افزایش کلیک های گوگل

به‌ روزرسانی شده در ۲ آذر ۱۴۰۲

|

روش‌های افزایش ورودی و بازدید سایت از گوگل

هر کسب‌وکاری به دنبال این است که مشتریان بیشتری جذب کند و فروش خود را روزبه‌روز افزایش دهد. کسانی که سایت یا فروشگاه آنلاین دارند، به‌خوبی می‌دانند یکی از راه‌های رونق درآمدشان به ورودی‌های گوگل وابسته است. اگر سایت‌ها حضور پررنگی در صفحه نتایج گوگل داشته باشند، کاربران و مشتریان بالقوه‌ای به سمت سایتشان سرازیر می‌شوند. اگر به دنبال راه‌هایی برای جذب ترافیک بیشتر و بازدید سایت از گوگل هستید، این مقاله را از دست ندهید.

اهمیت افزایش ورودی گوگل چیست؟

به نظر شما آیا سهم ۹۳درصدی گوگل از تمام جستجوها در سطح وب کم دلیلی است که کسب‌وکارها نخواهند مشتریان بیشتری از آن جذب کنند؟ بسیاری از بازاریابان بر این باورند که تعداد مشتریان با تعداد بازدیدکننده‌های سایت رابطه مستقیمی دارد. به همین دلیل، افزایش ورودی گوگل از اهداف اصلی آن‌ها به شمار می‌آید.

از طرفی، افزایش ترافیک از گوگل به این معناست که گوگل سایت شما را معتبر می‌داند، پس در بیشتر نتایج جستجوی‌های مرتبط نمایش داده می‌شوید. کسب‌وکاری که بتواند معیارهای رتبه‌بندی گوگل را در سایت خود تقویت کند، به مرور زمان در رتبه‌های برتر نتایج نیز دیده می‌شود.

انواع روش‌های افزایش ورودی گوگل

به طور کلی، برای افزایش ورودی گوگل دو روش وجود دارد که هر کدام از آن‌ها در جایگاه خود می‌توانند کمک‌کننده باشند. در ادامه با این دو روش بیشتر آشنا خواهید شد.

  • خرید بازدید گوگل با استفاده از گوگل ادز (Google ADS)

یکی از روش‌های سریع افزایش ورودی گوگل و به دنبال آن افزایش ترافیک سایت، تبلیغات در گوگل ادز (Google ADS) است. با استفاده از گوگل ادز می‌توانید با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، سایت خود را در لیست نتایج جستجو قرار دهید. در این روش زمانی از حساب شما مبلغی کم می‌شود که کاربری روی لینک تبلیغ شما کلیک کند. مبلغ پرداختی در این روش به صورت دلاری محاسبه می‌شود و از آن‌جایی که نرخ ارز در ایران دارای نوسان است، هزینه تبلیغات نیز متغیر خواهد بود.

این روش زمانی پیشنهاد می‌شود که زمان کافی برای استفاده از روش‌های سئو را ندارید و به دنبال دسترسی به یک نتیجه مثبت در کوتاه‌ترین زمان هستید. به طور مثال ممکن است در یک بازه زمانی خاص مانند قبل از عید یا نزدیک به شب یلدا، نیاز به حضور در نتایج اول گوگل داشته باشید و به دلیل فرصت کمی که دارید، نیاز به خرید تبلیغات کلیکی از گوگل دارید.

  • افزایش ورودی گوگل با استفاده از سئو

از روش‌های موثر برای افزایش ورودی گوگل، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. این روش را می‌توان اصولی‌ترین روش برای این امر دانست. در این روش باید کارهایی انجام شود که از نظر الگوریتم‌های گوگل متناسب است تا بتوانید نظر آن‌ها را جلب کنید و رتبه سایت خود را ارتقا دهید. البته به این نکته باید توجه داشته باشید که سئوی سایت در طولانی‌مدت نتیجه می‌دهد؛ زیرا پروسه پیاده‌سازی روش‌های مختلف سئو مانند تولید محتوا، لینک سازی داخلی و خارجی، بهینه‌سازی سرعت سایت و … زمان‌بر است و پس از مدتی نتیجه مثبت خود را نشان می‌دهد.

چه عواملی در افزایش بازدید گوگل موثر هستند؟

عوامل مختلفی در افزایش بازدید گوگل موثر هستند. در ادامه، با هر کدام از آن‌ها به تفکیک دست‌بندی‌های زیر، آشنا خواهید شد.

تحقیق کلمات کلیدی

  • انتخاب کلمات کلیدی طولانی (Long‌Tail)

امروزه کسب‌وکارهای نوپا و کوچک به‌ندرت می‌توانند در مقایسه با رقبای سرسخت خود، در نتایج صفحه اول گوگل قرار بگیرند. به همین دلیل، با توجه به ارتباط و میزان رقابت می‌توان تکنیک کلمات کلیدی طولانی را انتخاب کرد. کلمات کلیدی طولانی برخلاف میزان جستجوی کمی که دارند، نرخ تبدیل بسیار بالایی دارد. به عباراتی رقابت کمرنگ‌تری در میان آن‌هاست و کسب رتبه‌ برای آن‌ها بسیار راحت‌تر است. البته در نظر بگیرید نحوه جستجوی کاربران بسیار دقیق شده است و از عبارت طولانی استفاده می‌کنند که این شانس افزایش بازدید سایت شما را بسیار افزایش می‌دهد.

  • پیداکردن keyword gaps با تجزیه‌وتحلیل رقبا

کیورد گپ کمک می‌کند کلمات و موضوعاتی را پیدا کنید که تا به حال روی آن‌ها تمرکز نکرده‌اید. keyword gaps به این دلیل روی جذب ترافیک سایت از گوگل اهمیت دارد که ممکن است شما در استراتژی تحقیق کلمات کلیدی کسب‌وکار خود، از کلمات و عبارت‌های مهمی غافل شده باشید که حجم جستجوی بالایی دارند، در حالی‌ که رقبای شما با انتخاب درست کلمات توانسته‌اند هم ورودی بیشتری داشته باشند و هم در جایگاه بهتری قرار بگیرند. در اینجا شما نیاز دارید بدانید که جایگاه شما در مقابل رقبا کجاست و با کدام کلمات کلیدی می‌توانید ورودی بیشتری برای سایت خود جذب کنید.

  • درنظرگرفتن هدف جستجوی کاربر

کاربران از جستجوهای خود هدف مشخصی دارند و اگر شما به‌درستی بتوانید خواسته و نیازها آن‌ها را از جستجو درک کنید، می‌توانید محتوای بهتری برای کاربران تولید کنید. هر چقدر محتوای شما بهتر بتواند کاربر را به هدفش برساند، تعداد کاربران و ورودی سایت از گوگل افزایش پیدا خواهد کرد.

بهینه‌سازی محتوا

  • تولید محتوای باکیفیت و مرتبط با حوزه کاری

بهتر است محتوایی تولید کنید که به موضوع کاری شما مرتبط باشد. برای مثال، در صورتی که حوزه کاری شما فروش آهن است، لازم است محتواهای قرارداده‌شده در سایت در راستای موضوع کاری شما باشد تا مشکلی برای سایت شما پیش نیاید. زیرا گوگل علاقه‌ای به سایت‌های غیرتخصصی ندارد و برای آن‌ها اعتباری نیز قائل نمی‌شود. البته به این مورد توجه داشته باشید که محتوا تنها معطوف به متن نیست و می‌تواند شامل تصویر، ویدیو، پادکست و اینفوگرافی نیز باشد.

  • رعایت چگالی و تکرار کلمات کلیدی

کاربران با استفاده از کلمات کلیدی در گوگل جستجو می‌کنند. به همین دلیل برای افزایش بازدید گوگل نیاز است از کلمه کلیدی در نوشتن مطالب استفاده شود. همچنین توجه به چگالی این کلمات نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، به طوری که کلمه کلیدی نباید به صورت غیرعادی و بیش‌ از حد در متن تکرار شود؛ زیرا این امر از نظر الگوریتم‌های گوگل غیرعادی است و منجر به دریافت رتبه منفی برای سایت شما خواهد شد.
روش استفاده از کلمات کلیدی
تنها استفاده مناسب از کلمات کلیدی نمی‌تواند منجر به افزایش بازدید گوگل شود. بلکه لازم است از کلمه کلیدی در بخش‌هایی از متن به درستی استفاده شود. به طور مثال، بهتر است در ۱۰۰ کلمه اول، تیترهای H1 و H2 و تگ متا دیسکریپشن کلمه کلیدی وجود داشته باشد تا نشان‌دهنده ارتباط متن با کلمه کلیدی باشد.

  • سئوی محتوا

برای سئوی محتوا نیاز است تا اول از کاربرد، کیفیت و ارزشمندی محتوا مطمئن شوید تا بخواهید روی مسائل سئویی آن کار کنید. برای بهینه‌سازی محتواها باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید:

  • نوشتن عنوان‌های مناسب و خواندنی برای هر صفحه
  • نوشتن زیرعنوان‌های متناسب با حوزه کاری سایت
  • نوشتن URL صحیح
  • استفاده از توضیح متن تصویر یا همان تگ ALT
  • نوشتن توضیحات متا (Meta Description) برای هر صفحه به صورت اصولی و استفاده از کلمه کلیدی مناسب در آن. این مورد اهمیت زیادی دارد؛ زیرا توضیحات متا در زیر URL نمایش داده می‌شود و کاربر با خواندن آن ترغیب به کلیک‌کردن روی لینک سایت می‌کند. توضیحات اصولی موجود در بخش متا می‌تواند به کاربر موضوع سایت را نشان دهد و به او بگوید که آیا این صفحه از سایت به نیازهای او پاسخ می‌دهد یا خیر.
  • به‌روزرسانی محتوا

تولید محتوا نباید تنها در یک مدت زمان کوتاه انجام شود و پس از مدتی سایت به حال خود رها شود. بلکه لازم است به مرور زمان، مطالب سایت نیز به‌روزرسانی شود تا در افزایش بازدید گوگل موثر باشد. گفتنی است معیار مشخصی برای به‌روزرسانی محتوا وجود ندارد و بهتر است بر اساس استراتژی بازاریابی خود این مورد را پیش ببرید. یعنی به‌صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه محتواهای سایت را طبق اطلاعات جدید به‌روز کنید.

همچنین، بهتر است صفحات قدیمی را که دیگر کاربردی ندارند، از سایت حذف کنید و برخی صفحات را نیز بروزرسانی کنید. با این کار توجه کاربران را به سمت سایت خود جلب می‌کنید. برای آپدیت مطالب سایت می‌توانید از پیشنهاد کاربران استفاده کنید و از آن‌ها بپرسید که دوست دارند چه مطالبی به صفحه اضافه شود یا دوست دارند درباره چه موضوعات دیگری بخوانند. خوب است بدانید که فرایند تولید محتوا و به‌روزرسانی آن، باید به صورت مداوم انجام شود و پایانی برای آن وجود نخواهد داشت.

  • به‌روزرسانی عنوان‌ و توضیحات متا صفحات سایت

توضیحات متا و عنوان صفحات سایت باید به شکلی باشند که کاربر را به کلیک روی لینک سایت ترغیب کند. علاوه بر این بهتر است توضیحات و عنوان اطلاعات اولیه‌ای را درباره موضوع صفحه به کاربر بدهد. پس بهتر است برای اطمینان از اینکه هم جذابیت و هم تناسب موضوعی با صفحه را در انتخاب عنوان و نوشتن توضیحات رعایت کرده‌اید، مجدد آن‌ها را بررسی کنید و با استفاده از کلمات کلیدی به‌روزرسانی کنید.

  • سازماندهی محتواهای سایت با ساختار clusters

یکی از اهداف مهم موتور جست‌وجوی گوگل، نمایش و ارائه بهترین نتیجه به مخاطب است. برای اینکه بتوانید به این هدف گوگل کمک کنید، می‌توانید محتواهایی با موضوعات جزئی و دقیق‌تری را برای محتواهایتان در نظر بگیرید. به هر کدام از این موضوعات که زیرمجموعه موضوع اصلی می‌شوند و به تمامی سوالات مختلف یک Topic پاسخ می‌دهند، تاپیک کلاستر یا مدل محتوای خوشه‌ای می‌گویند.

از آنجایی که گوگل موضوع یک صفحه را از ارتباط بین آن با صفحات دیگر درک می‌کند، با اجرای مدل کلاستر کانتنت یا خوشه‌سازی محتوا، به گوگل در زمینه درک موضوع صفحات کمک می‌کنید، همین امر سبب می‌شود تا رتبه سایت شما از نظر کیفیت محتوا افزایش پیدا کند و در نتیجه شانس شما برای حضور در نتایج برتر و جذب ترافیک کاربر بیشتر خواهد شد.

سئوی فنی سایت

  • سازگاری سایت با موبایل (Responsive)

بهینه‌سازی سایت برای موبایل فقط برای رتبه‌بندی بهتر در نتایج جستجو نیست، بلکه یکی از اصول اولیه افزایش ترافیک سایت هم است. گوگل همیشه سعی می‌کند بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد. از آنجایی که نتایج جستجوی یک کلمه در دسکتاپ و موبایل معمولاً با هم متفاوت است، پس منطقی است که گوگل جایگاه ویژه‌ای را به سایت‌های ریسپانسیو بدهد. اگر بخواهید کاربران موبایلی را هدف قرار دهید و از گوگل ورودی دریافت کنید، حتماً باید یک سایت ریسپانسیو داشته باشید.

  • بهبود سرعت سایت

علاوه بر سازگاری سایت با موبایل، سرعت سایت نیز باید بالا باشد تا رضایت کاربران جلب شود. هر چه سرعت سایت بهتر باشد، رتبه سایت نیز بالاتر خواهد بود. این مورد از طرف گوگل نیز تایید شده است و به عنوان یک فاکتور برای رتبه‌بندی در نظر گرفته می‌شود.

  • بهینه‌سازی ریچ اسنیپت‌ها

ریچ اسنیپت‌ شامل عبارت‌هایی است که اطلاعات سایت را نشان می‌دهند و به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا موضوع سایت را آسان‌تر تشخیص دهند. استفاده از ریچ اسپینت‌ها و اضافه‌کردن آن‌ها به کد HTML می‌تواند بر افزایش ورودی گوگل تاثیرگذار باشد و ترافیک سایت را بالا ببرد.
ریچ اسپینت‌ها از انواع مختلفی تشکیل شده‌اند که با توجه به موضوع سایت متفاوت خواهند بود. به طور مثال سایت‌های فروشگاهی می‌توانند در این بخش، محدوده قیمت کالا را نشان دهند یا سایت‌های مرتبط به فیلم می‌توانند در این بخش، امتیاز منتقدان به فیلم را قرار دهند.

  • توجه به تکنیک‌های سئو در رابطه با URL

برای این که URL صفحه بتواند روی سئو تاثیر بگذارد، لازم است برخی تکنیک‌های سئو در نوشتن آن رعایت شود که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.
نیازی به یکسان‌بودن عنوان مطلب با URL نیست؛ زیرا ممکن است عنوان مطلب شامل کاراکترهای زیادی باشد که اگر همان را به URL اضافه کنید، موجب بدخوانی آن شود. بهتر است آدرس صفحه کوتاه باشد تا بتواند ورودی مناسبی از گوگل بگیرد.
ساده‌بودن آدرس صفحه بر افزایش ورودی از گوگل تاثیرگذار است. پس بهتر است به جای به کاربردن کلمات مختلف، تنها از کلمات کلیدی موثر در نوشتن URL استفاده کنید.

  • تجزیه و تحلیل سایت

اقداماتی که پیش‌تر برای بهبود سئو سایت ذکر شدند، تنها زمانی به موفقیت می‌رسند که سایت خود را به خوبی تجزیه‌و‌تحلیل کرده باشید. برای این کار می‌توانید از ابزار رایگان Google Analytics استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند که متوجه شوید چه محتوایی می‌تواند به افزایش ورودی گوگل سایت شما کمک کند یا این که چه محتوایی به بهبود نیاز دارد.

لینک‌سازی

  • ساخت بک‌ لینک

ساخت بک‌ لینک یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در رابطه با بهبود وضعیت سئو سایت انجام می‌شود. با استفاده از این روش، لینک‌هایی که به سایت شما پیوند داده می‌شوند، منجر به افزایش ورودی گوگل می‌شوند. همچنین در صورتی که این لینک‌ها از سایت‌های معتبر داده شده باشند، گوگل آن‌ها را باارزش می‌داند و اعتبار سایت را افزایش می‌دهد. هر چه اعتبار سایت از نظر گوگل بیشتر باشد، رتبه سایت در این موتور جستجو بیشتر شده و در نهایت منجر به افزایش ورودی کاربران از طریق گوگل خواهد شد.

  • استفاده از لینک‌های داخلی

لینک‌های داخلی به ربات‌های جستجوگر گوگل کمک می‌کنند که با موضوع سایت بیشتر آشنا شوند. همچنین با استفاده از لینک‌های داخلی می‌توانید اعتبار بک‌ لینک‌های سایت را به صفحاتی که لینک داخلی شده‌اند نیز منتقل کنید. در نتیجه لینک‌سازی داخلی به شیوه درست و مناسب می‌تواند ورودی گوگل را افزایش داده و همچنین نرخ پرش سایت را نیز کاهش دهد؛ زیرا با استفاده از این لینک‌ها، کاربران زمان بیشتری را در سایت شما سپری می‌کنند.

  • برطرف‌کردن لینک‌های شکسته

زمانی که کاربر بر یک لینک از سایت شما کلیک می‌کند و به جای مشاهده محتوا، با صفحه ۴۰۴ روبه‌رو می‌شود، یعنی این صفحه از سایت شما دارای لینک شکسته است. لینک‌های شکسته منجر به رتبه منفی سایت از سمت گوگل می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است لینک‌های شکسته را پیدا کرده و با لینک‌های درست جایگزین کنید. به طور معمول تغییر نام صفحه یا حذف آن، موجب ایجاد لینک شکسته می‌شود.

دلایل کاهش ورودی گوگل چیست؟

زمانی که آمارها نشان می‌دهند که بازدید سایت در مقایسه با روزهای گذشته کمتر و کمتر می‌شود، باید هرچه سریع‌تر دلیل و راه‌حل را پیدا کنید. با توجه به اینکه دلایل مختلفی در کاهش ترافیک و میزان بازدید سایت نقش دارند، اما در ادامه، ۵ عامل اصلی افت ترافیک سایت را که در بلاگ راهنمای گوگل آمده است، بررسی می‌کنیم.

  • مسائل فنی:

مشکلات فنی سایت شامل خطای کرال و ایندکس گوگل و نحوه بارگذاری صفحات سایت می‌شود. این مشکلات ممکن است برای کل سایت (سایت down باشد) یا فقط در یک صفحه رخ دهد.

  • مسائل امنیتی:

با اقدامات امنیتی روی سایت می‌توانید احتمال نفوذ به را سایت کاهش دهید و کمتر در معرض هک شدن قرار بگیرید. اگر سایت شما تحت تأثیر تهدید امنیتی قرار بگیرد، ممکن است گوگل با نمایش خطا و هشدار از ورود کاربران به سایت جلوگیری کند و همین باعث افت ترافیک و بازدید سایت شود. انتخاب سرور امن، استفاده از SSL، آپتایم مناسب، ابزارهای جلوگیری از حملات DDoS، استفاده از فایروال های چند لایه و رمزگذاری نحوه ورود به سایت کمک می‌کنند تا امنیت سایت شما افزایش پیدا کند.

  • اقدامات دستی:

اگر اقداماتی که روی سایت انجام می‌دهید، خلاف دستورالعمل‌های گوگل باشد و آن‌ها را نقض کند. ممکن است گوگل برخی از صفحات یا کل سایت را از طریق اقدام دستی از نتایج جستجو حذف کند. برای برطرف‌کردن مجازات دستی گوگل باید وارد حساب Google Search Console خود شوید و در منوی پیام‌ها و بعد عملکردهای دستی به دنبال هشدارها باشید و مجازات هر یک از صفحات خود را بررسی کنید.

  • تغییرات الگوریتمی:

گوگل همیشه به دنبال این است که نحوه ارزیابی محتوا و صفحات وب را به‌طور دائم بهبود دهد و فناوری الگوریتم‌ها را به‌روز نگه دارد. به همین دلیل، یکی از دلایل رایج افت ورودی سایت این است که یا به‌روزرسانی اصلی در گوگل رخ داده است یا آپدیت‌های کوچکی در الگوریتم‌ها باعث شده است تا عملکرد برخی از صفحات در نتایج تغییر کنند. برای جلوگیری از افت ترافیک سایت ناشی از تغییرات الگوریتمی، بهتر است منابع ترافیکی دیگری مانند رسانه‌های اجتماعی را برای دریافت ورودی غیرارگانیک تقویت کنید.

  • تغییر در نحوه جستجوی کاربران:

گاهی عاملی که باعث کاهش ورودی سایت می‌شود، با مسائل فنی یا تغییر الگوریتم‌ها ارتباطی ندارد و صرفاً در نتیجه تاثیرات خارجی است؛ چرا که گوگل رتبه‌بندی نتایج SERP را به دلیل رفتار کاربران و نوع جستجو آن‌ها تغییر می‌دهد. برای مثال، اگر موضوعی فقط در یک زمان خاص (ماه یا فصل) جستجو می‌شود، پس طبیعی است که روند ترافیک سایت هم تحت تاثیر آن قرار بگیرد. همچنین اگر در جستجوی یک موضوع خاص، رتبه سایت شما کاهش پیدا کند، احتمال می‌رود گوگل نتایج جدید و بهتری را جایگزین سایت شما کرده باشد. در نتیجه، کاهش ترافیک شدیدی را در یک صفحه یا محتوای خود خواهید دید.

آیا خرید بازدید گوگل باعث افزایش فروش و نرخ تبدیل می‌شود؟

درست است که استفاده از تبلیغات گوگل ادز روی کلمه کلیدی خاص احتمال نمایش سایت شما را در نتایج جستجو افزایش می‌دهد؛ اما نباید فراموش کنید که افزایش بازدیدکنندگان سایت فقط در صورتی همراه با نرخ تبدیل و فروش بیشتر است که بستر لازم را برای این اهداف در سایت خود ایجاد کرده باشید. برای مثال، افزایش نرخ کلیک (استفاده از عناوین احساسی و مهیج، کوتاه کردن URL، استفاده از کلمات خاص در عنوان)، تولید محتوای باکیفیت و مرتبط با نیاز کاربر، معرفی محصولات و خدمات خود در صفحات لندینگ، افزایش سرعت سایت و عوامل دیگر، باعث می‌شود تا کاربران به سایت شما اعتماد کنند و برای کاری که شما مدنظر دارید، ترغیب شوند. بنابراین، می‌توان گفت افزایش بازدید سایت از هر روشی نرخ تبدیل و فروش بیشتر را برای سایت شما تضمین نمی‌کند.

برای افزایش اثربخشی، پیش از خرید بازدیدهای گوگل چه اقداماتی انجام دهیم؟

پیش‌نیازهایی وجود دارد که بهتر است قبل از خرید بازدید گوگل با آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید کاربران را به سایت خود جذب کنید. در ادامه با ۵ مورد از مهم‌ترین پیش‌نیازهای گوگل ادز آشنا خواهید شد.

  • تسلط بر کسب‌وکار خودتان

تصور کنید که تبلیغات گوگل ادز خود را انجام داده‌اید و کاربران جدیدی را به سایت خود جذب کرده‌اید. پس از آن کاربران برای شناسایی بیشتر با شما به بلاگ سایت یا بخش توضیحات محصولات مراجعه می‌کنند تا ببینند اطلاعات شما در حوزه کاری‌تان چقدر است. در صورتی که از حوزه کاری خود به درستی اطلاع نداشته باشید و کسب‌وکار خود را نشناسید، چگونه می‌توانید آن را به کاربر هدف خود بشناسانید؟ به همین دلیل است که نیاز به داشتن تسلط کافی بر کسب‌وکار خود دارید.

  • آشنایی کافی با محصولات برندتان

در ابتدا بهتر است با محصول خود آشنایی کافی داشته باشید و سپس آن را به کاربران بشناسانید. شناخت محصول می‌تواند منجر به شناخت شما از کاربران هدف آن محصول شود. هر چه کاربران هدف خود را بهتر بشناسید، می‌توانید کلمات مناسب برای تبلیغات محصول خود را پیدا کنید.

  • انتخاب محصول هدف برای فروش

اگر به تبلیغ‌های گوگل ادز نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید تمامی این تبلیغات حول محور محصول، سرویس یا معرفی برند است. در نتیجه لازم است یک مورد از محصولات یا خدمات خود را انتخاب کنید و بر فروش آن تمرکز کنید. پس می‌توان گفت که پیداکردن محصول هدف برای فروش، یکی دیگر از مهم‌ترین پیش‌نیازهای خرید ورودی گوگل است.

  • آشنایی کافی با مخاطبان برندتان

در صورتی که کاربران هدف خود را به درستی نشناسید، نمی‌توانید تبلیغ مناسبی را به آن‌ها نشان دهید. آشنایی با مخاطب تنها به تشخیص علاقه‌مندی‌هایش محدود نمی‌شود، بلکه نیاز است تا شما ویژگی‌ها و خصوصیات فردی و رفتاری آن‌ها را نیز بهتر بشناسید. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • سن
  • جنسیت
  • سبک زندگی
  • نیازمندی‌ها
  • طرز تفکر
  • دغدغه کاربران
  • سرگرمی‌ها
  • رفتارهای اجتماعی

همچنین خوب است سوالاتی مانند آیا محصول شما می‌تواند نیازهای کاربران را رفع کند، آیا محصول شما بر اساس سلیقه کاربران طراحی شده است، را از خود بپرسید. پس از پیداکردن پاسخ سوالات لازم است محصولی را انتخاب کنید که مطابق نیاز کاربران هدف باشد.

  • انتخاب زمان مناسب برای تبلیغ

یکی دیگر از پیش‌نیازهای مهم قبل از خرید ورودی گوگل، انتخاب زمان مناسب برای تبلیغ است. شما باید بدانید که در چه زمانی تبلیغات خود را انجام دهید. در صورتی که تمامی مراحل قبل را به‌خوبی پیش ببرید، ولی در زمان نامناسب تبلیغ خود را ارائه دهید، ممکن است به نتیجه‌ نرسید.

به طور مثال اگر یک لباس مشکی طراحی کرده‌اید، بهتر است از خود بپرسید که فروش این لباس در ایام عزاداری موفق‌تر خواهد بود یا در تعطیلات عید؟ مشخص است که این دسته لباس‌ها مناسب عید نیستند و بهتر است تبلیغات این مدل لباس‌ها را در زمان مخصوص خود انجام دهید تا به بیشترین میزان فروش برسید. در صورتی که در رابطه با زمان مناسب، اطلاعات کافی ندارید می‌توانید از گوگل ترند کمک بگیرید.

چگونه میزان افزایش بازدید از گوگل را اندازه‌گیری کنیم؟

استفاده از سرچ کنسول سایت و گوگل آنالیتیکس برای هر کسب‌وکار آنلاینی نیاز است تا بتواند عملکرد سایت خود را از نظر میزان ترافیک سایت بررسی کند. در سرچ کنسول سایت شما این امکان را دارید، نمودار تغییرات بازدید سایت در بازه‌های زمانی مشخص ببینید و با هر بازه‌ دیگری مقایسه کنید. همچنین، گوگل آنالیتیکس ابزار رایگانی برای تجزیه‌وتحلیل سایت است و کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان هر صفحه و کل سایت را از نظر میزان ترافیک و نحوه ورود بررسی کنید. یادتان باشد ماهانه میزان بازدید از سایت خود را هم به‌صورت کلی و هم برای مهم‌ترین صفحات خود ثبت کنید تا بتوانید نحوه روند آن را تجزیه‌وتحلیل کنید.

سخن پایانی

افزایش ورودی گوگل می‌تواند منجر به فروش بیشتر کسب‌وکار شما شود. به همین دلیل است که وب‌مستران به آن توجه بسیاری نشان می‌دهند و با استفاده از روش‌هایی چون تمرکز بر بهبود سئو سایت و خرید ورودی گوگل، به دنبال افزایش این ورودی هستند. در صورتی که در رابطه با افزایش ترافیک و بازدید از گوگل اطلاعات دیگری دارید یا تجربه خاصی در این زمینه دارید، خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.