خبرنامه سئو هفته سوم اسفند ماه ۱۴۰۱

منتشر شده در ۱۸ اسفند ۱۴۰۱

خبرنامه سئو هفته سوم اسفند ۱۴۰۱

تصمیم گرفتیم از این به بعد، محتوای خبرنامه را به‌صورت اختصاصی برای شما تولید کنیم. بنابراین محتوایی که در خبرنامه‌ها مطالعه می‌کنید، در سایر کانال‌های ارتباطی ما منتشر نخواهد شد.

تصویر دسته بندیاخبار تکنولوژی
توصیه‌های مدیر محصول بینگ درباره الگوریتم هوش مصنوعی

بینش‌هایی از سخنرانی مدیر محصول بینگ درمورد الگوریتم هوش مصنوعی آن

Fabrice Canel، مدیر محصول شرکت بینگ، اخیرا سخنرانی با موضوع سئو و موتور جستجوی بینگ و هوش مصنوعی که به تازگی در آن به کار گرفته شده است، ارائه داد. او در این سخنرانی اشاره کرد که سئو هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و متخصصان سئو باید بتوانند خود را با هوش مصنوعی استفاده شده در موتور جستجوی بینگ سازگار کنند تا به نتیجه بهتری برسند.

او ادامه داد: «هوش مصنوعی استفاده‌شده در موتور جستجوی بینگ، روزهای ابتدایی خود را می‌گذارند و به کمک متخصصان سئو نیاز دارد تا بتواند محتواهای باکیفیت را به کاربران نشان دهد.» همچنین توصیه کرد که با استفاده از تگ Lastmode، سازگاری با ابزار IndexNow و تولید محتوای باکیفیت برای بهینه‌سازی سایت خود در بینگ اقدام کنید.

بینگ در مسیر توسعه قرار دارد و کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است؛ بنابراین برای اینکه چنین فرصتی را از دست ندهید، نیاز است که به توصیه‌های Canel گوش دهید و برای بهبود رتبه سایت خود در بینگ هم برنامه‌ریزی داشته باشید.


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
ویژگی‌های فروشگاه‌های اینترنتی امن

گوگل فروشگاه‌های اینترنتی امن را مشخص می‌کند

گوگل اخیرا در پستی ابزارهایی را معرفی می‌کند که فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند با استفاده از آن‌ها، اعتماد مخاطبان هدف خود را جلب کنند. از طرفی کاربران اگر این المان‌ها را در فروشگاه اینترنتی بیابند، می‌توانند با خیال آسوده‌تری خرید خود را انجام دهند. در ادامه این ابزارها را مرور خواهیم کرد:

فرایندهای بررسی اتوماتیک گوگل

قبل از اینکه محصولی نمایش داده شود، گوگل از لحاظ ایمنی، سایت فروشنده را مورد بررسی قرار می‌دهد. این فناوری گوگل می‌تواند به سرعت و با دقت زیادی قانونی‌بودن فروش محصولات آن فروشگاه و تطابق با دستورالعمل‌های گوگل را ارزیابی کند.

گوگل برای اطمینان از اینکه لیست محصولات و تبلیغات در پلتفرم خود از استانداردهای خاصی پیروی می‌کنند، سیاست‌های سختگیرانه‌ای دارد تا مخاطبان با محصولات استانداردی مواجه شوند. در همین راستا، در ماه ژانویه بیش از ۱۰۰میلیون پیشنهاد محصول متوقف شده است و حدود ۳۰هزار حساب کاربری به دلیل مشکلات کیفی و تطابق‌نداشتن با دستورالعمل‌های گوگل از ارائه محصولات خود منع شدند.

نشان اعتبار فروشگاه‌های اینترنتی

برای اطمینان بیشتر، کاربران می‌توانند از فروشگاه‌هایی که نشان اعتبار گوگل را دارند، خرید کنند. این نشان بر اساس امتیازاتی که کاربران پس از خرید خود ثبت می‌کنند، به فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود.

نظارت تیم انسانی

تلاش‌های ایمنی Google پس از انتشار فهرست محصول متوقف نمی‌شود. این شرکت سیستم‌های خودکاری برای نظارت بر فعالیت‌های متخلف دارد. علاوه بر این، تیمی از بازبینان انسانی برای بررسی مسائلی که نیاز به ارزیابی دقیق‌تری دارند، در حالت آماده‌باش هستند.

خریداران می‌توانند با گزارش هر گونه رفتار مشکوک به دیگران کمک کنند تا تجربه بهتری از خرید خود داشته باشند. اگر موردی دیدید، می‌توانید آن را از طریق لینک «report a listing» در سمت راست پایین صفحه محصول به Google گزارش دهید. گوگل امیدوار است با این اقدامات بتواند تجربه بهتری را برای کاربران رقم بزند و فروشگاه‌های اینترنتی هم برای ارائه محصولات و خدمات خود کیفیت بیشتری را فراهم کنند.


تصویر دسته بندیسئوی داخلی
نکات زمان تغییر دامنه و انتقال سایت

هر زمان نباید دامنه را تغییر داد

اگر تغییر دامنه زمانی صورت بگیرد که سایت شما درگیر تغییرات فنی دیگری هم باشد، با افت رتبه و کاهش ترافیک ورودی مواجه خواهید شد. به گفته کارشناسان گوگل، تغییر دامنه و انتقال سایت به دامنه جدید را به زمانی موکول کنید که تغییر فنی دیگری در حال رخ‌دادن نباشد تا ریسک کاهش ناگهانی ترافیک و افت رتبه کم شود. همچنین بهتر است چنین تغییرات بزرگی را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کنید تا هم دچار سردرگمی نشوید و هم با ریسک کمتری تغییرات در سایت شما اتفاق بیفتد.


تصویر دسته بندیاخبار تکنولوژی
معایب تولید محتوا با ChatGPT

۱۱ عیب بزرگ محتوای تولیدشده توسط ChatGPT

ChatGPT محتوای جامع و قابل قبولی تولید می‌کند؛ اما محققان، هنرمندان و استادان نسبت به کاستی‌هایی هشدار می‌دهند که از کیفیت محتوا می‌کاهد. در ادامه به صورت مختصر این موارد را بیان می‌کنیم:

۱.نمی‌تواند محتوایی شبیه انسان‌ها تولید کند و متن‌های آن کاملا مشخص است که توسط یک هوش مصنوعی نوشته شده است.

۲.نمی‌تواند محتوایی تولید که احساسات و عواطف انسانی را برانگیزد؛ چراکه افکار و احساساتی ندارد.

۳.ChatGPT موضوع را خلاصه می‌کند؛ اما بینش منحصربه‌فردی از موضوع هم ارائه نمی‌دهد.

۴.ChatGPT بیش‌ از حد پرحرف است. تحقیقی در این زمینه انجام شد که نتیجه آن نشان داد انسان‌ها در بیش از ۵۰درصد از سؤالات مربوط به امور مالی و روانشناسی پاسخ‌های ChatGPT را ترجیح می‌دهند. اما در پاسخ به سؤالات پزشکی شکست خورد، زیرا انسان‌ها پاسخ‌های مستقیم را ترجیح می‌دهند، چیزی که هوش مصنوعی توانایی ارائه آن را ندارد.

۵.محتوای ChatGPT به‌شدت با منطق واضح سازماندهی شده است و از یک قالب مشخص پیروی می‌کند که انسانی نیست.

۶.ChatGPT بیش از حد مفصل و جامع است. البته این ویژگی در برخی از موارد نکته مثبتی محسوب می‌شود؛ اما در برخی از موضوعات که نیازی به این توضیحات نیست، کاربر را سردرگم می‌کند.

۷.ChatGPT دروغ می‌گوید. در برخی از موارد پیش آمده که کاربران جوابی متفاوت از حقیقت گرفتند.

۸.محتوایی که از این ابزار دریافت می‌کنید، در موضوعات تخصصی کاملا غیرطبیعی است.

۹.ChatGPT بیش از حد خنثی است.

۱۰.ChatGPT بیش از حد رسمی است و این برای بسیاری از بسترها نمی‌تواند مناسب باشد.

۱۱.ChatGPT هنوز در حال آموزش است؛ به همین دلیل خیلی نمی‌توان از آن انتظار داشت که محتوای حرفه‌ای تحویل دهد.

این موارد نظر برخی از کاربران، کارشناسان و اساتید پژوهشگر است که در قالب یک مطلب ارائه شده است. برای آشنایی با تولید محتوا توسط این هوش مصنوعی، مقاله «نقد و بررسی محتوای فارسی تولیدشده توسط Chatgpt» را مطالعه کنید.


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *