ایـبوک 84 + 5 فاکتور رتبه‌بندی در سال 2023

شناخت فاکتورهای رتبه‌بندی می‌تواند راهنمای مسیر سایت شما برای رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل باشد. در این ایبوک میزان تاثیرگذاری ۸۴ فاکتور رتبه‌بندی از نگاه گوگل بررسی شده و متخصصان سئوی ایرانی در مورد ۵ فاکتور رتبه‌بندی که مختص وب فارسی هستند، نظر داده‌اند. 

اگر به یک راهنمای جامع برای فاکتورهای رتبه‌بندی نیاز دارید که طبق آخرین به‌روزرسانی‌های سال ۲۰۲۳ هم باشد، مطالعه این ایبوک را از دست ندهید. 

در این ایبوک چه می‌آموزید؟

01

هرآنچه باید در مورد سیستم‌های رتبه‌بندی بدانید

02

جدول به‌روزرسانی‌های گوگل در سال ۲۰۲۳

03

فاکتورهای رتبه‌بندی

04

کدام مفاهیم در رتبه‌بندی سایت‌ها اثر گذارند؟

ایبوک رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها
محمدحسین صفاکرم
محمدحسین صفاکرم
مدرس و مشاور سئو و دیجیتال مارکتینگ
در آینده برای اینکه بتوانید در رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرید، نیاز است محتوای مفید و باکیفیت تولید کنید تا در نتایج جستجو، رتبه بهتری داشته باشید. با رعایت نکاتی مثل ارتباط موضوع محتوا با کلمه کلیدی، ارزشمندبودن محتوا، خوانا و جذاب‌بودن آن و متناسب‌بودن محتوا با نیاز مخاطبان هدف می‌توانید محتوای ارزشمندی تولید کنید و شانس خود را برای رسیدن به رتبه‌های برتر افزایش دهید.
qoute
علیرضا شیراوند
علیرضا شیراوند
تیم‌لید سئوی ایرانیکارت
دنیای گوگل مبتنی بر گردش داده‌ها به‌صورت مقیاس‌پذیر طراحی شده است. مقیاس‌پذیری در موتور جستجو به معنی طراحی الگوریتمی است که به‌صورت واحد بتواند مفهوم عبارات در جمله را در تمامی زبان‌ها به‌صورت یکسان به الگوریتم‌های پردازش زبانی و ماشین به عنوان یک واسط، بفهماند. مقیاس پذیری در ۳ معیار می‌تواند اهمیت فاصله یا نیم‌فاصله را در سئو توجیه کند. ۱- پردازش زبان طبیعی در زبان‌های مختلف برای درک مطلب ۲- تعریف موجودیت‌ها ۳- داده‌های سرچ کاربران
qoute
علیرضا ناجی
علیرضا ناجی
مشاور سئو
سیستم‌های مدیریت محتوا اگر کدنویسی تمیز و خوبی داشته باشند و وبمستر بتواند سایت را از لحاظ سرعت و پرفورمنس به‌خوبی بهینه‌سازی کند، به تاثیرگذاری سایر شاخص‌ها کمک می‌کند. بنابراین به‌عنوان یک عامل مستقیم نمی‌توان به آن نگاه کرد. یک سایت کدنویسی دستی و یک سایت وردپرس در کیفیت و ارزش محتوا با هم رقابت می‌کنند نه در نوع کدی که برای بالاآوردن سایت استفاده می‌کنند. کیفیت محتوا، ارزش داده‌های صفحه و تجربه خوب کاربر است که در رتبه‌بندی تاثیرگذار است نه نوع CMS استفاده‌شده برای هر سایت.
qoute
محسن فیروزبخش
محسن فیروزبخش
کارشناس ارشد سئوی یکتانت
از نگاه من نیم‌فاصله تاثیری در رتبه‌بندی سایت‌ها ندارد و نمی‌توان گفت که برای کسب رتبه بهتر در صفحه نتایج جستجو، باید از نیم‌فاصله یا سایر علائم نگارشی استفاده کنید. اما نیم‌فاصله می‌تواند به خوانایی بهتر متن کمک کند و تجربه بهتری را برای کاربران رقم بزند.
qoute
فریده فشکی
فریده فشکی
استراتژیست سئو
در سال جدید میلادی پیشنهاد می‌شود به سمت تولید محتوای باکیفیت با محوریت سمنتیک سئو حرکت کنید، لینک‌سازی اصولی و با ساختار مناسب انجام دهید و تجربه کاربری به‌عنوان یک فاکتور مهم در ذهن خود داشته باشید. سرعت بارگذاری، طراحی بصری، ساختار محتوایی برای جذب کاربران و افزایش تعامل صفحات سایت و در کنار آن سئوی تکنیکال و موارد فنی مربوط به آن بخش مهمی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل هستند که لازم است در سال جدید هم برای رسیدن به رتبه‌های برتر به آن‌ها توجه داشته باشید.
qoute

5 پاسخ

  1. خیلی کیف کردم. متن روان و مطالب آموزشی عالی. مرسی از تریبون

  2. ایبوک خیلی جذاب و پر محتوایی هست و به دلیل معرفی پارامترهای مهم و تاثیر گذار برای سئو، خیلی کاربردی هست.
    ممنونم از شما بابت این محتوای خیلی ارزشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *