۱۷ نوع بازاریابی محتوایی که می‌توانید در سال ۲۰۲۴ استفاده کنید
انواع مدل‌های بازاریابی محتوایی

به‌ روزرسانی شده در ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

|

۱۷ نوع و مدل محتوا برای بازاریابی محتوایی (مناسب کسب‌و‌کارهای مختلف)

برای بازاریاب‌های محتوایی، هنوز هم محتوا پادشاه است. محتواها برای شما ارزش به وجود می‌آورند و به شما کمک می‌کنند که در حوزه کاری خود به یک متخصص تبدیل شوید. همچنین با استفاده از محتوا می‌توانید به موتورهای جستجو بگویید که چرا سایت شما باید رتبه بالاتری داشته باشد.

در ذهن اکثر بازاریاب‌ها این مورد وجود دارد که بهترین نوع محتوا کدام است؟ برخی پست‌های بلاگی را بهترین نوع محتوا می‌دانند، در حالی که برخی افراد اینفوگرافیک‌ها را بهترین روش برای قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان می‌دانند. هر کدام از انواع محتوا دارای نقاط ضعف و قوت هستند که با درک مزایای منحصر‌به‌فرد هر کدام می‌توانید یک استراتژی بازاریابی منسجم و مطابق با نیازهای خود را ایجاد کنید.

در این مقاله به معرفی ۱۷ نوع محتوا برای بازاریابی محتوایی پرداخته‌ایم و همچنین توضیح داده‌ایم که چگونه می‌توانید از آن‌ها برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود استفاده کنید.

انواع مختلف بازاریابی محتوا چیست؟

۱. پست‌های بلاگی (Blogs)

از سال ۱۹۹۴، زمانی که «جاسیتن هال» اولین بلاگ یا وبلاگ را ایجاد کرد، بلاگ‌نویسی تبدیل به سنگ بنای هر بازاریابی محتوایی موفقی شد.

پست‌های بلاگی راهی همه‌جانبه، کم‌هزینه و اغلب همیشه سبز برای تقویت ترافیک ارگانیک هستند. فرمت طولانی پست‌های بلاگی به شما اجازه می‌دهد که روی کلمات کلیدی هدف و موضوعات مهم تمرکز کنید. به دلیل ویژگی‌های خوبی که پست‌های بلاگی دارند، نقش مهمی را در استراتژی‌های سئویی ایفا می‌کنند.

از آن‌جایی که طول محتواهای بلاگی زیاد بوده و به طور متوسط بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه است، اطلاعات زیادی در اختیار بات‌های جستجوی گوگل در رابطه با محتوا قرار می‌گیرد. این اطلاعات به نحوه پاسخ‌دادن موتور جستجو به سوالات، کمک بسیاری می‌کند.

برای این که پست‌های بلاگ شما، بیشترین ترافیک را جذب کنند و نتایج موردنیاز شما را به دست آورند، بهتر است از موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

  • محتواها برای انسان نوشته شده باشند و نه برای موتورهای جستجو.
  • از کلمات کلیدی هدفمند خود استفاده شود.
  • با سرعت بهینه بارگذاری شوند.
  • به سایت‌های معتبر لینک‌دهی شوند.
  • از تیترهایی استفاده کنید که به سرعت قابلیت خواندن داشته باشند.
  • استفاده از کلمات کلیدی دم‌ دراز (Long‌tail keywords) نیز فراموش نشود.

به خاطر داشته باشید که هر چه پست‌های بلاگی دارای جزئیات بیشتری باشند، احتمال جذب ترافیک بیشتر خواهد شد. استفاده از پست‌های بلاگی به عنوان یکی از مدل‌های بازاریابی محتوایی، راهی مناسب برای نشان‌دادن شخصیت برند و جذب مخاطب خواهد بود.

۲. مطالعات موردی (Case Studies)

معمولاً مشتریان هدف شما دارای یک مشکل خاص هستند و شما به عنوان یک بازاریاب محتوا، باید به آن‌ها نشان دهید چطور کسب‌وکار شما می‌تواند بهترین پاسخ را برای حل مشکل آن‌ها ارائه دهد. برای این کار باید به خوبی نشان دهید که در حوزه کاری خود متخصص هستید و راه حل کاربردی دارید. یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این کار، استفاده از روش مطالعات موردی است.

مطالعات موردی یک سناریوی واقعی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد که در آن فردی شبیه به آن‌ها دارای مشکل مشابهی است و از راه حل شما برای حل مشکل خود استفاده کرده است. استفاده از این روش باعث می‌شود مشتریان ریسک خرید محصول یا خدمات را راحت‌تر قبول کنند. لازم به ذکر است که کیس‌استادی‌ها برای محصولات و خدمات گران، روشی بسیار مناسب محسوب می‌شوند.

برای این که مطالعات موردی بیشترین تاثیر را داشته باشند، بهتر است از موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

  • تمرکز روی موضوعی باشد که مخاطب هدف بتواند با آن ارتباط برقرار کند.
  • از یک روایت منسجم از ابتدا تا انتها استفاده شود.
  • تا حد امکان از آمار واقعی در حین تولید محتوا استفاده شود.
  • به طور دقیق نشان داده شود که چگونه کسب‌وکار می‌تواند مشکل را حل کند.

۳. چک‌لیست‌ها (Checklists)

افراد بسیاری هستند که علاقه به تهیه یک راهنمای گام‌به‌گام برای حل یک مشکل دارند. آن‌ها کار اصلی و بزرگ را به کارهای کوچک‌تر تقسیم می‌کنند و با تهیه یک چک‌لیست از تمامی کارها، از دلهره انجام یک کار پیچیده کم می‌کنند. استفاده از چک‌لیست‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای تولید لید به شمار می‌رود.

مخاطبان از چک‌لیست‌ها به عنوان یک روش ساده برای انجام تمامی مراحل بهره می‌برند. چک‌لیست‌ها علاوه بر ایجاد ابزارهای مفید برای مخاطبان، به آن‌ها این احساس را می‌دهند که وضعیتشان قابل درک است و از این طریق حس بهتری را در آن‌ها به وجود می‌آورند.

چک‌لیست‌های خوب شامل موارد زیر می‌شوند:

  • باید دارای عنوانی باشد که هدف لیست و دلیل مفید بودن آن را مشخص می‌کند.
  • باید وظایف را به صورت گام‌به‌گام ترسیم کند، از جمله وظایف فرعی.
  • برای هر مرحله یک بازه زمانی مشخص کند. (بازه زمانی می‌تواند یک تاریخ از سررسید یا یک محدوده را شامل شود.)
  • باید دارای بخشی باشد که نشان دهد یک مرحله کامل شده، در حال انجام است یا شروع نشده است.

۴. نظرات و توصیه‌های مشتریان (Customer Reviews And Testimonials)

شاید خود شما بدانید که محصولات یا خدمات کسب‌وکارتان بسیار عالی است، ولی بیان این موضوع از طرف خودتان چندان به حساب نمی‌آید و آن‌چه دارای اهمیت است، نظر مشتریان است.

در عصر دیجیتال، نظرات مشتریان و توصیه‌های آن‌ها سطحی از اعتبار را به کسب‌وکار شما می‌بخشند که با هیچ نوع بازاریابی دیگری به دست نخواهد آمد.

طبق مطالعات، ۹۳درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که بررسی‌های آنلاین و خواندن نظرات مشتریان بر انتخاب‌های آن‌ها تاثیر بسیاری گذاشته است و از همین مورد می‌توان به اهمیت نظرات و توصیه‌های مشتریان پی برد.

بررسی‌ها و توصیه‌های مشتریان احساس ریسک در خرید کالا یا خدمات جدید را در وجود مخاطب کم می‌کند. همچنین، از آن‌جایی که این نوع از محتوا توسط دیگر مشتریان تولید می‌شود، هزینه‌ای برای برند به دنبال نخواهد داشت.

راه‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان مشتریان را به نظردادن تشویق کرد که عبارتند از:

  • درخواست مستقیم از مشتریان برای بررسی و اعلام نظر.
  • تشویق‌کردن مشتریان برای ایجاد نظرات.
  • استفاده از پاسخ‌های خودکار که نوشتن نظرات را آسان‌تر می‌کند.

درست است که نظرات مشتریان به طور مستقیم بر رتبه گوگل تاثیر ندارد، ولی کمک می‌کند صفحات سایت شما به حداقل آستانه کیفیت مورد انتظار موتورهای جستجو برسد.

لازم به ذکر است که بررسی‌ها و توصیه‌های مشتریان را در جای مناسبی مانند خود سایت یا داخل متن ایمیل‌ها قرار دهید.

۵. کتاب‌های الکترونیکی (Ebooks)

از دیگر مدل‌های بازاریابی محتوایی کاربردی و مناسب، استفاده از یک کتاب الکترونیکی است. با استفاده از کتاب‌های الکترونیکی برند خود را به عنوان یک مرجع و متخصص در حوزه کاری خود، نشان خواهید داد.

کتاب‌های الکترونیکی حاوی تبلیغات به شیوه مستقیم نیستند، ولی از آن‌جایی که ارزشی را برای مشتریان احتمالی در نظر می‌گیرند، در تبلیغات برند بسیار موثر خواهند بود. به همین دلیل در صورتی که کتاب الکترونیکی تهیه‌شده توسط شما، اطلاعات جدیدی را در اختیار مخاطب قرار دهد، علاقه به برند را در وجود او شکل خواهد داد.

از آن‌جایی که کتاب‌های الکترونیکی به عنوان یک جایزه برای پرکردن فرم تماس توسط مخاطبان نیز استفاده می‌شوند، می‌توانند راهی مناسب برای تولید لیدهای جدید باشند.

۶. بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

در قرن بیست‌ویکم، بازاریابی ایمیلی را می‌توان یکی از اصول بازاریابی دانست. بازاریابی ایمیلی روشی سریع و انعطاف‌پذیر برای دسترسی به مخاطبان هدف خواهد بود.

فرقی نمی‌کند به دنبال حفظ برتری خود در موضوعات باشید، یا به دنبال به‌دست‌آوردن مشتریان جدید باشید و چه به دنبال ایجاد آگاهی از برند باشید، بازاریابی ایمیلی می‌تواند به شما به عنوان یک روش ارزشمند کمک کند.

همچنین می‌توانید از ایمیل برای تماس منظم با افراد در هر مرحله از قیف فروش استفاده کنید. به طور مثال می‌توانید با یک ایمیل پیشنهادهایی را در اختیار لیدهای مردد قرار دهید تا در نهایت بتوانند تصمیم به خرید محصولات یا خدمات برند شما بگیرند. یا می‌توانید با استفاده از ایمیل پیام تبریک تولدی را به مشتریان فعلی خود ارسال کنید و از این طریق به آن‌ها نشان دهید که آن‌ها را از خاطر نبرده‌اید. می‌توانید ایمیل سبد خریدهای رهاشده را برای افراد ارسال کنید و آن‌ها را ترغیب به ادامه خرید و تکمیل آن کنید.

در حین استفاده از کمپین‌های ایمیلی بهتر است اطمینان حاصل کنید که استراتژی خود را بر اهداف برند تدوین کرده‌اید و مخاطبان خود را تقسیم‌بندی کرده‌اید تا به طور خاص با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. در نهایت پس از انجام کمپین، نتایج خود را ارزیابی کنید و از اطلاعات به‌دست‌آمده در کمپین‌های بعدی استفاده کنید.

۷. راهنماها و نحوه انجام کار (Guides And How-Tos)

ارائه راهنما و نحوه انجام کار برای هر شرکتی که محصولات یا خدمات پیچیده تولید می‌کند، ضروری است. همچنین این روش به خوبی میزان دانش شما در حوزه کاری‌تان را نشان خواهد داد. به طور مثال اگر یک شرکت نرم‌افزاری هستید، می‌توانید محتواهای آموزشی از نحوه کار با محصولات خود را به صورت چاپ‌شده یا دوره‌های آموزش آنلاین، در اختیار مشتریان قرار دهید. این دسته از محتواها به مذاق مشتریان خوش آمده و از طرفی موجب جذب مخاطبین جدید خواهد شد.

۸. اینفوگرافیک‌ها (Infographics)

ممکن است ایده پیچیده‌ای به ذهن شما برسد که برای این که بخواهید آن را در اختیار مخاطب قرار دهید، استفاده از پست‌های بلاگی راه سختی به حساب بیاید. به همین دلیل بهتر است برای انجام این کار به استفاده از تصاویر روی بیاورید. اینفوگرافیک‌ها یکی از انواع بازاریابی محتوایی هستند که امکان ارائه مطالب پیچیده را به یک روش سریع و قابل فهم، فراهم می‌کنند.

برای این که اینفوگرافیک شما بهترین تاثیر را بر مخاطب بگذارد، بهتر است در ساخت آن‌ها از آمارها، رویدادها یا جدول‌های زمانی استفاده شود تا به معرفی کسب‌وکار کمک کند.

برای این که اینفوگرافیک ساخته‌شده بتواند توسط باقی وب‌مسترها در سایت‌های دیگر به عنوان بک‌لینک قرار گیرد، بهتر است یک اسنیپت کد HTML برای اینفوگرافیک در نظر داشته باشید.

۹. محتوای تعاملی (Interactive Content)

قدرت تکنولوژی به کانتنت مارکترها توانایی صحبت با مخاطبان را می‌دهد. محتوای تعاملی یکی از روش‌های خوبی است که می‌توان به کمک آن از این قابلیت برای گردآوری اطلاعات، یافتن مشتریان جدید یا تقویت تعامل با آن‌ها استفاده کرد.

برای ایجاد یک محتوای تعاملی می‌توانید از تست‌ها کمک بگیرید. آزمون‌های دقیق به مشتریان کمک می‌کنند تا تصمیم بگیرند کدام یک از محصولات شما برایشان مناسب است. یا می‌توانید بازی‌هایی بسازید که ذهن آن‌ها را درگیر کند و در کنار آن، به تقویت‌کردن برندتان نیز کمک کند.

لازم به ذکر است که استفاده از روش محتوای تعاملی به عنوان یکی از انواع بازاریابی محتوایی، نیازمند کمی دانش در زمینه تکنولوژی است و ممکن است سازمان را مجبور به برون‌سپاری تولید این محتوا کند، با این حال این روش می‌تواند یکی از بالاترین عملکردها را در بازاریابی داشته باشد.

۱۰. مصاحبه‌ها/پرسش و پاسخ‌ها (Interviews/Q&As)

اگر به دنبال این هستید که با یک محتوا مخاطبان زیادی را به دست آورید، می‌توانید یک مصاحبه با یک پادکست معروف یا به صورت گسترده‌تر با یک شبکه تلویزیونی، رزرو کنید و از طریق پرسش و پاسخ‌هایی که در طی آن مصاحبه گفته می‌شود، برند خود را به تعداد افراد بسیاری معرفی کنید.

در تریبون بخوانید : سفارش تولید محتوا سایت

۱۱. محتوای لیست‌شده (Listicles)

شاید عبارت محتوای لیست‌شده برای شما ناآشنا باشد. ولی بسیاری از این روش به عنوان یکی از انواع بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند. مقاله‌ای که در حال حاضر می‌خوانید، از آن دسته محتواهایی محسوب می‌شود که به صورت لیست، ساختاربندی شده است.

اکثر مردم محتواهای لیست‌شده را دوست دارند، زیرا مختصر هستند و اطلاعات را به بخش‌های قابل‌هضم تقسیم کرده‌اند. از طرفی بازاریاب‌های محتوایی نیز علاقه بسیاری به این نوع از بازاریابی محتوایی دارند زیرا برنامه‌ریزی و نگارش آن‌ها آسان است. با استفاده از مراحل زیر می‌توانید محتواهای لیست‌شده‌ای را برای خود بسازید:

  • موضوع خود را انتخاب کنید.
  • یک کلمه کلیدی انتخاب کنید.
  • لیست خود را بنویسید.
  • با یک نتیجه‌گیری خوب، محتوای خود را به پایان برسانید.

۱۲. پادکست‌ها (Podcasts)

امروزه پادکست‌ها به روشی عالی برای بازاریابی محتوایی و آگاهی از برند تبدیل شده‌اند، زیرا افراد بسیاری به گوش‌دادن به پادکست‌ها روی آورده‌اند و در زمان‌های مختلف مانند زمان رفت‌وآمد یا پیاده‌روی، به آن‌ها گوش می‌دهند.

با استفاده از پادکست‌ها می‌توانید تجربیات خود را به صورت مستقیم با مخاطبان به اشتراک بگذارید و با صحبت‌کردن از اهداف خود، ارتباطی را بین برند و مخاطبان به وجود بیاورید.

۱۳. پست‌های شبکه‌های اجتماعی (Social Media Posts)

این روزها همه افراد از پیر و جوان، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. درست است که همه افراد از یک پلتفرم ثابت استفاده نمی‌کنند، ولی در نهایت هدف همه آن‌ها از بودن در شبکه‌های اجتماعی، برقراری تماس با دیگر مخاطبین است.

شبکه‌های اجتماعی روشی را فراهم می‌کنند که به کمک آن ارتباط با مخاطب هدف حفظ شود. به دلیل این ویژگی است که شبکه‌های اجتماعی به بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی تبدیل شده‌اند.

البته لازم به ذکر است که نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است. به طور مثال یک شرکت تولیدکننده شکلات می‌تواند با ساخت ویدئوهای وایرال در شبکه اجتماعی تیک‌تاک، مخاطبان بسیاری را به دست آورد، ولی همین روش برای یک شرکت توسعه‌دهنده نرم‌افزار کارساز نخواهد بود.

به همین دلیل لازم است در ابتدا تعیین کنید که مخاطبان هدف شما از چه پلتفرم یا پلتفرم‌هایی استفاده می‌کنند و پس از آن محتوایی مناسب با آن پلتفرم‌ها و کسب‌وکار خود ایجاد کنید تا در نهایت بیشترین بازخورد را از شبکه‌های اجتماعی به دست آورید. به طور مثال اگر یک اینفوگرافیک خوب دارید، آن را در فیسبوک یا اینستاگرام پخش کنید. یا اگر دارای یک فیلم آموزشی در رابطه با ویژگی‌های پنهان محصول خود هستید، آن را در یوتیوب منتشر کنید.

این مورد را نیز فراموش نکنید که می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای استفاده مجدد از محتواهای قبلی بهره ببرید. برای مثال اگر پیش‌تر یک اینفوگرافیک خوب در شبکه اجتماعی فیسبوک داشته‌اید و حال مخاطبان هدف شما از آن شبکه اجتماعی کوچ کرده و به استفاده از اینستاگرام روی آورده‌اند، می‌توانید همان اینفوگرافیک را در اکانت اینستاگرام برند خود نیز آپلود کنید.

۱۴. محتوای تولیدشده توسط کاربر (User-Generated Content)

همانند نظرات مشتریان، محتواهای تولیدشده توسط کاربران نیز به شما اعتباری می‌بخشند که با هیچ تبلیغی نمی‌توانید آن اعتبار را به دست آورید. از طرفی چون این محتواها توسط شخص ثالثی تولید می‌شوند، به سرمایه‌گذاری زیادی از جانب شما نیاز ندارند.

محتواهای تولیدشده توسط کاربر می‌تواند به هر شکلی باشد. به طور مثال کاربران می‌توانند یک عکس یا ویدئو را در شبکه‌های اجتماعی آپلود کنند و اکانت شبکه اجتماعی برند شما را منشن (تگ) کنند و در نهایت از این طریق به تبلیغ برند شما بپردازند.

برای استفاده از این روش می‌توانید از نکته‌های زیر استفاده کنید:

  • طرفداران و مشتریان خود را تشویق به تولید محتوا کنید.
  • به طور منظم محتواهای تولیدشده توسط کاربر را در شبکه‌های اجتماعی خود پست کنید.
  • برای ایجاد محتوا توسط کاربر پاداشی را در نظر بگیرید.
  • هشتگ برند خود را ایجاد کرده و از آن استفاده کنید.

۱۵. ویدئوها (Videos)

ویدئوها یکی از تاثیرگذارترین مدل‌های بازاریابی محتوایی هستند زیرا تاثیر بسیار مثبتی را بر مخاطبان می‌گذارند. پلتفرم‌های بسیاری چون یوتیوب، تیک‌تاک و بخش ریلز اینستاگرام که ویدئومحور هستند، به دلیل محبوبیت ویدئو بین مخاطبان، به یکی از بخش‌های مهم بازاریابی دیجیتال تبدیل شده‌اند.

اگرچه محتواهای ویدئویی نیاز به زمان و منابع بیشتر برای تولید دارند، اما نشان داده‌اند که این دسته از محتواها درک مشتری از محصولات یا خدمات را بهبود می‌بخشند و به همین دلیل منجر به تولید لید بیشتر می‌شوند.

از ویدئوهای دموی کوتاه گرفته تا کلیپ‌های پست‌شده در شبکه‌های اجتماعی و تا مصاحبه‌ها و ویدئوهای طولانی برای بازگوکردن یک داستان، همگی با مخاطب طوری ارتباط برقرار می‌کنند که هیچ محتوای دیگری قادر به آن نخواهد بود.

۱۶. وبینارها (Webinars)

زمانی که به انواع بازاریابی محتوایی فکر می‌کنید، وبینارها معمولا جز محتواهایی نیستند که به ذهن شما خطور کنند. با این حال، وبینارها می‌توانند به بخش ارزشمندی در استراتژی بازاریابی محتوایی شما تبدیل شوند.

به طور مثال می‌توانید از وبینارها به عنوان یک سری جلسات آموزش آنلاین برای آموزش مشتریان فعلی و بالقوه استفاده کنید و از این طریق لیدهای جدیدی جذب کنید و همچنین اقتدار برند خود را در حوزه کاری‌تان تثبیت ببخشید.

برای ایجاد یک وبینار موفق در ابتدا لازم است نیاز را شناسایی کنید. به طور مثال شاید قانون جدیدی به وجود آمده باشد که صنعت شما را تحت تاثیر قرار داده و سوالات زیادی پیرامون آن مطرح شده باشد. با برگزاری یک وبینار و پاسخ دادن به این پرسش‌ها، لیدهای جدیدی را جذب کسب‌وکار خود خواهید کرد و از رقیبان نیز پیشی خواهید گرفت.

از آن‌جایی که وبینارها نیاز به ثبت نام از طرف مخاطبان دارند، از این طریق به یک فهرست از مخاطبان جدید نیز دست پیدا خواهید کرد که در پروسه جذب لید بسیار ارزشمند خواهند بود.

۱۷. وایت‌پیپرها (Whitepapers)

وایت‌پیپرها مشابه کتاب‌های الکترونیکی نیستند و نباید با آن‌ها اشتباه گرفته شوند. وایت‌پیپرها مقالاتی طولانی هستند که شامل داده‌ها، آمارها و اطلاعات هستند، مانند مقالات تحقیقاتی کسب‌وکارها.

اطلاعات موجود در وایت‌پیپرها می‌تواند در نتیجه مطالعات خود شما یا از مقایسه با اطلاعات دیگر منابع به دست آید.

چرا باید از انواع مختلف بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟

درست است که انواع مختلف بازاریابی محتوایی دارای ویژگی‌های مشترکی هستند، ولی از آن‌جایی که مشتریان هدف با هم تفاوت‌هایی دارند، بهتر است از انواع مختلف بازاریابی محتوایی استفاده کنیم.

برخی افراد از طریق آموزش بصری یاد می‌گیرند، پس ویدئوها و اینفوگرافیک‌ها را ترجیح می‌دهند. در حالی که برخی دیگر از افراد علاقه دارند اطلاعات جدید را از شرکت‌کردن در وبینارها به دست آورند. همچنین برخی نیز وجود دارند که متن‌های قابل دانلود را ترجیح می‌دهند تا در زمان مناسب آن را مطالعه کنند. به دلیل گستردگی تفاوت‌های افراد، اگر تنها به یک روش محتوا تولید کنید، به اهداف مدظر خود دست نخواهید یافت.
از این رو بهتر است اهداف خود را تعیین کرده و موفقیتی که به دنبال آن هستید را تعریف کنید. پس از آن یک برنامه محتوایی چندکاناله برای دستیابی به اهدافتان، ایجاد کنید. لازم به ذکر است که صرف نظر از نوع محتوای انتخابی، کارهای خاصی وجود دارند که بدون توجه به نوع محتوا باید آن‌ها را انجام دهید:

  • محتوای تولیدشده باید ارزشی را به مخاطب ارائه کند.
  • باید برند و محصول/خدمات شما را تبلیغ کند.
  • باید مخاطب خاص شما را هدف قرار دهد.
  • باید مشتریان را در مسیر خرید قرار دهد.
  • باید قابل اشتراک‌گذاری با دیگران باشد.

از آزمون و خطا نترسید و ریسک کنید. هر محتوایی برای هر برندی کارساز نیست و باید با تلاش به محتوای مناسب برای کسب‌وکار خود برسید تا در نهایت نتیجه خوبی را ببینید.

جمع‌بندی

ایده‌های خوب بازاریابی محتوایی می‌تواند تاثیر بسیاری بر دیده شدن کسب‌وکار نسبت به تبلیغات سنتی داشته باشد. بازاریابی محتوایی دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند تاثیر منحصربه‌فردی را در آگاهی از برند یا فروش بیشتر محصولات و خدمات داشته باشد. ولی توجه به این نکته ضروری است که استفاده از یک مدل محتوا مناسب برای استراتژی بازاریابی محتوایی نبوده و لازم است با توجه به جامعه هدف، از چندین نوع از انواع بازاریابی محتوایی بهره برد. در صورتی که از هر کدام از مدل‌های بازاریابی محتوایی معرفی‌شده در این مقاله استفاده کرده‌اید و به نتیجه رسیده‌اید، خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.