نحوه انتشار خبر و رپورتاژ در سایت‌های خارجی
نحوه انتشار خبر و رپورتاژ در رسانه‌های خارجی

به‌ روزرسانی شده در ۱۵ مهر ۱۴۰۲

|

نحوه انتشار خبر و رپورتاژ در رسانه‌های خارجی

در تمام نقاط جهان، برندها با اهداف سئو، روابط عمومی یا تبلیغات در رسانه‌های داخلی یا بین‌المللی رپورتاژ آگهی منتشر می‌کنند. از آنجایی که میزان قابل‌توجهی از سایت‌های جهان (بیش از ۵۸درصد) به زبان انگلیسی هستند، موتورهای جستجو درک بهتری از این زبان دارند و انتشار رپورتاژ آگهی خارجی برای کسب‌وکارهایی با مخاطب غیرایرانی و فعالیت بین‌المللی، نتیجه بهتری دارد.

از این جهت، تریبون برای تکمیل سبد خدمات سئویی، امکان انتشار رپورتاژ آگهی خارجی را فراهم کرده است تا تمام کسب‌وکارها به راحتی بتوانند برای رشد سایت در بخش Off Page SEO و Local Seo در سایت‌های معتبر و شناخته‌شده خارجی، رپورتاژ آگهی منتشر کنند.

انتشار رپورتاژ خارجی چگونه سئوی سایت را بهبود می‌دهد؟

شما با خرید رپورتاژ خارجی از سایت‌های معتبر در واقع از آن‌ها اعتبار می‌گیرید. چرا که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی سایت در گوگل، تعداد و کیفیت بک لینک‌هاست. بک لینک‌های فالو و دائمی با انتشار رپورتاژهای خارجی در رسانه‌های بین‌المللی، مستقیماً در رتبه و میزان ورودی سایت تاثیر می‌گذارد. همچنین برای کسب‌وکارهایی که در سطح بین‌‌المللی یا به‌صورت محلی فعالیت می‌کنند، انتشار این نوع رپورتاژ آگهی می‌تواند به آن‌ها نیز کمک کند. در حقیقت با فرایند سئوی محلی، به راحتی در سرچ‌های مرتبط با حوزه کسب‌و کار در صدر نتایج جست‌وجو قرار می‌گیرید.

برای مقایسه و انتخاب رسانه‌های خارجی باید به چه معیارهایی توجه کنیم؟

  • اعتبار دامنه (DA)

اعتبار دامنه (Domain Authority) معیاری برای سنجش کیفیت لینک‌های خارجی هر سایت است و به سایت‌های مختلف از ۱ تا ۱۰۰ امتیاز می‌دهد. در پنل تریبون، این فاکتور برای تمام رسانه‌ها به شما نشان داده می‎شود تا بتوانید برای انتخاب و تصمیم‌گیری بهتر، آن را ملاک قرار دهید.

  • ترافیک ماهانه سایت

یکی از باید‌ها و نباید‌های انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه‌های بین‌المللی این است که محتوای خود را در رسانه‌هایی منتشر کنید که ترافیک ماهانه بالایی داشته باشند و روزانه کاربران زیادی از آن سایت بازدید کنند. در پنل تریبون، شاخص ترافیک ماهانه برای رسانه‌های خارجی بر اساس آمار سایت سمیلاروب (Similarweb) قرار داده شده است.

  • اسپم اسکور (Spam Score)

این معیار مشخص می‌کند که سایت منتشرکننده به خاطر لینک‌سازی‌های خارجی خود، چقدر احتمال دارد تا توسط گوگل جریمه شود. اگر رسانه‌ای در لینک سازی‌های خارجی خود استانداردهای لازم را رعایت نکرده باشد، یعنی فعالیت‌های آن از نظر الگوریتم‌های گوگل غیرطبیعی است. در نتیجه بهتر است آن رسانه‌ را برای خرید رپورتاژ انتخاب نکنید.

  • تناسب موضوع رسانه با حوزه کسب‌وکار

گوگل برای بررسی کیفیت لینک‌ها به ارتباط موضوعی صفحات با سایت لینک‌دهنده توجه می‌کند. در صورتی که موضوع سایت شما با سایتی که از آن لینک دریافت کرده‌اید مرتبط نباشد، ممکن است گوگل لینک شما را غیرطبیعی شناسایی کند.

همینطور، رسانه‌‌هایی را برای این هدف انتخاب کنید که اخبار مرتبط با حوزه کسب‌وکار شما را قبلاً پوشش داده باشند. همچنین علاوه بر اعتبار بالای دامنه، رسانه خارجی در کشور هدف شما قرار داشته باشد. در پنل تریبون، شما می‌توانید رسانه‌ها را بر اساس حوزه تخصص و فعالیت دسته‌بندی کنید و مرتبط‌ترین سایت‌ها را انتخاب کنید.

  • شناخت مخاطب هدف

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ غیرمستقیم به حساب می‌آید و باید بتواند به سوالات مخاطبان پاسخ دهد. همچنین رسانه‌ای را باید انتخاب کنید که پرسونای کسب‌وکار شما، مخاطب آن رسانه هم هست. اگر قصد دارید خبری را در سطح منطقه‌ای یا بین‌المللی منتشر کنید، به دنبال رسانه‌هایی باشید که در آن زمینه خاص فعالیت‌ جدی دارند و مخاطبان هدف شما هم آن رسانه‌ها را رصد می‌کنند.

چه تعداد رپورتاژ خارجی خریداری کنم؟

همه چیز به استراتژی و اهداف شما از انتشار رپورتاژ آگهی و در نهایت، به میزان بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، بستگی دارد. در چنین موضوعی، تعداد مشخصی نمی‌توان اعلام کرد و باید وضعیت سایت خود و میزان رقابت در حوزه کاری خود را هم بررسی کنید.

چه محتوایی برای رپورتاژ خارجی مناسب است؟

محتوای رپورتاژهای خارجی بهتر است در قالب یک گزارش و یک مطلب کاربردی نوشته شود تا مخاطب احساس نکند در حال خواندن یک تبلیغ است. معمولاً رپورتاژ آگهی‌ها به دلیل اینکه مخاطب عام دارند، باید لحنی ساده و روان داشته باشند، مگر آنکه بخواهید مطلب خود را در یک رسانه تخصصی خارجی منتشر کنید. همچنین، تولید محتوای فارسی با محتوای غیرفارسی با یکدیگر خیلی تفاوت دارند و نویسنده محتوا علاوه بر تسلط بر دستور زبان و واژگان باید با مسائل فرهنگی کشورهای خارجی نیز تا حدودی آشنایی داشته باشد تا بتواند به زبان آن‌ها محتوا تولید کند.

در انتشار رپورتاژ خارجی هرچقدر هم که لینک‌سازی انجام دهید و محتوای خوبی تولید کنید؛ اما به اصول سئو محتوا توجه نکنید، نمی‌توانید به نتیجه دلخواه برسید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که برای هر رپورتاژ آگهی محتوای جدید تهیه کنید و به زبانی تولید محتوا کنید که با زبان صفحه سایت شما یکسان باشد. موضوع محتوای رپورتاژ نباید مشابه با مقالات سایت شما و عنوان صفحه‌ای که به آن‌ لینک می‌دهید، باشد.

اگر قصد دارید رپورتاژ آگهی خود را در رسانه‌هایی با زبان انگلیسی منتشر کنید، ولی در تولید محتوای انگلیسی چالش‌هایی زیادی دارید، می‌توانید روی خدمات تولید محتوای تخصصی تریبون حساب کنید.

از چه نوع لینک‌ و انکرتکست‌هایی در رپورتاژ خارجی استفاده کنیم؟

برای لینک‌سازی باید به صفحاتی لینک دهید که می‌توانند پخش‌کننده اعتبار باشند. حالا اینکه به صفحه اصلی سایت لینک دهید یا صفحات دسته‌بندی، محصول یا مقاله فقط به هدف شما بستگی دارد. معمولاً شما می‌توانید در رسانه‌های خارجی تا ۳ لینک فالو دریافت کنید.

برای هر یک از لینک‌های رپورتاژ آگهی، از انکرتکست‌‌های متفاوتی استفاده کنید، به طوری که همه این عبارت‌ها به یک مفهوم یکسانی اشاره نکنند و یک صفحه‌ را هدف قرار ندهند. در آخر هم کلماتی را برای انکرتکست انتخاب کنید که می‌خواهید برای آن‌ها در SERP گوگل رتبه بگیرید. برای انتخاب بهتر انکرتکست توصیه می‌شود همان روشی را پیش بگیرید که در انتشار رپورتاژ فارسی رعایت می‌کنید. برای اطلاعات کامل‌تر در این موضوع، مقاله «انکر تکست Anchor Text و انواع آن» را مطالعه کنید.

چه زمانی به سراغ انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه‌های خارجی برویم؟

اینکه بین رپورتاژ آگهی فارسی و رپورتاژ خارجی چه تفاوت‌هایی وجود دارد و چه زمانی باید از هر کدام استفاده کنید، کاملاً به نیاز و استراتژی سئوی سایت شما بستگی دارد. در جواب این سوال باید ببینید مخاطب هدف شما کجاست و چگونه می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. شاید شما بتوانید مخاطب خود را در رسانه ایرانی پیدا کنید که نسخه انگلیسی هم دارد. برعکس، شاید مخاطب شما در آن رسانه‌ دوزبانه حضور نداشته باشد و شما نیاز داشته باشید برای تبلیغ فعالیت‌هایتان در رسانه‌های بزرگ و معتبر خارجی رپورتاژ منتشر کنید. در هر صورت، کسب‌وکارهایی که سایت آن‌ها در نتایج جستجوی کشور هدف حضور دارند و به دنبال مخاطب غیرایرانی هستند، به رپورتاژ آگهی خارجی نیاز دارند. برخی از برندهای بزرگ داخلی، برای افزایش اعتبار برند خود در سطح بین‌المللی، از این تکنیک استفاده می‌کنند تا از این طریق بیشتر شناخته شوند (Brand Mention).

همچنین رسانه‌های ایرانی که چندزبانه هستند و قصد دارند روی سئوی زبان‌های دیگر سایت خود برای جذب مخاطب خارجی و بهبود جایگاه سایتشان در یک زبان خاص، کار کنند، می‌توانند از این تکنیک استفاده کنند.

هزینه انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه خارجی چقدر است؟

قیمت انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه‌ها به دلار است و با نوسانات بازار ارز تغییر می‌کند. به‌صورت کلی، میانگین قیمت رسانه‌های خارجی بدون درنظرگرفتن چندین رسانه گران، ۵۰ دلار است. در مقایسه و انتخاب رپورتاژ خارجی به هیچ‌وجه قیمت آن‌ها را دلیل بر خوبی یا بدی رسانه خارجی در نظر نگیرید. در واقع شما باید معیار انتخاب رسانه‌های خارجی را مانند رسانه‌های ایرانی بر اساس نیاز و هدف انتشار رپورتاژ قرار دهید.

با توجه به اینکه هزینه انتشار رپورتاژ خارجی بیشتر است، آیا قراردادن لینک بیشتر در رپورتاژ توجیه‌پذیر است؟

خیر، با قراردادن هر تعداد لینک در صفحه، اعتباری که قرار است به صفحات شما منتقل شود، تقسیم بر تعداد لینک‌ها می‌شود. در نتیجه تعداد زیاد لینک در رپورتاژ آگهی، اعتبار کمتری را به هر صفحه منتقل می‌کند.

چرا تریبون را برای انتشار رپورتاژ آگهی خارجی انتخاب کنیم؟

آشنایی با زبان انگلیسی و موضوع پرداخت ارزی برای خرید رپورتاژ انگلیسی از داخل ایران دو چالش بزرگ برای کسب‌وکارهاست. ما در تریبون شرایط پرداخت ریالی را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید انواع رپورتاژهای خارجی خود را در بیشتر زبان‌های دنیا و در دسته‎بندی‌های متنوع موضوعی منتشر کنید. علاوه بر این، می‌توانید تهیه محتوای باکیفیت به زبان رسانه را به تریبون بسپارید و از خدمات تولید محتوای حرفه‌ای آن بهره‌مند شوید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.