خبرنامه سئو هفته سوم مرداد ۱۴۰۲

منتشر شده در ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

خبرنامه سئو هفته سوم مرداد ۱۴۰۲

محتوای این خبرنامه به صورت اختصاصی برای شما تولید شده است. بنابراین محتوایی که در خبرنامه‌ها مطالعه می‌کنید، در سایر کانال‌های ارتباطی ما منتشر نخواهد.

تصویر دسته بندیاخبار گوگل
بهینه‌سازی URL صفحات سایت با توجه به توصیه‌های گوگل

بهینه‌سازی ساختار URLها با استانداردهای گوگل

گوگل به‌عنوان یکی از قدرتمندترین موتورهای جستجو در دنیا، هرروزه میلیاردها صفحه وب را با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌، خزش و ایندکس می‌کند تا بتواند پاسخ‌های دقیق‌تر و مرتبط‌تری را به کاربران در نتایج جستجو ارائه کند. از این رو، بهینه‌سازی ساختار URLها از عوامل مهم در بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها به شمار می‌رود.

برای ایجاد ساختاری درست در URLها باید به نکاتی همچون استفاده از آدرس‌های ثابت با حروف کوچک، کاربرد کاراکترهای استاندارد و طول مناسب آدرس را مدنظر قرار دهید و از پارامترهای پیچیده، کاراکترهای ویژه و حروف بزرگ در آدرس دامنه استفاده نکنید. گوگل از مدیران سایت‌ها می‌خواهد تا ساختار URLهای سایت خود را هوشمندانه‌ و کاربرپسند انتخاب کنند تا در نتایج جستجو بهتر دیده شوند.

مثال زیر، نمونه‌ای از یک آدرس داینامیک است که از پارامتر id برای شناسایی محصول استفاده می‌کند. استفاده از پارامترهای تصادفی می‌تواند خوانایی آدرس و دسترسی به صفحه را کاهش دهد.

https://example.com/product?id=12345


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
معرفی ابزار Genesis برای خبرنگاران

گوگل دستیار Genesis را برای خبرنگاران معرفی می‌کند

گوگل در حال آزمایش ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی به نام «Genesis» است که می‌تواند با اطلاعات اولیه، مقاله خبری تولید کند. دستاورد جدید گوگل با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی، یک دستیار مطمئن و حرفه‌ای برای خودکارسازی بسیاری فعالیت‌های روزنامه‌نگاران به حساب می‌آید.

هدف اصلی گوگل از رونمایی این ابزار، سرعت‌بخشی در نوشتن اخبار و صرفه‌جویی در زمان تولید محتوای خبری است. همچنین خبرنگاران با تمرکز بیشتری می‌توانند اخبار مهم‌تری را پوشش دهند و گزارش‌های تحلیلی جامع‌تری را منتشر کنند.

گوگل می‌گوید: «برای اطمینان از دقت و کیفیت خروجی‌ این ابزار باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد؛ زیرا احتمال دارد اخبار نادرست باشد و بدون رعایت اصول روزنامه‌نگاری نوشته شده باشد.»


تصویر دسته بندیاخبار تکنولوژی
اضافه شدن فیچر visual search در بینگ چت

امکان جستجوی تصویری در بینگ چت (Bing Chat)

بنا بر خبری که در بلاگ Microsoft Bing منتشر شده است، امکان جستجوی تصویری (visual search) برای کاربران بینگ‌ چت (Bing Chat) فراهم شده است تا افراد بتوانند تصویری را در قسمت چت Bing آپلود کنند یا اسکرین‌شاتی را ارسال کنند و سوالات خود را براساس اطلاعات آن تصویر از «بینگ‌ چت» بپرسند.

میخائیل پاراخین (Mikhail Parakhin)، مدیر اجرایی بینگ و مسئول بخش تبلیغات و خدمات وب مایکروسافت، از شروع آزمایش این قابلیت برای همه کاربران در نسخه دسکتاپ و موبایل خبر داد. موتور جستجوی بینگ در حدود ۵ سال پیش، قابلیت جستجوی تصویری را به پلتفرم خود اضافه کرده بود که عملکردی مشابه با سرویس Google Lens را داشت.


تصویر دسته بندیاخبار گوگل
مدل PaLM 2 جدیدترین مدل هوش مصنوعی گوگل است

PaLM2 جدیدترین مدل هوش مصنوعی گوگل می‌شود

موتور جستجوی گوگل با معرفی هوش مصنوعی PaLM 2، دستاورد نوآورانه‌ای را در دنیای تکنولوژی به ارمغان آورد. این مدل زبان که ترکیبی از تکنیک‌های یادگیری عمیق (Deep Learning) و داده‌های بزرگ (Big Data) است، کیفیت و سرعت تولید پاسخ‌ها را به بالاترین سطح ممکن می‌رساند. ورود PaLM 2 به حوزه هوش مصنوعی، علاوه بر افزایش چشمگیر کارایی محصولات گوگل، توانسته برای رقابت در دنیای فناوری انگیزه‌بخش باشد. اکنون هوش مصنوعی چندوجهی PaLM 2 در بیش از ۲۵ محصول مختلف گوگل استفاده می‌شود. این مدل زبان در مقایسه با مدل‌های قبلی ویژگی‌های برجسته‌ای دارد:

  • مدل PaLM 2 بر پایه ترکیبی از زبان‌ها آموزش یافته است و توانایی بهتری در درک، تولید و ترجمه‌ متون پیچیده از جمله اصطلاحات، اشعار و معماها به زبان‌های غیرانگلیسی دارد.
  • PaLM 2 توانایی‌ استدلال منطقی، ارتباط عقلانی و حل مسائل ریاضی و برنامه‌نویسی دارد که ناشی از دسترسی به سطح وسیعی از منابع علمی و صفحات وب می‌شود.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *