لینک طعمه

به‌ روزرسانی شده در ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

|

آموزش ساخت لینک طعمه و تاثیر آن بر سئو سایت

هر کسب‌و‌کاری به دنبال بیشینه‌سازی مشتریان خود است. بازاریابان از هر روشی استفاده می‌کنند تا بتوانند بیشترین تعداد مشتری را جذب محصول یا خدمات خود کنند. می‌دانیم که امروزه بسیاری از کسب‌و‌کارها آنلاین هستند. بنابراین روش‌های بازاریابی آنلاین در سال‌های اخیر توجه‌های بسیاری را به خود مشغول کرده‌اند.

شما باید مانند دیگران به دنبال افزایش تعداد بازدیدهای اینترنتی خود باشید. می‌دانیم که یکی از راه‌های افزایش این تعداد بازدید استفاده از لینک‌هاست. شما باید با هوشمندی لینک‌هایی را که به وبسایت شما ارجاع می‌دهند ایجاد کنید. لینک طعمه یکی از مفاهیم مربوط به همین کار است. اگر با مفهوم سئو آشنا باشید می‌دانید که تا چه میزان برای بازاریابی تجارت شما مهم است. خوب است بدانید که لینک طعمه کاملا با سئوی سایت شما در ارتباط است. ما در این مقاله مشخص می‌کنیم که لینک طعمه چیست، چگونه ما را به هدف می‌رساند، چگونه می‌توانیم آن را بسازیم و ارتباطش با سئو سایت چیست.

لینک طعمه (Link Bait) چیست؟

لینک طعمه هم‌چنان که از نام آن برمی‌آید یک لینک است که مخاطب را تحریک به ورود به وبسایت شما می‌کند. این لینک باید همانند یک طعمه عمل کند و مخاطبان را به صید بیاورد! در این‌جا شما باید مانند شکارچی یا یک مامور اطلاعاتی عمل کنید و از طریق گذاشتن طعمه‌ها مشتریان را به محصول و خدمات خود جذب کنید!
ممکن است در ابتدا نگران شوید که چگونه می‌توان این کار را انجام داد. اما روش‌های رایجی برای ایجاد لینک طعمه وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد. لینک طعمه به فرآیند ایجاد محتواهایی گفته می‌شود که برای جذب بک‌لینک‌ها Backlink طراحی شده است. مقصود از بک‌ لینک‌، لینک‌هایی هستند که شما را از یک صفحه به وبسایت دیگری وارد می‌کنند.

برای ایجاد لینک طعمه باید بتوانید مخاطبان را اغوا کنید! مخاطبان اغواشده با اشتیاق وارد وبسایت شما می‌شوند. تحقیقات نشان داده است که اگر به درستی عمل کنید می‌توانید مخاطبان سرگردان بسیاری را جذب کنید. بسیاری از افراد ساعت‌های بسیاری را به جستجوی بی‌هدف در صفحات وب می‌گذرانند و شما می‌توانید از طریق طراحی لینک طعمه به پرسه زدن‌‌های این افراد در راستای اهداف تجاری خود جهت بدهید. محتواهای رایج برای ساختن لینک طعمه می‌تواند شامل محتواهای بحث‌برانگیز، فیلم‌های وایرال، مسابقات و اینفوگرافی‌های مختلف باشند.

لینک طعمه چگونه ما را به هدف می‌رساند؟

جان کلام و نکته حیرت‌انگیر درباره لینک طعمه این است که شما از طریق طراحی آن می‌توانید کاری کنید که دیگر وبسایت‌ها به صورت داوطلبانه به شما لینک خارجی بدهند! در واقع این روش اصلی کار لینک طعمه است. مخاطبان در این روش به دلیل مطالب مفیدی که وبسایت شما ارائه می‌دهد به سراغ آن می‌آیند و لازم نیست که ازآن‌ها برای ورود به وبسایت خود (مثلا از طریق ارسال پیام‌های انبوه) درخواست و التماس کنید. شما باید صرفا روش صید مخاطبان را از طریق لینک طعمه بدانید تا بتوانید نهایت استفاده را از این روش هوشمندانه بکنید.

هیچ محدودیتی برای ساختن لینک طعمه ندارید! اگر طعمه شما نتوانسته باشد وبسایت‌ها و مخاطبان را به صورت داوطلبانه به شما وصل کند می‌توانید دوباره امتحان کنید. با چند بار ساختن لینک طعمه ضرر نخواهید کرد،‌ اما اگر در ساخت لینک طعمه موفق شوید می‌بینید که چگونه سیل مخاطبان به وبسایت شما سرازیر می‌شوند و چگونه محتواهای شما ویروسی می‌شوند. پس به امتحانش می‌ارزد!

چگونه لینک طعمه بسازیم؟

در این بخش تعدادی از مهم‌ترین راهکار‌های ساختن لینک طعمه را فهرست می‌کنیم. فراموش نکنید که پیشنهادات ما بسته به نوع کسب‌و‌کار و جامعه هدف شما می‌تواند اثرات متفاوتی به همراه داشته باشد.

1. اینفوگرافی‌ها و محتواهای بصری

اینفوگرافی یعنی ارائه اطلاعات مفید پیرامون یک طراحی گرافیکی زیبا. ممکن است تعجب کنید که اینفوگرافی چگونه می‌تواند به ایجاد لینک طعمه کمک کند. پاسخ در جذابیت طرح‌های گرافیکی و ساده‌سازی اطلاعات مفید و خلاصه است. این تکنیک برای ایجاد لینک طعمه سابقه‌ای بسیار دارد. برای این کار لازم است در ابتدا درباره موضوع خود تحقیق کنید، اینفوگرافی خود را آماده کنید و آن را در نقاط مناسب قرار دهید. می‌توانید با صمیمیت بگویید: «سلام. من درباره موضوعی که شما به آن علاقه‌مند هستید یک اینفوگرافی تولید کرده‌ام. آیا می‌خواهید آن را با کاربران خود به اشتراک بگذارید؟ اینفوگرافی می‌تواند در جذب مخاطب برای شما معجزه کند!».

2. ویدئوها

بسیاری از مردم علاقه و حوصله خواندن پست‌های طولانی یا مشاهده اینفوگرافی‌ها را ندارند. شما باید برای هدف قرار دادن این مخاطبان سراغ ویدئو بروید. ویدئو کلید ایجاد لینک طعمه برای این دسته از کاربران است. شما می‌توانید از طریق ویدئو در مورد یک موضوع بحث‌برانگیز اظهار نظر کنید یا با یکی از کارشناسان درباره آن صحبت کنید. هم‌چنین می‌توانید در مورد نحوه استفاده از یک محصول یا کیفیت یک خدمات، ویدئوی آموزشی یا انتقادی تهیه کنید.
ماهیت ویروسی این مطالب می‌تواند در تبدیل آن‌ها به لینک طعمه موثر واقع شود. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند یوتیوب و گوگل ویدئو، ویدئوهای وایرال تولید کنید و به مخاطبان لینک طعمه خود تنوع بدهید.

3. محتوای عالی

هیچ دستورالعمل کلی برای تولید محتوا عالی وجود ندارد اما می‌توان پیشنهادهایی برای ایجاد آن ارائه کرد. چرا که محتوای عالی می‌تواند به ایجاد لینک طعمه کمک کند.

می‌توانید از مطالب لیست-محور استفاده کنید. بسیاری از افراد این مطالب را به پست‌های طولانی ترجیح می‌دهند. برای این کار سرفصل‌ها و تیترهای مهم را دسته‌بندی کنید و محتوایی مناسب برای لینک طعمه بسازید.

یکی دیگر از روش‌های ایجاد لینک طعمه تمرکز بر موضوعات بحث‌برانگیز است. مردم دیوانه موضوعات جنجالی و حاشیه‌ای هستند و زمان زیادی در طول روز را به پیگیری این امور اختصاص می‌دهند. البته برای ورود به این وادی باید هوشمند باشید، چرا که گاهی راه رفتن روی لبه‌ها ممکن است باعث بیزاری از شما میان مخاطبان محتوای بحث‌برانگیز شود!

کتاب‌های الکترونیکی هم یکی از منابع اصلی ایجاد بک‌لینک یا در واقع همان لینک طعمه هستند. این کتاب‌ها می‌توانند اطلاعات ارزشمندی را به کاربران خود ارائه دهند و کاربران برای ارجاع به این کتاب‌ها از بک‌لینک استفاده کنند.

مصاحبه با متخصصان هم می‌تواند یک لینک طعمه مطمئن ایجاد ‌کند. این مصاحبه‌ها توجه بسیار زیادی را جلب ‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که مردم حاضرند برای شنیدن سخنان متخصصان به راحتی وقت بگذارند. امتحانش کنید! واقعا موفقیت‌آمیز است.

یکی دیگر از محتواهایی که می‌تواند لینک طعمه ایجاد کند، آمارها و ارقام است. مطالعات نشان داده است که بسیاری از افراد علاقه دارند که در میان صحبت‌های خود به آمار و ارقام استناد کنند. با استناد مخاطبان به این مطالب در واقع تعدادی بک‌لینک ایجاد می‌شود که لینک طعمه هستند.

تاثیر لینک طعمه در سئو سایت چیست؟

می‌دانیم که روزانه افراد زیادی برای رفع نیازهای خود از موتورهای جستجوی اینترنتی استفاده می‌کنند. موتورهای جستجوی مشهوری مانند گوگل روشی ویژه برای اولویت‌بندی نتایج جستجو دارند. سئوی وبسایت مفهومی است که نشان‌ می‌دهد موتورهای جستجو تا چه حدی محتوای شما را در اولویت قرار می‌دهند. برای انجام این کار باید به دنبال شگردهایی باشیم که بتوانند محتوای شرکت را در صفحه جستجوی اینترنتی بالا بیاورند. راه‌ها و روش‌های زیادی برای این کار وجود دارد، برای مثال استفاده از واژگان کلیدی یکی از راه‌های مشهور کمک به سئوی وبسایت شماست.

یکی از مرسوم‌ترین و مناسب‌ترین روش‌های بهبود سئو سایت استفاده از لینک طعمه است. الگوریتم‌های موتورهای جستجو به نحوی طراحی شده‌اند که به صفحاتی که لینک‌های بیشتری به آن ارجاع بدهند اولویت بیشتری می‌دهند. لینک‌ طعمه کلید ارتقای محتوای شما در این زمینه است. شما می‌توانید لینک طعمه را به گونه‌ای طراحی کنید که بتوان آن را به اشتراک گذاشت. برای این کار باید تیترهای خود را به‌روز کنید و تا می‌توانید لینک طعمه ایجاد کنید. هر چه بیشتر در این کار موفق باشید بیشتر به سئو وبسایت خود کمک کرده‌اید.

سخن پایانی

ارتقای سئوی سایت و بازاریابی دیجیتال امروزه بسیار رقابتی شده است. لینک طعمه یکی از مفاهیمی است که می‌تواند در این زمینه به کسب‌و‌کار شما کمک کند. لینک طعمه می‌تواند مخاطبان را از یک صفحه به وبسایت شما منتقل می‌کند. برای طراحی لینک طعمه باید از دستورالعمل‌های ویژه‌ای پیروی کنید. ایجاد محتواهای بحث‌برانگیز و بصری، استفاده از آمار و ارقام و مصاحبه با کارشناسان، تعدادی از راه‌های ایجاد لینک طعمه هستند. لینک طعمه می‌تواند محتوای شما را ویروسی کند و دایره مشتریان شما را افزایش بدهد. موتورهای جستجو صفحاتی را که لینک طعمه زیادی به آن‌ها ارجاع می‌دهد در اولویت بالاتری نمایش می‌دهند. بنابراین آشنایی و بکارگیری از این مفهوم می‌تواند به بهبود کیفیت بازاریابی شما کمک کند.

لینک طعمه یا طعمه لینک (LinkBait) فرایند تولید محتوا برای جذب و دریافت بک‌لینک است. Link Baitها باید از جنس محتواهای بصری، خبرساز، جامع و راهنما باشند.

دریافت بک‌لینک سیگنال‌های مثبتی را به الگوریتم‌های گوگل ارسال می‌کند. وقتی محتوای ارزشمندی تولید می‌کنید که سایر سایت‌ها هم آن را باز نشر می‌کنند؛ یعنی لینک طعمه به خوبی عمل کرده است. متن، تصاویر و لینک‌های داخل محتوا به‌عنوان بک لینک در سایت‌های دیگر قرار می‌گیرند و لینک سازی طبیعی اتفاق می‌افتد.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.