تا ۵۰٪ تخفیف خرید رپورتاژ آگهی از ۴۰۰+ رسانه
ورود به جشنواره
ترفندهای لینک‌سازی خارجی

به‌ روزرسانی شده در ۱۴ آذر ۱۴۰۲

|

30 ترفند لینک‌سازی خارجی برای کمک به بهبود رتبه سایت شما

چقدر در طول روز برای تایید حرف‌هایتان از نام بزرگان یا نقل‌قول آن‌ها استفاده می‌کنید تا معتبربودن حرفتان را به کرسی بنشانید؟ در واقع، گاهی لازم است برای اعتباربخشی به فعالیت‌تان به افراد متخصص و باتجربه آن حوزه اشاره کنید تا ارزشمندی کار شما به همه ثابت شود. این دقیقاً همان کاری است شما باید انجام دهید تا دیگران درباره برند شما صحبت کنند، از زبان شما نقل‌قول بگویند و در آخر به شما لینک دهند. در ادامه مجموعه‌ای از تکینک‌های کارآمد و جدیدی را که در سال ۲۰۲۳ برای لینک‌سازی مورد استقبال متخصصان سئو قرار گرفته است، مرور خواهیم کرد.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا می‌شوید:

چگونه لینک بسازیم؟

بک لینک‌ها در افزایش اعتبار سایت‌ها نقش اساسی دارند. خزنده‌های گوگل علاوه‌ بر بررسی جزئیات سئوی داخلی صفحات، به دنبال بک لینک‌های قوی و مرتبط آن صفحه نیز می‌گردند. هر چقدر سایت بک‌لینک‌های قدرتمند و ارزشمند بیشتری داشته باشند، اعتبار بالایی به صفحات تزریق می‌شود و در نتیجه رتبه بهتری نصیب سایت خواهد شد. همچنین بک‌لینک‌ها یکی راه‌های افزایش ترافیک رفرال (Referral) سایت شما هستند.

برای اثرگذاری لینک سازی خارجی، بک‌لینک‌ها باید باکیفیت و در عین حال طبیعی باشند. خرید بک لینک از مزرعه لینک یا به روش‌های اسپم، چندان نمی‌توانند در طولانی‌مدت برای شما ماندگار باشند و اعتباری به شما ببخشند. با کمک تکنیک‌های زیر می‌توانید کیفیت لینک‌های خارجی سایت خود را روزبه‌روز بهتر کنید و در آینده شاهد پروفایل ارزشمندی از بک لینک‌ها باشید.

۱.تولید محتوا با پتانسیل دریافت بک‌لینک

از نظر گوگل، محتوایی که بتواند تمام‌وکمال انتظارات کاربر را برآورده کند و او را راضی نگه دارد، قطعاً می‌تواند به دیگران هم توصیه شود و برایتان لینک بیاورد. در واقع محتواهایی که اطلاعات ناب و دست‌اولی را به خواننده منتقل می‌کنند یا به‌عنوان یک راهنمای آموزشی قدم‌به‌قدم با کاربر همراه می‌شوند، چرا نتواند با دست‌به‌دست‌شدن بین کاربران، لینکی برای خودشان دست‌وپا کنند؟

توجه به نکات زیر کمک می‌کند تا محتوای جامع و درخور دریافت لینک تولید کنید:

  • دور محتوای کپی و تکراری را خط بکشید و محتوای جدید تولید کنید
  • درباره تمام جوانب یک موضوع در محتوا صحبت کنید
  • مستقیم و بدون ابهام به سوالات احتمالی پاسخ دهید
  • در ارائه آمار، نقل‌قول، گزارش، خبر و منبع اطلاعاتی خود دقیق باشید
  • از تصاویر، اینفوگرافیک، pdf، فایل صوتی و ویدئو برای جلوگیری از یکنواختی متن استفاده کنید

۲.از لینک‌دادن به بلاگ‌های دیگران نترسید

بر اساس جدیدترین تکنیک‌های لینک‌سازی خارجی ۲۰۲۳، شما می‌توانید بسته به موضوع محتوایتان، به منبع دیگری لینک دهید و مقاله‌ای را معرفی کنید. در عوض، آن بلاگ برای جبران لطف، به مقالات مرتبط شما لینک خواهد داد. به هر حال همیشه هم نباید منتظر فرصت‌های عجیب‌وغریب باشید. گاهی باید خودتان برای خلق فرصت دست به کار شوید. علاوه بر این، شما نمی‌توانید در تمام حوزه‌ها یک متخصص تمام‌عیار باشید یا درباره همه چیز اطلاعات داشته باشید. پس منطقی است که برای تجربه کاربری بهتر، بخواهید به منابع معتبر دیگری لینک دهید.

۳.با محتوای خاص خود، مهمان بلاگ دیگری شوید

پست‌ مهمان‌ همان طور که از نامش مشخص است، یعنی می‌توانید مطلب تخصصی و منحصربه‌فردی برای سایت‌های مرتبط با کسب‌وکارتان بنویسید و به ازای آن لینک دریافت کنید. مهم‌ترین مزیت پست مهمان، ساخت بک لینک باکیفیت است. اگر مطلب شما بتواند مخاطب‌های زیادی را جذب کند، احتمالاً آنها برای بررسی سایر مطالب شما به بلاگ شما سر می‌زنند و علاوه بر دریافت بک لینک، ترافیک ورودی سایت شما هم افزایش پیدا می‌کند.

۴.فهرست‌‌های کاربردی تولید کنید

مفیدتر از محتوای لیست‌گونه یا فهرست‌ها نمی‌توانید پیدا کنید. برای مثال، علاقه‌مندان حوزه گرافیک دوست دارند که به یک لیست از ۱۰ سایت‌ برتر آموزش فتوشاپ دسترسی داشته باشد. به همین دلیل، احتمال آن زیاد است که کاربران محتوای شما را به دیگران توصیه کنند، به‌عنوان یک منبع معتبر اطلاعاتی از شما در محتوایشان نام ببرند و به شما لینک دهند. نمونه کاربردی‌ترین لیست‌هابی که می‌توانید تهیه کنید:

  • لیست منابع مفید
  • لیست ابزارهای کارآمد رایگان
  • لیست تمپلیت‌های رایگان
  • لیست‌ سایت‌های برتر آموزشی
  • لیست‌ سایت‌های دانلود رایگان تصاویر
  • و…

۵.روی اخبار ترند موج سواری کنید (newsjack)

وقتی یک داستان، یک هشتگ یا خبری در رسانه‌ها ترند می‌شود، زمان خوبی است که با کمی خلاقیت، ارتباطی بین حوزه‌ فعالیت خود و موضوع ترند ایجاد کنید و نام برند خود را سر زبان‌ها بندازید. بسیاری از برندها همیشه با کمک این تکنیک توانسته‌اند در میان کاربران، مشتریان و رقبا جلب توجه کنند و به موضوع خبرساز آن برهه زمانی تبدیل شوند. شاید مثال‌های زیادی از کسب‌وکارها به ذهنتان برسد که توانسته‌اند ورق بازی را به نفع خود برگردانند و در مرکز توجه قرار بگیرند.

۶.بگذارید مشتری تبلیغ برند شما را انجام دهد

کیس‌استادی‌‌ کارنامه‌ کاری شماست که با نتایج واقعی نشان می‌دهد چگونه خدمات و سرویس‌های شما توانسته است به یک کسب‌وکار کمک کند. آن‌ها علاوه بر نتایج، نظرات واقعی مشتریان شما هستند و استناد به آن‌ها می‌تواند دلیل خوبی برای دریافت لینک از سایر منابع معتبر باشد.

۷.برای کیس استادی داوطلب شوید

همان طور که در کسب‌وکار خود به دنبال مشتریانی هستید که بتوانید از مزایای محصولات و خدماتی که در اختیارشان قرار داده‌اید، کیس استادی منتشر کنید، می‌توانید خود شما هم برای برند دیگری داوطلب شوید تا از موفقیت شما با استفاده از سرویس‌هایشان کیس استادی منتشر کنند و در عوض پس از انتشار آن، به سایت شما لینک دهند.

۸.برای مطبوعات نقل‌قول ارسال کنید

یکی از روش‌هایی که در داخل ایران موردتوجه قرار نگرفته است، ولی در سایر کشورها بسیاری از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران به آن توجه ویژه‌ای دارند، این است که برای جمع‌آوری خوراک محتوایی خود از برندها درخواست نقل‌قول می‌کنند. برندها و کسب‌وکارها با استفاده از ابزارهای خاص مطبوعاتی از این درخواست‌ها مطلع می‌شوند و به تناسب حوزه کسب‌کارشان نقل‌قول یا بیانه‌ای برای انتشار با نام برند خود ارسال می‌کنند.

۹.در بازاریابی مشترک شرکت کنید

در بازاریابی مشترک (Co-Marketing) دو برند با یک دسته مخاطب مشترک تصمیم می‌گیرند با یکدیگر روی انتشار یک محتوا یا راه‌اندازی کمپین کار کنند. همکاری با دیگر برندها باعث می‌شود به کانال‌ها و رسانه‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید و با هزینه کمتر اما لینک‌های بیشتر، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای درباره برند خود داشته باشید.

۱۱.با همکاران وبمستر خود ارتباط برقرار کنید

ارتباطات کاری خود با دیگر وبمستران را به دنیای واقعی انتقال دهید و با آن‌ها ارتباط صمیمی ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید در حل بعضی از مشکلات سایت به آن‌ها کمک کنید و اطلاعات و تجربه خودتان را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. این تعامل باعث می‌شود که اگر روزی نیاز داشتید تا از سایتی لینک دریافت کنید یا لینک محتوای خود را به جای لینک‌های شکسته‌ی آن‌ها جایگزین کنید، آن‌ها به شما در این زمینه کمک کنند.

۱۲.اشتراک‌گذاری اطلاعات نظرسنجی

پروژه جمع‌آوری دیتا با استفاده از تحقیقات میدانی و نظرسنجی، فعالیتی ارزشمند و بسیار کاربردی است که در اغلب اوقات موردتوجه متخصصان، مشتریان و رقبا قرار می‌گیرد. اگر تصمیم بگیرید نتایج تحقیقات خود را در اختیار افراد مختلفی قرار دهید و به خبرگزاری‌ها هم اجازه دهید تا یافته‌های شما را منتشر کنند، می‌توانید بستر خوبی را برای دریافت لینک به سایت خود مهیا کنید.

۱۳.درباره موضوعی نقد و بررسی بنویسید

یکی از راه‌های خلاقانه برای اینکه در مرکز توجه باشید و لینک‌های زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید، تولید محتوای نقادانه است. به‌عنوان یک فرد متخصص یا یک برند پرسابقه در حوزه خودتان، می‌توانید محتوای تحلیلی بنویسید و محصولات یا خدمات مختلفی را نقد کنید. در طول زمان، منابع معتبری حاضر می‌شوند برای استفاده از نظرات و بررسی‌های دقیق شما، به محتوایتان لینک دهند.

۱۴.محتوای ارائه‌ وبینارها را منتشر کنید

حتماً بارها دیده‌اید که دانشجویان یک دوره آموزشی پس از اتمام دوره، پستی را از تجربه شرکت در آن دوره آموزشی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند یا مطلب مفصلی را درباره نکات مثبت و منفی آن می‌نویسند. از این طریق، شما به سایر افراد علاقه‌مند آن حوزه معرفی می‌شوید. برای مثال، اگر بتوانید لندینگ یا مقاله پرباری از هر دوره برگزارشده در سایت خود منتشر کنید و بخشی از محتوای آموزشی، تمرین و عکس دانشجویان را در آن قرار دهید، به این شکل دانشجویان به آن صفحه لینک خواهند داد.

۱۵.استفاده از اینفوگرافیک در تولید محتوا

اینفوگرافیک‌ها یکی از محبوب‌ترین انواع محتواها هستند که به خاطر انتقال حجم زیادی از اطلاعات در یک خلاصه جذاب، به‌راحتی به اشتراک گذاشته می‌شوند. طبق تحقیقاتی، اینفوگرافیک‌ها بیش از سایر مطالب در انواع رسانه‌ها دست‌به‌دست می‌شوند و برای سایت لینک می‌آورند.

۱۶.محتواهای سرگرم‌کننده تولید کنید

محتوای طنز در میم‌ها، ویدئوهای کوتاه یا توئیت‌، قدرت به اشتراک‌گذاری زیادی دارند و بین افراد آن حوزه حسابی پخش می‌شود. برای همین نام برند شما بسیار تکرار خواهد شد و می‌توانید بک لینک هم دریافت کنید.

۱۷.درباره اخبار شرکت پرس ریلیز بنویسید

با کمک استراتژی‌ روابط عمومی برند خود، از اخبار و بیانیه‌های جدید، محتوایی تهیه کنید و اول آن را در سایت خود منتشر کنید و از رسانه‌های خبری بزرگ بخواهید به‌خوبی آن خبر شما را پوشش دهند.

۱۸.بیانیه مطبوعاتی مشترک منتشر کنید

بعد از همکاری با یک برند، یک بیانیه مطبوعاتی مشترک منتشر کنید. شاید به‌تنهایی نتوانید خبرتان را به دست همه رسانه‌ها رسانید. اما وقتی فرد دیگری هم در انتشار آن به شما کمک می‌کند، فرصت بیشتری دارید تا محتوایتان را در معرض دید قرار دهید و بک لینک‌های بیشتری دریافت کنید.

۱۹.برای پروموت محتواهای جامع و کامل برنامه‌ریزی کنید

زمانی که برای تهیه محتواهای باکیفیت و داستان‌های برندتان وقت و هزینه صرف می‌کنید، باید مخاطبان خود را از وجود آن باخبر کنید. برای داستان و اخبار شرکت یک صفحه اختصاصی در سایت ایجاد کنید و از رسانه‌های معتبر و حمایت‌کننده بخواهید که درباره آن صحبت کنند و به شما لینک دهند.

۲۰.نظرات شخصی خود را به مقاله تبدیل کنید

برخی از مقاله‌هایی که مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرند، آن‌هایی هستند که درباره موضوعی نظر شخصی داده‌اند و از تجربه و عقایدشان مطلبی منتشر کرده‌اند. دقیقا یکی از مواردی که باعث می‌شود محتوایی توسط دیگران لینک دریافت کند و در جاهای مختلفی منتشر شود، نظرات و توصیه‌های خود نویسنده است که باعث شده است آن مطلب اعتبار و ارزش ویژه‌ای پیدا کند.

۲۱.با برندهای مکمل حوزه کاری‌تان همکاری کنید

برخی از کسب‌وکارها در ارائه محصول یا خدمات تکمیل‌کننده یکدیگر هستند و جامعه مخاطبان یکسانی را هدف قرار می‌دهند. این گروه از کسب‌وکارها چون رقیب هم نمی‌شوند، پس به‌راحتی می‌توانند در سایت خود از محصول یا خدمات دیگری نام ببرند و به رفع نیاز کاربرانشان کمک کنند. برای مثال، شرکت‌های فروش هاست، به‌راحتی می‌توانند همکاران معتبر حوزه طراحی سایت را به مشتریانشان معرفی کنند و به سایتشان لینک دهند و برعکس.

۲۲.از دیگران بخواهید محصولات شما را بررسی کنند

از مشتریان وفادار، کاربران فعال، متخصصان حوزه کسب‌وکارتان و اینفلوئنسرها بخواهید از محصول شما استفاده کنند، ویژگی‌هایشان را بررسی کنند و در نهایت تجربه‌هایشان را برای شما بنویسند و در رسانه‌های مختلف با شما به اشتراک بگذارند.

۲۳.برند منشن‌ها را به بک لینک تبدیل کنید

هر اشاره‌ای که در رسانه‌های مختلف به محتوای سایت، نام برند، نام محصول یا خدمات شما شود، بدون آنکه مستقیماً لینکی داده شود، برند منشن نام دارد. با استفاده از ابزار گوگل آلرت (Google Alert) می‌توانید با هر بار منشن در سطح وب، یک ایمیل دریافت کنید و با پیداکردن منبع و ایجاد ارتباط، برای هر تعداد منشن، بک لینک دریافت کنید.

۲۴.ساخت بک لینک با لینک شکسته (Broken Link Building)

دریافت بک لینک با این تکنیک به این شکل است که باید لینک‌های ۴۰۴ سایتی در حوزه کاری خودتان را پیدا کنید و به آن‌ها پیشنهاد دهید که لینک محتوای شما را با لینک شکسته جایگزین کنند. شاید در ظاهر ساده باشد، اما پیداکردن چنین فرصتی آن هم به دفعات زیاد، کمی سخت است. برای پیداکردن لینک‌های شکسته باید از ابزار یا اکستنشن‌های مخصوصی استفاده کنید.

۲۵.بک لینک‌های رقبا را آنالیز کنید

همیشه و در همه حال باید حواستان به رقیب باشد. با زمانی که برای تحلیل و بررسی پروفایل بک لینک رقبا می‌گذارید، می‌بینید که رقیب شما از نظر کیفیت و تعداد لینک‌سازی چگونه عمل می‌کند و و برای مثال چگونه توانسته در رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرد. همچنین می‌توانید ببینید که رقیب تصمیم دارد برای چه محتوایی و با چه انکر تکستی لینک‌سازی کند. در اکثر مواقع محتواهای غنی یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب بک لینک است و به‌خوبی شما با بررسی دقیق بک لینک‌ها این موضوع را متوجه خواهید شد.

۲۶.برای محتواهای سایت، از دکمه اشتراک‌گذاری استفاده کنید

سعی کنید برای محتواهای سایت خود از امکان اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. با این روش، احتمال دارد کاربران بیشتری آن مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارند یا در سایت خود منتشر کنند و در نتیجه به شما هم به‌عنوان منبع معتبر لینک دهند.

۲۷.برای محصولات تست رایگان و خدمات دوره فریمیوم در نظر بگیرید

برای محصولات خود یک دوره تست رایگان در نظر بگیرید و سرویس‌های خود را به طور رایگان در اختیار کاربران قرار دهید. این ایده باعث می‌شود مخاطبان شما در دایره مشتریان VIP قرار بگیرند و به انتشار مطلب درباره برند شما تشویق شوند و در نهایت از شما و خدماتتان نام ببرند.

۲۸.حامی رویداد شوید یا در آن سخنرانی کنید

معمولاً برای تامین هزینه‌های برگزاری یک رویداد، از برندهای مرتبط دعوت می‌کنند که حامی رویداد شوند و در عوض، برگزارکنندگان هم حامیان را به روش‌های مختلفی تبلیغ می‌کنند. برای مثال آن‌ها نام برند و لوگوی شما را همراه با لینک در فهرست حامیان قرار می‌دهند یا از شما به‌عنوان سخنران مطلبی در بلاگشان منتشر می‌کنند و به سایت شما لینک می‌دهند.

اگر قرار است در رویدادی سخنرانی کنید، سعی کنید ارائه بی‌عیب‌ونقصی را به نمایش بگذارید و اطلاعات ارزشمندی را به شرکت‌کنندگان انتقال دهید. تا افراد بتوانند درباره ارائه شما صحبت کنند و شما را به دیگران معرفی کنند.

۲۹. از بهترین مقالات گوگل لینک دریافت کنید

دریافت بک لینک از مقالات برتر گوگل، یکی دیگر از روش‌های نو در لینک‌سازی خارجی طبیعی است. تریبون شرایطی را فراهم کرده است که کسب‌وکارها بتوانند از مقالات دارای رتبه‌ بک لینک دریافت کنند. کسب‌وکارها با توجه به حوزه مرتبط و درنظرگرفتن سایر فاکتورهای سئویی می‌توانند بهترین نتیجه را از این روش لینک‎سازی دریافت کنند. لینک‌پرومکس نام روش جدیدی که با استفاده از آن می‌توانید از متن مقالات لینک دریافت کنید. لینک پرومکس خدمتی است که فقط در تریبون ارائه می‌شود و به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا نزد گوگل اعتبار بالایی کسب کنید.

۳۰. روی سئوی بین‌المللی سایت خود کار کنید

کسب‌وکارهایی تصمیم دارند فعالیتشان را در خارج از کشور گسترش دهند و با نمایش در نتایج جستجوی وب خارجی، کاربر و مشتری غیرایرانی جذب کنند. به سئوی بین‌المللی نیاز دارد. انتشار رپورتاژ خارجی یکی از روش‌های بهبود سئوی سایت در وب (انگلیسی) جهانی است. انتشار این نوع رپورتاژ آگهی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا به راحتی در سرچ‌های مرتبط با حوزه کسب‌و کار در صدر نتایج جست‌وجو کشور هدف قرار بگیرند. تریبون با ارائه رپورتاژ آگهی خارجی، شرایطی را فراهم کرده است که شما می‌توانید با پرداخت ریالی انواع رپورتاژهای خارجی خود را در بیشتر زبان‌های دنیا و در دسته‎بندی‌های متنوع موضوعی منتشر کنید.

سخن پایانی

تولید محتوای باکیفیت که از همه نظر جامع و کامل باشد، مهم‌ترین دلیلی است که کاربران و سایر سایت‌ها به لینک‌دادن به برند شما تشویق می‌شوند. در این مقاله، ۳۰ تکنیک لینک‌سازی خارجی جدید و کارآمد را باهم مرور کردیم. حالا نوبت شما که با کمی خلاقیت سعی کنید این روش‌ها برای کسب‌وکار خود شخصی‌سازی کنید و در استراتژی خود استفاده کنید. شما به‌عنوان وبمستر یا مدیر سئوی سایت، بیشتر از کدام تکنیک برای لینک‌سازی خارجی استفاده می‌کنید؟

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
برای مواقع بحران، آماده شوید!

در وبینار ۹ مرداد (ساعت ۱۹) هستی شهریزفر معمار ارتباطات ابر آروان قرار است درباره ارتباطات پیش از وقوع بحران تجربیات خود را به اشتراک بگذارد.