خبرنامه سئو هفته دوم مهر ۱۴۰۲

منتشر شده در ۱۱ مهر ۱۴۰۲

خبرنامه سئو هفته دوم مهر ۱۴۰۲

در خبرنامه این هفته، ابتدا از قابلیت جدید sitename صحبت خواهیم کرد. بعد به سراغ هوش مصنوعی بارد و امکانات جدیدی که ارائه داده می‌رویم و با آن‌ها آشنا خواهیم شد. در انتها نیز توصیه می‌کنیم خبر هوش مصنوعی مولد (SGE) را مطالعه کنید و منتظر اخبار انتشار آن باشید.

تصویر دسته بندیاخبار گوگل
ویژگی Site Names در نتایج جستجوی گوگل

سایت‌های می‌توانند چندین sitename را به گوگل پیشنهاد دهند

ویژگی «sitename» اکنون برای تمام زبان‌ها در دسترس است و به کاربران کمک می‌کند تا نتایج جستجو را بهتر درک کرده و سایت‌های موردنظرشان را سریع‌تر پیدا کنند. این قابلیت با نمایش اسم کسب‌وکار در اسنیپت صفحاتی که رتبه‌بندی شده‌اند، به‌خاطرسپردن عنوان یک برند را راحت‌تر کرده و فضای بیشتری را در تایتل صفحات ایجاد می‌کند.

برای نمایش sitename روش‌های مختلفی مثل استفاده از اسکیمای «website» وجود دارد که برای این منظور باید یک نام منحصربه‌فرد را که معرف برند شماست، بدون عبارات اضافه و تبلیغاتی در قسمت «name» قرار دهید. قسمت «alternateName» نیز برای درج نام پیشنهادی دیگر در نظر گرفته می‌شود تا در صورتی که گوگل نام اصلی را در قسمت «name» نپذیرفت، این اطلاعات به‌عنوان جایگزین در اختیار گوگل باشد.

اگر در این شرایط باز هم گوگل اسم را نپذیرفت و نام دامنه را به‌عنوان نام سایت در صفحه نتایج نشان داد، می‌توانید با استفاده از قسمت «alternateName»، تا ۴ نام دیگر را مانند نمونه زیر پیشنهاد دهید:

<script type=”application/ld+json”>

{

“@context”: “https://schema.org”,

“@type”: “WebSite”,

“name”: “Burnt Toast”,

“alternateName”: [“BT”, “B-T”, “Burnt Toast Shop”],

“url”: https://www.example.com/

}

</script>

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیسئوی داخلی
گوگل Google Extended را با هدف مسدودکردن بارد معرفی کرد

امکان بلاک خزش Bard در سند راهنمای جدید کرالرهای گوگل

گوگل با هدف کنترل دسترسی مدل‌های زبان به محتوای صفحات، کرالر جدیدی را معرفی کرده که به ناشران کمک می‌کند فرایند یادگیری هوش مصنوعی از مطالب سایت را مدیریت کنند. کرالر Google-Extended به نحوه استفاده APIهای Bard و Vertex AI، برای آموزش محتوای صفحات مرتبط بوده و توسط فرمان Disallow در robots.txt قابلیت محدودشدن دارد.

از طرفی مدل‌های هوش مصنوعی برای تولید متن، ترجمه زبان و یادگیری به محتوای وب نیاز دارند و این امکان، می‌تواند روند توسعه ابزارهای هوش مصنوعی را به‌کندی پیش ببرد، اما برای گوگل مهم است که کاربران بتوانند نحوه استفاده از محتوای خود را مدیریت کنند و جلوی نقض حریم خصوصی‌شان را بگیرند.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
دسترسی گوگل بارد به اطلاعات Workspace

دسترسی به داده‌های Workspace در آخرین به‌روزرسانی بارد

هوش مصنوعی بارد اکنون می‌تواند با هدف ارائه پاسخ‌های دقیق‌تر و مرتبط‌تر، به داده‌های Workspace دسترسی داشته باشد. این ویژگی ضمن بهبود کیفیت تجربه کاربری به این هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا شناخت بهتری از کاربر خود پیدا کرده و به عنوان یک دستیار شخصی عمل کند.

قابلیت Extension بارد که شامل Google Flights ،Google Hotels ،Google Maps ،Workspace و YouTube است، اقدامات مفیدی از جمله رزرو هتل و خرید بلیط و انتخاب بهترین مسیر برای مسافرت را به شما پیشنهاد می‌دهد و در کنار آن دسترسی Workspace به بارد اجازه می‌دهد تا بر اساس تمایلات و علایق شخص، تمام اقدامات گفته‎‌شده را مدیریت و پردازش کند.

هوش مصنوعی Bard قصد دارد با شناخت بهتر کسب‌وکارتان، سازگاری بیشتری با انواع خواسته‌های فردی و تجاری داشته باشد و به‌عنوان یک مدل زبان، بتواند بر اساس اطلاعات موجود در sheets ،Docs و همین‌طور Drive آموزش ببیند و بسیاری از کارهایی را که تا پیش از این بسیار پرزحمت و وقت‌گیر بود، در کمترین زمان ممکن به‌صورت خودکار انجام دهد.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
گسترش دسترسی به هوش مصنوعی مولد (SGE) در جستجو

انتشار جهانی SGE گوگل، نزدیک‌تر از همیشه

هوش مصنوعی مولد گوگل (SGE) نام فناوری نوآورانه‌ای است که نتایج جستجو را با ویژگی‌های منحصربه‌فرد توسعه خواهد داد. این تکنولوژی از یک مدل زبان پیشرفته به نام Palm2 برای تولید متن استفاده کرده و با قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که طی چندین به‌روزرسانی آن را متحول کرده به انتشار جهانی نزدیک‌تر شده است.

پاسخ‌های تولیدشده در اسنپ‌شات‌های SGE به همراه رفرنس و لینک به صفحات وب منتشرشده، باعث می‌شود کاربران نیز بتوانند به کمک فناوری «information literacy»، صحت و قابل‌اطمینان‌بودن منابع یادشده را ارزیابی کنند. همچنین ویژگی «About this result» که در اسنیپت‌های سرپ قابل مشاهده است، به پاسخ‌های SGE اضافه خواهد شد و به افراد این امکان را می‌دهد تا اطلاعات بیشتری درباره صفحات رتبه‌بندی‌شده در snapshotsهای SGE به‌ دست آورند.

گوگل می‌گوید: «SGE» ریشه در سیستم‌های کیفیت جستجو دارد که سال‌ها برای ارائه اطلاعات قابل اعتماد توسعه داده شده است. چنین رویکردی به ما کمک می‌کند تا سوالات دارای فرضیات نادرست و حتی توهین‌آمیز را به‌خوبی شناسایی کنیم؛ زیرا پاسخ به این پرسش‌ها می‌تواند به‌عنوان تاییدیه از جانب هوش مصنوعی قلمداد شده یا با اطلاعات و رفرنس‌های غیرواقعی همراه شود.

🔸 منبع 🔸


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *