خبرنامه روابط عمومی مهر ۱۴۰۲

منتشر شده در ۴ مهر ۱۴۰۲

خبرنامه روابط عمومی مهر ۱۴۰۲

در خبرنامه روابط عمومی این ماه، چالش روم باستان و ترندسواری یک شرکت در حوزه مواد غذایی را بررسی می‌کنیم و پس از آن سراغ بحران پیش‌آمده برای جنرال موتورز می‌رویم.

ترندسواری برندها برای جلب توجه مشتریان بدون صرف هزینه زیاد

سوارشدن بر ترندها؛ اثربخشی زیاد با کمترین هزینه

به گزارش واشنگتن‌پست آرتور هولو، اینفلوئسر حوزه‌ تاریخ که در شبکه‌های اجتماعی با نام «گایوس فلاویوس» فعالیت می‌کند، در روز ۱۹ آگوست ۲۰۲۳ در اینستاگرام پرسید: «هر چند وقت یک‌بار به امپراتوری روم باستان فکر می‌کنید؟» و از خانم‌ها دعوت کرد تا از پدران، برادران، همسران و نامزدهای خود این سوال را بپرسند تا سوپرایز شوند.

پست گایوس فلاویوس در اینستاگرام

در امپراتوی روم باستان مانند دیگر دوره‌های تاریخی تعداد مردان و زنان تقریباً برابر بودند، اما با این تفاوت که ساختار قدرت در این امپراتوری، مردسالارانه و نظامی بوده است. شاید دلیل جذابیت آن برای مردان هم همین باشد. مری بیرد، مورخ کلاسیک بریتانیایی، هنگامی که از او در مورد این گرایش پرسیده شد، علاقه مردان به امپراتوری روم در جامعه‌ی فمنیستی معاصر را راهی امن دانست که مردان به خودشان کمی اجازه دهند مردسالار باشند.

پرسش آرتور هولو، موجی از پست‌ها و استوری‌ها اینستاگرام را به راه انداخت، سپس راه خود را به تیک‌تاک باز کرد و به سرعت در این شبکه اجتماعی ترند شد تا جایی که سلبریتی‌های معروف نیز با آن همراه شدند. این موج به سلبریتی‌ها محدود نشد و برندی در حوزه غذا و نوشیدنی به‌ نام «Panera Bread» نیز با استفاده از این فرصت، توجه رسانه‌ها و مشتریان را به خود معطوف کرد.

به گزارش CNN برند Panera Bread به‌سرعت به این ترند پیوست و اولین منوی غذایی محصولات خود را با نام «منوی امپراتوری روم» را معرفی کردند. هیچ محصول جدیدی در این منوی غذایی جدید نبود، آن‌ها فقط آیتم‌های قدیمی را در یک دسته‌بندی جدید را حال و هوای امپراتوری روم ارائه کردند. آن‌ها هم‌چنین این منو را با سوال معروف «هر چند وقت یک‌بار به امپراتوری روم باستان فکر می‌کنید؟» در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. این نمایشنامه هم ابتدایی و هم مبتکرانه بود. آن‌ها مخاطبان جوان‌ را هدف قرار دادند و رسانه‌ها نیز این منوی جدید را به‌شکل گسترده پوشش دادند.

منوی امپراتوری روم برای برند Panera Bread

برندهای دیگری مانند مک‌دونالد هم پیش‌تر با این روش توانسته‌ بودند توجهات رو به سوی خود جلب کنند. بنابراین panera بدون نیاز به ایجاد کمپینی جدید و تنها با به‌خرج دادن سرعت و خلاقیت توانست توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند. PR Daily با بررسی این مورد به کسب‌وکارها توصیه کرده است که در رویکرد خود برای سوارشدن بر ترندها، مانند این برند در کمپین «روم باستان» عمل کنید؛ چون مخاطبان و رسانه‌ها آن را دوست دارند و اینگونه تاکتیکی کم‌هزینه و با اثربخشی زیاد را می‌توانید داشته باشید.

منبع: PRDaily


خطرسازی ایربگ‌های جنرال موتورز برای رانندگان

ایربگ‌ها بلای جان مشتریان جنرال موتورز

به گزارش وال استریت ژورنال، جنرال موتورز با تقریباً ۲۰میلیون ایربگ در وسایل نقلیه سروکار دارد که اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) می‌گوید باید تمامی این وسایل نقلیه فرا خوانده شوند؛ زیرا ممکن است به رانندگان صدمه بزنند.
ماجرا از جایی شروع شد که یک ایربگ از خودروهای جنرال موتورز در هنگام رانندگی ترکید و ترکش‌های فلزی پرتاب‌شده از آن، جان ۲ نفر را گرفت و چند نفر دیگر را زخمی کرد.

جنرال موتورز حداقل ۲۰ میلیون وسیله نقلیه با ایربگ‌های خطرناک دارد.

به گزارش وال استریت ژورنال، شارون یوکویچ، محقق NHTSA در جلسه‌ای عمومی گفت: «از هر ۳۷هزار ایربگ، ممکن است برای یکی از آن‌ها دوباره این اتفاق رخ دهد. بنابراین باید تمامی وسایل نقلیه جمع شده و مشکل ایربگ آن‌ها برطرف شود.»

از طرفی جنرال موتورز این فراخوان گسترده را غیرمنطقی می‌دانست و راه‌حلی که برای این اتفاق داشت، ارسال قطعات جایگزین برای رانندگان این خودروها بود. سپس آزمایش‌های میدانی انجام داد تا ثابت کند این مشکلات رایج نیستند و با همین شیوه قابل حل هستند. موضع جنرال موتورز باعث ناامیدی مشتریان شد و آن‌ها تصور کردند که جنرال موتورز قصد دارد این قضیه را بی‌اهمیت جلوه دهد و به جای پاسخ‌های روشن، نگرانی مشتریان را بیشتر کرد.

پس از واکنش‌های منفی که مشتریان دادند، جنرال موتورز تعمیرات رایگان را به آن‌ها پیشنهاد داد و تعمیرگاه‌هایی را معرفی کرد که رانندگان جنرال موتورز بتوانند به‌راحتی مشکل ایربگ خودروی خود را حل کنند. همچنین جزئیاتی از شرایط ایمنی و فرایندهایی که باید به‌صورت گام‌به‌گام انجام شود تا کمترین خطر را برای رانندگان داشته باشد نیز منتشر کرد.

از این بحران روابط عمومی می‌توان درس گرفت که اقدامات عجولانه می‌تواند وسعت بحران را گسترش دهد، تا جایی که امکان دارد سعی کنید با برنامه‌ریزی عمل کنید تا سروصدای ایجادشده را کاهش دهید. همچنین اگر ابهاماتی وجود دارد، از صحبت‌کردن در مورد آن نترسید و شفاف‌سازی کنید؛ چون به مشتریان شما حس امنیت و اطمینان بیشتری می‌دهد و به‌نوعی به آن‌ها یادآوری می‌کنید که برای شما در اولویت هستند.

منبع: Wall Street Journal


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *