خبرنامه سئو هفته چهارم شهریور ۱۴۰۲

منتشر شده در ۲۵ شهریور ۱۴۰۲

خبرنامه سئو هفته چهارم شهریور ۱۴۰۲

در خبرنامه این هفته، از عملکرد Core Web Vital سیستم‌های مدیریت محتوا می‌خوانید و با نحوه رتبه‌بندی CMSها بیشتر آشنا خواهید شد. سپس سیاست‌های جدید گوگل برای مقابله با کلاهبرداری و پولشویی از روش‌های غیرقانونی مثل قمار را مطالعه خواهید کرد. در انتهای خبرنامه این هفته نیز به سراغ به‌روزرسانی هسته مرکزی گوگل و ویژگی‌های جدید سرچ کنسول رفتیم و از جزئیات آن‌ها شما را باخبر کردیم

تصویر دسته بندیسئوی داخلی
Duda بهترین CMS از لحاظ عملکرد Core Web Vital

Duda، بهترین CMS از لحاظ عملکرد Core Web Vital

گزارش HTTP Archive Core Web Vital نشان می‌دهد که ۷ سیستم مدیریت محتوا (CMS) برتر سال گذشته، از لحاظ عملکرد در سال ۲۰۲۳ نیز بهبود یافته‌اند. البته از بین آن‌ها یک CMS با عملکردی غیرمنتظره با اختلاف، در صدر این لیست قرار گرفته است. آمارهای نقل‌شده در مورد درصد سایت‌هایی که از یک CMS معین استفاده می‌کنند، از «گزارش فناوری W3Techs»، به دست آمده‌اند. همچنین این آمارها از ژانویه تا جولای ۲۰۲۳ به ثبت رسیده‌اند.

گزارش Core Web Vitals توسط HTTP Archive از داده‌های کاربران مرورگر کروم (Chrome) تولید شده است و معیارهای مختلفی از جمله سرعت بارگذاری، وزن صفحه، وضعیت تصاویر و سایر معیارهای مربوط به تجربه کاربر را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. گزارش Core Web Vitals به هر CMS درصدی را اختصاص می‌دهد که این درصد نشان‌‌دهنده تجربه CWV کاربران از آن سیستم مدیریت محتواست.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس با اینکه لقب محبوب‌ترین CMS در جهان را یدک می‌کشد، از لحاظ عملکرد Core Web Vitals با ۳۲/۵۲درصد در رتبه هفتم (آخر) قرار دارد. بهبود عملکرد Core Web Vitals برای CMSهایی که Open Source هستند، دشوار است؛ چراکه افزونه‌ها و تم‌های بسیاری در آن وجود دارند که خارج از خود CMS اصلی هستند.

با تمام این تفاسیر، وردپرس همواره در حال پیشرفت است و نسبت به ژانویه سال گذشته رشد ۷درصدی را تجربه کرده است. رتبه یک CMS بر اساس عملکرد Core Web Vitals هم با ۷۳/۷۶درصد به Duda تعلق دارد. Duda در این زمینه اقدامات مختلفی انجام داده تا بتواند عملکرد خود را بهبود دهد.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
به‌روزرسانی سیاست تبلیغاتی گوگل در رابطه با ارزهای دیجیتال و بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین

سیاست‌های جدید گوگل برای تبلیغات بازی‌های NFT

گوگل اعلام کرد که سیاست تبلیغاتی خود در رابطه با ارزهای دیجیتال و بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین را در سپتامبر ۲۰۲۳ به‌روز خواهد کرد. هدف این به‌روزرسانی شفاف‌سازی قوانین مربوط به تبلیغ توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و محصولات مرتبط در Google Ads است. از ۱۵سپتامبر، تبلیغ‌کنندگان مجاز خواهند بود برای بازی‌های NFT که حاوی قمار نباشند، تبلیغات اجرا کنند. علاوه بر این، تبلیغات باید شرایط خاصی را داشته باشند و توسط Google تأیید شده باشند.

در واقع گوگل از تبلیغات بازی‌های کازینویی که پاداش‌های NFT دارند یا بازی‌هایی که در NFT می‌توان شرط‌بندی کرد، جلوگیری می‌کند و فقط در صورتی که از خط‌مشی گوگل درباره قمار پیروی کنند، اجازه تبلیغ را به آن‌ها خواهد داد. همچنین گوگل اعلام کرد که این تخلفات بلافاصله منجر به تعلیق حساب کاربری نمی‌شود و تبلیغ‌کنندگان حداقل ۷ روز قبل از هرگونه تعلیق، هشدار دریافت می‌کنند.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
به‌روزرسانی هسته مرکزی گوگل در ماه آگوست ۲۰۲۳

آپدیت هسته مرکزی گوگل کامل شد

آخرین به‌روزرسانی هسته مرکزی گوگل در ماه آگوست ۲۰۲۳ تکمیل شد. گوگل بعد از این به‌روزرسانی تاکید کرد صفحاتی که تحت تاثیر به‌روزرسانی‌های اصلی قرار می‌گیرند، لزوماً دارای نقص نیستند و به‌روزرسانی‌های الگوریتمی بر بهبود ارزیابی محتوای کلی سیستم تمرکز دارد. مثل همیشه، گوگل به صاحبان سایت توصیه می‌کند که روی کیفیت محتوا تمرکز کنند.

سایت‌هایی که در این مدت افت رتبه را تجربه می‌کنند، باید بررسی کنند که کدام صفحات سایت بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و در چه کلمات کلیدی این اتفاق برای سایت افتاده است. سپس محتوای آن صفحات را بهبود دهند تا به رتبه قبلی خود بازگردند. همچنین دنبال‌کردن آخرین اخبار در مورد به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌ها و تجزیه و تحلیل اتفاقاتی که برای صفحات سایت می‌افتد، می‌تواند به شما کمک کند که کمترین نوسان را در هنگام به‌روزرسانی‌ها تجربه کنید.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
گوگل گزارش تب Shopping را در سرچ کنسول به‌روزرسانی کرد

به‌روزرسانی جدید سرچ کنسول با تمرکز روی تب Shopping

گوگل گزارش تب Shopping را در سرچ کنسول به‌روزرسانی کرده است. آخرین تغییرات گزارش تب Shopping می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند از حضور محصولات خود در صفحات نتایج جستجو اطمینان داشته باشند. انتظار می‌رود این به‌روزرسانی به‌عنوان یک سیستم هشدار اولیه عمل کند و به کسب‌وکارها اجازه دهد مشکلاتی را که مانع از نمایش محصولات در جستجوی گوگل می‌شوند، حل کنند.

گوگل اعلام کرد که این به‌روزرسانی طی چند هفته آینده اتفاق خواهد افتاد. این به‌روزرسانی گام دیگری از سوی گوگل برای تقویت زیرساخت تجارت الکترونیک خود برای صاحبان فروشگاه‌های آنلاین است. به لطف ویژگی‌های جدید تب Shopping، کاربران Google Merchant Center و Search Console می‌توانند انتظار روشی ساده‌تر، کارآمدتر و مؤثرتر برای مدیریت و رشد فهرست محصولات خود داشته باشند.

🔸 منبع 🔸


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *