گوگل لینک‌های ریدایرکت شده به دامنه جدید را نمایش می‌دهد!
نمایش لینک‌های ریدایرکت شده به دامنه جدید

به‌ روزرسانی شده در ۸ شهریور ۱۴۰۲

|

نمایش لینک‌های ریدایرکت شده به دامنه جدید

از جان مولر سوال شد که آیا سرچ کنسول لینک‌های ریدایرکت‌شده از دامنه قدیم به دامنه جدید را در بخش گزارش‌های «Links» نشان می‌دهد؟

پاسخ به این سوال از نگاه گوگل مثبت است. اگر لینک‌ها ریدایرکت شده‌اند و سایت شما از دامنه A به دامنه  B به درستی منتقل شده باشد (در کنار ریدایرکت، این عمل در سرچ کنسول هم ثبت شده باشد)، لینک‌هایی که در دامنه A حضور داشتند، در سرچ کنسول دامنه B هم نمایش داده می‌شوند.

البته که گزارش قسمت لینک در سرچ کنسول مربوط تنها بخشی از لینک‌های شما هستند و تمامی آن‌ها نشان داده نمی‌شوند؛ اما بخشی از آن‌ها به عنوان نمونه به نمایش در خواهند آمد. این مورد یکی از چالش‌برانگیزترین مباحث سئوی خارجی است. گاها کاربران تصور می‌کنند که می‌توانند تمامی دیتای سایت خود را در سرچ کنسول مشاهده کنند در صورتی که این موضوع صحت ندارد و 100% لینک‌های خارجی سایت در این بخش نمایش داده نمی‌شود.

یک سوال در رابطه با زمانی که ریدایرکت را از دامنه قدیمی به دامنه جدید انجام می‌دهیم،  بک‌لینکی که برای دامنه قدیمی ایجاد شده‌ بودند در صورت فالو بودن، آیا  اعتبار این لینک فالو به دامنه جدید هم انتقال پیدا می‌کند؟

جان مولر در پاسخ به این سوال گفت: «فکر می‌کنم در سرچ کنسول نمایش داده شوند. در سرچ کنسول، یک نمونه از لینک‌های سایت خود را خواهید دید و اگر آن‌ها به دامنه دیگری منتقل شوند، باز هم آن را در سرچ کنسول نشان می‌دهیم.»

در نهایت اگر قصد تغییر دامنه را دارید، نگران نباشید، با انجام ریدایرکت به طور صحیح می‌توانید اعتبار دامنه قدیمی را به دامنه جدید انتقال دهید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.