خبرنامه سئو هفته سوم آذر ۱۴۰۲

منتشر شده در ۱۸ آذر ۱۴۰۲

خبرنامه سئو هفته سوم آذر ۱۴۰۲

خبرنامه این هفته را با جزئیاتی از خبر «به‌روزرسانی سیاست‌های گوگل برای فروش محصولات خطرناک» شروع می‌کنیم. در ادامه با ویژگی‌های جدید گوگل دیسکاور برای داشتن یک فید شخصی‌‌سازی‌شده آشنا خواهیم شد. در خبر سوم، سیستم رتبه‌بندی بینگ و شاخص‌های تاثیرگذار در آن را بررسی خواهیم کرد و در آخر هم به این موضوع می‌پردازیم که چگونه تجربه دست‌اول کاربران، می‌تواند کیفیت نتایج جستجو را در آینده نزدیک تغییر دهد.

تصویر دسته بندیاخبار گوگل
ویژگی‌های جدید گوگل دیسکاور

دنبال‌کردن تاپیک‌های محبوب، ویژگی‌های جدید گوگل دیسکاور

هر یک از ما، برای اطلاع از اخبار روز و مطالعه مطالب موردعلاقه‌مان، از روش‌های مختلفی مانند شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های خبری و صحبت‌کردن با دوستان استفاده می‌کنیم. با این حال، پیداکردن روشی که در این زمینه بتواند بیشتر کمک کند، دشوار است. گوگل با معرفی ویژگی جدیدی به نام «Smart feed»، تلاش می‌کند تا تجربه شما از جستجوی اطلاعات، بهتر و آسان‌تر باشد. گوگل می‌گوید: «ما الگوریتم‌های یادگیری ماشینی خود را برای بهبود پیش‌بینی آنچه را که برای شما جالب‌توجه و مهم است ارتقا داده‌ایم تا اخبار، ویدئوها و موسیقی‌های جدید، استوری‌ها و موارد دیگر را به‌شکل کاملاً شخصی‌سازی‌شده ببینید.»

به این ترتیب نمایش اطلاعات بخش فید گوگل، نه‌تنها بر اساس تعاملات شما خواهد بود، بلکه آنچه که در منطقه شما یا در جهان ترند است، نیز در فید موردتوجه قرار می‌گیرد. در واقع اگر زمان بیشتری را در گوگل بگذرانید، فید غنی‌تری خواهید داشت و همان‌طور که علایق شما تغییر می‌کند، این بخش نیز هم‌راستا با علاقه‌مندی‌های شما تغییر خواهد کرد.

انتخاب موضوعات جدید برای نمایش در فید، کاری سخت و پیچیده است. گوگل برای کمک به کاربران، امکان دنبال‌کردن موضوعات را به‌طور مستقیم از نتایج جستجو فراهم کرده است. این ویژگی «Follow topics» نام دارد که از طریق دکمه‌ای در کنار انواع نتایج جستجو از جمله فیلم‌ها، تیم‌های ورزشی، گروه‌های موسیقی یا هنرمندان و افراد مشهور فعال می‌شود و اطلاعات به‌روز مرتبط با آن‌ها را در فید شما نمایش می‌دهد.

­

ویژگی «Follow topics» در نتایج جستجو

 

همچنین بخش جدیدی به نام «Your interests» به ابتدای صفحه گوگل اضافه شده است و موضوعاتی را نمایش می‌دهد که شما به آن‌ها علاقه دارید. این سرویس می‌تواند زمینه (context) جستجوهای شما را شناسایی و استنباط دقیقی از روحیات و علاقه‌مندی‌هایتان داشته باشد و در نهایت تجربه‌ای بی‌نظیری را برایتان رقم بزند.

ویژگی «Your interests» در نتایج جستجوی گوگل
بهتر است بدانید: فید گوگل محتواهایی را نمایش می‌دهد که شما بیشتر به آن‌ها علاقه دارید. به این ترتیب، در حالی‌ که زمان و انرژی کمتری را صرف می‌کنید، محتوای بیشتری در دسترس خواهید داشت که می‌تواند تجربه بهتری را برای شما رقم بزند.»

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
به‌روزرسانی سیاست‌های گوگل برای فروش محصولات خطرناک و مضر برای سلامت انسان‌ها

به‌روزرسانی خط‌مشی‌های گوگل در رابطه با محصولات خطرناک برای سلامت

گوگل با هدف حفظ سلامت و امنیت مخاطبان خود، سیاست‌های عرضه و تبلیغ محصولات خطرناک را به‌روزرسانی کرد. در راستای این تغییرات، فروش هرگونه سیگار طبیعی و الکترونیکی، جویس ویپ و تنباکو ممنوع اعلام شد و تبلیغات آن‌ها نیز پذیرفته نخواهد شد. همچنین سیاست‌های «Dangerous products» گوگل به‌طور ویژه‌ای به محصولات خطرناکی مانند اسلحه، مواد منفجره، چاقوهای خطرناک، مواد مخدر، تنباکو و مواد شیمیایی از جمله سدیم نیتریت با غلظت بالا، اشاره می‌کند که البته تا حدودی سخت‌گیرانه است.

به‌روزرسانی اخیر گوگل روی ای-جویس (E-Juice) یا همان سیگار الکترونیکی متمرکز شده است که روی پلتفرم‌های Shopping ads و Free listings لحاظ می‌شود. خط‌مشی‌های مربوط به منع تبلیغ و فروش محصولات تنباکو و تجهیزات مرتبط عبارت‌اند از:

  • انواع تنباکو یا هر فرآورده‌ای که حاوی تنباکو باشد مانند سیگار
  • محصولاتی که بخشی از یک کالای مرتبط با تنباکو هستند یا به‌طور مستقیم مصرف دخانیات را تسهیل یا ترویج می‌کنند مانند کاغذهای نورد، پیپ، فیلتر تنباکو، قلیان و از این قبیل.
  • محصولات طراحی‌شده برای شبیه‌سازی مصرف سیگار مانند سیگارهای گیاهی، الکترونیکی یا ای-جویس
    ­

بهتر است بدانید: این سیاست‌ها به‌منظور بهبود سلامت عمومی و متناسب با قوانین مربوطه در نظر گرفته می‌شوند؛ ولی با توجه‌ به اینکه ممکن است روی بسیاری از شرکت‌ها تأثیرگذار باشند، به تبلیغ‌کنندگان توصیه می‌شود که این خط‌مشی‌ها را به‌دقت بررسی کنند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود. برای مثال، گوگل اجازه تبلیغ قطعات مربوط به افزایش ایمنی تفنگ را می‌دهد؛ اما تبلیغ مواد منفجره، اسلحه‌های مختلف، چاقوهای خاص و محصولاتی را که برای آسیب‌زدن طراحی شده‌اند، منع می‌کند.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
معرفی سیستم‌های رتبه‌بندی در موتور جستجوی بینگ

آشنایی با سیستم‌های رتبه‌بندی موتور جستجوی Bing

توجه به شاخص‌های رتبه‌بندی در موتورهای جستجو، از جمله موارد مهمی هستند که برای بهینه‌سازی صفحات وب موردتوجه قرار می‌گیرند. برخلاف عملکرد گوگل در توصیف سیستم‌های اصلی رتبه‌بندی خود، اطلاعات کمتری از بینگ در اختیار کاربران قرار دارد و به‌ندرت پیش می‌آید که درباره نحوه رتبه‌بندی این موتور جستجو اطلاعات خاصی وجود داشته باشد.

به همین دلیل، مایکروسافت درباره نحوه حضور در نتایج Bing، به نکاتی اشاره می‌کند که دانستن آن‌ها کمک می‌کند تا رویکرد شما در برابر این موتور جستجو تغییر کند. اصول راهبردی در جستجوی بینگ شامل موارد زیر است:

۱.مرتبط و قابل‌ اعتمادبودن: بینگ روی ارائه نتایج قابل‌ اعتماد و معتبر، تاکید فراوانی دارد. تمرکز روی محتوای باکیفیت باعث رتبه‌بندی عادلانه صفحات ارزشمند و دیدگاه‌های معتبر می‌شود و در صورت عدم وجود اطلاعات موثق، از نمایش صفحات گمراه‌کننده جلوگیری می‌شود.

۲.دسترسی آزاد به اطلاعات و پیروی از خط مشی‌ها: موتور جستجو بینگ قصد دارد تا همواره امکان دسترسی آزاد به محتوای وب را فراهم سازد. این موضوع شامل خط‌مشی‌های وب آزاد و داده‌های باکیفیت در نتایج جستجو است.

۳.حفاظت از کاربران در برابر محتوای مضر: بینگ اقداماتی را با هدف حفاظت از افراد انجام می‌دهد که شامل حذف اطلاعات مضر است. این قابلیت مانند سیستم‌های اسپم گوگل عمل می‌کند که از هوش مصنوعی پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند.

۴.شفافیت در نتایج: کاربران بینگ دائماً از اصول مرتبط با رتبه‌بندی، سیاست‌ها و خط‌مشی‌ها مطلع می‌شوند. در صورتی‌ که اطلاعات منتشرشده در وب مغایر با خط‌مشی‌ها باشد، بینگ از طریق کنسول یا ایمیل، این موضوع را به مدیران سایت‌ اطلاع می‌دهد.

بهتر است بدانید: بینگ به‌طور مداوم روی بهبود نتایج جستجو کار می‌کند. این بهبود از طریق ارتقای ویژگی‌ها و انجام کنترل‌های حفظ نتایج تثبیت‌شده صورت می‌گیرد. برای بینگ، امنیت دیجیتال و استفاده مسئولانه از ابزارها، بیشتر از هر موضوع دیگری حائز اهمیت است که شامل فناوری‌های هوش مصنوعی نیز می‌شود. بر همین اساس، اگر اطلاعات شما از سایت حذف شده است، اما هنوز در نتایج جستجوی بینگ نمایش داده می‌شود، می‌توانید از ابزار حذف محتوا استفاده کنید تا داده‌ها از سرپ بینگ خارج شوند.

🔸 منبع 🔸


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
تاثیر تجربه دست‌اول کاربران در کیفیت محتواهای صفحات وب

چگونه تجربه دسته‌اول کاربران به کیفیت محتوای صفحه کمک می‌کند؟

یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به اطلاعات مفید و پوشش همه‎‌جانبه نیاز کاربران، توجه به تجربه دسته‌اول افراد است. موضوع مهمی که به‌واسطه آن، موارد جدیدی به سرپ گوگل خواهند آمد تا افراد بتوانند دیدگاه‌ها و تجارب دیگران را مشاهده و به اشتراک بگذارند.

تجربه افراد در شناخت و درک مسائل، از جمله مواردی است که به‌عنوان دانش دسته‌اول شناخته می‌شود و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این نوع دانش از طریق تجربیات شخصی و مشاهدات عینی به دست می‌آید که در مقایسه با سایر منابع مانند کتاب‌ها، مقالات و گزارش‌ها، بسیار غنی‎‌تر هستند. ویژگی‌های محتوای دسته‌اول که توسط افراد باتجربه به دست می‌آید:

  • قابل‌ اطمینان‌بودن تجربه دسته‌اول

دانش مستقیم از طریق تجربیات شخصی به دست می‌آید و به همین دلیل است که معمولاً بازتاب دقیق‌تری از مسائل دنیا را به همراه دارد.

  • فراگیر‌بودن اطلاعات دسته‌اول

تجربه شخصی معمولاً اطلاعات را به شیوه‌ای جذاب‌تر بازگو می‌کند و همین باعث می‌شود تا مخاطبان شما به جزئیات و ابعاد مختلف یک مسئله پرداخته و دیدگاه جامع‌تری داشته باشند.

  • داده‌های الهام‌بخش و مؤثر

تجربیات دست‌اول معمولاً به دلیل واقعی‌بودن، روی احساسات و انگیزه‌ افراد تاثیرگذاری بیشتری دارند.

بهتر است بدانید: دانش مستقیم به‌عنوان یک منبع حیاتی در به‌دست‌آوردن داده‌ها و تفسیر نتایج، از اهمیت زیادی برخوردار است. تحقیقات میدانی و تجربیات شخصی می‌توانند به توسعه دانش علمی کمک کنند. شاید به همین دلیل باشد که موتورهای جستجو، به صفحات انجمن‌ها توجه بیشتری دارند. وقتی تجربیات و دیدگاه‌های واقعی با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شوند، صفحات وب از اطلاعات دقیق، غنی و شخصی‌تری بهره می‌برند. اشتراک‌گذاری اطلاعات باعث می‌شود تا مخاطبان شما، تحت‌تاثیر بازخورد واقعی افراد و اطلاعات به‌روزتری قرار بگیرند.

🔸 منبع 🔸


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *