لایو اینستاگرام تریبون و علی حاجی‌میر از علی بابا | آنالیز رقبا و استراتژی های رقابتی در سئو
لایو اینستاگرام تریبون با علی حاجی میر

به‌ روزرسانی شده در ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

|

لایو اینستاگرام تریبون و علی حاجی‌میر در مورد آنالیز رقبا و استراتژی های رقابتی در سئو

 

در سئو به نسبت جستجوی کاربران نتایج با یک رتبه بندی خاصی نمایش داده میشوند و کلا سئو بر پایه رقابت تعریف شده و آن سایتی برنده است که در رتبه بالاتر قرار بگیرد. به همین دلیل داشتن یک استراتژی درست و آنالیز رقبا جزو اولویت‌ این کار قرار می‌گیرد.

در این لایو مهمان جناب آقای علی حاجی‌میر کارشناس سئوی علی‌بابا بودیم. مواردی که در این لایو مطرح شد به شرح زیر هستند:

  • آنالیز رقبا پس از تحقیق کلمات کلیدی، مهمترین بخش سئو است.
  • در مورد ابزارهای تحلیل رقبا صحبت شد. مهمترین این ابزارها از دید آقای میرحاجی ابزارهای Alexa، Ahrefs  هستند که ایشان برای تحلیل رقبا استفاده می‌کنند.
  • در مورد بحث تحلیل رقبا، در این خصوص که هرچند وقت یکبار این تحلیل باید انجام شود، نظر ایشان این بود که این موضوع کاملا به درصد رقابتی بودن حوزه فعالیت هر سایتی بستگی دارد. مثلا برای حوزه‌های پر رقابت لازم است این کار به صورت روزانه انجام شود. (حتی نیاز است صفحه دوم گوگل هم بررسی شود.)
  • در مورد استراتژی بک‌لینک‌سازی صحبت شد. سوالی که از ایشان پرسیده شد این بود که به نسبت سایتهایی که رقبا در آن‌ها اقدام به لینک‌سازی کرده‌اند ما چه استراتژی‌ای باید داشته باشیم؟ آیا خوب است که ما هم در همان سایت‌ها لینکسازی انجام دهیم یا خیر؟
  • برای سنجش سختی کلمات کلیدی که رقبا از آن ورودی میگیرند چه راهکاری وجود دارد؟ در این بخش تمامی المان‌هایی که در سختی کلمات تاثیر میگذارند گفته شده است و برای هر کدام مثال مرتبط و کاربردی هم زده شده است.
  • برای استراتژی رقابتی تحلیل رقبا در مورد تحلیل رقبا روشهای تحلیل SWOT، مدل نیروهای رقابتی پورتر که البته در سئو خیلی قابل استفاده نیست، نوع بعدی تحلیل strategic group analysis است که در سئو به این صورت کاربرد دارد که اگر میخواهید دسته‌بندی جدیدی به سایتتان اضافه کنید یا محصول جدیدی دارید به کار شما می‌آید، تحلیل بعدی تحلیل growth share matrix است که برای کسب‌وکارهای بزرگ کاربرد دارد.

به هیچ عنوان این ویدئوی فوق‌العاده را از دست ندهید و در پایان نظرتان را با ما از طریق کامنت به اشتراک بگذارید.

 

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.