لایو تریبون با حسین بابایی

به‌ روزرسانی شده در ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

|

لایو اینستاگرام تریبون در مورد لینک‌سازی به روش نوین

در گفت‌وگوی زنده‌ای که با آقای حسین بابایی، مدیر محتوای مجله نورنگار داشتیم؛ در مورد روش‌های جدید لینک‌سازی صحبت کردیم و ایشان تجربیات خود در این زمینه را با ما به اشتراک گذاشتند. در ادامه مباحث مورد گفت‌وگو در این لایو را برای شما شرح می‌دهیم.

لینک‌سازی به روش نوین به چه معناست؟

آقای بابایی لینک‌سازی به روش نوین را اینگونه تعریف کردند: «لینک‌سازی نوین چیزی جز به‌روز بودن و استفاده از استراتژی‌های درست برای لینک‌سازی نیست.» این تعریف نشان می‌دهد که برای لینک‌سازی هدفمند و کارآمد شما به برنامه احتیاج دارید و باید کاملا به‌روز باشید.

تفاوت لینک‌سازی نوین با روش‌های قدیمی

آقای حسین بابایی که لینک‌سازی به هر دو شکل قدیم و جدید را تجربه کردند، تفاوت‌های این دو شیوه بیان کردند: «حدود 10 سال قبل، لینک‌سازی قاعده و قانون خاصی نداشت و هرکس به هر شیوه‌ای که می‌توانست لینک‌سازی می‌کرد و تاثیرات خوبی هم می‌دید؛ تا جایی که حتی قبل از راه‌اندازی سایت و بالا آمدن آن به شکل اصولی، لینک‌سازی‌های مرتبط با آن انجام می‌گرفت.

اما حالا قضیه فرق می‌کند. گوگل کاملا در این زمینه خود را تقویت کرده و الان اگر کسی به شیوه ده سال قبل این کار را انجام دهد، نه تنها تاثیر مثبتی نمی‌بیند بلکه ممکن است تاثیرات منفی هم برای سایت او به همراه داشته باشد. به همین خاطر نیاز است که ما هم با پیشرفت گوگل، روش‌های جدیدتری را امتحان کنیم.

چند وقت پیش به صورت اتفاقی با یک پدیده‌ جدید در لینک‌سازی مواجه شدیم و تصمیم گرفتیم تست‌های بیشتری انجام دهیم. حدود 20 تا از بلاگ‌های سایت‌مان را به چند سایت لینک PBN دادیم. بعد از حدود 2 ماه تاثیرات این لینک‌ها را مشاهده کردیم و رتبه مطالب‌مان بهبود یافت و به نتیجه دلخواه رسیدیم. 6 ماه که از این لینک‌سازی گذشته بود، تصمیم گرفتیم لینک‌های داخل مطالب را حذف کنیم و به سایت‌های دیگری لینک بدهیم.

انتظار داشتیم با انجام این کار، در حدود 1 الی 2 ماه افت رتبه محسوسی را تجربه کنیم؛ اما چنین اتفاقی نیفتاد و با اینکه لینک‌ها حذف شده بودند، تاثیرات آن‌ها پابرجا بود. به دلیل اینکه می‌خواستیم از این روش استفاده کنیم، تصمیم گرفتیم این تست را در شرایط ایزوله‌تر (افزایش رتبه با تمرکز بیشتر بر این شیوه لینک‌سازی) و در بازه زمانی 3 ماهه انجام دهیم و نتایج را با تست قبلی مقایسه کنیم. نتیجه مشابه تست قبلی بود و بعد از حذف لینک‌ها باز هم رتبه حفظ شد.»

لینک‌سازی به روش نوین مناسب کدام کسب‌وکارهاست؟

از نظر آقای بابایی در روش‌های جدید لینک‌ سازی خارجی، کیفیت لینک‌ها را ارتباط موضوعی و جایگاه سایت مقصد در نگاه گوگل مشخص می‌کند. هرچقدر سایت مقصد نیاز کاربران را بهتر برطرف کند و آن‌ها را راضی‌تر نگه دارد، کیفیت لینک‌های دریافتی از آن بیشتر است.

اگر سایتی دارید که بازدید بالایی دارد و قصد دارید آن را ارتقا دهید؛ مثلا در برخی از مطالب رتبه خوبی دارید و می‌خواهید در سایر مطالب هم رتبه خوبی کسب کنید و در صفحات اول نتایج جستجو قرار بگیرید. در این شرایط آقای بابایی توصیه می‌کنند که از لینک‌سازی به روش نوین استفاده کنید؛ چون در رپورتاژ آگهی به نوعی لینک‌سازی از صفر صورت می‌گیرد و زمان می‌برد تا بتواند تاثیرات مدنظر شما را بگذارد ولی لینک‌های باکیفیت می‌توانند با سرعت بیشتری به شما یاری برسانند. البته که نیاز است در کنار آن از موارد دیگری هم استفاده کنید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

اگر هم سایتی دارید که تازه تاسیس است و مدت زمان زیادی از شروع فعالیت آن نمی‌گذرد، آقای بابایی توصیه می‌کنند که از رپورتاژ آگهی استفاده کنید؛ چراکه این سایت‌ها هنوز به ثبات نرسیده‌اند و ممکن است هزینه‌های دریافت این لینک‌ها برایشان زیاد باشد.

برای اینکه مطالب سایت‌های تازه تاسیس هم به سرعت رتبه بگیرند، آقای بابایی روشی را پیشنهاد کردند. در این روش بعد از تهیه تقویم محتوایی و طراحی استراتژی محتوایی، تمام محتواها را با سرعت بالایی بازنویسی و منتشر کنید و اصلا به کیفیت محتواها اهمیتی ندهید. اینکار باعث می‌شود که گوگل موضوع سایت ما را سریع متوجه شود. بعد از اینکه مطالب به تعداد مطلوبی رسید، حالا از اول تمام محتواهایی که منتشر کرده‌اید را مجددا و این بار با کیفیت بالا منتشر کنید. این به‌روزرسانی محتواها هم باعث می‌شود در زمان کوتاهی به رتبه‌های خوبی برسید.

لینک‌سازی به روش نوین برای رسیدن به رتبه‌های برتر کافیست؟

در سایر کشورهای دنیا هم از این روش استفاده می‌کنند و به لینک اکو معروف است. از نظر آقای بابایی شرط اینکه این روش نتیجه‌بخش باشد، این است که از نظر محتوا، خدمات و محصولات بتوانید نیاز کاربر را برطرف کنید و نباید انتظار داشته باشید که لینک‌سازی سایت شما را به نتایج برتر برساند و آن را بدون داشتن این فاکتورها بتوانید حفظ کنید.

لینک‌های کدام صفحات اعتبار و ارزش مناسبی دارند؟

گوگل حدود 5 هزار نفر را در سراسر دنیا استخدام کرده که کار آن‌ها کنترل کیفیت نتایج جستجو است. در همین راستا هم گوگل گایدلاینی را منتشر کرده و در آن توضیح می‌دهد که برای ما و کارشناسانی که در سطح دنیا داریم، کیفیت صفحه یا همان Page Quality و در کنار آن برطرف شدن نیاز کاربر اهمیت دارد.

در مورد این المان هم توضیح می‌دهد که اگر صفحه‌ای به هدفی که برای آن ایجاد شده برسد، یعنی Page Quality بالایی دارد. بنابراین مهم نیست داخل آن صفحه عکس یا متن باشد، چیزی که اهمیت دارد این است که نیاز کاربر را برطرف کند و به هدفی که دارد برسد. اگر صفحه‌ای این شرایط را داشته باشد، می‌تواند لینک‌های باکیفیت و معتبری را بدهد.

خبر خوب!

تریبون به تازگی این روش لینکسازی را با نام لینک پرومکس به خدمات خود اضافه کرده است.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
آخرین رازهای گوگل درباره رتبه‌بندی سایت‌ها در جدیدترین ایبوک تریبون

برای دریافت رایگان ایبوک فقط روی دکمه زیر کلیک کنید.