معرفی بهترین ابزارهای تولید محتوا کاربردی و رایگان
بهترین ابزارهای تولید محتوا

به‌ روزرسانی شده در ۷ بهمن ۱۴۰۲

|

با بهترین ابزارهای تولید محتوا رایگان آشنا شوید

تولید محتوا تنها سرهم کردن کلمات نیست… لابد این جمله به گوش شما هم خورده است. همان‌طور که می‌دانیم، هر کاری ابزارهای خاص خود را دارد. برای مثال آشپزی بدون استفاده از قابلمه و ماهیتابه و نجاری بدون استفاده از اره ممکن نیست.
در مورد تولید محتوا نیز به‌جز موبایل، کامپیوتر یا لپ‌تاپی که مقابل شماست، با استفاده از ابزار تولید محتوا می‌توانید هم در صرف انرژی و زمان صرفه‌جویی کنید و هم محتوایی تولید کنید که کیفیت بالایی دارد.
تفاوتی ندارد که شما درحال تولید محتوای متنی باشید، یا محتوای صوتی و تصویری. هر نوعی از تولید محتوا می‌تواند با استفاده از ابزار تولید محتوا جذاب‌تر شده و موجب ارتقای استراتژی محتوا شما گردد.
بین یک محتوای متنی که تمام اصول نگارشی در آن رعایت شده و محتوای متنی پر از ایرادات املایی و نگارشی تفاوت وجود دارد. همچنین استفاده از تصاویر در محتوا می‌تواند موجب تأثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان شما شود. پس ابزار تولید محتوا را دست کم نگیرید.

اما ابزار تولید محتوا چیست و چگونه می‌توان بهترین ابزار تولید محتوا که رایگان باشد را پیدا کرد؟‌ در این مطلب به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

ابزار تولید محتوا چیست؟

ابزار تولید محتوا می‌تواند هرچیزی باشد که به شما کمک می‌کند تا محتوا تولید کنید. تولید محتوای خوب، آن‌هم به‌طور مداوم، به زمان، پول و تلاش زیادی نیاز دارد و ابزار تولید محتوا زمان مورد نیاز برای این کار را کاهش می‌دهد و در ثبات و برنامه‌ریزی زمانی دقیق برای تولید محتوا بسیار کمک کننده خواهد بود.
بگذارید یک مثال عینی و ساده از ابزار تولید محتوا بیاوریم. زمانی که شما درحال تولید محتوای متنی هستید، از نرم افزار ورد استفاده می‌کنید. در این‌صورت می‌گوییم که ورد یک ابزار تولید محتوا است و البته همان‌طور که می‌دانید ورد از ابزارهای تولید محتوا رایگان است. استفاده از برخی از انواع ابزار تولید محتوا ممکن است با پرداخت پول ممکن باشد.

همچنین برخی از انواع ابزار تولید محتوا را می‌توانید روی دیوایس خود داشته باشید و بدون استفاده از اینترنت و آفلاین از آن استفاده کنید. برخی دیگر از انواع ابزار تولید محتوا نیز آنلاین هستند.

پس تا این‌جا انواع ابزار تولید محتوا عبارتند از:

  • ابزارهای تولید محتوای پولی یا رایگان
  • ابزارهای تولید محتوای آنلاین یا آفلاین

البته ابزار تولید محتوا ممکن است ترکیبی از این‌ها نیز باشد.

ابزارهای تولید محتوا چه کمکی به ما می‌کنند؟

تفاوتی ندارد که شما در مورد تولید محتوا این سوال را مطرح کنید یا در مورد هرچیز دیگری. ابزار مهم است چون باعث سهولت کار می‌شود و دقت و سرعت را افزایش می‌دهد. ابزار تولید محتوا نیز به همین ترتیب عمل می‌کند.
با استفاده از ابزار تولید محتوا شما دست بازتری برای تولید محتوایی که به آن نیاز دارید خواهید داشت. همچنین این ابزار تولید محتوا است که انتظارات کارفرما یا مشتری از محتوای تولید شده را فراهم می‌کند.
حتی اگر تصور می‌کنید که ممکن است هرگز به ابزار تولید محتوا نیازی نداشته باشید، لازم است آن‌ها را بشناسید. در این‌صورت خواهید دید که چگونه گستره خلاقیت شما وسعت پیدا می‌کند.
در ادامه به معرفی انواع ابزار تولید محتوا که برای تولید محتوای متنی، صوتی، تصویری-اینفوگرافیک و محتوای ویدئویی می‌پردازیم. ابزارهای بی‌شماری در دنیای دیجیتال موجود هستند و ما در این‌جا قصد داریم ابزارهای کاربردی و رایگان را به شما معرفی کنیم.
با ما همراه باشید تا بدانید تولید محتوا می‌تواند چقدر خلاقانه باشد.

ابزارهای تولید محتوای متنی

زمانی که در مورد تولید محتوای متنی صحبت می‌کنیم، این‌که «کلمات کلیدی» را در نظر نگیریم خطای بزرگی محسوب می‌شود. بنابراین بگذارید از ابزارهایی شروع کنیم که استراتژی محتوای شما را بهبود می‌بخشند.

  • گوگل ترند google trend

گوگل ترندز google trends یکی از انواع ابزار تولید محتوا است. با استفاده از گوگل ترند شما می‌توانید به‌طور آنلاین اطلاعات دقیقی از آن‌چه اکنون مورد توجه کاربران است را به‌دست آورید.

  • BuzzSumo و Epic Beat

زمانی که می‌خواهیم متنی را بخوانیم یکی از اولین چیزهایی که به چشم می‌خورد، عنوان یا تیتر محتوای تولید شده است. اگر در تهیه عنوان جذاب، کم‌کاری کنید، ممکن است مطلب شما هرگز خوانده نشود. بنابراین استفاده از ابزار تولید محتوای BuzzSumo و Epic Beat می‌تواند کمک بزرگی به دیده شدن محتوای شما کند.

  • AlsoAsked

AlsoAsked برای انجام جستجوی کیوردها یا کلمات کلیدی در یک کشور و به زبان مورد نظر شما، کاربرد دارد.

  • ورد و پاورپوینت Word و Powerpoint

زمانی‌که صحبت از تولید محتوای نوشتاری می‌شود، ورد برای همه ما اولین گزینه است. همچنین با استفاده از پاورپوینت می‌توانیم محتوایی تولید کنیم که با وجود متن محور بودن، برای جذابیت بیشتر و انتقال پیام به مخاطب، حرکت را نیز به محتوای نوشتاری اضافه می‌کند.

  • کو اسکجول coschedule

با استفاده از ابزار تولید محتوا coschedule می‌توانید آن دسته از کلماتی را که کاربران را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد را در دسته‌های گوناگون قرار داده و در تولید محتوا آن‌ها را به‌کار ببرید.

  • فرهنگ املایی ویراستاران

یک محتوای متنی خود، محتوایی است که در آن املای کلمات و نگارش آن به شکل درستی در متن آمده باشد. با استفاده از ابزار تولید محتوا ویراستاران این مشکل به آسانی رفع می‌شود.

  • آبادیس

آبادیس یک ابزار تولید محتوا آنلاین است که با استفاده از آن می‌توانید معانی کلمات را استخراج کنید و کلمات را در جای خود به‌کار ببرید.

  • Grammerly

تولید محتوای انگلیسی حتی برای انگلیسی زبان‌ها نیز می‌تواند با اشتباهاتی همراه باشد. با استفاده از ابزار تولید محتوا Grammerly، می‌توانید گرامر و املای متن انگلیسی و همچنین لحن محتوا خود را چک کنید و ایرادات خود را رفع کنید.

در تریبون بخوانید : سفارش محتوای متنی

ابزارهای تولید محتوای صوتی و پادکست

محتوای صوتی و پادکست‌ها، مانند کتاب‌های صوتی و رادیوهای اینترنتی امروزه بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. زمانی که افراد در ترافیک و درحال رانندگی هستند و یا وقتی مشغول به‌کاری هستند که تنها می‌توانند بشنوند، این نوع محتوا بسیار مفید است. اما برای تولید محتوای صوتی جذاب نیاز است تا با انواع ابزار تولید محتوا صوتی نیز آشنا شوید.

  • Alitu

ادیت صدا اغلب خسته کننده‌ترین مرحله از تولید پادکست است. افراد اغلب ترجیح می‌دهند به جای ویرایش، وقت خود را صرف ضبط کنند. با این حال، شما باید مطمئن باشید کیفیت صدای ارائه شده مناسب است. بنابراین می‌توانید از ابزار تولید محتوا صوتی Alitu برای ضبط، ویرایش و انتشار پادکست‌های خود استفاده کنید. نکته‌ای که این ابزار را کاربردی می‌کند این است که برای استفاده از آن نیاز به هیچ مهارت خاصی ندارید. این ابزار به‌طور خودکار این‌کار را انجام می‌دهد.

  • Adobe Audition

با استفاده از این ابزار می‌توانید به‌طور حرفه‌ای صدایی که می‌خواهید در محتوای خود استفاده کنید را ویرایش کنید، از یک موزیک بر روی صدای گوینده استفاده کنید و یا صداهای مختلف را با هم ترکیب کنید.

  • Audacity

اگر صدای خود را برای پادکست یا یک فیلم ضبط کرده‌اید و به‌هیچ وجه از صدای خود راضی نیستید، ابزار تولید محتوا صوتی Audacity می‌تواند شما را نجات دهد. شما می‌توانید از آن برای ضبط صوتی زنده و ویرایش صدا، کاهش نویز، تنظیم سرعت و غیره استفاده کنید.

  • اپلیکیشن Speaker Studio

برای کسانی که می‌خواهند با استفاده از اندروید، محتوای صوتی جذابی ایجاد کنند، این اپلیکیشن یک ابزار تولید محتوای مناسب است.

ابزارهای تولید محتوای تصویری و اینفوگرافیک

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که گفته می‌شود میانگین زمانی که یک کاربر به محتوای شما توجه می‌کند تنها 8 ثانیه است. این یعنی شما فقط 8 ثانیه فرصت دارید تا مخاطب را به خود جلب کنید. استفاده از محتوای بصری مانند اینفوگرافیک‌ها و تصویرهای جذاب و همچنین عکس‌هایی که اطلاعات آن به آسانی قابل درک هستند،‌ می‌تواند برگ برنده شما در کسب‌وکار دیجیتال باشد. در ادامه به معرفی برخی از انواع ابزار تولید محتوا که در این مورد به شما کمک می‌کنند می‌پردازیم.

  • کانوا Canva

این ابزار می‌تواند تمام کاری که نیاز دارید تا یک محتوای بصری متناسب و قابل قبول داشته باشید را برای شما انجام می‌دهد. با استفاده از کانوا می‌توانید حجم عکس و سایز آن را تغییر دهید، اینفوگرافی طراحی کنید و یا لوگویی که می‌خواهید را بسازید.

  • فوتوشاپ Photoshop

این ابزار از ابزارهای تولید محتوا رایگان و شناخته شده است. بعید است کسی با این ابزار تولید محتوا تصویری آشنایی نداشته باشد. با استفاده از فوتوشاپ می‌توانید با تصاویر کاری را انجام دهید که به‌طور دقیق مفهوم مورد نظر شما را به مخاطب منتقل کند.

  • MOJO

این ابزار برروی اندروید و IOS کار می‌کند. اگر فعالیت شما بر اینستاگرام تمرکز دارد، MOJO یک ابزار مناسب برای شماست.

  • GIPHY

اگر فکر می‌کنید استفاده از GIF‌ها در پست‌های شما سرگرم‌کننده هستند‌، می‌توانید از GIPHY استفاده کنید. این ابزار تولید محتوا امکان ایجاد GIF را برای شما فراهم می‌کند. فقط کافی است یک فیلم یا عکس را بارگذاری کنید و سرعت انیمیشن را تنظیم کنید.

ابزارهای تولید محتوای ویدئویی

داستان‌ها در انتقال پیام به مخاطب و تحت تأثیر قرار دادن آنان معجزه می‌کند. بنابراین محتوای ویدئویی جایگاه ویژه‌ای در تولید محتوا دارد. چرا که یک داستان ویدئویی می‌تواند تمام کار انتقال پیام را با جذابیت هرچه تمام انجام دهد. در ادامه بهترین ابزارهای تولید محتوا تصویری را مرور می‌کنیم.

  • Adobe Premier

پریمیر یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوا و البته حرفه‌ای‌ترین نوع از ابزار تولید محتوا است. با استفاده از این ابزار می‌توانید با ویدئویی که در دست دارید هرکاری که لازم است را انجام دهید.

  • Adobe After Effect

با کمک افتر افکت می‌توانید ویدئوی خود را به‌طور جذاب‌تری ارائه دهید. می‌توانید از افکت‌های مختلفی که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید و به تصاویر حرکت را اضافه کنید.

  • Soapbox

یکی از ابزارهای ساخت ویدیو Soapbox است. این ابزار تولید محتوا ویدئویی یک برنامه افزودنی به Chrome است که به‌عنوان یک سرویس میزبانی ویدیویی عمل می‌کند. با Soapbox می‌توانید بدون نیاز به مهارت و تجربه فنی، فیلم‌های خود را در مرورگر خود ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید.

  • Loom

Loom یک ابزار ضبط و اشتراک‌گذاری ویدیوی ساده است که هم به‌عنوان یک برنامه افزودنی Chrome و هم یک برنامه دسک‌تاپ ارائه می‌شود. با استفاده از ابزار تولید محتوا Loom می‌توانید صفحه، وب‌کم خود و یا هر دو را هم‌زمان ضبط کنید.
نسخه رایگان این ابزار حداکثر 25 فیلم و 5 دقیقه در هر فیلم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر قصد دارید ویدئوی آموزشی تولید کنید و یا برای YouTube محتوا تولید کنید، پس Loom می‌تواند همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.