خبرنامه روابط عمومی آبان ۱۴۰۲

منتشر شده در ۴ آبان ۱۴۰۲

خبرنامه روابط عمومی آبان ۱۴۰۲

در خبر اول این خبرنامه به ورشکستگی WeWork می‌پردازیم و آن را از نگاه پی‌آری بررسی می‌کنیم. خبر دوم نیز به کمپین‌های هالووینی که در این مدت برگزار شده، اختصاص دارد. در خبر آخر این خبرنامه هم به اقدام عجیب KFC کانادا پرداختیم و آن را بررسی کردیم.

داستان ورشکستگی شرکت WeWork

ورشکستگی WeWork و درس‌های پی‌آری آن

به گزارش وال استریت ژورنال، شرکت WeWork که یکی از بزرگترین شرکت‌های فضای کار اشتراکی است، ورشکستگی خود را پس از چندین سال آشفتگی مالی اعلام کرد. WeWork در مقطعی از رشد خود که معنای تازه‌ای به فلسفه و تجربه فضای کاری داده بود، نزدیک به ۴۷میلیارد دلار ارزش داشت و حالا ورشکستگی برای چنین شرکت ارزشمندی شاید دور از انتظار به نظر برسد.

 

شرکت WeWork

طبق بایگانی‌های اوراق بهادار تا ژوئن ۲۰۲۳، این برند ۷۷۷ فضای کار اشتراکی در ۳۹ کشور جهان داشت که بیشترین آن در کشور آمریکا با ۲۲۹ فضای کار اشتراکی بود. این فضاها حدود ۱۰میلیارد دلار تعهدات اجاره‌ای داشتند که از نیمه دوم سال جاری میلادی شروع می‌شوند.
اما مشکل اینجا بود که قبل از اعلام ورشکستگی توسط شرکت WeWork، این اطلاعات درز پیدا کردند و افرادی که در فضاهای اشتراکی این برند کار می‌کردند، احساس ناخوشایندی از عدم شفافیت مدیران WeWork داشتند و واکنش‌های مختلفی را نسبت به این اتفاق نشان دادند.

درس‌های پی‌آری:
جاش گالپر، یکی از هم‌بنیان‌گذاران شرکت «Trident DMG»، می‌گوید: «وقتی شرکتی با بحران‌های مالی روبه‌رو می‌شود، در درجه اول درست نیست که موضوع را به یک خبر جذاب برای رسانه‌ها تبدیل کنیم، بلکه باید از رسانه‌ها استفاده کنیم تا پیامی درست را به ذی‌نفعان شرکت انتقال دهیم.»

جاش گالپر یکی از هم‌بنیان‌گذاران شرکت «Trident DMG»

 

گالپر همچنین در مورد اهمیت درست‌کردن لحن پیام‌ها در هنگام بحران مالی برای یک برند، اظهار نظر کرد. او می‌گوید: «در حالی که چیزی از صداقت و شفافیت مهم‌تر نیست، اما باید به نظر برسد که این پیام‌ها را یک انسان بیان می‌کند نه یک شخصیت حقوقی. باید آماده پخش‌شدن اخبار و به اصطلاح وایرال‌شدن آن باشید، پس بهتر است که از قبل این موضوع را در نظر گرفته باشید تا غافلگیر نشوید.

همچنین در صورت ورشکستگی باید به تطابق پیام‌های اطلاع‌رسانی خود و پرونده‌های قانونی و حقوقی دقت کنید. در این مسیر نیز حتما از کمک وکلا بهره‌مند شوید تا در کنار شما باشند و راهکارهای قانونی را دنبال کنید.

منبع: prnewsonline


کمپین‌های روابط عمومی به مناسبت هالووین

کمپین‌های روابط عمومی با چاشنی هالووین

هالووین از جمله مراسماتی است که بسیاری از کسب‌وکارها از آن در جهت بهبود تصویر برند خود استفاده کرده و کمپین‌های مختلف و خلاقانه را اجرا می‌کنند. در هالووین امسال نیز «برگر کینگ» یک فیلم کوتاه با مضمون ترسناک ساخت که کاملا روی محصول معروف و پرفروش خود متمرکز بود.

کمپین روابط عمومی برگر کینگ به مناسبت هالووین

 

در این ویدئو، تلفن خانمی زنگ می‌خورد و پشت تلفن صدای ترسناکی می‌گوید: «او برگشت و خیلی زود به سراغت می‌آید.» پس از این مکالمه او تلاش می‌کند که از خانه فرار کند و بعد برگری که به شکل یک موجود ترسناک در آمده، او را دنبال می‌کند.

با اینکه این ویدئو کاملا روی معرفی محصول با تم ترسناک متمرکز است اما یک پیام جانبی هم برای مشتریان «برگر کینگ» دارد که اگر تمایل داشته باشند، می‌توانند درخواست خود را برای برقراری تماس تلفنی دلهره‌آور از سمت «برگر کینگ» ثبت کنند.

منبع: Prdaily


KFC با رسپی سیب زمینی سرخ‌کرده قدیمی خود خداحافظی می‌کند

مراسم تدفین سیب‌زمینی KFC

کی‌اف‌سی کانادا در اقدامی جالب، برای سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده خود با رسپی قدیمی مراسم تشییع جنازه برگزار کرد. چندی پیش مشتریان کی‌اف‌سی در کشور کانادا از کیفیت سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده ناراضی بودند و این نارضایتی را به شکل‌های مختلفی ابراز کردند.

به همین خاطر کی‌اف‌سی کانادا تصمیم گرفت با برگزاری مراسم تشییع جنازه از سیب‌زمینی‌های قدیمی، از رسپی جدید آن که بسیار تردتر و طعم‌دارتر از نسخه قبلی آن است، رونمایی کند. در انتهای ویدئوی تشییع جنازه نیز یک تاریخ برای حضور در لایو روز مراسم خاکسپاری سیب‌زمینی‌ها به عنوان کال تو اکشن قرار داده شد.

برگزاری مراسم تدفین سیب زمینی KFC

 

این کمپین با واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری همراه بود و کاربران در شبکه‌های اجتماعی با مرور خاطرات سیب‌زمینی‌های قدیمی، امیدوار بودند که رسپی جدید هم خوشمزه باشد. نظر شما در مورد این اقدام KFC چیست؟

منبع: thedrum


عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *