذف یا Disavow کردن بک‌لینک‌های نامعتبر و اسپم

استفاده از بک‌لینک‌های نامعتبر و اسپم برای کسب امتیاز بالا از الگوریتم‌های گوگل، توسط الگوریتم فرد شناسایی می‌شود و برای سایت جریمه به دنبال خواهد داشت. فرد به اعتبار سایت‌هایی که از آن‌ها بک لینک می‌گیرید نیز توجه نشان می‌دهد و در صورتی که این سایت‌ها از اعتبار پایینی برخوردار باشند، سایت شما را جریمه خواهد کرد. استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی باید به صورت طبیعی و معتبر انجام پذیرد و موجب سردرگمی بازدیدکنندگان نشود. بهتر است هر چند وقت یک‌بار بک‌لینک‌های خود را بررسی کرده و آن‌هایی که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند را حذف یا Disavow کنید.

  • عدم فریب کاربران

در سئو کلاه سیاه، استفاده از انکر تکست‌های نامرتبط با صفحات سایت، بسیار رایج است. این وب‌سایت‌ها با استفاده از چنین روشی کاربران را فریب می‌دهند و به جای نمایش محتواهایی که کاربران به دنبال آن هستند، صفحات تبلیغاتی نامرتبط را به نمایش درمی‌آورند. این روش به دلیل فریب کاربران از نظر گوگل غیرقانونی بوده و الگوریتم گوگل در مواجه با چنین صفحاتی، سایت را جریمه خواهد کرد.

  • عمل‌کردن به قوانین راهنمای گوگل وب‌مستر

آپدیت الگوریتم Fred تمامی سایت‌هایی که قوانین گوگل را دور بزنند، جریمه می‌کند. در نتیجه بهترین راه برای جلوگیری از جریمه‌شدن توسط این الگوریتم، رعایت قوانین گوگل وب‌مستر است.

به طور کل همیشه آپدیت‌هایی از الگوریتم‌های گوگل منتشر می‌شود که تعدادی سایت را با افت شدید رتبه مواجه می‌کند. به همین دلیل بهتر است منتظر آپدیت‌های جدید نمانید تا خود را با آن‌ها وفق دهید. بلکه خوب است از اول قوانین گوگل را رعایت کنید تا مشکلی از بابت آپدیت‌های جدید گوگل نداشته باشید.

سخن پایانی

الگوریتم گوگل فرد به عنوان یکی از آپدیت‌های گوگل بسیار هوشمند عمل کرده و محتواهای بی‌کیفیت و بی‌هدف و همچنین هر نوع تبلیغ نابه‌جایی را به سرعت شناسایی کرده و با آن‌ها مقابله می‌کند. راه‌هایی وجود دارد که با رعایت آن‌ها سایت توسط الگوریتم فرد جریمه نخواهد شد مانند توجه به کیفیت محتوا و جلوگیری از وجود تبلیغات انبوه نامرتبط در سایت.

به‌طور کل خوب است بدانید که دورزدن گوگل با هدف کسب رتبه بالا، روشی خطرناک برای کسب‌وکارهای اینترنتی محسوب می‌شود و صاحبان وب‌سایت‌ها تا حد امکان باید از قوانین گوگل به درستی پیروی کنند تا درگیر جریمه‌های الگوریتم‌های گوگل نشوند.

در رابطه با الگوریتم Fred نکات دیگری می‌شناسید که بخواهید آن را با ما به اشتراک بگذارید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.