بک لینک یا تولید محتوا؟ کدام یک برای سئو سایت شما بهتر است؟
بک لینک مهم تر است یا تولید محتوا

به‌ روزرسانی شده در ۷ بهمن ۱۴۰۲

|

تولید محتوا مهم تر است یا بک لینک؟

اگر برای شما هم سوال است که باید روی بک لینک تمرکز و زمان بیشتری بگذارید یا محتوا، این مقاله پاسخ سوال‌تان را خواهد داد. فرض کنید وب سایت خود را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و برای شروع نمی‌دانید باید روی بک لینک کار کنید یا محتوا تا بتوانید ترافیک بالاتری دریافت کنید. خوشبختانه جواب بسیار ساده‌ای برای این سوال وجود دارد.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا می‌شوید:

محتوا را انتخاب کنید!

اگر مجبورید بین تولید محتوا یا ایجاد بک لینک برای سایت خود یکی را انتخاب کنید، بهتر است به سراغ محتوا بروید. چرا؟ به 4 دلیل زیر:

محتوا برای کاربران ایجاد می‌شود

بک لینک به طور خاص برای اهداف سئو ایجاد می‌شود. در حالی که محتوا برای کاربران شما و درگیر شدن آنها با سایت‌تان ایجاد می‌شود. محتوا می‌تواند روی تبلیغات شما تاثیر بگذارد، باعث فروش محصولات‌تان شود و حتی کاربران را به پر کردن فرم‌های نظرسنجی متمایل کند. بدون محتوا، هیچ دلیلی وجود ندارد که یک سایت از شما نامی ببرد و بک لینکی به سایت‌تان بدهد.

تنها موردی که استثناست این است که شما اولین نفر یا شرکتی هستید که یک کالا یا خدمات را ارائه می‌دهد. در این حالت، استفاده از رسانه‌ها و حضور در مقالات و خبرها می‌تواند منبع بک لینک برای سایت‌تان باشد. این را هم در نظر داشته باشید که لینک به صفحه فروشگاه و یا دسته بندی‌های سایت، به عنوان یک بک لینک طبیعی در نظر گرفته نمی‌شود. پس حتی اگر وب سایتی قرار باشد به شما ارجاعی بدهد به صفحه اصلی سایت یا یکی از صفحات مطالب یا محصولات شما ارجاع خواهد داد.

در تریبون بخوانید : سفارش تولید محتوای سایت

محتوا دلیل لینک دادن به شماست

دومین دلیل برای انتخاب بین بک لینک یا محتوا برای سایت این است که یک فرد یا سایت نیاز به دلیلی برای ارجاع دادن به سایت شما دارد. زمانی که محتواهای ارزشمند ایجاد کنید، اطلاعات و آمار درست در اختیار کاربران قرار دهید، یک روش خاص یا جدید در انجام کاری معرفی کنید یا خیلی ساده تست یا بازی کاربری و جالبی ایجاد کنید، به دیگران دلیل محکمی می‌دهید که به شما لینک بدهند.

پس این محتواست که باعث می‌شود سایرین دلیلی برای بک لینک دادن به سایت شما داشته باشند. این نوع لینک‌ها هستند که طبیعی به نظر می‌آیند و از طرف گوگل امتیاز مثبتی محسوب خواهد شد.

محتوا موضوع یک صفحه را مشخص می‌کند

بک لینک‌ها همیشه مشخص نمی‌کنند که موضوع یک صفحه چیست. گرچه زمانی که به یک صفحه لینک داده می‌شود، به واسطه موضوع صفحه مبدأ، عبارتی که لینک شده و کلمه کلیدی محتوای اصلی، تا حدودی موضوع صفحه‌ای که به آن ارجاع داده شده است مشخص می‌شود. اما اگر صفحه شما محتوای غنی داشته باشد، به سادگی موضوع و مفهوم آن به موتورهای جستجو اعلام خواهد شد.شما با استفاده از تگ‌های هدر، تگ عنوان، لینک‌های داخلی و … در یک صفحه می‌توانید موضوع آن را مشخص کنید.

بک لینک‌های سایت شما باید از انواع زیر باشد:

  • حاوی کلمات کلیدی، لینک برند و اطلاعات تماس برند
  • لینک فالو و نوفالو، UGC و اسپانسر
  • لینک از اخبار/ رسانه، تولید کنندگان محتوا و بلاگرها، فروم‌ها یا جوامع اینترنتی
  • بخش‌های منابع صنایع، راهنماهای محلی و کتاب‌های راهنما

هر بک لینکی از انواع بالا، از نوع لینک‌های طبیعی به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید روی بک لینک‌های سایت کار کنید، لیست بالا نقطه شروع خوبی است.

محتوا به ساختار سایت کمک می‌کند

آخرین دلیل برای انتخاب محتوا در جدال بین استفاده از بک لینک و محتوا در سایت، این است که محتوا کمک می‌کند تا ساختار سایت یا site structure ایجاد شود و از طریق لینک‌سازی داخلی، معماری آن تکمیل گردد. با لینک‌سازی طبیعی می‌توانید به کاربران کمک کنید تا راحت‌تر به منابع سایت دسترسی داشته باشند. با محتوای صحیح می‌توانید هم به موتورهای جستجو و هم کاربران نشان بدهید که چه اطلاعات مهم و ارزشمندی برای ارائه به آن‌ها در وب سایت شما وجود دارد.

سخن پایانی

بک لینک‌ها بسیار مهم هستند و در بالاتر رفتن رنکینگ سایت شما تأثیر به‌سزایی می‌گذارند. اما محتوا تمام کانال‌های PPC تا SEO و ترافیک سایت را پوشش می‌دهد. پس اگر بین انتخاب بک لینک یا محتوا مردد ماندید، پیشنهاد ما محتواست. محتوای خوب می‌تواند به گرفتن بک لینک نیز منجر شود.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.