خبرنامه سئو هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۲

منتشر شده در ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

خبرنامه سئو هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۲

تصمیم گرفتیم از این به بعد، محتوای خبرنامه را به صورت اختصاصی برای شما تولید کنیم. بنابراین محتوایی که در خبرنامه‌ها مطالعه می‌کنید، در سایر کانال‌های ارتباطی ما منتشر نخواهد شد.

تصویر دسته بندیاخبار گوگل
GoogleOther با Googlebot همکاری می‌کند

GoogleOther همکار جدید Googlebot می‌شود

گوگل برای بهینه‌سازی عملکرد Googlebot، خزنده جدیدی را به نام GoogleOther معرفی کرده است تا در انجام کارهای تحقیقاتی به تیم توسعه داخلی گوگل کمک کند. در اصل، GoogleOther یک Googlebot است که با نام دیگری کار می‌کند. این خزنده جدید همان دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های Googlebot را رعایت می‌کند و ظرفیت خزش بیشتری را برای آن آزاد می‌کند.

گری ایلیز (Gary Illyes) در توضیحات تکمیلی درباره ربات جدید گوگل می‎‌گوید: «این ربات جدید مسئولیت‌های زیادی را از دوش Googlebot خواهد برداشت.» با این تعاریف می‌توان نتیجه گرفت که معرفی GoogleOther نباید تأثیر قابل‌ توجهی روی سایت‌ها بگذارد؛ زیرا با استفاده از زیرساخت‌ها و محدودیت‌هایی مشابه Googlebot عمل می‌کند.


تصویر دسته بندیاخبار تکنولوژی
۴ موتور جستجوی دوستدار محیط‌ زیست

۴ موتور جستجوی دوستدار محیط‌ زیست را بشناسید

یکی از عوامل مؤثر جذب مخاطب و جلب توجه مردم این است که شرکت‌ها بخشی از بودجه خود را به موضوع محیط‌‌ زیست و مراقبت از آن اختصاص دهند. در ادامه چند موتور جستجوی دوستدار محیط زیست و پروژه‌های آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

Ecosia موتور جستجویی است که از پنل‌های خورشیدی در مزارع سرور خود استفاده می‌کند و با سود حاصل از فعالیت‌های خود، درخت می کارد. تا به امروز ۲۰میلیون کاربر به اکوسیا کمک کرده‌اند تا در بیش از ۳۵ کشور درخت بکارد.

موتور جستجوی OceanHero با شعار «جلوگیری از آلودگی اقیانوس‌ها و انباشت زباله‌های پلاستیکی» در فعالیت‌های زیست‌محیطی مشارکت می‌کند. این موتور جستجو اعلام کرده است که به ازای هر پنج جستجو، به بازیافت یک بطری پلاستیکی رهاشده در اقیانوس کمک خواهد کرد. OceanHero تلاش می‌کند تا توجه جامعه را به معضل افزایش زباله‌های پلاستیکی جلب کند و افراد را از پیامدهای گسترده آلودگی پلاستیکی در اقیانوس‌ها مطلع کند.

هدف موتور جستجویی به نام Ekoru پاکسازی و محافظت از اقیانوس‌ها از طریق کاهش انتشار گاز CO2 است. این موتور جستجو موفق شده است که از انتشار ۱۱۳/۸۸۳ کیلوگرم CO2 جلوگیری کند. کاربران با استفاده از این موتور جستجو می‌توانند به پاکسازی پلاستیک از اقیانوس‌ها، کاشت مجدد گیاهان دریایی و ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر کمک کنند.

GiveWater یک موتور جستجو است که به بحران جهانی آب اهمیت می‌دهد و تلاش می‌کند تا آب تمیز و آشامیدنی در دسترس همه قرار بگیرد. با استفاده از giveWater، کاربران می‌توانند به ماموریت اصلی این پلتفرم کمک کنند تا بخشی از درآمد حاصل از تبلیغات جستجو به موسساتی اهدا شود که روی مسئله بهداشت جهانی آب کار می‌کنند.


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
به‌روزرسانی سرچ کنسول با تمرکز بر تجربه صفحه

سرچ کنسول با تمرکز بر «تجربه صفحه» به‌روزرسانی می‌شود

گوگل یک بخش اختصاصی به نام «Understanding page experience in Google Search results» را برای فاکتور تجربه صفحه به دستورالعمل helpful content اضافه کرده است. طبق گفته گوگل، در ماه‌های آینده، گزارش تجربه صفحه (Page Experience) با سند راهنمای تولید محتوای مفید جایگزین می‌شود تا وبمستران و مدیران سایت بتوانند با اطلاعات جامع‌ و کامل‌تری، برای تولید محتوای غنی مبتنی بر تجربه برنامه‌ریزی کنند. طبق گفته گوگل، گزارش تجربه صفحه یک راهنمای کلی برای برخی معیارها در نظر گرفته می‌شود، نه یک فاکتور ارزیابی جامع.

علاوه بر این، گوگل خبر داده است که از اول دسامبر ۲۰۲۳ مصادف با ۱۰آذر۱۴۰۲، گزارش «Mobile Usability» ،«Mobile-Friendly Test tool» و «Mobile-Friendly Test API» از سرچ کنسول سایت بازنشسته خواهند شد. با توجه به حذف گزارش‌های ابزار تجربه صفحه از کنسول جستجوی گوگل، قالب ابزارهای HTTPS و Core Web Vitals در یک داشبورد جدید ارائه خواهند شد.

گوگل تاکید دارد که حذف دو ابزار موبایل فرندلی و گزارش‌های موبایل، به معنای حذف تاثیر آن‌ها در تجربه کاربری نیست و می‌توان از ابزاری مانند Lighthouse برای ارزیابی گزارش‌های موبایل استفاده کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا قبل آپدیت سرچ کنسول سایت، با مطالعه مقاله «گزارش‌های سرچ کنسول گوگل در یک نگاه» به تمام بخش‌های سرچ کنسول مسلط شوید.


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
به‌روزرسانی جدید برای گوگل بارد

بهبود جستجوی کاربران با ویژگی Drafts در هوش مصنوعی Bard

گوگل به‌روزرسانی جدیدی را برای ربات هوش مصنوعی خود با نام Bard منتشر کرده است که به تجربه متنوع‌تر و خلاقانه‌تر کاربران کمک می‌کند. هدف این به‌روزرسانی، گسترش انواع پیش‌نویس‌هایی است که چت‌بات تولید می‌کند و گزینه‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قبل از اینکه گوگل این امکان را به Bard اضافه کند، اغلب پیش‌نویس‌ها مشابه با یکدیگر بودند و توانایی کاربران را برای کشف ایده‌ها و رویکردهای مختلف محدود می‌کردند.

گوگل باور دارد که با افزایش قابلیت تولید پیش‌نویس، خلاقیت کاربران تقویت می‌شود و خارج از چارچوب فکر می‌کنند. انتظار می‌رود این به‌روزرسانی به نفع نویسندگان، تولیدکنندگان محتوا و سایر افرادی باشد که از Bard برای ایده‌پردازی و تولید ایده‌های جدید استفاده می‌کنند.


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *