تکنیک های سئو

به‌ روزرسانی شده در ۱۲ آذر ۱۴۰۲

|

جدیدترین تکنیک های سئو برای افزایش ترافیک ارگانیک و رتبه‌بندی

آیا در سال ۲۰۲۳ هنوز هم به دنبال ۲۰۰ فاکتور مهم رتبه‌بندی سایت هستید و از تکنیک‌های قدیمی سئو برای گرفتن ترافیک ارگانیک بیشتر استفاده می‌کنید؟ اگر هنوز تولید محتوای بیشتر و خرید بک‌ لینک‌ را تنها راه سئوی سایت می‌دانید، وقت آن رسیده است که از تکنیک‌های پیشرفته سئو برای بهبود رتبه‌ صفحات و ترافیک سایت استفاده کنید. در این مطلب از بلاگ تریبون می‌خواهیم ۱۰ تکنیک حرفه‌ای سئو را معرفی کنیم که به احتمال زیاد برایتان تازگی دارد و در منابع دیگری درباره آن‌ها نخوانده‌اید.

کلمات کلیدی «low-hanging fruit» را در سرچ کنسول پیدا کنید

انتخاب درست کلمات کلیدی راز موفقیت هر استراتژی سئوی موفق است. بنابراین هر متخصصی باید بیشترین وقت و انرژی خود را برای این مرحله یعنی پیداکردن کلمات کلیدی مناسب (Keyword Research) صرف کند. یکی از رویکردهایی که می‌توانید برای انتخاب کلمات کلیدی داشته باشید، این است که کلمات low-hanging fruit را در اولویت قرار دهید؛ چون سایت شما برای رتبه‌بندی در این نوع کلمات شانس بیشتری دارد. با بررسی سرچ کنسول سایت خود به‌راحتی می‌توانید کلمات low-hanging fruit را پیدا کنید.

از قسمت «Performance» روی «Pages» کلیک کنید تا صفحاتی را پیدا کنید که می‌خواهید آن‌ها را بهبود دهید. سپس روی «Queries» کلیک کنید تا کلمات کلیدی که یک صفحه خاص برای آن‌ها رتبه گرفته است نمایش داده شوند.

پیدا کردن کلمات کلیدی «low-hanging fruit» در سرچ کنسول

اگر ویژگی «Average position» را هم در نمودار فعال کرده باشید، می‌توانید کلمات کلیدی را بر اساس موقعیت مرتب کنید. در تصویر زیر، لیستی از کلمات کلیدی را که در صفحه دوم نتایج رتبه گرفته‌اند می‌بینند. هنگامی که کلمات کلیدی مرتبط با مقاله را پیدا کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از آن‌ها در متن خود استفاده کنید. بهتر است کلماتی از این لیست را انتخاب کنید که تعداد کلیک (Clicks) بیشتری دارند. اگر تصمیم گرفتید برای بهبود رتبه سایت روی کلمات low-hanging fruit سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید تعدادی از آن‌ها را به‌طور منطقی و طبیعی به محتوای صفحه موردنظر اضافه کنید یا برای مجموعه‌ای از کلمات کلیدی که موضوع مرتبط‌تری دارند، یک محتوای جدید منتشر کنید.

بهینه‌سازی محتوای سایت برای سئوی معنایی را فراموش نکنید

در چند سال اخیر، گوگل درک دقیق‌تری از هر جستجو به دست آورده است و می‌تواند قصد کاربر و رفتار جستجوی او را تفسیر کند. در حال حاضر رفتار گوگل و سازوکار الگوریتم‌ها بر اساس علم معناشناسی (Semantics) است. برای آنکه بتوان همگام با جستجوی معنایی پیش رفت، باید روی استراتژی‌ سئوی مبتنی بر سمانتیک تمرکز کنید. برخلاف گذشته که رتبه‌بندی گوگل بر اساس تطبیق عینی واژه جستجوشده با کلمات کلیدی بود، در سئوی معنایی (Semantic SEO) باید به دنبال خلق محتوای پرمعنا‌تر و مرتبط‌تر درباره موضوعات مختلف در سایت خود باشید. یکی از روش‌های اجرای استراتژی سئوی معنایی این است که محتواهای جامعی منتشر کنید که تمام جزئیات یک موضوع در آن بررسی شده است.

در این مقاله‌ها علاوه بر آنکه به سوال اصلی مطرح‌شده پاسخ داده می‌شود، به سراغ پاسخ به دیگر سؤالات مرتبط با موضوع اصلی نیز می‌روید و تمام زوایای موضوع اصلی را پوشش می‌دهید. حتی شما می‌توانید موضوعات فرعی یک تاپیک اصلی در مقاله‌ای دیگری منتشر کنید و آن‌ را به مقاله اصلی لینک دهید.

بهینه‌سازی محتوای سایت برای سئوی معنایی

محتواها را برای جذب ترافیک از گوگل دیسکاور بهینه کنید

گوگل دیسکاور (Google Discover) سرویسی است که محتوای مرتبط با علایق کاربران را بر اساس رفتار و فعالیتشان در سطح وب نشان می‌دهد. از آنجایی که سیستم نمایش محتوا در دیسکاور بر اساس پیشنهاد خود گوگل است، پس می‌توان نتیجه گرفت که مخاطبان این محتوا خیلی بیشتر از افرادی هستند که درباره خرید محصولات یا دریافت خدمات در گوگل جست‌وجو می‌کنند. برای آنکه محتواهایتان به دیسکاور راه پیدا کنند، باید متغیرهای شاخص «علاقه‌مندی یا intrested» از نظر گوگل را که شامل entity، برند و Topic می‌شوند، بهتر بشناسید تا بتوانید در محتواهایتان آن‌ها را در نظر بگیرید. به‌صورت کلی، هیچ راه قطعی برای ورود به دیسکاور وجود ندارد و هر کسب‌وکاری در هر صنعتی باید محتواهای مختلفی را منتشر کند و نتایجش را بررسی کند تا بتواند علاقه مخاطبانش را تشخیص دهد و سپس به‌طور منظم برای آن‌ها تولید محتوا کند.

محتوای E-E-A-T را پیاده‌سازی کنید

از آنجایی که گوگل تلاش می‌کند بهترین نتایج را به کاربران خود نشان دهد و آن‌ها را به محتوای موردنیازشان برساند، به محتوایی که بالاترین استانداردهای کیفیت را دارد، رتبه‌ی بهتری می‌دهد. گوگل کیفیت صفحات وب را بر اساس شاخص استاندارد E-E-A-T ارزیابی می‌کند که مخفف تجربه (Experience)، تخصص (EXPERTISE)، اعتبار (AUTHORITATIVENESS) و اعتماد (TRUSTWORTHINESS) است. برای مثال در صورتی که سایت شما در حوزه‌ای خاص مانند پزشکی فعالیت می‌کند، با تولید محتوای سطح بالا توسط متخصصان این حوزه، به گوگل نشان می‌دهید که مطالب سایت شما از دانش و تخصص کافی برخوردار است. همچنین یکی از ملاک‌های محتوای باکیفیت و دارای امتیاز EEAT، ارائه تجربه‌های شخصی و دست‌‌اول است.

گوگل صفحاتی را که با استفاده از تجربه‌ شخصی افراد درباره یک محصول نوشته شده باشند، در مقایسه با صفحاتی که به نظر می‌رسد تجربه‌‌محور نیستند، در اولویت نتایج جستجو قرار می‌دهد.

عوامل E-E-A-T در سئو، به دلیل تغییرات الگوریتم گوگل و بهبود مدل‌های هوش مصنوعی همچنان در سال ۲۰۲۳ اهمیت زیادی دارند و تلاش برای بهبود آن‌ها، یک فرمول موثر برای افزایش کیفیت محتوای صفحات است. در ادامه چند راهکار برای بهبود معیار EEAT را معرفی می‌کنیم:

  • فقط درباره موضوعات مرتبط با حوزه کاری خود محتوا تولید کنید.
  • مخاطب محتوای شما گوگل یا الگوریتم‌ نیست، بلکه کاربر واقعی است.
  • از منابع معتبر و موثق در نوشتن محتواهای سایت استفاده کنید تا محتوا غنی‌تر و کاربردی‌تر باشد.
  • با نویسندگانی همکاری کنید که روی شهرت کاری خود کار کرده‌اند و در سطح وب شناخته‌شده‌‌اند.
  • از نام معتبر، مشخصات کافی، لینک شبکه‌های اجتماعی در پروفایل نویسندگان استفاده کنید.
  • از کارشناسان و متخصصان بخواهید صحت اطلاعات محتواهایتان را تایید کنند.
  • تیم و برند خود را در یکی صفحات به‌طور کامل معرفی کنید و به شبکه‌های اجتماعی خود لینک دهید.
  • سوشال لیسنینگ قوی داشته باشید تا بتوانید به‌موقع از نظرات منفی در برابر اعتبار برند خود محافظت کنید.
  • به فیدبک کاربران مانند نقد‌و‌بررسی‌ها، نظرات، امتیازات، برند منشن‌ها و توصیه‌ها به‌عنوان محتوای UGC، توجه کافی داشته باشید.
  • برای محصولات و خدمات خود ضمانت، امکان بازگشت، پشتیبانی و خدمات پس از فروش و … در نظر بگیرید.

با تولید محتوای ویدئویی در وب پادشاهی کنید

ویدئو تمام عناصری را که یک محتوای ارزشمند می‌تواند داشته باشد، با هم ترکیب می‌کند و در کمترین زمان با بیشترین تاثیرگذاری به مخاطب نشان می‌دهد. البته فراموش نکنید که بازاریابی ویدئویی با آن چه در گذشته بین کسب‌وکارها مرسوم بوده، بسیار متفاوت شده است و این موضوع فرصت‌های بیشتر و در عین حال رقابت سخت‌تری را برای جلب توجه کاربران نشان می‌دهد.

زمانی که از سال ۲۰۲۰ تقاضای آموزش آنلاین در یوتیوب با رشد ۴۰۰درصدی مواجه شد و پخش live هم به ۴۵درصد رسید، قابل پیش‌بینی بود که محتوای ویدئویی به یکی از پرطرف‌دارترین نوع محتوا در بازاریابی و یکی از تکنیک‌های جذب ترافیک تبدیل شود. بنابراین برای آنکه بتوانید در نتایج ویدئویی دیده شوید و ترافیک بیشتری روی سایت خود ایجاد کنید، از همین حالا برای تولید ویدئوهای کوتاه، جذاب و مفید برای معرفی محصول و خدمات خود برنامه‌ریزی کنید.

در تریبون بخوانید : تکنیک‌های سئو ویدئو

با قرارگیری در فیچراسنیپت‌ها سریع‌تر و بیشتر ترافیک دریافت کنید

فیچر اسنیپت‌ها (Featured Snippets) قطعه‌های ویژه از اطلاعات یک صفحه هستند که با هدف پاسخ سریع به سوال کاربر به‌صورت خودکار، در نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند. یکی از قابلیت‌های خوب و کاربردی فیچراسنیپت‌ها این است که حتی اگر در رتبه‌ دوم، سوم و حتی پنجم نتایج جستجو قرار بگیرید، احتمال اینکه محتوای فیچر اسنیپت از سایت شما انتخاب شود وجود دارد و این موضوع شانس دیده‌شدن سایت شما را در نتایج بیشتر می‌کند.

طبق مطالعه Ahrefs روی فیچر اسنیپت، بیش از ۴۰درصد از فیچر اسنیپت‎‌ها از صفحاتی انتخاب شده‌اند که در رتبه دوم یا پایین‌تر قرار داشتند.

مطالعات ahrefs برای دریافت ترافیک از فیچراسنیپت‌ها

تصویر زیر، نمونه واقعی از فیچر اسنیپت است و صفحه‌ای را نشان می‌دهد که روی کلمه «keyword research for seo» در رتبه دوم نتایج جستجو قرار دارد.

دریافت ترافیک بیشتر با قرارگیری در فیچراسنیپت‌ها

نکات مهم بهینه‌سازی محتوا برای فیچر اسنیپت

۱. کلمات کلیدی رقبا را که قابلیت فیچر اسنیپت برای آن‌ها فعال شده است پیدا کنید و موارد زیر را در ساختار صفحاتشان بررسی کنید.

  • رقیب از چه نوع فیچر اسنیپت استفاده می‌کند؟
  • فیچر اسنیپت در چه ساختار و قالب‌بندی قرار دارد؟
  • محتوای قرارگرفته در فیچر اسنیپت، چه تعداد کلمه دارد؟
  • محتوای فیچر اسنیپت در چه پاراگرافی قرار دارد؟

۲. بر اساس مطالعه Moz، اکثر فیچر اسنیپت‌ها بین ۴۰ تا ۵۰ کلمه دارند. سعی کنید تعداد کلمات پاراگرافی که قصد نمایش در موقعیت صفر گوگل را دارید، در همین محدوده نگه دارید.

۳. اغلب اوقات متنی که در قطعات ویژه قرار می‎‌گیرد، از بخش ابتدایی یک محتوا انتخاب شده است. به همین دلیل بهتر است برای بهینه‌کردن محتواهایتان در بخش فیچر اسنیپت‌ها از سبک نوشتن «هرم معکوس» پیروی کنید.

متنی که ارزش اطلاعاتی زیادی دارد و پاسخ آن در دسته سوالاتی قرار می‌گیرد که با چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، چه مکانی، چرا و چگونه شروع می‌شود، باید در بخش اول صفحه قرار بگیرد. در بخش میانی محتوای صفحه درباره جزئیات موضوع اصلی صحبت کنید و بخش آخر را به موضوعات عمومی‌تر که پیش‌زمینه اصلی موضوع مطلب شما است اختصاص دهید.

۴. لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان را که با آن‌ها در صفحه اول گوگل قرار دارید تهیه کنید و ببینید آیا در زبان فارسی برای آن‌ها فیچر اسنیپت تعریف شده است یا خیر. کلماتی را که فیچر اسنیپت نداشتند، به زبان انگلیسی هم جستجو کنید و ببینید در وب خارجی چه وضعیتی دارند. اگر فیچر اسنیپت آن‌ها در زبان انگلیسی فعال بود، به احتمال زیاد این قابلیت به‌زودی به جستجوی فارسی آن‌ها نیز اضافه می‌شود و بهتر است روی بهینه‌سازی این کلمات تمرکز کنید.

از هوش مصنوعی برای سئوی سایت کمک بگیرید

هوش مصنوعی، موضوع ترند این روزهای دنیای فناوری است و به تمام حوزه‌های مرتبط با تکنولوژی هم نفوذ کرده است. در این میان، نقشی را که در حوزه سئو نیز دارد، نمی‌توان نادیده گرفت. ابزارهای هوش مصنوعی از الگوریتم‌ها و تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های سایت، تولید محتوا و تحقیق کلمات کلیدی، آنالیز رقبا و اندازه‌گیری عملکرد سایت استفاده می‌کنند. با ویژگی‌ها و امکانات ۳ ابزار کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی در سئو آشنا شوید:

  • ابزار Alli AI

Alli AI یکی از ابزارهای هوش مصنوعی است که به متخصصان سئو کمک می‌کند تا بسیاری از اقدامات سئو را به‌صورت خودکار و در زمان کوتاه‌تری انجام دهند. برخی از امکانات جالب این ابزار که به مدت ۱۰ روز برای کاربران رایگان است شامل موارد زیر می‌شود:‌

    • ایجاد و پیاده‌سازی Schema Markup برای تمام صفحات سایت
    • شناسایی کلمات کلیدی و ایجاد لینک‌های داخلی در صفحات سایت
    • تولید خودکار عنوان برای تمام صفحات سایت و انجام تست A/B روی آن‌ها
    • تعریف قوانین سئوی داخلی برای بهینه‌سازی انبوه صفحات سایت
    • امکان ویرایش و بهینه‌سازی متن و کدهای محتوای یک صفحه (ویرایشگر Live)
  • ابزار Surfer SEO

Surfer SEO ابزاری است که بسیاری از شرکت‌های پیشرو در سراسر جهان برای تقویت سئوی سایت با تولید محتوا از آن استفاده می‌کنند. امکانات و ویژگی‌های این ابزار به اهداف SEO شما بستگی دارد. موارد زیر برخی از کاربردهای این ابزار برای متخصصان سئو است:

    • فرایند تولید محتوا در این ابزار به دلیل ویژگی جستجوی قوی و رعایت اصول سئوی محتوا، آسان‌تر است.
    • می‌توانید محتوای خلاصه‌ای را به آن بدهید و یک محتوای ساختارمند با عنوانی جذاب تحویل بگیرید.
    • از صحت و درستی اطلاعات مقاله خود اطمینان حاصل کنید تا به دلیل نادرستی یا سرقت ادبی جریمه نشوید.
  • ابزار ChatGPT

کاربرد‌های چت جی‌پی‌تی در سئو بسیار جذاب است. ChatGPT می‌تواند یک عنوان از شما دریافت کند و مقاله تحویل دهد، تجزیه‌وتحلیل کند، به سوالات تخصصی پاسخ دهد، متن‌های تبلیغاتی بنویسد و حتی کدنویسی کند. بنابراین متخصصان سئو می‌توانند برای تولید انواع محتوا، از این ابزار استفاده کنند. از دیگر توانایی‌های ChatGPT می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • تحقیق کلمات کلیدی: کلمه کلیدی اصلی را به آن بدهید و فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط از آن دریافت کنید.
    • بهینه‌سازی صفحه وب: از چت جی‌پی‌تی بخواهید بر اساس توضیح شما، متا دیسکریپشن بنویسد و برای موضوع صفحه، عنوان‌های خلاقانه و جذاب پیشنهاد دهد.
    • تولید سوالات متداول: از ربات چت جی‌پی‌تی بخواهید بر اساس کلمه کلیدی شما، لیستی از پرسش‌های متداول درباره آن کلمه بدهد.
در تریبون بخوانید : نوشتن مقاله با chatgpt

روش‌های جدید و اصولی لینک‌سازی خارجی را امتحان کنید

شاید فکر کنید لینک‌سازی طبیعی فقط محدود به بک لینک‌هایی می‌شود که به واسطه تولید محتوای غنی به سایت شما داده‌اند. اما باید بدانید همان‌طور که تکنیک‌های سئو سالانه، ماهانه و حتی روزانه به‌روز و پیشرفته‌تر می‌شوند، روش‌های جدید و بهینه‌تری برای ساخت بک لینک نیز معرفی می‌شوند که ممکن است از تاثیر و نتایج آن‌ها بی‌اطلاع باشید.

از آنجایی که رپورتاژ آگهی‌، بک لینک‌های Sitewide، پست مهمان و … رایج‌ترین تکنیک‌هایی هستند که شما می‌شناسید، پیشنهاد می‌کنیم روش «لینک‌پرومکس» را به استراتژی لینک سازی خارجی سایت خود اضافه کنید تا یک قدم به بک لینک‌های باکیفیت و معتبر نزدیک شوید. لینک‌پرومکس، بک لینکی است که با استفاده از آن می‌توانید از متن مقالاتی که در گوگل دارای رتبه هستند، لینک دریافت کنید.

در این روش، بین صفحاتی که در رتبه‌های برتر گوگل قرار دارند و سایت شما، ارتباط موضوعی وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود ارزش و اعتبار بیشتری به سایت مقصد (صفحه مدنظر) منتقل شود.

کسب‌وکارها به کمک لینک‌پرومکس می‌توانند بدون صرف زمان و هزینه برای تولید محتوا، از مقالات برتر گوگل که با حوزه کاری آن‌ها مرتبط است، لینک دریافت کنند و اعتبار و ترافیک ورودی سایت خود را در زمان کوتاه‌تری افزایش دهند.

برای آشنایی با روش‌های متنوع در لینک‌سازی خارجی، پیشنهاد می‌کنیم ایبوک «لینک‌سازی خارجی با چاشنی ترکیب تکنیک‌ها» را بخوانید و از مدل‌های جدید ساخت بک‌ لینک در استراتژی لینک‌سازی سایت خود استفاده کنید.

از روابط عمومی و فرصت کسب بک لینک‌های معتبر غافل نشوید

بسیاری از کسب‌وکارها با اجرای کمپین‌های روابط عمومی می‌توانند بک‌ لینک‌های معتبری از رسانه‌های شناخته‌شده دریافت کنند. با طراحی کمپین‌های روابط عمومی برای برگزاری رویداد، نشست خبری، انتشار گزارش و معرفی محصول، می‌توانید از رسانه‌ها بخواهید درباره برند شما بنویسند یا محتوای خبری شما را در سایت خود منتشر کنند. اگر بتوانید لینک‌های دریافتی از سمت رسانه‌ها را با کلمات کلیدی مناسب به صفحات مهم سایت خود هدایت کنید، تاثیرگذاری آن‌ها در بهبود رتبه‌ کلمات اصلی کسب‌وکارتان بیشتر خواهد شد. برای خبرسازی در کمپین‌های روابط عمومی برند خود، از فعالیت‌های زیر غافل نشوید:

  • برگزاری کنفرانس خبری با مدیران برند
  • برگزاری کمپین‌های مسئولیت اجتماعی (CSR)
  • مصاحبه با رسانه‌ها و خبرنگاران تخصصی در حوزه خود
  • انتشار اخبار دستاوردها و مزیت‌های رقابتی در مقایسه با سایر رقبا
  • انتشار رپورتاژ آگهی‌های مبنی بر کیفیت محصولات در رسانه‌های آنلاین و چاپی

به آپدیت‌های الگوریتم‌های گوگل توجه کنید

گوگل مانند هر سیستم و نرم‌افزاری که در دنیای فناوری وجود دارد، با هدف بهبود و کارایی نتایج جستجو، همیشه در حال به‌روزرسانی است. به عبارتی، گوگل در هر آپدیتی تلاش می‌کند سازوکار یک الگوریتم را تغییر یا بهبود دهد تا نتایجی که کاربران در صفحه SERP مشاهده می‌کنند، بهترین نتیجه‌ای باشد که می‌توانند در یک موتور جستجو ببیند.

گوگل هرروزه در نتایج خود، تغییرات جزئی ایجاد می‌کند؛ اما فقط تغییرات گسترده و به‌روزرسانی‌های بزرگ خود را اعلام می‌کند که ممکن است در رتبه‌بندی سایت‌ها تاثیرگذار باشد. با اینکه گوگل جزئیات مشخصی جز عوامل موثر در یک به‌روزرسانی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد، اما همیشه یک راهنمایی‌ کلی برای وب‌ مسترها از آنچه که در الگوریتم‌ها و فاکتورهای رتبه‌بندی رخ داده است در بلاگ Search Central منتشر می‌کند.

علاوه بر این، معمولاً پس از به‌روزرسانی‌های گوگل، نظرات زیادی در شبکه‌های اجتماعی و بلاگ متخصصان سئو و افراد تیم جستجوی گوگل منتشر می‌شود و کمک می‌کند تا شما در جریان تجربه دیگران از یک به‌روزرسانی قرار بگیرید.

بنابراین اگر بتوانید درباره عوامل یک به‌روزرسانی به‌خوبی تحقیق و مطالعه کنید و نظرات متخصصان این حوزه را هم بخوانید، می‌توانید بررسی کنید که آیا افت یا افزایش ناگهانی رتبه و ترافیک سایت، به دلیل فعالیت‌هایی است که خودتان انجام داده‌اید یا ناشی از تغییراتی است که گوگل در الگوریتم‌های خود ایجاد کرده است.

برای مثال، گوگل تایید کرده است که هدف از آپدیت‌های اخیر هسته، بهبود کیفیت و ارتباط نتایج جستجو برای کاربران است. در نتیجه افرادی که در بازه‌ زمانی عرضه آپدیت دچار افت رتبه می‌شوند، باید بیش‌ازپیش به کیفیت صفحات و محتواهایشان توجه کنند.

سخن پایانی

۱۰ نکته و ترفندی که در این مقاله گفته شد، کمک می‌کند تا با آخرین تغییرات گوگل و ترندهای حوزه سئو همراه شوید و از بازی رقابت در نتایج جستجو عقب نمانید. یادتان باشد اگر بتوانید در کنار پیاده‌سازی اصول سئو از تکنیک‌ها و ترفندهای روز استفاده کنید، می‌توانید سریع‌تر شرایط سئویی سایت خود را بهبود دهید و ترافیک بیشتری جذب کنید و در نهایت به اهداف بازاریابی دیجیتال خود برسید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.