لایو تریبون با محمد دانیالی در مورد برند منشن

به‌ روزرسانی شده در ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

|

لایو اینستاگرام تریبون در مورد تاثیر برند منشن در سئو

 

در لایو این هفته تریبون، آقای محمد دانیالی مدیر اوج سئو مهمان ما بودند و در مورد نقش برند منشن در سئو سخن گفتند. برند منشن سال‌های زیادی نیست که جزو موارد مهم برای گوگل محسوب می‌شود و از مفاهیم نو ظهوری است که کار کردن روی آن می‌تواند شما را از سایر رقبایی که دارید، جلو بیاندازد و به شناخته شدن برند شما هم کمک می‌کند. در این لایو آقای دانیالی از تاثیر برند منشن تا فواید و ابزار مناسب آن هم توضیح دادند و لایو جامعی را در مورد برند منشن و تاثیرات آن در سئو شکل دادند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری از برند منشن هستید، مطالب گفته شده در این لایو را از دست ندهید.

برند منشن از دیدگاه جناب دانیالی چیست؟

از نگاه آقای دانیالی نیاز است که در ابتدا تعاریفی که از برند منشن داریم را یکسان کنیم تا بتوانیم درمورد آن‌ صحبت مفیدتری داشته باشیم. گوگل برای اینکه اعتبار سایت ما را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهد، نیاز دارد که یک سری سیگنال دریافت کند. این سیگنال‌ها جدای از لینک‌هایی هستند که گوگل از سوی سایر سایت‌ها شناسایی می‌کند. هرگاه درمورد سایت‌ ما، برند ما، محصولات ما در شبکه‌های اجتماعی یا سایر سایت‌ها صحبت شود، یعنی برند منشن صورت گرفته است.

برند منشن چگونه ایجاد می‌شود؟

برند منشن می‌تواند هم از طریق خودمان و هم از طریق سایر افراد و مشتریانی که داریم ایجاد شود. به عنوان مثال ویکی‌پدیا یکی از سایت‌های معتبری است که در آن می‌توانیم در مورد برند خود صحبت کنیم و افراد را با ویژگی‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهیم، بیشتر آشنا کنیم. ویکی‌پدیا بعد از مشخص شدن تاثیرات برند منشن بسیار سخت‌گیرتر شده و به هر برند یا سایتی به راحتی یک صفحه را اختصاص نمی‌دهد.

از سمت دیگران هم می‌تواند این برند منشن ایجاد شود. نظرات مثبت و منفی که در پست‌های شبکه‌های اجتماعی گذاشته می‌شود یا سایر نظراتی که به صورت خودجوش در سایر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود، نمونه‌ای از برند منشنی هستند که توسط سایر افراد صورت می‌گیرند.

به گفته محمد دانیالی بهتر است نظرات منفی را پاک نکنید و اجازه دهید تا در کنار نظرات مثبت باشند و با جواب‌های سازنده و درست نحوه برخورد با مشتریان را نشان سایر مشتریانتان هم بدهید.

برند منشن چه فوایدی دارد؟

برند منشن باعث می‌شود که افراد با نام برند ما بیشتر آشنا شوند. مثلا کاربری قصد دارد محصول یا خدمتی را تهیه کند، اگر ما به خوبی برند منشن کرده باشیم، چون نام ما را شنیده، از بین محصولات مشابهی که وجود دارد، ما را انتخاب می‌کند. به عقیده آقای دانیالی می‌توان آن را همتای یک لینک فالو درنظر گرفت و بسیار در بازاریابی می‌تواند کمک‌کننده باشد. بنابراین بهتر است که مخاطبان را تحریک کنیم تا در مورد ما صحبت کنند. گوگل به خوبی می‌فهمد که در مورد شما صحبت می‌شود و تاثیرات آن را در سئوی خود می‌توانید ببینید.

از نظر آقای دانیالی برند منشن را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  • آن‌هایی که لینک دارند.
  • آن‌هایی که لینک ندارند.

به گفته آقای دانیالی برند منشن‌هایی که لینک دارند، از ارزش کمتری برخوردار هستند، زیرا گوگل متوجه می‌شود که بابت آن پول پرداخت کردید و حس می‌کند ممکن است نظرات واقعی اینگونه نباشد. به همین خاطر در بهتر است حتی در رپورتاژ خود هم از لینک استفاده نکنید یا کم استفاده کنید.

کسب‌وکارهای تازه تاسیس چگونه برند منشن کنند؟

به گفته آقای محمد دانیالی زمانی که یک سایت تازه شروع به فعالیت می‌کند، بهتر است بیشتر روی سئوی داخلی یا On-Page خود کار کند و لینک‌سازی و استفاده از لینک‌های خارجی را برای مراحل بعدی بگذارد. بهتر است محتواهایی برای پاسخ به سوالات کاربران بگذارید یا در مورد برند خود حرف بزنید. مرحله بعدی این است که کامنت مارکتینگ انجام دهید و در سایت‌هایی که کامنت زیادی گذاشته می‌شود، با موضوع مرتبط خود کامنت بگذارید و برای مشکلات دیگران راه‌حل خود را ارائه کنید. در مرحله آخر است که باید سراغ لینک‌سازی و برند منشن بروید.

نکات مهم در برند منشن

  1. برند منشن واقعی از سوشال مدیاها شروع می‌شود و دلیل این اتفاق هم حضور کاربران در این فضاست. بنابراین مهم است که ابتدا در شبکه‌های اجتماعی فعالیت خود را با این هدف آغاز کنیم و بعد کامنت‌ گذاشتن را انجام دهیم و در آخر سراغ رپورتاژها و استفاده از پتانسیل سایت‌های خبری برویم.
  2. اگر در پروژه‌ای مشغول به فعالیت هستید که نمی‌دانید باید برند منشن را شروع کنید یا خیر. ابتدا سری به گوگل ترندز بزنید و نام برند خود را جستجو کنید. اگر نام برند سرچ می‌شد اما سایت از سئوی خوبی بهره‌مند نبود، برند منشن برای آن پروژه واجب است.
  3. اگر کسب‌وکار شما یک بیزینس فصلی است؛ یعنی در برخی از فصول سال ترند هستید و در برخی دیگر از فصول سال از ترند خارج می‌شوید، بهترین زمان برای برند منشن، هنگامی است که روی ترند هستید.

ابزار رصد برند منشن:

در آخر لایو هم آقای محمد دانیالی به معرفی چند ابزار ایرانی و خارجی پرداختند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • Google Alerts
  • Talk Walker
  • Brand Mentions
  • نیوزباکس
  • زلکا

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.