آپدیت هسته مرکزی گوگل (می 2022) - متخصصان سئو بخوانند
آپدیت هسته مرکزی گوگل در می 2022

به‌ روزرسانی شده در ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

|

آپدیت هسته مرکزی گوگل – می 2022

انتظارها بالاخره به پایان رسید و آپدیت هسته مرکزی گوگل می 2022 بعد از دو هفته کامل شد. طبق آخرین اخبار به‌روزرسانی هسته گوگل 25 می شروع شد و در 9 ژوئن به پایان رسید. همان‌طور که می‌دانید هدف از تغییرات پی‌درپی الگوریتم‌های هسته مرکزی گوگل برای بهبود نتایج جست‌وجوی کاربران است. آپدیت هسته مرکزی می 2022 بعد از شش ماه و برای بار دوم در سال اتفاق افتاد. تغییراتی که در (Core Update) گوگل رخ می‌دهد، نتایج جست‌وجوی گوگل را تغییر می‌دهد و به کاربران کمک‌ می‌کند تا به محتواهای ارزشمندی دسترسی پیدا کنند.

از زبان گوگل:

اگر آپدیت الگوریتم گوگل می 2022 تغییرات مثبتی در رتبۀ صفحات سایت شما رقم زده است، پس شرایط برای شما عالی است. در صورتی که به‌روزرسانی‌های گوگل باعث شد که جایگاه خود را در نتایج گوگل از دست دهید، باید از همین الان دست‌به‌کار شوید و به فکر بهبود محتواهای سایت باشید.

جان مولر می‌گوید:

در به‌روزرسانی می 2022 بیشتر از اینکه روی موارد جزئی تمرکز داشته باشیم، ارتباط کلی وبسایت‌ را بررسی می‌کنیم، مانند دسترس‌پذیری سایت یا تبلیغات در یک صفحه. در نهایت آنچه برای ما اهمیت دارد وضعیت بهینه‌بودن کل سایت است.
وقتی بعد از هر آپدیت گوگل برای استراتژی سئو سایت خود برنامه‌ریزی می‌کنید، سعی کنید به دنبال مشکلات فنی یا تغییر برچسب عنوان‌ نباشید. برای رویارویی با چنین تغییرات بزرگ از سمت الگوریتم‌های گوگل بهتر است که رویکرد سئو سایت را با بهبود محتواهای فعلی شروع کنید.

تاثیرآپدیت هسته مرکزی می 2022 روی محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی

به‌روزرسانی‌های اصلی گوگل همیشه تا حدودی بر نتایج رتبه‌بندی تاثیرگذار بوده. اگر چه شاید این تغییرات برای برخی بیشتر یا حتی کمتر باشد. حتما درمورد محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی اطلاع دارید، چون احتمال دارد بعد از این آپدیت، محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی دست‌خوش تغییراتی شوند. برای مثال، توئیت یکی از مدیران سایت را در زیر می‌بینیم که تاثیر آپدیت می 2022 را روی ترافیک سایت با محتوای تولیدشده هوش مصنوعی نشان می‌دهد:

تاثیر آپدیت هسته گوگل بر محتوا تولید شده با هوش مصنوعی

در مقابل، شخصی ادعا کرده است که با اینکه تمام محتواهای سایت او با هوش مصنوعی تولیدشده است اما با به‌روزرسانی‌های می 2022 جایگاه سایتش نسبت به رقبا رتبه بهتری دارد.

تاثیر مثبت آپدیت هسته گوگل بر محتوا تولید شده با هوش مصنوعی

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد محتواهای تولیدی هوش مصنوعی تحت تاثیر به‌روز رسانی اصلی گوگل قرار گرفته است، اما به این معنی نیست که محتواهایی که با هوش مصنوعی تولید می‌شوند، ذاتا برای سایت نامناسب هستند.

نظر گوگل دربارۀ تولید محتوا با هوش مصنوعی چیست؟

گوگل اعلام کرده است محتواهایی که با هوش مصنوعی تولید می‌شود زمانی برخلاف دستورالعمل‌های ماست که با هدف دستکاری در نتایج جست‌وجو باشد. به عبارتی در این روش محتوا با هدف جست‌وجوی کاربر تولید نمی‌شود و با یکسری تکنیک‌ها سعی دارند، محتوایی را تولید کنند که با گول زدن الگوریتم‌های گوگل، در نتایج سرچ رتبه بگیرند.

در همین راستا، اخیرا نتایجی از بررسی محتواهای تولیدی با هوش مصنوعی به دست‌آمده که نشان می‌دهد اگر اساس تولید محتوا با هوش مصنوعی را برپایه کاربرپسندبودن محتوا و پاسخ‌دهی به نیاز کاربر باشد، با قوانین الگوریتم‌های گوگل هیچ تضادی ندارد. همچنین محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی تکمیل‌کننده محتواهای انسانی هستند و باعث بهبود کیفیت می‌شوند.

اگر هنوز نمی‌دانید که با آپدیت هسته مرکزی گوگل می 2022 چه استراتژی را باید برای محتواهای سایت خود درنظر بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر مطالعه کنید.

آنچه مدیران سایت‌ها باید در مورد آپدیت هسته گوگل بدانند

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.