خبرنامه سئو هفته چهارم اسفند ماه ۱۴۰۱

منتشر شده در ۲۵ اسفند ۱۴۰۱

خبرنامه سئو هفته چهارم اسفند ۱۴۰۱

تصمیم گرفتیم از این به بعد، محتوای خبرنامه را به‌صورت اختصاصی برای شما تولید کنیم. بنابراین محتوایی که در خبرنامه‌ها مطالعه می‌کنید، در سایر کانال‌های ارتباطی ما منتشر نخواهد شد.

تصویر دسته بندیاخبار گوگل
به‌روزرسانی ظاهر نتایج جستجو در دسکتاپ

گوگل بالاخره دستی به ظاهر نتایج جستجو در دسکتاپ کشید

گوگل در جدیدترین شکل ظاهری نتایج SERP در دسکتاپ، فاویکون‌ها (favorites icon یا همان آیکون‌های مخصوص صفحات وب) و نام‌ سایت‌ها را به کاربران نمایش می‌دهد. طرح به‌روزشده نتایج دسکتاپ مشابه طرحی است که گوگل در ماه اکتبر برای جستجوی موبایل ارائه کرد.

گوگل تلاش می‌کند تا با ایجاد تغییر در صفحه SERP، بین جستجوهای ارگانیک و تبلیغات تفاوت بصری ایجاد کند و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد. افزودن نام سایت به نتایج جستجوی دسکتاپ و تغییر شکل‌ و اندازه faviconها، به دیده‌شدن بهتر سایت‌ها کمک می‌کند. گوگل برای ایجاد تمایز بین تبلیغات و نتایج ارگانیک، برچسب‌های مشخصی را برای تبلیغات در نظر می‌گیرد.

Google به‌طور خودکار نام سایت را در نتایج جستجو با در نظر گرفتن محتوای سایت و لینک‌های ارجاعی نمایش می‌دهد. شما می‌توانید دقت نمایش نام سایت خود را با افزودن داده‌های ساختاریافته به سایت بهبود بخشید. این موضوع برای متخصصان سئو، اهمیت استفاده از استراکچر دیتا را نشان می‌دهد.


تصویر دسته بندیاخبار تکنولوژی
عملکرد هوش مصنوعی در بینگ و Edge

مایکروسافت درباره عملکرد هوش مصنوعی در بینگ و Edge چه می‌گوید

مایکروسافت اطلاعات جدیدی درباره عملکرد هوش مصنوعی موتور جستجوی بینگ و مرور Edge منتشر کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که فناوری هوش مصنوعی بسیار موردتوجه کاربران قرار گرفته است و باعث رشد تعداد کاربران و میزان تعامل آن‌ها با بینگ شده است.

  • نزدیک به ۱۰۰میلیون کاربر فعال روزانه از بینگ بازدید می‌کنند. تقریباً یک‌سوم از کاربران بینگ تازه‌وارد هستند.
  • رشد مداوم در استفاده از مرورگر Edge و بهبود ارتباط با Bing باعث شده است تا تعامل کاربران با موتور جستجوی بینگ افزایش پیدا کند.
  • داده‌های ثبت‌شده در Google Trends نشان می‌دهد که مرورگر Edge روی کلمات کلیدی «Edge Browser» و «Edge Browser Download» رشد آهسته و پیوسته‌ای دارد.
  • کیفیت جستجوی Bing به دلیل معرفی فناوری Prometheus در نمایش نتایج مرتبط رشد چشمگیری داشته است.
  • از زمان شروع پیش‌نمایش، روزانه حدود یک‌سوم کاربران از ویژگی Chat استفاده می‌کنند و تاکنون بیش از ۴۵میلیون چت داشته‌اند.
  • کاربران اپلیکیشن موبایل بینگ ۶۰۰درصد رشد داشته است. نسخه اندروید بینگ ۱۰میلیون بار دانلود شده است و اپلیکیشن آن در اپل استور در رتبه ۲۴ برترین برنامه‌ها قرار دارد.

تصویر دسته بندیاخبار گوگل
دسترسی به دسته مخاطبان GA4 در گوگل ادز فراهم شد

ویژگی جدید Google Ads برای دسترسی به دسته مخاطبان در GA4

گوگل قابلیت جدیدی را در گوگل ادز اضافه کرده است که می‌توانید به اطلاعات بخش مخاطب (Google Analytics 4 (GA4 در Google Ads دسترسی داشته باشید و کل فرایند ایجاد مخاطب را از ابتدا تا انتها ساده کنید. این ویژگی جدید در ماه‌های آینده در گوگل ادز در دسترس خواهد بود و کاربران می‌توانند بدون خروج از پلتفرم، مخاطبان GA4 را در کمپین‌های خود ایجاد کنند.

برای فعال‌سازی این ویژگی یک مدل مدیریت دسترسی معرفی شده است و به مدیران GA4 اجازه می‌دهد تا مجوزهای لازم مانند مانند Administrator ،Standard و Read-Only را در حساب Google Ads تنظیم کنند. برای استفاده کامل از این ویژگی جدید باید حساب Google Ads خود را به Analytics سایت خود متصل کنید. سپس می‌توانید کل چرخه سفر مشتری را ببینید، نحوه تعامل کاربران با کمپین‌های بازاریابی (مانند میزان کلیک روی تبلیغات) را زیر نظر بگیرید و میزان نرخ تبدیل کاربران سایت یا اپلیکیشن‎ را رصد کنید.

همچنین میزان جذب کاربران در کمپین‌های Google Ads در گزارش Acquisition قابل مشاهده است. در نهایت، با اتصال حساب‌های Google Ads و GA4 به یکدیگر می‌توان با ایجاد بخش مخاطب در کمپین‌، اطلاعات خوبی از آن دریافت کنید. علاوه بر این، می‌توانید کمپین‌های Google Ads خود را در تب تبلیغات آنالیتیکس، از جمله گزارش‌های Attribution مشاهده کنید.


تصویر دسته بندیاخبار تکنولوژی
معرفی هوش مصنوعی GPT-4 با قابلیت‌های جدید

به هوش مصنوعی GPT-4 متن و تصویر دهید و عکس و ویدئو تحویل بگیرید

جدیدترین مدل هوش مصنوعی که مبتنی بر GPT-4 است درست مانند یک هوش زنانه عمل می‌کند و قادر است علاوه بر ورودی‌های متنی، هم‌زمان به انواع مدل‌های محتوایی پاسخ‌های متنوعی دهد. مدیر ارشد فناوری مایکروسافت آلمان، درباره عرضه فناوری هوش مصنوعی GPT-4 تا اواسط ماه March خبر می‌دهد.

مدل هوش مصنوعی GPT-4 که یک مدل LLM هوش مصنوعی چندوجهی است و می‌تواند ورودی‌های متن و تصویر را قبول کند و در قالب عکس و ویدئو به‌صورت طبیعی به شما پاسخ دهد، اما فعلا خروجی‌ها به‌صورت متن در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

این در حالی است که مدل LLM فعلی (GPT 3.5) مبتنی بر متن است. ماه گذشته، شرکت OpenAI اعلام کرد که روی یک برنامه تلفن همراه کار می‎‌کند که از فناوری هوش مصنوعی GPT-4 پشتیبانی می‌‌شود و به کمک آن می‌توان ویدئو ساخت. فناوری هوش مصنوعی GPT-4 پاسخ‌ها را سریع‌تر GP 3.5 و شبیه به زبان انسان به کاربران ارائه می‌دهد. در آینده نزدیک، تمام این امکانات در چت بینگ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *