تا ۵۰٪ تخفیف خرید رپورتاژ آگهی از ۴۰۰+ رسانه
ورود به جشنواره
لینک‌سازی بیشتر یا دریافت لینک با کیفیت‌تر؟

به‌ روزرسانی شده در ۲۸ خرداد ۱۴۰۲

|

لینک‌سازی بیشتر یا دریافت لینک با کیفیت‌تر؟ کدام برای سئو خارجی بهتر است؟

وقتی صاحب یک کسب‌وکار آنلاین هستید، دائماً به استراتژی‌های مختلف افزایش بازدید سایت، فروش بیشتر و ماندگار‌کردن نام برندتان فکر می‌کنید. از نظر بهبود جایگاه سایت در نتایج گوگل و افزایش ترافیک سایت، دریافت بک لینک‌ از سایت‌های معتبر می‌تواند بسیار کمک‌دهنده باشد. هر چقدر رقابت بین شما و سایر کسب‌وکارها در کسب جایگاه برتر گوگل بیشتر می‌شود، حتماً وسوسه می‌شوید تا در رعایت اصول سئو، کیفیت را فدای کمیت کنید و در برخی از فعالیت‌ها مانند لینک‌سازی زیاد‌ه‌روی کنید. به نظر شما، تعداد بک لینک برای بهبود سئوی سایت، عامل موثرتری است یا کیفیت آن؟

هر محتوای باکیفیتی ارزش دریافت بک‌ لینک‌ را دارد! در واقع زمانی شما می‌توانید درباره کیفیت بک لینک‌هایتان صددرصد مطمئن باشید که بدانید به‌خاطر محتوای درجه‌یک و منحصربه‌فردی که منتشر کرده‌اید، کاربران و سایر سایت‌ها خودجوش به شما لینک داده‌اند و از مطالب و نام شما در محتوایشان استفاده کرده‌اند. برای رسیدن به این مرحله و دریافت بک لینک خودکار توسط دیگران، می‌توانید از ۴ تکنیک تولید محتوای زیر استفاده کنید:

تمرکز روی محتواهایی با موضوع همیشه سبز و به‌روز

به عنوان یک قاعده کلی، از به‌روز‌بودن و مرتبط‌بودن موضوع محتوا در همه زمان‌ها مطمئن باشید. اگر اغلب محتواهای بلاگ شما درباره موضوعات مرتبط به یک بازه زمانی و موقعیت خاصی نوشته شده باشند، نمی‌توانند برای استراتژی دریافت بک لینک طبیعی، نظر افراد را جلب کند. همچنین، قابلیت به‌روزرسانی محتوا هم‌راستا با اخبار و تغییرات جدید، یکی از ویژگی‌های بارز مقالات دارای ارزش برای لینک‎سازی است.

تولید محتوای قابل‌استناد و معتبر

این یک واقعیت است که کاربران ترجیح می‌دهند منابع موثق و معتبر را برای مطالعه دنبال کنند. زمانی که شما محتواهای کاربردی و تخصصی تولید می‌کنید، به مرجعی قابل‌اعتماد در آن موضوع تبدیل می‌شوید. معمولاً محتواهای آموزشی با سبک‌های مختلف، شانس بیشتری برای گرفتن بک لینک را دارند. در این مواقع، ممکن است بخشی از مطالب شما به شکل نقل‌قول در منابع اشاره شود یا کاربران مطلب شما را در بخش نظرات به یکدیگر پیشنهاد دهند. در کنار اینکه تلاش می‌کنید تا محتوایی جامع تولید کنید و سایر افراد را برای استناد به مطالبتان تشویق کنید، باید دقت کنید چه کسب‌وکارهایی با چه هدفی به محتوای شما لینک می‌دهند. آیا به خطرانداختن شهرت و اعتبار برند به هر قیمتی برای دریافت بک لینک ارزش دارد؟

تولید محتوای بصری از نوع اینفوگرافیک

روز‌به‌روز دامنه توجه مردم به اطلاعات دریافتی اطرافشان کمتر می‌شود. از آنجایی که مغز ما علاقه شدیدی به ذخیره اطلاعات تصویری دارد، پس چه بهتر که محتواهای خود را به‌صورت تصاویر جذاب به مخاطب ارائه دهید. برای مثال، احتمال اینکه توجه کاربری به مطالعه محتوای اینفوگرافیک جلب شود و بخواهد آن‌ را با دیگران به اشتراک بگذارد، بسیار زیاد است. از نظر متخصصان این حوزه، انتشار اینفوگرافیک یکی از محبوب‌ترین روش‌های دریافت لینک به‌صورت ارگانیک است و بسیاری از کسب‌‌وکارهای در حوزه‌های مختلف به این ایده پی برده‌اند و از آن استفاده می‌کنند.

استفاده مجدد از محتواهای باکیفیت و قدیمی

هر محتوای ارزشمندی که به فرمت‌های مختلفی در سایت خود منتشر کرده‌اید، می‌تواند اغلب سایت‌های دیگر را به لینک‌دادن تشویق کند. اگر بتوانید محتواهای تولیدشده را به شیوه‌های خلاقانه‌ای تغییر دهید، می‌توانید از آن‌ها برای دریافت بک لینک استفاده کنید. با استفاده مجدد از محتوا، شما به زوایای خواندنی و جذاب محتوا بیشتر توجه می‌کنید. البته باید حواستان باشد محتواهایی را مجدداً استفاده کنید که از نظر اطلاعاتی غنی هستند و ارزش دریافت بک لینک را دارند. برای مثال، اطلاعات آماری داخل کیس استادی‌ها و ایبوک‌های منتشرشده را جمع آوری کنید و به اینفوگرافیک تبدیل کنید. یک اینفوگرافیک جذاب خیلی بهتر از یک مقاله می‌تواند اصل مطلب را به کاربر منتقل کند و احتمال دریافت بک لینک از سایر افراد را افزایش دهد.

آیا واقعاً بک لینک‌های دریافتی از مقالات ارزشمند هستند؟

بعد از اینکه درباره کیفیت بک لینک‌های دریافتی از مقالات صحبت کردیم، شاید برایتان سوال پیش بیاید که برای لینک سازی خارجی، آیا تعداد بک‌لینک‌‌های دریافتی مهم‌تر از کیفیت بک‌لینک‌هاست یا برعکس؟ بر اساس توصیه‌های جان مولر، کیفیت و ارزش بک لینک‌ها برای گوگل در اولویت هستند. دریافت تعداد لینک کمتر ولی باکیفیت بسیار بهتر است تا اینکه روی تعداد زیادی لینک بی‌کیفیت و اسپم تمرکز کنید. بنابراین، از میزان تاثیرگذاری لینک‌سازی خارجی با کمک تولید مقالات باکیفیت و جامع مطمئن باشید و برای دریافت بک لینک‌های باکیفیت، اول باید محتوای ارزشمند تولید کنید.

علاوه‌بر اینکه برای گرفتن بک لینک با استفاده از تولید مقالات باکیفیت تلاش می‌کنید، می‌توانید در استراتژی لینک‌سازی سایت خود، از مقالات برتر نتایج جستجو هم لینک دریافت کنید. اما چطوری و از کدام مقالات؟

سایت‌های فارسی روی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری‌شان، ممکن است مقالاتی در نتایج گوگل داشته باشند. تریبون شرایطی را فراهم کرده است که کسب‌وکارها بتوانند از مقالات دارای رتبه‌های برتر بک لینک دریافت کنند و به‌جای تمرکز روی کمیت، از کیفیت بک لینک‌ها به نتیجه برسند. لینک پرومکس نام روش جدیدی که با استفاده از آن می‌توانید از متن مقالاتی که در گوگل دارای رتبه هستند، لینک دریافت کنید. در این روش با گرفتن لینک از مقالات دارای اعتبار و در صورت مساعدبودن سایر فاکتورهای سئویی، ارزش و اعتبار بیشتری به سایت شما منتقل می‌شود.

سخن پایانی

بک لینک‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ارزیابی موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی سایت‌ها هستند و هر چقدر برای دریافت بک لینک، کیفیت را به کمیت ترجیح دهید، بهتر می‌توانید از استراتژی لینک‌سازی‌ خود نتیجه بگیرید. تولید مقالات جامع، به‌روز و مرتبط با حوزه تخصصی کسب‌وکارتان، یکی از روش‌های دریافت لینک به‌صورت طبیعی است و به مرور زمان می‌تواند تا حد خیلی خوبی از سمت رقبا و نویسندگان سایت‌های دیگر، برای شما لینک بیاورد. همچنین، در کنار تولید محتوای باکیفیت با توجه به تخصص حوزه کاری‌تان، می‌توانید از مقالات دارای رتبه و پربازدید گوگل با استفاده از لینک ‎پرومکس بک لینک‌های ارزشمندی دریافت کنید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
برای مواقع بحران، آماده شوید!

در وبینار ۹ مرداد (ساعت ۱۹) هستی شهریزفر معمار ارتباطات ابر آروان قرار است درباره ارتباطات پیش از وقوع بحران تجربیات خود را به اشتراک بگذارد.