موقعیت صفر گوگل؛ جایگاهی بالاتر از رتبه 1 گوگل

به‌ روزرسانی شده در ۲۹ آبان ۱۴۰۲

|

موقعیت صفر گوگل و نحوه کسب جایگاه بالاتر از رتبه 1 گوگل

حتما شما نیز تابه‌حال در جستجوهای خود در گوگل به‌ویژه در زبان انگلیسی به نتایجی برخورده‌اید که بالاتر از نتایج ارگانیک، رتبه‌بندی شده و به‌طور خلاصه، اطلاعات موردنیازتان یا حداقل بخش مهمی از آن‌ها را به شما ارائه می‌کنند. این جایگاه، جایگاه صفر گوگل (Position Zero) نام دارد. ویژگی اصلی این نتیجه، این است که مستقیما و به خلاصه‌ترین شکل، اطلاعات موردنیاز کاربر را بدون نیاز به کلیک بر روی url به او ارائه می‌دهد.

محتوایی که در رتبه صفر در نتایج جستجو و بالاتر از رتبه‌های یک به بعد قرار می‌گیرد، باید ازنظر کیفی و اعتبار، بسیار بهتر و برتر از رقبای خود باشد. در این جایگاه، بخشی از محتوای شما که ارتباط بسیار مستقیمی با نیاز کاربر دارد، نمایش داده می‌شود. رسیدن به موقعیت صفر گوگل آرزوی بسیاری از سایت‌ها و وبمسترهاست.

اما چطور می‌توان به جایگاه صفر گوگل دست پیدا کرد؟ این جایگاه برای چه محتواهایی نمایش داده می‌شود و گوگل از چه معیارهایی برای اعطای این رتبه به یک محتوا استفاده می‌کند؟ این‌ها مهم‌ترین سوالاتی هستند که در این مقاله قصد داریم به آن‌ها پاسخ دهیم. اگر شما نیز در آرزوی قرار گرفتن محتوایتان در ابتدای صفحه اول گوگل هستید با ما همراه باشید.

جایگاه صفر گوگل (Position zero) چیست؟

جایگاه یا موقعیت صفر گوگل (Position Zero) که اختصارا با P0 نشان داده می‌شود، اولین نتیجه جستجوی ارگانیک (و نه تبلیغاتی) گوگل است که بالاتر از بقیه نتایج نشان داده‌شده حتی جایگاه یک، برای یک جستجوی خاص، قرار می‌گیرد. این نتیجه، علاوه بر اطلاعات، شامل url و عنوان صفحه سایت است.

هدف از ارائه این نتیجه که به آن پاسخ برجسته نیز گفته می‌شود، این است که به سوال مخاطبان، بدون اینکه آن‌ها نیازی به کلیک کردن روی لینک آن نتیجه داشته باشند، پاسخ داده شود. نتیجه‌ای که به‌عنوان جایگاه صفر گوگل نشان داده می‌شود، می‌تواند پس از تبلیغات یا قبل از آن‌ها ظاهر شود. به‌عنوان‌مثال، اگر عبارت what is P0 in google را جستجو کنید با صفحه زیر مواجه می‌شوید. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید در بالای صفحه، موقعیت صفر گوگل را می‌بینید.

رتبه صفر در نتایج جستجو ، یکی از گام‌های اساسی گوگل در جهت ارائه پاسخ‌های سریع و ارزشمند به کاربران در سال‌های اخیر بوده است. این قابلیت پس از راه‌اندازی گراف دانش (Knowledge Graph) توسط گوگل ارائه شد.

جایگاه صفر گوگل

دلیل اهمیت جایگاه صفر گوگل چیست؟

رتبه صفر در نتایج جستجو ، حکم طلای سئو را دارد. به‌طور ساده و خلاصه، دستیابی به چنین جایگاهی برابر است با بهبود نرخ کلیک، سرنخ‌ها و درنهایت درآمد بیشتر از وب‌سایت یا دستیابی به دیگر اهداف مدنظر شما. در ادامه این مزایا را بیشتر شرح می‌دهیم:

بهبود رتبه در نتایج SERP

اگر یک محتوای شما برای موضوعی خاص، بتواند جایگاه P0 را اشغال کند، قطعا جایگاه شما در SERP یا جستجوهای دیگری که کاربران با موضوعات و کلمات مرتبط انجام می‌دهند نیز بهبود می‌یابد. دلیل این موضوع، حجم بسیار زیاد ترافیکی است که این جایگاه برای وب‌سایت شما به همراه می‌آورد. از سوی دیگر، گوگل تشخیص می‌دهد که ‌سایت شما، اطلاعات مفیدی نسبت به سایر سایت‌ها درباره آن عبارت خاص برای کاربران دارد.

افزایش CTR با قرارگیری در موقعیت صفر گوگل

بسیاری از صاحبان سایت معتقد هستند که نمایش اطلاعات موردنیاز مخاطب به او بدون نیاز به کلیک روی لینک سایت، سبب ریزش نرخ کلیک (CTR) آن‌ها می‌شود. با‌این‌حال، مطابق آمار، جایگاه صفر گوگل، بیشترین کلیک را دریافت می‌کند. افزایش سرنخ، نرخ تبدیل و درآمد بیشتر، نتایج مستقیم افزایش CTR هستند.

افزایش روز افزون نتایج صفر با گذر زمان

مطابق آمار مجله Search Engine حدود ۱۲ درصد از نتایج جستجوهای انجام‌شده در گوگل تا سال ۲۰۲۰، شامل جایگاه صفر بودند. این آمار، امروز در انتهای سپتامبر سال ۲۰۲۲، قطعا بیشتر شده است. این وب‌سایت، همچنین می‌گوید که تا سال ۲۰۲۰، حدود ۲۸٫۵ درصد از جستجوگران، روی جایگاه صفر گوگل کلیک کرده‌اند. بنابراین کسب‌وکارها، حتی با کسب رتبه یک نیز نباید خود را برنده بدانند؛ چرا که جایگاه صفر، در نتایج SERP در حال افزایش است.

محتوایی که در جایگاه صفر گوگل نمایش داده‌ می‌شود، از کجا می‌آید‌؟

هنگامی‌که کاربران درباره موضوعی جستجو می‌کنند، الگوریتم‌های گوگل، محتواهای برتر یا تکه‌ای از آن‌ها را که قبلا هم موردتوجه کاربران واقع شده، به‌عنوان یک Snippet Featured شناسایی کرده و در جایگاه صفر قرار می‌دهند. این محتواها تا پیش از آن خودشان معمولا جایگاهی بین یک تا چهار در نتایج ارگانیک داشته‌اند. بنابراین، مشخص است که محتواهایی که لایق این جایگاه تشخیص داده می‌شوند، همان محتواهای ارگانیکی هستند که در همه شاخص‌ها برتر از بقیه عمل می‌کنند.

گوگل از همان الگوریتم‌های معمول خود که همیشه از آن‌ها برای رتبه‌دهی استفاده می‌کند، برای شناسایی چنین محتواهای جایگاه صفر بهره می‌برد. به‌این‌ترتیب، اگر اکنون نیز محتوایی از ‌سایت شما در میان رتبه‌های برتر دیده می‌شود، احتمال اینکه با کمی تلاش و برجسته کردن تکه‌ای از آن بتوانید به موقعیت صفر برسید، زیاد است.

چگونه به Position zero گوگل برسیم؟

برای رسیدن به جایگاه صفر گوگل ، پیش از هر چیز باید بدانید که این جایگاه به چه فرمت‌هایی از محتوا اختصاص داده می‌شود. این فرمت‌ها عبارت‌اند از:

  • پاراگراف‌های کوتاه متنی
  • لیست‌های شماره‌گذاری شده یا بولتی
  • جداول
  • ویدئو (به‌خصوص ویدئوهای یوتوب)
  • تصاویر
  • نمودارها

محتوایی که قصد دارید آن را به رتبه صفر در نتایج جستجو برسانید، باید در یکی از فرمت‌های بالا و با اندازه مناسب باشد. بااین‌حال، پاراگراف‌ها تاکنون بیشترین سهم را از محتواهای جایگاه صفر گوگل به خود اختصاص داده‌اند. اما مهم‌تر از اندازه و فرمت، کیفیت اطلاعات محتوا و اعتبار آن است که برای گوگل مهم جلوه می‌کند. با در نظر داشتن این نکته و آگاهی از محتواهایی که در این جایگاه قرار می‌گیرند، مراحلی که در ادامه می‌آوریم را برای تصاحب P0 دنبال کنید.

شناسایی فرصت‌های مناسب برای موقعیت صفر گوگل

هر موضوع و محتوایی برای رسیدن به جایگاه صفر گوگل مناسب نیست. برای اینکه بتوانید محتوای مناسب برای این رتبه را بشناسید، فرمت مناسب محتوا برای آن موضوع را بشناسید. حتی اگر محتوای شما در یکی از دسته‌های گفته‌شده نمی‌گنجد، تلاش کنید قالب آن را به یکی از سمت‌وسو‌های گفته‌شده ببرید اما مواظب باشید که از منظور خود و فرمت مناسب محتوا، دور نشوید. در این صورت، شانس به دست آوردن رتبه‌های بعدی را نیز از دست خواهید داد. کلمات کلیدی که قبلا برای آن‌ها رتبه‌های خوبی کسب کرده‌اید، می‌توانند شروع خوبی باشند.

رعایت اصول سئوی محتوایی

حتما اصول تولید محتوای سئومحور را رعایت کنید. مهم‌ترین این اصول عبارت‌اند از:

  • عنوان گویا، جذاب، منحصربه‌فرد و کوتاه، شامل کلمات کلیدی اصلی و فرعی
  • استفاده از تگ‌های H1 تا H5 برای جذاب کردن محتوا ازنظر بصری و افزایش سهولت خواندن آن و نیز آسان‌تر و سریع‌تر شدن کار خزنده‌های گوگل
  • قراردادن تگ Alt برای تصاویر خود با استفاده از کلمات مرتبط و کلمات کلیدی اصلی و فرعی
  • محتوای جدید را در نقشه سایت خود قرار دهید
  • از URL کوتاه و گویا استفاده کنید
  • از تگ تایتل و متا دیسکریپشن جذاب و بهینه استفاده کنید
  • از لینک‌های داخلی مفید و مرتبط در محتوای‌تان استفاده کنید
  • ظاهر محتوا و سایت را جذاب‌تر و بهینه‌تر کنید

تولید محتوایی عمیق و مفید

اصلی‌ترین مرحله در مسیر دستیابی به جایگاه صفر گوگل این است که محتوایی واقعا مفید و ممتاز تولید کنید. تنها چنین محتوایی است که می‌تواند بازخوردی واقعا مثبت از کاربران دریافت کند. برای این منظور، شاخص‌های کیفی و کمی زیر را در تولید محتوا در نظر داشته باشید:

  • محتوای همیشه‌ سبز یا ever green تولید کنید که تا مدت‌ها اطلاعات آن معتبر بوده و نیازی به به‌روزرسانی ندارد.
  • به دانش قبلی موجود در اینترنت اکتفا نکنید و ارزشی جدید از خودتان نشان دهید
  • از پر کردن محتوا با کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) خودداری کرده و از کلمات مرتبط نیز استفاده کنید
  • حتما از جدول، پاراگراف با اندازه کافی و اطلاعات بسیار خلاصه و کاربردی، نمودار و لیست استفاده کنید.

رعایت اصول سئوی خارجی و تکنیکال

در کنار سئوی داخلی باید به اصول سئوی خارجی یا Off-page محتوا نیز توجه داشته باشید. ستون اصلی بخش سئو خارجی، لینک‌سازی یا بک‌لینک (BackLink) است. از کاربران دعوت کنید که محتوای شما را مطالعه کرده، نظرشان را به شما بگویند و درنهایت در صورت تمایل به شما لینک بدهند. همچنین در شبکه‌های اجتماعی خود و نیز هر فعالیت آنلاین دیگری که دارید (مانند شرکت در وبینارها و پادکست‌ها) محتواهای خود را پروموت کنید.

همچنین از بهینه‌سازی تکنیکالی و بهبود تجربه کاربری سایت‌تان غافل نشوید. فراموش نکنید که برای رسیدن به جایگاه صفر باید سایتی با تجربه کاربری عالی داشته باشید.

چه نوع محتوایی در موقعیت صفر گوگل نمایش داده می‌شوند؟

برای این‌که بدانید چطور می‌توانید محتوایی مناسب برای جایگاه صفر گوگل تولید کنید، پیش از هر چیز باید به این موضوع که اساسا کدام دسته از محتواها شانس بیشتری برای رسیدن به این جایگاه را دارند، واقف باشید و گوگل هیچ استانداردی به‌غیراز کیفیت و اعتبار اطلاعات و مفید بودن آن‌ها برای اعطای این جایگاه، تعیین نکرده است.

تولید محتواهای پنج W برای رسیدن به جایگاه صفر گوگل

محتواهای پنج W

منظور از محتواهای پنج W یا 5W محتواهایی هستند که به یکی از سوالات What، Why، Who، When و Where پاسخ می‌دهند. این پنج سوال به ترتیب به معنی «چه چیزی»، «چرا»، «چه کسی»، «کی» و «کجا» هستند. درصورتی‌که محتوای شما به‌طور خلاصه، دقیق و با اطلاعات دست‌اول به این سوالات درباره موضوعی خاص پاسخ دهد، شانس آن نیز برای رسیدن به موقعیت صفر گوگل افزایش می‌یابد. سوال «چرا خورشید زرد است» (why is the sun yellow) به‌خوبی این نتیجه را نشان می‌دهد.
نمونه محتوا تولید شده با تکنیک پنج W در جایگاه صفر گوگل

برای اینکه بتوانید برای موضوع موردنظر خود، این سوالات را طرح کرده و به آن‌ها پاسخ دهید، خوب است که نگاهی به بخش People Also Ask گوگل بیندازید. سپس ابتدا پاسخی دقیق و کوتاه به سوال مرتبطی که پیدا کرده‌اید بدهید و در ادامه به بسط و گسترش آن بپردازید.

تعاریف
یکی دیگر از محتواهایی که برای جایگاه صفر گوگل ایده‌آل است، محتواهای تعریفی هستند. کاربرانی که به دنبال تعریف عبارت یا کلمه‌ای خاص می‌گردند، معمولا با تعاریف کوتاه، ساده و مستقیم که در یک پاراگراف ارائه شده‌اند، ارتباط برقرار می‌کنند.

مقایسه‌ها
این نوع محتواها به‌خصوص برای دو یا چند مفهومی که نقاط تفاوت بارزی دارند و یا شباهت آن‌ها در ظاهر کم و در باطن زیاد است، نوشته می‌شوند. بعنوان مثال مقایسه برندها در اینترنت، یکی از پرطرفدارترین جستجوهاست. کاربران، هنگام خرید یک محصول، تمایل دارند در سریع‌ترین زمان ممکن، تفاوت‌های آن را برندهای رقیبش بدانند. چنین مقایسه‌ای به‌خوبی می‌تواند در جایگاه صفر گوگل ارائه شود.

قیمت‌ها و هزینه‌ها
کاربری که به دنبال قیمت محصول یا خدماتی در اینترنت می‌گردد یا می‌خواهد هزینه فعالیت خاصی را برآورد کند، به‌خوبی می‌تواند از محتواهای جایگاه صفر گوگل استفاده کرده و به اطلاعات موردنیاز خود برسد. در یک پاراگراف خلاصه یا به‌صورت بولت، می‌توان ریزهزینه‌ها یا تخمین کلی آن‌ها را به مخاطب ارائه کرد. نکته مهم در مورد این محتواها، به‌روز بودن اطلاعات آن‌هاست.

محتواهای چگونه و چطور
محتواهایی که به سوالی مبنی بر چطور یا چگونگی انجام یک فعالیت خاص (how to ها) پاسخ می‌دهند نیز معمولا شانس بالایی برای قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل دارند. به‌عنوان‌مثال، برای جستجوی «چطور چک‌این آنلاین انجام دهیم» (How to do online check in) ویدئوی زیر به‌عنوان جایگاه صفر نمایش داده می‌شود.
نمونه‌ای از محتوای تهیه شده با تکنیک چگونه و چطور در جایگاه صفر گوگل

در این‌گونه محتواها معمولا ابتدا پاسخ‌ها به‌صورت لیست یا بولتی ارائه شده و با مراجعه کاربر به سایت، شرح و بسط می‌یابند.

فهرست‌ها و ترین‌ها
بدترین، بهترین، ارزان‌ترین، سریع‌ترین و دیگر صفاتی که می‌توان با استفاده از آن‌ها حول یک موضوع، لیستی تهیه کرد، برای ارتقاء رتبه محتوا به جایگاه صفر گوگل، ایده‌آل هستند.

سوالات متداول
درواقع، شما چنین محتوایی را برای اینکه به سوالات متداول پیرامون یک موضوع پاسخ دهید، تولید کرده‌اید. اگر شما در محتوایتان به بسیاری از سوالات متداول حول موضوعی مشخص پاسخ دهید، احتمال اینکه به رتبه صفر در نتایج جستجو برسید زیاد است.

آیا نتایج Position zero برای جستجوی صوتی ضروری ست؟

در حال حاضر و براساس اطلاعات سایت orbelo بیش از ۴۰ درصد از جستجوهای آنلاین، صوتی شده‌اند. گوگل از اطلاعات جایگاه صفر خود برای ارائه نتایج به جستجوهای صوتی نیز استفاده می‌کند. بنابراین با توجه به حجم بالای جستجوهای صوتی و پرکاربرد شدن آن‌ها در سال‌های اخیر، قطعا نتایج جایگاه صفر گوگل برای جستجوی صوتی نیز ضروری بوده و همان مزایایی را در بر دارد که در بخش‌های قبلی به آن‌ها اشاره کردیم.

جستجوی صوتی معمولا توسط کاربرانی استفاده می‌شود که به دنبال پاسخ به سوال یا نیازی خاص با جوابی کوتاه و مستقیم هستند. اینجا جایی است که یک تکه محتوای برجسته می‌تواند ظاهر شود و نیاز او را برطرف کند. ازآنجا‌که تعداد نتایج نمایش داده شده برای هر کوئری (Query) یا درخواست جستجوی صوتی، محدودتر از جستجوی متنی است، اهمیت قرار گرفتن در موقعیت صفر گوگل برای چنین جستجوهایی بیشتر نمایان می‌شود.

نکته مهم دیگر این است که با افزایش روزافزون استفاده از تلفن‌های همراه برای جستجو در اینترنت، جستجوی صوتی نیز کاربرد بیشتری پیدا کرده و در آینده نیز قطعا بیشتر می‌شود. از سوی دیگر، نتایج نشان داده شده در جایگاه صفر گوگل ، سازگاری بالایی از نظر بصری با گوشی‌های تلفن همراه داشته و روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند.

آیا جایگاه صفر گوگل در نتایج وب فارسی هم وجود دارد؟

تا پیش‌ازاین، گوگل، هیچ محتوای فارسی را به‌عنوان جایگاه صفر، رتبه‌بندی نمی‌کرد. به‌طورکلی، تمامی ویژگی‌های گوگل و همچنین الگوریتم‌های آن، بیشتر از هر زبان دیگری برای زبان انگلیسی و سپس دیگر زبان‌های پرکاربرد دنیا مانند فرانسوی و اسپانیولی، طراحی و اجرا می‌شوند؛ اما در ادامه، نتایج آن‌ها بر عملکرد وب در زبان‌های دیگر نیز اثر می‌گذارد. این امر در مورد زبان فارسی نیز صادق است؛ به‌طوری‌که به‌تازگی برای برخی از کوئری‌های فارسی نیز ویژگی Position Zero لحاظ می‌شود و چنین به نظر می‌رسد که گوگل در حال تست این قابلیت برای نتایج فارسی است و برخی از کاربران می‌توانند در نتایج آن را ببینند و برخی دیگر نمی‌توانند. بعنوان مثال ما با جستجوی سوالاتی مانند «لینک داخلی چیست»،«بک لینک چیست» Position Zero را در نتایج فارسی دیده‌ایم.

نمونه جایگاه صفر گوگل در نتایج SERP

 

نمونه جایگاه صفر گوگل در نتایج وب فارسی

 

نمونه موقعیت صفر گوگل در نتایج وب فارسی

 

با توجه به جدید بودن این شیوه رتبه‌بندی، توصیه می‌شود حتما محتوایی مناسب جایگاه صفر گوگل در وب‌سایت خود تولید کنید تا با تاثیر بیشتر این روش بر وب فارسی در آینده نزدیک، بتوانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

همه تلاش‌های سئو با هدف دستیابی به رتبه‌های بالاتر در موتورهای جستجو به‌ویژه گوگل انجام می‌شوند. در صفحه اول این موتور جستجو به ازای هر عبارت یا کلمه‌ سرچ شده، تعداد محدودی نتیجه لیست می‌شود که مطابق آمارها بیش از هشتاد درصد از کلیک‌ها بر روی چهار نتیجه اول است. اما بالاتر از این نتایج، جایگاهی نیز تعریف شده است که جایگاه صفر گوگل نام دارد.

در موقعیت صفر گوگل، بخشی از بهترین نتیجه ممکن برای جستجوی انجام‌شده به همراه آدرس سایت و عنوان محتوا نشان داده می‌شود. همه جستجوها جایگاه صفر ندارند. همان‌طور که در این مقاله گفتیم آن‌ها بیشتر شامل محتواهای 5w، لیست‌ها و رتبه‌بندی‌ها، تعاریف، مقایسه‌ها، قیمت‌ها و درنهایت محتواهایی که به سوالات متداول در خصوص موضوعی خاص پاسخ می‌دهند، می‌شوند.

جایگاه صفر گوگل ، شامل همه فرمت‌های محتوایی به‌خصوص پاراگراف‌های متنی می‌شود. محتوای قرار گرفته در این رتبه، معمولا تا پیش‌از‌آن، خود یکی از رتبه‌های یک تا چهار را در اختیار داشته است. تولید یک محتوای همیشه ‌سبز، کاربرپسند، مفید، یکتا و سئومحور که روی سایتی سئوشده بارگذاری شده است، کلید رسیدن به این جایگاه است. این قابیلت به‌تازگی برای برخی از کاربران وب فارسی فعال شده است.

موقعیت صفر گوگل یا به اختصار p0، به اطلاعاتی گفته می‌شود که بالاتر از نتیجه اول جستجوی ارگانیک قرار می‌گیرد. هدف از ارائه این نتیجه، پاسخگویی مستقیم به سوالات کاربران بدون نیاز به کلیک روی دیگر نتایج جستجو است.

 
 
 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

6 پاسخ

  1. مطلب کاملی بود. ولی یک نکته داره، تبلیغات ادورز گوگل بالاتر از اون نمایش داده میشه.
    نکته دوم اینکه، روی عناوینی فعال است که ماهیت سئوالی دارند. یعنی اگه شما در عنوان ذکر کنید “بیمه بدنه خودرو چیست” به شما جایگاه صفر پاسخ سئوال میدهد
    ولی اگه در عنوان جستجو گزینه “بیمه بدنه خودرو” رو سرچ کنید، دیگه نمایش داده نمیشه.
    این بدین منظور است که ماهیت پاسخ به سئوالات مخاطب رو داره.

    1. سلام صنم جان
      ممنونم از شما
      بله مورد اول رو بررسی کردم، گاها تبلیغات گوگل ادورز پیش از نتایج p0 نمایش داده میشن
      اما در خصوص مورد دوم، همیشه هم به این شکل نیست. مثلا با سرچ عبارت “جایگاه صفر گوگل” همین مقاله در p0 قرار گرفته و عبارت سرچ شده سوالی نیست.

  2. سلام مریم جان مطالب بسیارخوب و عالیی بود ممنونم ازت.
    و اینکه در مورد on page وoff page وبلاگی نوشتی؟ اگه اره میشه لینکشو بزاری؟
    مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.