خبرنامه سئو هفته اول خرداد ۱۴۰۲

منتشر شده در ۴ خرداد ۱۴۰۲

خبرنامه سئو هفته اول خرداد ۱۴۰۲

تصمیم گرفتیم از این به بعد، محتوای خبرنامه را به صورت اختصاصی برای شما تولید کنیم. بنابراین محتوایی که در خبرنامه‌ها مطالعه می‌کنید، در سایر کانال‌های ارتباطی ما منتشر نخواهد شد.

تصویر دسته بندیاخبار تکنولوژی
اضافه شدن هوش مصنوعی به Bing و Edge

ویژگی‌های جدید Bing و Edge برای کاربران موبایل

حدود ۱۰۰ روز پیش، مایکروسافت با مجهزکردن Bing و Edge به هوش مصنوعی، نقطه عطفی را در کارنامه کاری خود تجربه کرد. به‌طوری که دانلود‌های روزانه بینگ به ۸ برابر از زمان عرضه رسید. مایکروسافت در یکی از مقالات Microsoft Bing Blogs اعلام کرده است که برای بهبود تجربه کاربران موبایل، ویژگی‌های جدیدی را به برنامه‌های Bing ،SwiftKey ،Edge و Skype اضافه کرده است.

ویژگی‌های نسخه موبایل Bing

مایکروسافت یک ویجت موبایل برای دسترسی سریع کاربران iOS و اندروید به بینگ چت در صفحه اصلی گوشی اضافه کرده است. اگر مکالمه‌ای را در بینگ چت شروع کردید، می‌توانید آن را در اپلیکیشن بینگ در موبایل خود ادامه دهید. این ویژگی به‌زودی در دسترس تمام کاربران iOS و اندروید قرار خواهد گرفت. پشتیبانی از زبان‌ کشورهای مختلف و بهبود کیفیت چت‌های انگلیسی از دیگر تغییراتی است که مایکروسافت برای بهبود تجربه کاربران موبایل انجام داده است.

ویژگی نسخه موبایل Edge

مانند نسخه دسکتاپ Edge، از طریق نسخه موبایل مرورگر مایکروسافت می‌توانید به قابلیت Chat دسترسی داشته باشید. با این قابلیت می‌توانید درباره مقاله و خبری که می‌خوانید، از آن سؤال بپرسید یا درخواست کنید تا مطالب را برایتان خلاصه کند. با قابلیت جدید اج موبایل می‌توانید بخشی از یک متن را هایلایت کنید تا بینگ آن را خلاصه کند.

ویژگی‌های جدید کیبورد SwiftKey

مایکروسافت هوش مصنوعی را به کیبورد SwiftKey خود اضافه کرده است. در هر قسمت از موبایل خود می‌توانید با AI چت کنید. همچنین می‌توانید پارامترهایی مانند لحن، قالب و طول، پیام را برای AI مشخص کنید و متن پیش‌نویس را تحویل بگیرید. کیبورد SwiftKey به مترجم آنلاین مجهز شده است. با کلیک روی دکمه «Translate» می‌توانید زبان‌ موردنظر را انتخاب کنید و متن ترجمه‌شده را مستقیماً در آن جا ببینید. در حال حاضر، این ویژگی در اندروید فعال است.

Skype

از این پس می‌توانید در تمام چت‌های گروهی اسکایپ از هوش مصنوعی بینگ استفاده کنید. برای مثال، اگر در گفتگوهایتان درباره جاهای دیدنی صحبت می‌کنید، می‌توانید از بینگ بخواهید که چند مورد از پیشنهاد‌ها را برایتان لیست کند. برای این کار لازم است تا در مکالمات خود Bing@ را تایپ کنید تا چت‌بات مایکروسافت به پرسش‌ها و مکالمات شما پاسخ دهد.


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
به روزرسانی سیاست‌‌ فعالیت اکانت‌های شخصی افراد در گوگل

گوگل حساب‌های غیرفعال اشخاص را حذف می‌کند

گوگل سیاست‌‌های فعالیت اکانت‌های شخصی افراد را به‌روزرسانی می‌کند. گوگل اعلام کرده است که اکانت‌هایی را که به مدت دو سال غیرفعال بوده‌اند، از ماه دسامبر حذف خواهند شد. طبق این خبر، حساب‌‌هایی که به مدت دو سال مورد استفاده قرار نگرفته‌اند یا کسی وارد آن‌ها نشده است، «حساب غیرفعال» تلقی می‌‌شوند.

ممکن است این اکانت در سراسر گوگل ورک‌اسپیس (Google Workspace) مانند جی‌میل (Gmail)، داکس (Docs)، درایو (Drive)، میت (Meet)، تقویم (Calendar)، گوگل فوتو (Google Photos) و یوتیوب باشد. از نظر گوگل، اکانت‌هایی که برای مدت طولانی غیرفعال بوده‌اند، بیشتر در معرض کلاهبرداری و فیشینگ هستند. چنین تغییری فقط برای حساب‌های شخصی در گوگل اعمال می‌شود و حساب‌ سازمانی شامل آن نمی‌شود.

از نظر گوگل فعالیت‌های زیر نشان‌دهنده یک اکانت فعال است:

  • ارسال و دریافت ایمیل
  • استفاده از گوگل درایو
  • تماشای ویدئو‌های یوتیوب
  • دانلود برنامه از Google Play
  • جستجو در گوگل (در حالی که وارد حساب کاربری گوگل شده‌اید)

تصویر دسته بندیاخبار گوگل
نحوه ورود مطالب خبری به Google News

چگونه مطالب خبری وارد Google News می‌شوند؟

Waisberg و Prommawin، مدافعان جستجوی گوگل، اخیراْ در ویدئویی از کانال یوتیوب Google Search Central، نکات ارزشمندی درباره سئوی سایت‌های خبری با کاربران به اشتراک گذاشته‌اند. در ادامه خلاصه‌ای از نکات مهم این گفتگو را می‌خوانید.

تمام سایت‌های خبری تلاش می‌کنند تا مطالب خبری‌شان به Top Stories و News tab ورود پیدا کند. تیم Google Search Advocate روی تولید محتوای مفید و قابل‌ اعتماد از نگاه کاربر، نه موتور جستجو تاکید دارد. از نظر آن‌ها شاخص اعتماد (Trustworthiness) مهم‌ترین فاکتور E-E-A-T به حساب می‌آید.

برای مثال، حتی اگر تولیدکننده محتوای سایت بسیار باتجربه، متخصص و معتبر باشد، ولی آن کسب‌وکار یک برند کلاهبردار باشد، پس همیشه غیرقابل‌اعتماد خواهد بود. از لحاظ سئوی تکنیکال، Waisberg و Prommawin توصیه می‌کنند با استفاده از اسکیما، تاریخ انتشار و به‌روزرسانی محتوا را مشخص کنید تا گوگل راحت‌تر بتواند وضعیت انتشار و آپدیت محتواها را درک کند.

شرایط ورود به Google News برای سایت‌های خبری

در این گفتگو به این نکته نیز اشاره شد که ناشران و صاحبان سایت باید معیارهای Google News را داشته باشند تا در Top Storie و News tab نمایش داده شوند. کسب امتیاز بالا در E-E-A-T، سابقه طولانی‌مدت در تولید محتوای مرتبط خبری و پایبندی به سیاست‌های Google News، از جمله معیارهای لازم سایت‌های خبری برای ورود به گوگل نیوز است.

درباره لینک‌‌سازی خارجی و paywall در سایت‌ها خبری

مدافعان گوگل توصیه می‌کنند تبلیغات و سایر محتواهای پروموشنال را از محتوای خبری جدا کنید. اگر لینک‌های پولی و محتوای تولیدشده توسط کاربر (user-generated content) بدون تگ در سایت قرار داده شوند، باعث نقض دستورالعمل‌های هرزنامه گوگل می‌شوند.

برای اینکه محتوایی در وب قابلیت جستجو داشته باشد، باید گوگل بتواند محتواهای paywall را کرال و ایندکس کند. با استفاده از اسکیمای مناسب می‌توانید به گوگل کمک کنید تا محتواهای paywall را از محتوای cloaking تشخیص دهد. برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره گوگل نیوز و نحوه ورود اخبار به این بخش به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم سایت Google News Initiative را مطالعه کنید.


تصویر دسته بندیسئوی داخلی
تاثیر SSL روی سئو

جان مولر تاثیر SSL روی سئو را رد می‌کند

جان مولر در پست تبلیغاتی که کاربران را به خرید SSL تشویق می‌کرد تا سئوی سایتشان را بهبود دهند، به صراحت نوشت که SSL باعث بهبود سئوی سایت شما نخواهد شد و در بهبود رتبه سایت نقشی ندارد. همان طور که می‌دانید، گواهی‌ SSL راهکاری است که سایت‌ها از HTTP به HTTPS منتقل شوند و امنیت داده‌های شبکه را تضمین می‌کند.

گوگل به دلایل مختلف و عمدتاً برای امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران، ایمن‌کردن داده‌ها از طریق SSL را ارائه کرد. در گذشته مدیران سایت، خود را ملزم به استفاده از SSL نمی‌دانستند و گوگل برای ایجاد انگیزه و تشویق آن‌ها، در سال ۲۰۱۴، فاکتور HTTPS را در لیست فاکتورهای رتبه‌بندی قرار داد. سوال اصلی اینجاست که اگر HTTPS یک عامل رتبه‌بندی است، پس چرا جان مولر ادعا می‌کند که SSL سئوی سایت را افزایش نمی‌دهد؟

در این خبر گوگل اشاره می‌کند که برخی از عوامل رتبه‌بندی، مانند HTTPS، بسیار کم‌تاثیر هستند، اما برعکس آن، همه قبول دارند که بک‌لینک‌های سایت یک عامل مهم در رتبه‌بندی هستند. بنابراین باید پذیرفت که تاثیر برخی از عوامل بسیار ناچیز است و نقش حداقلی در تعیین رتبه سایت دارند. یکی از دلایلی که امروزه قدرت فاکتور HTTPS در رتبه‌بندی کاهش پیدا کرده است، این است که تقریباً هر سایتی از HTTPS استفاده می‌کند.


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *