برون سپاری تولید محتوا

منتشر شده در ۱۷ دی ۱۴۰۲

|

برون سپاری محتوا را چگونه انجام دهیم؟

کسب‌وکارهایی که تصمیم می‌گیرند پا به فضای آنلاین بگذارند، به‌خوبی می‌دانند که تولید محتوا زیربنای فعالیت‌ آن‌هاست؛ چون می‌توانند با انتشار مطالب و مقالات باکیفیت، خود را به گوگل و مخاطبان معرفی کنند. با این حال، تولید محتوا نیازمند مهارت، تخصص و زمان است و همین نیازمندی‌ها باعث می‌شود برخی از سازمان‌ها و کسب‌وکارها نتوانند از عهده محتوای مورد نیاز خود بر آیند و با چالش‌ تولید محتوا رو‌به‌رو شوند. برون سپاری تولید محتوا به‌عنوان یک راهکار برای مواجه با این چالش مطرح شده است. اگر شما هم برای کسب‌و‌کار خود نیاز به محتوای حرفه‌ای دارید و بر سر دوراهی برون سپاری تولید محتوا یا استخدام نیروی متخصص قرار گرفته‌اید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید؛ چون قرار است اطلاعات مهمی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

برون سپاری تولید محتوا چیست؟

برون سپاری تولید محتوا یک روش است که در آن مدیر کسب‌وکار یا مدیر محتوا تصمیم می‌گیرد تا فرایند تولید محتواهای مورد نیاز خود را به شخص فریلنسر یا آژانس خدمات تولید محتوا بسپارد. این افراد معمولاً به‌عنوان نویسنده محتوای متنی شناخته می‌شوند و بر اساس نیازهای شرکت، محتواهای مختلفی را ایجاد می‌کنند. به‌عنوان کسی که مدیریت بازاریابی محتوایی یک شرکت را بر عهده دارد، فرایند تولید محتوا می‌تواند برای شما و تیم مارکتینگ چالش‌برانگیز باشد، به‌خصوص زمانی که نیاز به محتواهای متنوعی دارید. علاوه بر این، تولید محتوای باکیفیت و جذاب نیاز به تخصص و مهارت‌های خاصی دارد که شاید در حال حاضر نتوانید فردی را با این ویژگی به‌صورت حضوری استخدام کنید، پس نیاز است این بخش فعالیت تیم مارکتینگ را برون‌سپاری کنید.

چرا باید تولید محتوا را برون سپاری کنیم؟

برون سپاری تولید محتوا یک راهکار مؤثر است که بسیاری از شرکت‌ها آن را برای استراتژی بازاریابی محتوایی خود انتخاب می‌کنند. این روش، مزایای زیادی برای بهبود کارایی بازاریابی و رشد کسب‌وکار دارد. در ادامه توضیح خواهیم داد که برون سپاری محتوا چگونه باعث رونق کسب‌وکارتان می‌شود:

۱.دسترسی به متخصصان حرفه‌ای

اگر امکان استخدام نیروی تمام‌وقت برای تولید محتوا را ندارید، می‌توانید از افرادی که به‌صورت فردی یا در همکاری با شرکت‌ها، توانایی تولید انواع محتواهای متنی را دارند کمک بگیرید. این افراد توانایی نوشتن برای سایت و شبکه‌های اجتماعی را دارند، با اصول نگارشی و سئوی محتوا آشنا هستند و می‌دانند چگونه باید اثربخش و جذاب بنویسند تا خواننده به ادامه خواندن مقاله ترغیب شود. برخی از نویسندگان محتوا فقط برای چند حوزه خاص محتوا تولید می‌کنند و برخی هم به‌صورت عمومی برای هر حوزه‌ای که کارفرما سفارش داشته باشد، می‌توانند بنویسند.

۲.صرفه‌جویی در وقت و هزینه

تولید محتوای باکیفیت زمان‌بر است و به دانش تخصصی نیاز دارد، پس شک نکنید که به‌عنوان مدیر کسب‌وکار یا مدیر استراتژی بازاریابی نمی‌توانید به‌تنهای تمام محتواهای مورد نیاز کسب‌وکارتان را خودتان تولید کنید. بهتر است به‌جای اصرار برای انجام این کار، تولید محتوا را برون‌سپاری کنید تا بتوانید به وظایف اصلی خود در مجموعه عمل کنید. همچنین گاهی شما نیروی متخصص برای تولید محتوا دارید، اما تصمیم می‌گیرید فقط به محتواهای شبکه‌های اجتماعی و کمپین رسیدگی کند، تا اینکه بخواهد زمان خود را برای نوشتن محتواهای طولانی صرف کند. بنابراین بهترین کار برای استفاده مفید از زمان و صرفه‌جویی در هزینه‌های استخدام نیروی بیشتر، برون‌سپاری تمام یا بخشی از فرایندهای تولید محتواست.

۳.ایجاد تنوع در سبک نگارش محتوا

از آنجایی که طرز فکر و ایده‌های افراد با یکدیگر متفاوت است، پس نحوه نگارش یک موضوع به دست نویسندگان مختلف، می‌تواند شما را با دیدگاه‌ها و سبک‌های جدیدی از تولید محتوا آشنا کند. در چنین شرایطی بهتر است با فریلنسرها خلاق همکاری کنید تا رنگ‌وبوی تازه‌تری به محتواهایتان بدهید. مطمئن باشید که ایده‌های جدید تولیدکنندگان محتوا، باعث می‌شود طیف گسترده‌تری از مخاطبان را جذب کنید و کاری کنید خوانندگان بیش‌ازپیش به محتواهایتان علاقه‌مند شوند.

۴.پایبندی به اصول سئو

یک تولیدکننده محتوای حرفه‌ای با نحوه سئوی محتوا آشناست و می‌داند در زمان نوشتن، باید چه نکاتی را رعایت کند تا در عین حال که ویژگی کاربرپسندبودن را دارد، برای سئو و نمایش در نتایج جستجو مناسب باشد. بنابراین منطقی است به‌جای اینکه خودتان زمان بگذارید تا اصول سئو در محتوا را یاد بگیرید، تولید محتوای سئوشده را به متخصص این کار بسپارید و زمان خود را به مدیریت وظایف دیگر اختصاص دهید.

۵.فرصت تولید محتوای بیشتر

شدت فعالیت بازاریابی محتوایی در برخی از تیم‌های مارکتینگ بسیار زیاد است و مدام در حال تولید انواع محتواهای متنی و ویدئویی هستند. به همین دلیل ممکن است تصمیم بگیرند فرایند تولید محتوا را تقسیم کنند؛ بخشی را در تیم داخلی سازمان انجام دهند و بخشی از آن مانند تولید محتواهای بلاگ یا ویدئوهای حرفه‌ای را به افراد فریلنسر بسپارند.

معایب برون سپاری محتوا چیست؟

برون سپاری تولید محتوا به‌طور کلی یک راهکار موثر برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهاست؛ اما همچنین با برخی معایب همراه است که حتماً باید به آن‌ها توجه کرد.

۱.کیفیت محتواهای‌ تولیدشده

یکی از معایب اصلی برون سپاری محتوا، کنترل کیفیت محتواهاست. اگرچه ممکن است نویسنده‌های حرفه‌ای را انتخاب کنید، اما هنوز وقتی نگارش محتوایی را به دیگران می‌سپارید، قدرت کمتری روی نظارت کیفیت آن دارید. ممکن است محتواهای تولیدشده تا حدودی با سبک نوشتاری محتواهای منتشرشده شما هم‌خوانی نداشته باشند یا با نیازهای شما منطبق نباشند. البته این موضوع با انتخاب درست فریلنسر یا شرکت و ارائه بریف محتوایی به آن‌ها قابل حل است.

۲.ناآشنایی نویسنده با فضای کسب‌وکار

نویسندگان فریلنسر ممکن است شناخت کاملی از حوزه کسب‌وکار شما و اطلاعات دقیقی از محصولات یا خدمات شما نداشته باشند. همین موضوع باعث می‌شود تا نویسنده نتواند به آن شکلی که باید درباره مفاهیم تخصصی و مطالب مهم به‌طور کامل بنویسد. بنابراین یکی از راه‌های جلوگیری از این موضوع، اطمینان از توانایی و تخصص نویسنده در نوشتن برای حوزه کاری شما و روحیه جستجوگری او برای آشنایی با جزئیات کامل کسب‌وکار است.

۳.بودجه کافی و صرف هزینه‌

اگرچه برون سپاری محتوا می‌تواند هزینه‌های استخدام نویسنده‌ را کاهش دهد، اما هنوز هزینه‌های مرتبط با برون سپاری ممکن است بالا باشد. همکاری با نویسندگان باتجربه که محتوای باکیفیتی تحویل شما می‌دهند یا فقط برای حوزه‌های تخصصی می‌نویسند، باعث می‌شود تولید محتوا برای کسب‌وکار شما پرهزینه باشد. با این حال، هرچه که باشد، هزینه‌های این روش بسیار به‌صرفه‌تر از استخدام نیروی تمام‌وقت است.

در تریبون بخوانید : هزینه تولید محتوای متنی

۴.تاخیر در تحویل محتوا

هرچند برون سپاری محتوا به سرعت فرایندهای بازاریابی محتوایی شما کمک می‌کند، اما در برخی موارد، هماهنگی با نویسندگان خارج از سازمان بسیار وقت‌گیر و پیچیده است و منجر می‌شود تا محتواهایتان طبق زمان‌بندی به دستتان نرسد. معمولاً آژانس‌ها و فریلنسرها با کارفرماهای مختلفی کار می‌کنند، به همین خاطر ممکن است نتوانند مانند اعضای تیم خودتان، به تاریخ ددلاین تحویل محتوا پایبند باشند.

۵.کمبود انگیزه تولیدکنندگان محتوا

تولیدکنندگان محتوای فریلنسر ممکن است به دلیل عدم ارتباط مستقیم با شرکت و نداشتن تعامل با افراد تیم، انگیزه کافی برای ایجاد محتواهای ارزشمند و جذاب را نداشته باشند. به همین دلیل، این موضوع می‌تواند روی کیفیت محتواها هم اثر بگذارد و ناخواسته نتوانند کاربر هدف شما را به آن نحوی که خودتان می‌نویسید، با برند شما آشنا و حتی ترغیب به خرید کنند. برخی از نویسندگان به‌واسطه تجربه‌ای که در نوشتن برای حوزه‌های مختلف را دارند، مخاطب را به‌خوبی می‌شناسند و از هر تکنیک و عنصری در سبک نوشتاری خود استفاده می‌کنند تا خروجی نهایی همان گونه باشد که شما انتظارش را دارید.

مزایای برون سپاری محتوا معایب برون سپاری محتوا
هزینه کمتر در مقایسه با استخدام نیروی حضوری نبود کنترل کافی روی کیفیت محتوا
همکاری با نویسندگان باتجربه عدم دسترسی نویسنده به مطالب تخصصی کسب‌وکار
سرعت در حجم تولید محتواهای بیشتر ناآشنایی نویسنده با فضای کسب‌وکار
به کارگیری تنوع در سبک نگارش محتوا تاخیر در هماهنگی و تولید محتوا

لطفاً توجه داشته باشید که این جدول تنها به عنوان یک راهنمای کلی ارائه شده است. قبل از تصمیم‌گیری در مورد برون‌ سپاری محتوا، بهتر است با دقت کافی، مزایا و معایب را در کنار هم بررسی کنید و انتخاب خود را انجام دهید.

چه محتواهایی را برون سپاری کنیم؟

در ادامه درباره انواع محتواهایی صحبت خواهیم کرد که می‌توانید فرایند تولید محتوای آن را کاملاً برون‌‌سپاری کنید.

1. محتواهای بلاگ و مقالات:

مقالات یک بلاگ، محتواهای بسیار مهم و ارزشمندی هستند که به جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر کمک می‌کنند. با برون سپاری تولید این نوع محتواها، می‌توانید از تخصص نویسندگان حرفه‌ای بهره‌مند شوید. این نویسندگان با داشتن تجربه و دانش سئو در محتوا، مطالب باکیفیت و به‌روزی برای انتشار در سایت شما تولید می‌کنند.

2. محتوا برای شبکه‌های اجتماعی:

شبکه‌های اجتماعی ابزار قدرتمندی در بازاریابی محتوایی هستند. برون سپاری محتوا برای این پلتفرم‌ها، می‌تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان خود نزدیک‌تر شوید و بازخوردهای مثبتی دریافت کنید. این محتواها می‌توانند شامل نگارش و طراحی پست، ساخت ویدئو و استوری‌ باشند.

3. محتواهای گرافیکی:

برای طراحی تصاویر گرافیکی نیز می‌توانید از فریلنسرها کمک بگیرید و به آن‌ها سفارش دهید تا تصاویر شاخص بلاگ، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، بنرهای تبلیغاتی و … برای شما طراحی کنند.

4. محتوای ویدئویی:

از آنجایی که ساخت ویدئو، مهارت کاملاً تخصصی است، می‌توانید برای تهیه ویدئوهای آموزشی، تبلیغاتی، موشن گرافیک، معرفی محصولات و … با فریلنسرهای حرفه‌ای همکاری کنید.

برون‌سپاری تولید محتوا را به چه کسی بسپاریم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید فرایند تولید محتوای کسب‌وکار خود را به یک تیم خارجی بسپارید، باید ویژگی‌های یک تیم خوب را بشناسید تا بتوانید از میان تعداد زیادی تیم‌های معروف یا کمترشناخته‌شده، یکی را برای همکاری انتخاب کنید. در ادامه درباره ویژگی‌های مثبت یک تیم ارائه‌دهنده خدمات تولید محتوا صحبت خواهیم کرد.

  • اهمیت به تولید محتوای باکیفیت

در رابطه با تولید محتوا، کیفیت حرف اول را می‌زند. شما می‌توانید انتخاب کنید که با صرف هزینه بیشتر، یک محتوای باکیفیت در سایت و شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید تا همه شما را متخصص آن حوزه بدانند یا نه، به کیفیت محتواها توجهی نکنید و با هر نویسنده‌ای همکاری کنید. فقط دقت داشته باشید، هرچه سطح کیفیت محتواهایتان برای گوگل و کاربران مطلوب باشد، شانس این را خواهید داشت تا در نتایج جستجو دیده شوید. به همین دلیل لازم است تیم تولید محتوایی را انتخاب کنید که بتواند محتوای منحصربه‌فرد و ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد.

  • ارائه محتوای خلاقانه و غیرتکراری

مخاطبان واقعی و بازدیدکنندگانی که به دنبال مطالب به‌روزی هستند، به هر کلمه‌ای که در محتواهای خود می‌نویسید و هر اطلاعاتی که به آن‌ها می‌دهید، توجه می‌کنند. برای جذب چنین مخاطبانی باید محتوای باکیفیت و جذاب تولید کنید. پس انتخاب فریلنسرها یا تیم محتوایی که در کار خود نوآوری دارند و سعی می‌کنند خلاقیت را چاشنی محتواهایشان کنند، می‌توانند برای همکاری با شما گزینه بسیاری مناسبی باشند. توجه به عنصر خلاقیت در خروجی نهایی محتواها می‌تواند موجب آن شود که برند به امضای مخصوص خود در دنیای دیجیتال برسد و از دیگر رقبا متمایز شود.

  • تعهد و مسئولیت‌پذیری

یکی از مواردی که یک برند را تشویق می‌کند تا به دنبال برون سپاری تولید محتوا باشد، کمبود وقت در تولید محتوای تخصصی است. به همین دلیل یکی از ویژگی‌های بسیار مهم در انتخاب تیم تولید محتوا این است که تیم مورد نظر به زمان تحویل، بریف و خواسته‌های کارفرما متعهد باشد و مسئولیت اجرای درست تمام موارد خواسته‌شده را تمام‌وکمال بر عهده بگیرد.

  • اعتبار و توجه به رضایت مشتریان

مگر می‌شود نمونه کار یا سوابق کار تیم تولید محتوا را ندید و با آن‌ها شروع به همکاری کرد؟ بررسی محتواهای تولیدشده توسط یک تیم محتوا، روش خوبی برای سنجش کیفیت کار اعضای تیم یا شخص خود فریلنسر است. یکی دیگر از راه‌ها برای اطمینان از انتخاب درست این است که نظرات مشتریان یا کارفرماهای قبلی را بررسی کنید و حتی اگر نیاز بود درباره جزئیات بیشتر با آن‌ها صحبت کنید.

  • ارائه خدمات باکیفیت همراه با هزینه مناسب

شرکت‌های خدمات تولید محتوای تخصصی یا فریلنسرها باید در کنار ارائه محتوای باکیفیت، هزینه به‌صرفه‌ای را برای نگارش محتوا در نظر بگیرند. معمولاً رقابتی که در این حوزه بین شرکت‌ها و فریلنسرها وجود دارد، باعث می‌شود تا شما در زمان استعلام قیمت، تفاوت زیادی بین مبلغ دریافتی آن‌ها نبینید و بیشتر روی کیفیت محتوا تمرکز کنید.

  • خدمات مشاوره

تیم مشاوره و راهنمایی‌های تیم تولید محتوا می‌تواند برند شما را در مدت زمانی کوتاهی، چندین قدم جلوتر ببرد. از آنجایی که فریلنسرها و آژانس‌ها با کسب‌وکارهای مختلفی همکاری می‌کنند و در تمام حوزه‌ها محتوا تولید کرده‌اند، پس دید خوبی به حوزه کاری شما دارند و می‌توانند محتوایی به شما تحویل دهند که در عین اینکه مطابق با اهداف شماست، قدرت رقابت با محتواهای سایر سایت‌ها را دارد.

در تریبون بخوانید : تولید محتوای انگلیسی

در برون سپاری محتوا چه گام‌هایی باید برداریم و چه نکاتی را رعایت کنیم؟

  • شناخت نیاز محتوایی کسب‌وکار خود

قبل از اینکه حتی به فکر برون سپاری تولید محتوا باشید، باید نیازهای خود را بشناسید. ابتدا یک استراتژی بازاریابی محتوایی ایجاد کنید و تخمین بزنید چه محتواهایی برای بازاریابی و انتشار در کانال‌های خود لازم دارید، سپس می‌توانید تصمیم بگیرید آیا برون سپاری محتوا بهتر است یا اینکه یک نیروی متخصص به تیم خود اضافه کنید!

در واقع هر آنچه را که نمی‌توانید به‌راحتی با تیم و کارکنان دیگر خود انجام دهید، قابلیت برون سپاری دارد. ممکن است بخواهید مدیریت رسانه‌های اجتماعی، تولید محتوای بلاگ، تولید محتوای رپورتاژ آگهی و تولید محتوای ویدئویی را به صرف هزینه به افراد دیگری بسپارید.

  • تعیین بودجه برای تولید محتوا

شاید بزرگترین دغدغه کسب‌وکارها در برون سپاری محتوا، تعیین بودجه مناسب برای تولید محتوا باشد. بودجه کم و انتظار نگارش محتوای باکیفیت باعث شده است که شکافی بین همکاری تولیدکنندگان محتوا با کارفرماها به وجود بیاید و باعث شود هیچ کدام آن‌ها از سفارش و دستمزد خود راضی نباشند. هر چقدر بتوانید هدفمند‌تر موضوعات و حجم محتواها را انتخاب کنید، در نتیجه راحت‌تر می‌توانید دستمزد یک فریلنسر باتجربه را بپردازید و محتواهای منحصربه‌فردی تحویل بگیرید.

  • تعیین کلمات کلیدی در زمان برون سپاری محتوا

زمانی که شرکت مورد نظر خود را برای برون سپاری محتوا انتخاب کردید، باید درباره موضوعات و کلمات کلیدی که برای سئو در نظر دارید، با مدیر تیم صحبت کنید. شما می‌توانید فرایند کیورد ریسرچ را خودتان انجام دهید یا آن را به تیم تولیدکننده محتوا بسپارید. در واقع با صرف هزینه بیشتر، آن‌ها لیست کاملی از کلمات اصلی کسب‌وکارتان را استخراج می‌کنند و بر اساس آن‌ها، محتواهای هدفمند‌تری برای رتبه‌بندی به شما تحویل می‌دهند.

  • ارزیابی بازده سرمایه‌گذاری

اگر تیم شما وقت زیادی برای نوشتن مقالات بلاگ یا نگارش رپورتاژ می‌گذارد یا هنوز طراحی پست‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان جذاب و چشمگیر نیست، می‌توانید این مسئولیت‌ها را برون‌سپاری کنید. ارزیابی بازده سرمایه‌گذاری (ROI) به شما کمک می‌کند، فقط بخش‌هایی از بازاریابی محتوایی کسب‌وکارتان را برون‌سپاری کنید که انرژی و زمان زیادی از تیم داخلی شما می‌گیرد. همچنین نیاز است تخمین بزنید که این فعالیت چقدر می‌تواند در رسیدن به اهداف بازاریابی‌تان به شما کمک کند و آیا ارزش دارد تا هزینه زیادی برای آن صرف کنید یا خیر. اگر پاسختان منفی است، شاید بهتر باشد آن‌ها را از برنامه‌های خود حذف کنید.

  • تمرکز روی تولید محتوا درباره موضوعات ترند و پربازدید

یک راه آسان برای رقابت با رقبا، جلب توجه کاربران و دریافت نتیجه از محتواهای تولیدشده به دست فریلنسرها، این است که موضوعاتی را برای تولید محتوا انتخاب کنید که ترند هستد و کاربران زیادی درباره آن‎ها جستجو می‌کنند. همیشه حواستان باشد در کنار تولید محتواهای همیشه سبز، برای اخبار روز و موضوعاتی که احتمال می‌رود به‌زودی سرچ زیادی داشته باشند، محتوا تولید کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه می‌توانید ترندهای حوزه کاری‌تان را پیدا کنید، می‌توانید از فردی که قرار است کار تولید محتوای شما را انجام دهد، بخواهید درباره موضوعات مرتبط با صنعت شما تحقیق کند و آن‌ها را برای تولید محتوا پیشنهاد دهد.

  • تدوین دستورالعمل نگارش (گایدلاین)

به جرئت می‌توان گفت اکثر اختلافاتی که بین سفارش‌دهنده محتوا و نویسنده فریلنسر پیش می‌آید، بر سر این است که کارفرما تمام قوانین و نکاتی را که نویسنده باید قبل از شروع کار بداند، در اختیار او قرار نمی‌دهد. بنابراین دستورالعملی که بتواند نویسنده را به‌خوبی راهنمایی تا چگونه برای یک برند بنویسد، کمک می‌کند فرایند تولید محتوا با کیفیت عالی و سهولت بیشتری انجام شود. معمولاً در گایدلاین‌هایی که به نویسندگان فریلنسر داده می‌شود، درباره موارد زیر صحبت می‌شود:

  • تعیین لحن محتوا
  • تعیین شیوه استفاده از کلمات کلیدی
  • تعیین ساختار محتوا
  • تعیین شیوه‌ داستان‌سرایی محتوا
  • تعریف مخاطبین محتوا

اگر بخواهیم درباره «تعیین ساختار محتوا» صحبت کنیم، برای مثال موارد زیر را برای نویسنده توضیح خواهیم داد:

  • از پاراگراف‌ و جملات کوتاه استفاده کنید.
  • مقاله را با «مقدمه» شروع و با «سخن پایانی» تمام کنید.
  • عنوان‌ها نباید بیشتر از ۱۶۵ کاراکتر داشته باشند.
  • برای رپورتاژ آگهی لید مناسب بنویسید.
  • در صورت نیاز برای هر بخش، تصاویر مرتبط پیشنهاد دهید.

دستورالعمل یا شیوه‌نامه محتوا در نهایت کمک می‌کند تا نویسنده با نحوه خلق محتوا برای شما آشنایی پیدا کند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از قرارداد، فایل راهنما را در اختیار فرد یا تیم مورد نظر قرار دهید. با انجام این کار، دیگر مطمئن خواهید بود که محتواهایتان طبق قوانینی که شما مد نظر دارید، به دستتان خواهد رسید.

  • تکمیل بریف محتوا

زمانی که برای سفارش محتوا به یک شرکت یا یک فریلنسر مراجعه می‌کنید، اولین چیزی که پس از ثبت سفارش از شما خواسته می‌شود، تکمیل فرم اطلاعات سفارش یا همان بریف محتواست. بریف محتوا به‌عنوان یک ابزار ارتباطی کمک می‌کند تا خواسته و نیاز محتوایی کارفرما به‌صورت ساده، دقیق، شفاف به تولیدکننده محتوای متنی منتقل شود. به عبارتی، هرچه شما بریف محتوا را کامل‌ و دقیق‌تر بنویسید، نویسنده هم راحت‌تر می‌تواند هدف و درخواست شما را درک کند و محتوایی طبق خواسته شما بنویسد. در نبود چنین ابزاری، فرایند سفارش تولید محتوا برای کارفرما سخت و برای نویسنده گیج‌کننده خواهد بود.

برای مثل، در زمان سفارش محتوا از پلتفرم تریبون، ابتدا نوع محتوا و تعداد کلمات آن را مشخص می‌کنید تا هزینه محتوای درخواستی شما محاسبه شود. پس از پرداخت، از شما خواسته می‌شود تا مواردی مانند لحن محتوا، دسته‌بندی موضوعی، عنوان و موضوع محتوا، کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی فرعی، انکر تکست و لینک مقصد را برای نویسنده در بریف محتوا بنویسید و تصویری را که می‌خواهید به محتوای خود اضافه کنید، برای نویسنده بارگذاری کنید.

  • ویراستاری محتواهای تولیدشده

شاید عجیب به نظر بیاید، ولی متن بهترین نویسندگان هم به ویراستاری نیاز دارد. وقتی فرایند تولید محتوای کسب‌وکار خود را برون سپاری می‌کنید، باید متن نهایی را ویراستاری کنید و مطمئن شوید که لحن و سبک محتوا با آن چیزی که انتظارش را دارید هم‌خوانی دارد. البته اگر خودتان مهارت و زمان کافی را ندارید، بهتر است این مسئولیت را به شخصی بسپارید که ویراستاری می‌داند.

  • ارائه منابع کمکی به نویسنده

وقتی قبول داشته باشید که یک فرد خارج از سازمان نمی‌تواند به آن شکلی که شما کسب‌وکار خود را می‌شناسید، اطلاعات دقیقی از کار شما داشته باشد، آن وقت سعی می‌کنید در تولید محتواهای مورد نیازتان به او راهنمایی کنید. معرفی منابع معتبر داخلی یا خارجی که مطالب و اخبار حوزه شما را پوشش می‌دهد، ایده جالبی است که هم نویسنده از آن استقبال می‌کند و هم شما از معتبربودن محتواهای نوشته‌شده آسوده‌خاطر خواهید بود.

در برخی از حوزه‌های کاری، فقط معرفی منابع نمی‌تواند کاری از پیش ببرند، بلکه نویسنده نیاز دارد سوال خود را از یک فرد متخصص بپرسد تا او را راهنمایی کند. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود برای اینکه خروجی نهایی کار باکیفیت و کامل باشد، حتماً شخصی از تیم داخلی شرکت را مسئول ارتباط با فریلنسرها قرار دهید تا بتواند اطلاعات تکمیلی را در اختیار نویسنده‌ها قرار دهد.

معیارهای انتخاب بهترین شرکت یا نویسنده برای برون سپاری تولید محتوا

در انتخاب فریلنسر یا آژانس برای برون سپاری تولید محتوا، باید به نیازها و شرایط کسب‌وکارتان توجه کنید. هر دو گزینه مزایا و معایب خود را دارند و باید با دقت بررسی شوند. موارد زیر سرنخ‌هایی هستند که به شما در انتخاب آژانس خدمات تولید محتوا یا فریلنسر کمک می‌کنند.

  • تخصص و تجربه: انتخاب فرد یا شرکتی که می‌خواهید محتواهای خود را به آن‌ها بسپارید، نیازمند ارزیابی دقیق و همه‌جانبه است. شما باید به دنبال نویسندگانی باشید که توانایی تولید محتوای باکیفیت و در عین حال خلاقانه را دارند. بررسی نمونه‌های کارهای قبلی، بازخوردها مشتریان و اعتبار شرکت یا تیم مورد نظر، به شما کمک می‌کنند تا تصمیم بهتری بگیرید.
  • اهداف و نیازها: برای انتخاب فرد یا شرکتی مناسب برای برون سپاری محتوا، باید اهداف و نیازهای خود را به‌خوبی مشخص کنید. آیا به مقاله بلاگ نیاز دارید یا به محتوا برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی یا به محتوای تصویری؟!
  • برنامه‌ریزی و زمان‌بندی: یکی از مهم‌ترین عوامل در برون سپاری تولید محتوا، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب است. مطمئن شوید که شخص یا شرکت انتخابی قادر به رعایت زمان‌بندی در تحویل محتواست.
  • هماهنگی و ارتباط: برقراری ارتباط موثر با فرد یا شرکتی که نگارش محتواهای خود را به آن‌ها سپرده‌اید، اهمیت بسیاری دارد. تعامل با تولیدکننده محتوا و پاسخگویی به سوالات احتمالی آن‌ها، کیفیت محتواها را بهبود می‌بخشد و بازدهی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

چرا تریبون انتخاب مناسبی برای برون سپاری محتواست؟

تریبون به‌عنوان یک پلتفرم تخصصی تولید محتوا در کنار کسب‌وکارهاست تا بتواند بخشی از مسیر بازاریابی آن‌ها را همراه با نویسندگان متخصص و باتجربه بر عهده بگیرد. در ادامه برخی از دلایلی را که چرا تریبون انتخاب ایده‌آلی برای سفارش تولید محتواست، بررسی خواهیم کرد:

۱.همکاری با فریلنسرهای باتجربه: تریبون با شبکه‌ گسترده‌ای از فریلنسرهای بااستعداد و متخصص در ارتباط است که در نگارش محتوای خبری، مقاله بلاگ، محتوای رپورتاژ آگهی و محتوای محصول مهارت کافی دارند.

۲.اطمینان به کیفیت محتوا: تریبون تلاش می‌کند با افرادی همکاری کند که تجربه و مهارت‌های لازم در نگارش محتوای اصولی را دارند. بنابراین تمام محتواهای نگارش‌شده در پلتفرم تخصصی تریبون، از نظر اطلاعاتی، ارزش افزوده‌ای برای مخاطبان دارند و تمام اصول نگارشی و سئویی در آن‌ها رعایت شده است.

۳.رعایت لحن رسانه و برند در محتوا: نویسندگان تریبون ملزم هستند تا قبل از نگارش محتوا، محلی که قرار است محتوای شما در آن منتشر شود (بلاگ سایت، لندینگ‌ها، سایت خبرگزاری و…) را کاملاً بررسی کرده و محتوایی مطابق با لحن و سبک نوشتاری آن بنویسند. این موضوع مخصوصاً در انتشار رپورتاژ در رسانه بسیار برای کسب‌وکارها اهمیت دارد.

۴.ضمانت بازگشت وجه: تریبون متعهد است اگر سفارش محتوای شما طبق زمان‌بندی، به شما تحویل داده نشود یا از لحاظ کیفیت مطابق با شیوه‌نامه تریبون نباشد، کل مبلغ پرداختی را به شما برگرداند.

سخن پایانی

برون سپاری تولید محتوا روشی رایجی است که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ از آن استفاده می‌کنند تا از رقبای قدر خود در بازاریابی محتوایی عقب نمانند. اگر شما نیز به دنبال برون سپاری تولید محتوای سازمان خود هستید، می‌توانید به تیم باتجربه تریبون اعتماد کنید و تولید انواع محتواهای مورد نیاز مرتبط با فضای آنلاین خود را به تریبون بسپارید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.