تصویر تولید شده به کمک Chatgpt

به‌ روزرسانی شده در ۷ اسفند ۱۴۰۲

|

نقد و بررسی محتوای فارسی تولیدشده توسط Chatgpt

Chatgpt این روزها نقل محافل محتوایی شده و تا حد زیادی فعالان این حوزه را درگیر کرده است. برخی از افراد متخصص در زمینه محتوا، ورود هوش مصنوعی به این بازار را تهدید بزرگی برای آینده این حرفه می‌پندارند و عقیده دارند که افراد فعال در شغل‌های مرتبط با محتوا باید هرچه سریع‌تر به فکر تغییر زمینه کاری خود باشند تا در صورت فراگیرشدن ابزارهای هوش مصنوعی، بیکار نمانند.
از طرفی دیگر محتوانویسان بر این باورند که حضور ابزارهای هوش مصنوعی مثل Chatgpt، می‌تواند فرصتی برای افزایش کیفیت آن‌ها باشد و افراد فعال در این صنعت باید هرچه زودتر کار با ابزارهای این‌چنینی را یاد بگیرند؛ چون با فراگیرشدن آن‌ها نیاز است که شخصی آن‌ها را مدیریت کند.

با وجود تمام این نظریه‌ها، Chatgpt وارد این حوزه شده و خواهی نخواهی باید نحوه تعامل با آن را آموخت. در این مطلب چگونگی کارکرد Chatgpt را بیان کردیم و مطلبی که به زبان فارسی تولید کرده را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

Chatgpt چگونه کار می‌کند؟

Chatgpt موفق شده زودتر از هر کسب‌وکار دیگری به یک میلیون کاربر دست پیدا کند. کار با این ابزار به قدری شگفت‌انگیز است که در همین مدت کوتاه هم طرفداران زیادی از سراسر دنیا پیدا کرده و تبدیل به ابزاری کاربردی در زندگی مردم دنیا شده است.

اما در ایران، وضعیت کمی فرق می‌کند و بیشتر، افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و اکوسیستم استارت‌آپی از حضور چنین ابزاری باخبر شدند و به سمت استفاده از آن رفتند. آمار جستجوی کلمه «Chatgpt» در گوگل ترندز (Google Trends) هم این موضوع را تصدیق می‌کند.

آمار جستجوی کلمه «Chatgpt» در گوگل ترندز

 

 

آموزش ثبت نام و ساخت اکانت در chatgpt

برای استفاده از چت جی بی تی، کافیست که نام آن را در گوگل جستجو کنید؛

Chatgpt را در گوگل سرچ کنید

پس از واردشدن به سایت «Openai.com» لازم است که از طریق دکمه «Try Chatgpt» ثبت‌نام کنید.

ثبت نام در Chatgpt

مراحل ثبت نام در Chatgpt

دقیقا همینجاست که ممکن است با مشکل مواجه شوید و به دلیل حضور در ایران، اجازه ثبت‌نام به شما داده نشود. بنابراین حتما قبل از واردشدن به سایت و طی مراحل ثبت‌نام، IP خود را تغییر دهید و بعد اقدام کنید.

ساخت اکانت در Chatgpt

بعد از واردکردن ایمیل و انتخاب گذرواژه، ایمیلی برای شما ارسال می‌شود تا از طریق آن تایید کنید که ایمیل واردشده متعلق فرد دیگری نیست.

 

تایید ایمیل وارد شده در Chatgpt

بعد از تایید ایمیل، نوبت به انتخاب نام کاربری می‌رسد.

فرم اطلاعات شخصی در Chatgpt

در نهایت هم Chatgpt از شما می‌خواهد که شماره تلفنی را برای احراز هویت وارد کنید. اگر دوستی در خارج از کشور دارید، می‌توانید به کمک شماره تلفن او وارد سایت شوید؛ اما اگر شخصی را با این شرایط در دسترس ندارید، به کمک شماره‌های مجازی هم می‌توان برای ثبت‌نام اقدام کرد. (البته طبق گفته برخی از کاربران با شماره‌های مجازی هم امکان ثبت‌نام وجود ندارد.)

ثبت شماره تلفن همراه در Chatgpt

با عبور از هفت‌خوان رستم، به دنیای هوش مصنوعی و ابزارهای جذاب آن دسترسی خواهید داشت. Chatgpt امکانات مختلفی از جمله پاسخ به سوالات و مسائل، طراحی تصویر، نوشتن مقاله، پاسخ به سوالات و… را در اختیار کاربران خود قرار داده که هر کدام جذابیت‌های مخصوص خود را دارند.

داشبورد Chatgpt

در ادامه نمونه‌ای از محتوای تولیدشده توسط Chatgpt را خواهید دید:

نمونه‌ محتوای تولیدشده توسط Chatgpt

سوال: سایت چیست؟

“سایت” به معنای وب سایت می باشد. یک صفحه وب با آدرس خاص با استفاده از HTML، CSS، و JavaScript که با بهره گیری از یک سرور وب استقرار می شود و در اینترنت قابل دسترسی است. چگونه سایت بسازیم؟ شما می توانید برای ساخت یک وب سایت به چند مرحله زیر عمل کنید: بررسی موضوع: باید تصمیم بگیرید که سایت درباره چه موضوعی قرار خواهد داشت. طراحی سایت: طراحی ظاهر و عملکرد سایت خود را تعیین کنید. خواندن درباره HTML، CSS، JavaScript: باید برای پیاده سازی سایت، با پایه های برنامه نویسی وب آشنا شوید. نوشتن کد: کد سایت خود را با استفاده از HTML، CSS، و JavaScript نوشته و آن را به صورت صحیح تصحیح کنید. استقرار سایت: پس از تصحیح کد، سایت خود را بر روی یک سرور وب استقرار کنید. توجه: این مراحل بطور کلی توصیف شده است و باید به خودتان توجه داشته باشید که ساخت یک سایت تلاش های زیادی نیاز دارد و نیاز به آموزش بیشتر دارد.

نمونه‌ای از محتوای تولیدشده توسط Chatgpt

سوال: دامنه چیست؟

“دامنه” به معنای نام یک آدرس وب می باشد. برای مثال، “google.com” دامنه یک وب سایت است. دامنه برای شناسایی سایت های وب در اینترنت به کار می رود و هر سایت وب می تواند دارای دامنه یکتا باشد.

سوال: ویژگی‌های هاست خوب

معمولا برای انتخاب یک هاست خوب، چند ویژگی زیر باید در نظر گرفته شود: عملکرد: چک کردن سرعت و عملکرد سرور هاست برای مطمئن شدن از عملکرد مناسب برای نیازهای سایت شما. فضای ذخیره سازی: اطمینان از اینکه فضای کافی برای ذخیره سازی سایت و فایل های مربوطه وجود دارد. پشتیبانی: اطمینان از اینکه پشتیبانی مناسب و به زودی در صورت مشکل در دسترس باشد. محدودیت ترافیک: چک کردن محدودیت ترافیک شامل آیا دارای پهنای باند محدود بودن یا نه. امنیت: چک کردن سطح امنیت سرور هاست برای مطمئن شدن از ایمن بودن اطلاعات سایت. قیمت: بررسی تضاد قیمت با خدمات و ویژگی های دیگر. امکانات مدیریتی: بررسی امکانات مدیریتی هاست مانند دسترسی به پنل مدیریت، قابلیت نصب برنامه ها،

نمونه پاسخ Chatgpt به سوالات

سوال: چرا باید از وردپرس استفاده کرد؟

WordPress یک پلتفرم ساخت سایت شامل وبلاگ ها، وب سایت های شخصی، وب سایت های تجاری، آی تی و غیره است. به دلیل ویژگی های زیر، مناسب برای استفاده به شما پیشنهاد می شود: سادگی و راحتی استفاده: با رابط کاربری ساده و در دسترس، می توانید بدون نیاز به دانش برنامه نویسی سایت خود را ساخته و تغییر دهید. قابلیت های محدود نیست: با استفاده از ماژول ها و قالب های بسیار زیاد، می توانید سایت خود را با قابلیت های بیشتر تغییر دهید. امنیت: با پشتیبانی از آخرین آپدیت ها و راه حل های امنیتی، سایت شما در برابر حملات آنلاین و حفاظت داده ها پوشش دارد. پشتیبانی مشترک: با بیش از 60 میلیون نصب و پشتیبانی از جامعه کاربران و توسعه دهندگان، شما می توانید از راه حل های مشاوره و راهنمایی بهره ببری

همچنین تصویر شاخص این مطلب هم توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

بررسی محتوای فارسی تولیدشده توسط Chatgpt

همانطور که در تصاویر بالا قابل مشاهده است، Chatgpt در زبان فارسی به اندازه زبان انگلیسی قدرتمند نیست؛ اما در درک مفاهیم به زبان فارسی واقعا شگفت‌انگیز عمل می‌کند.

  • هنوز محتوای Chatgpt کیفیت لازم را ندارد

شاید در نگاه اول، این محتوا به اندازه‌ای خوب نباشد که بتوان به عنوان یک مطلب در بلاگ منتشر کرد؛ اما با پرسش‌های متداول می‌توانید کیفیت خروجی را افزایش دهید. البته نباید توقع داشته باشید که این ابزار، محتوایی باکیفیت تولید کند یا از مثال‌های مختلف و تکنیک‌های مثل داستان‌سرایی برای انتقال بهتر پیام، استفاده کند؛ اما می‌توان امیدوار بود که در آینده تسلط بیشتری به زبان فارسی پیدا کند و توانایی نگارش محتواهای باکیفیت‌تر را داشته باشد.

  • موضوعات تخصصی را به Chatgpt نسپارید

در موضوعات تخصصی و بومی هم نمی‌توان روی Chatgpt حساب کرد؛ چراکه درک درستی از این موارد ندارد و نمی‌تواند محتوای درستی در رابطه با آن‌ تولید کند.

با اینکه هنوز نمی‌توان از Chatgpt به عنوان یک ابزار کاربردی برای تولید محتوای فارسی استفاده کرد؛ اما طبق گفته کارشناسان، هرچقدر بیشتر با این ابزارها کار شود، عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند. به عبارت دیگر ابزارهای هوش مصنوعی با پرسیدن سوالات کاربران یادگیری بهتری دارند و سعی می‌کنند خروجی خود را بهبود دهند.

نظر گوگل در مورد محتواهای هوش مصنوعی

قبل از ورود Chatgpt به بازار و زمانی که صحبت از حضور این ابزارها بود، گوگل در الگوریتم «helpful Content» به صراحت اعلام کرد که با محتواهایی که توسط هوش مصنوعی تولید شوند، برخورد می‌کند و سایت‌هایی که از این نوع محتوا استفاده می‌کنند، شامل جریمه‌های گوگل خواهند شد.

اما با ورود Chatgpt و استقبال کم‌نظیر کاربران از آن، گوگل رویکرد خود را تغییر داد و برای رقابت با Chatgpt، ابزار هوش مصنوعی خود را با نام «Bard» معرفی کرد. زمزمه‌هایی در مورد گسترش Chatgpt و کنارزدن گوگل در آینده‌ای نزدیک بود و شاید به همین دلیل گوگل احساس خطر کرد و سرویس هوش مصنوعی خود را در اختیار کاربران قرار داد.

همچنین در خبری تازه، CEO گوگل اعلام کرد که به زودی این ابزار را در صفحه نتایج جستجو هم استفاده خواهد شد تا کاربران تجربه بهتری از سرچ داشته باشند.

کلام آخر

اخبار مختلفی پیرامون Chatgpt منتشر شده که هرکدام از دیدگاه‌های مختلفی این ابزار را بررسی کرده‌اند. ما هم در این مقاله تصمیم گرفتیم تجربه‌ای که از کار با آن داشتیم را به اشتراک بگذاریم تا شاید کمکی به افراد علاقمند این حوزه کرده باشد.

پیشنهاد می‌کنیم که تجربه لذت‌بخش کار با Chatgpt را از دست ندهید و اگر تجربه‌ای در این مورد دارید، خوشحال می‌شویم که در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

وارد سایت Openai.com شوید و برای ثبت‌نام روی دکمه «Try Chatgpt» کلیک کنید. پس از واردکردن ایمیل و انتخاب گذرواژه، لینکی برای شما ارسال می‌شود. از طریق این لینک، وارد حساب خود می‌شوید و نام کاربری و شماره تلفن خود را وارد می‌کنید.

در حال حاضر همه می‌توانند از طریق مرورگر وب به صورت رایگان از ChatGPT استفاده کنند؛ اما به دلیل وجود تحریم‌ها، دسترسی به این ربات با IP ایران و شماره تلفن مربوط به آن ممکن نیست. قبل از ثبت‌نام، IP خود را با کمک برنامه‌های تغییردهنده آی‌پی به IP کشورهای خارجی تغییر دهید.

اخبار مرتبط

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.