خبرنامه سئو هفته اول آبان ۱۴۰۲

منتشر شده در ۴ آبان ۱۴۰۲

خبرنامه سئو هفته اول آبان ۱۴۰۲

در اولین خبر خبرنامه هفته اول آبان از تغییرات جدید گوگل در سند راهنمای favicon و نکات استفاده از آن برای سایت‌ها گفته‌ایم و دومین خبر را هم به معرفی ابزار جدید گوگل برای سایت‌های فروش خودرو اختصاص داده‌ایم. برای آخرین خبر هم به سراغ معرفی بخش جدید گوگل یعنی «top stories» رفته‌ایم تا با سازوکار آن آشنا شویم.

تصویر دسته بندیاخبار گوگل

گوگل با حذف کراولر «favicon»، سند نمایش آیکون سایت را به‌روز کرد

موتور جستجوی گوگل با به‌روزرسانی سند راهنمای favicon، کراولر اختصاصی این فایل را حذف کرد. با توجه به آخرین تغییرات، برای نمایش آیکون سایت در نتایج جستجو باید ربات‌های Googlebot-Image و Googlebot در سایت و robots.txt اجازه کرال را داشته باشند؛ زیرا خزش این فایل توسط این دو عامل انجام می‌شود.
گوگل می‌گوید: «کرالر Google Favicon حجم بسیار کمی داشت و فقط بر اساس سیگنال‌های ایندکس یا درخواست کاربر، صفحه اصلی را خزش می‌کرد. به همین دلیل، با حذف این کرالر، پشتیبانی از توکن‌های یوزر ایجنت Googlebot و Googlebot-Image را ادامه خواهیم داد.»

بهتر است بدانید: نمایش favicon یکی از مواردی است که به شناخت بهتر برند و لوگوی آن به کاربران کمک می‌کند. با این حال، هنوز برخی از وبمستران از استانداردهای نمایش این فایل بی‌اطلاع هستند و همین موضوع مشکلاتی را در نحوه ایندکس آن به وجود آورده است. درباره فایل favicon بهتر است نکات زیر را بدانید:

  • فایل favicon از صفحه اصلی سایت خوانده می‌شود. در صورتی که آن را تغییر داده‌اید، می‌توانید درخواست ایندکس مجدد خود را به‌صورت دستی ثبت کنید.
  • فایل favicon باید یک آدرس عمومی قابل دسترس مانند آدرس root سایت داشته باشد که بتوان به‌طور مستقیم آن را دانلود کرد.
  • این آیکون، نماد منحصربه‌فرد سایت شما و برای استفاده از لوگو برند کسب‌وکارتان است.
  • مناسب‌ترین سایز برای آیکون، تصویری به شکل مربع و در ابعاد 48px و 96px و 144px است.
  • تصویر آیکون فقط روی دامنه و ساب‌دامنه خوانده می‌شود و در دامنه ساب‌دایرکتوری پشتیبانی نمی‌شود.
  • تصاویری که شبیه نمادهایی مانند صلیب شکسته هستند یا خشونتی را بازتاب می‌کنند، برای favicon سایت ممنوع هستند.

Favicon برای سایت

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
گوگل فیچر «vehicle listing» را برای سایت‌های فروش خودرو معرفی کرد

معرفی ابزار جدید گوگل، «vehicle listing» برای عرضه خودروها

سایت‌های فروش و عرضه خودرو از این پس می‌توانند به کمک قابلیت جدید «vehicle listing»، محصولات خود را در ریچ ریزالت (Rich result) گوگل به نمایش بگذارند. این موتور جستجو ضمن توسعه ویژگی‌های جدید در ریچ ریزالت، به مدیرانی که کسب‌وکارشان مرتبط با انواع خودرو است، کمک می‌کند تا مدل‌های متنوع خودرو را به همراه آمار دقیق‌تری معرفی کنند.
همزمان با این قابلیت، بخش جدیدی به سرچ کنسول سایت‌ها اضافه شده است که گزارش‌های مربوط به آیتم‌ها (مشکلات اسکیمای vehicle listing) را نشان می‌دهد. در حال حاضر، فیچر vehicle listing فقط برای منطقه آمریکا در دسترس قرار دارد.

اسکیمای vehicle listing در نتایج جستجوی گوگل

بهتر است بدانید: گزارش vehicle listing شامل اطلاعات مربوط به ریچ ریزالت نتایج ارگانیک و Listings است که بسته به واجد شرایط بودن سایت نمایش داده می‌شود. البته این نکته را در نظر بگیرید که بخش «merchant listings» در سرچ کنسول، ابزار تست ریچ ریزالت و فیچرهای Listings گوگل شاپ، فقط برای کشورهایی است که مانند ایران تحریم نیستند.

برای مثال در سایت‌های فارسی مشکل Missing field shipping Details در اسکیمای Product در قالب warning گزارش می‌شود و از آنجایی که هشدارهای merchant listings به منطقه ایران مربوط نمی‌شود، پس باید تمام هشدارها و خطاهای این بخش را نادیده گرفت. به‌صورت کلی، فقط مشکلات organic snippets و product snippets را در نظر بگیرید و در صورتی که برای فیلدهای دارای warning مقدار واقعی و منطقی وجود داشت، در پراپرتی مناسب استفاده کنید.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل

چگونه ویژگی جدید «top stories» به بهبود EEAT کمک می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در وب باید به آن پرداخته شود، منشن‌هاست. گوگل اخیرا قابلیت‌های زیادی را به SERP اضافه کرده است. از جمله آن‌ها می‌توان به نمایش «mentioned in» در تاپ استوری‌ها (top stories) اشاره کرد. این فیچر توانایی گوگل در شناسایی entity یک محتوا را نشان می‌دهد که با بهینه‌سازی اصولی در حوزه جستجوی معنایی (Semantic)، می‌توان آن را روی سایر «entity» نیز هدف‌گذاری کرد.

برای مثال، Assassin’s Creed: Mirage که کوئری جستجو شده است، گوگل نام «Assassin’s Creed» را در تمام تاپ استوری‌ها به‌عنوان «بازی ویدئویی» یا «video game» شناسایی کرده و نسخه‌های دیگری از این بازی را که در محتوا اشاره شده، منشن کرده است.

 

بخش داستان‌های برتر گوگل منشن‌شده در نتایج جستجو

بهتر است بدانید: منشن به معنی اشاره‌کردن، ذکرکردن یا نام‌بردن از Entity در کانسپت محتوا و در مقیاس وب است. وقتی بر اساس شاخص‌های EEAT وقتی نام یک شخص به‌عنوان نویسنده نام برده می‌شود، اعتبار نویسنده از شواهد مربوط به تخصص او در وب ارزیابی می‌شود. به عبارت دیگر، زمانی که در یک سایت معتبر از شخصی نام برده شود یا توسط افراد شناخته‌شده توصیه شود، به آوردن نام او، منشن گفته می‌شود. منشن‌ها ۴ دسته اصلی دارند که می‌توان بر اساس آن‌ها درباره Entity، محتوا تولید کرد:
۱.محتوایی که درباره یک Entity نوشته می‌شود.
۲.محتوایی که یک Entity، بخشی از چند موجودیت دیگر است.
۳.محتوایی که Entity، بخشی از موضوع اصلی صفحه است.
۴.محتوایی که برای توصیف Entity نوشته می‌شود.

🔸 منبع 🔸


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *